|
Скачати 142.69 Kb.
|
Шкільна математична олімпіада – 2011 Кожного року ми проводимо шкільні олімпіади з математики. Кожен вчитель повинен підібрати завдання для шкільного туру. Пропоную вашій увазі добірку задач, яка допоможе вчителю виявити обдаровану дитину, яку після підготовки, можна запрошувати до ІІ туру олімпіад з математики. Завдання математичної олімпіади 5 клас 1.Дев’ять автобусних зупинок розташовані на прямій вулиці так, що відстані між будь – якими двома сусідніми зупинками однакова. Між першою і третьою зупинками відстань 600 м. Яка відстань між першою і останньою? 2. Запишіть число 2010 за допомогою 11 трійок і арифметичних дій. 3. У Сергія однокласників на 7 більше, ніж однокласниць. У його класі хлопців вдвічі більше, ніж дівчат. Скільки однокласниць у Сергійкової однокласниці Катрусі? 4. Двоє гравців по черзі дістають з скриньки кульки. Програє той, хто забирає останню кульку. Хто може забезпечити собі перемогу, перший, чи другий, якщо спочатку в скриньці було 2002 кульки і за один хід можна виймати не менше однієї і не більше п'яти кульок? 5. Лікар повинен оглянути трьох хворих з різними інфекційними хворобами. Чи можливо це зробити і як саме, якщо він має лише дві пари гумових рукавичок? 6 клас 1.Андрійкові було 16 років 19 місяців тому, а Миколці 19 років через 16 місяців. Хто з них старший за віком? Відповідь обґрунтуйте. 2. Маємо два пісочні годинники: на 7 хвилин і на 11 хвилин, яйце вариться 15 хвилин. Як відміряти час за допомогою годинників? 3. Катруся та її друзі стали в коло. Виявилося, що обидва сусіди в кожної дитини однієї статі. Хлопчиків серед Катрусиних друзів п’ять. А скільки дівчаток? 4. Назвемо числа «дзеркальними», якщо справа наліво воно читається так само, як і зліва направо. Наприклад, число 98889 – «дзеркальне». Знайдіть усі «дзеркальні» п’ятизначні натуральні числа, в записі яких використовується тільки цифри 2 та 0. Відповідь обґрунтуйте. 5. У класі навчаються 37 учнів. Довести, що хоча б четверо з них відмічають день народження протягом місяця. 7 клас 1. Летить зграя сороко ніжок і триголових драконів. У всіх разом 26 голів і 298 ніг. Я кожної сороко ніжки одна голова. Скільки ніг у триголового дракона? 2. Знайдіть найменше 4 – значне число, яке при ділені на 2,3,5,7 і 11 дає в остачі 1. 3. У футбольній команді (11 гравців) треба вибрати капітана та його помічника. Скількома способами це можна зробити? 4. В таксі їдуть 5 пасажирів. Доведіть, що серед них знайдуться два пасажири, що мають однакову кількість знайомих серед цих п’яти пасажирів. 5. Є шість монет, серед яких дві – фальшиві, вони легші від справжніх. За три зважування на шалькових терезах без гир знайдіть обидві фальшиві монети. 6. Знайдіть х з рівняння 5 – (1 – (2х - 5)) = 2009 8 клас 1.Є 101 монета. Серед них 50 фальшивих. Кожна фальшива монета відрізняється від справжньої на 1 грам. За допомогою одного зважування на терезах зі стрілкою (показує різницю мас на чашах) визначити, чи є монета фальшивою. 2. У ряд виписані числа від 1 до 10. Чи можна розставити між ними знаки «+» та «-» так, щоб значення здобутого виразу дорівнювало нулю? 3. Визначити дві останні цифри числа 2 2004. 4. У коробці 60 сірників. За один хід можна взяти від 1 до 5 сірників. Програє той, хто не може зробити хід. Хто з гравців може забезпечити собі виграш? 5. Доведіть, що дошку 6х6 не можна покрити дев’ятьма плитками 4х1. 6. При яких значеннях m рівняння mх – 2008 = 2009 і 2009х = m - 2008х 9 клас 1.Є 25 коробок цукерок трьох сортів. Доведіть, що серед них знайдуться 9 коробок цукерок того самого сорту. 2. Знайдіть суму внутрішніх кутів при вершинах зірчастого семикутника. 3. 10 школярів на олімпіаді розв’язали 35 задач, причому відомо, що серед них є школярі, які розв’язали рівно одну задачу, які розв’язали рівно дві задачі, і школярі, які розв’язали рівно три задачі. Доведіть, що є школяр, який розв’язав не менше ніж п’ять задач. 4. Знайдіть суму коренів рівняння (х - 1)3 = 4(х - 1). 5. Є три купки камінців: у першій – 10, у другій – 15, у третій – 20. За один хід дозволяється розбити будь – яку купку на дві менші. Програє той, хто не зможе зробити хід. Хто з гравців може забезпечити собі виграш? 6.Запишіть наступний член послідовності 111, 213, 141, 516, 171….. Відповіді, розв’язання та вказівки до оцінювання 5 клас
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення розв’язання; ±, якщо вказано правильну відповідь; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення розв’язання; ±, якщо частина міркування є правильною; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення розв’язання; ±, якщо вказано правильну відповідь; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення розв’язання; ±, якщо вказано правильну відповідь; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення розв’язання; ±, якщо вказано правильну відповідь; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
+, якщо наведено правильне пояснення розв’язання; ±, якщо вказано правильну відповідь; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення розв’язання; ±, якщо вказано правильну відповідь; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення розв’язання; ±, якщо вказано правильну відповідь; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
+, якщо відповідь вказано правильно і наведено повне обґрунтування; ±, якщо вказано три з чотирьох правильних відповідей; , якщо вказано дві з чотирьох правильних відповідей; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення доведення; ±, якщо є правильний початок міркування; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення розв’язання; ±, якщо вказано правильну відповідь; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
+, якщо наведено правильне пояснення розв’язання; ±, якщо вказано правильну відповідь; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення розв’язання; ±, якщо вказано правильну відповідь; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення доведення; ±, якщо є правильний початок міркування; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
+, якщо міркування правильне і наведено повне обґрунтування; ±, якщо пояснено один з двох випадків; , якщо початок міркування є правильним, але жоден з випадків не розглянуто; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
5 – (1 – (2х - 5)) = 2009, 5 – (1 – 2х + 5) = 2009, 5 – 1 + 2х – 5 = 2009, 2х = 2009 + 1, 2х = 2010, х= 1005. Відповідь: х = 1005. Оцінювання: +, якщо міркування правильне і наведено повне розв’язання; ±, допущена помилка у відповіді, а хід розв’язання є правильним; , якщо початок міркування є правильним, але допущена помилка під час розкриття дужок; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань. 8клас
Оцінювання: +, якщо міркування правильне і наведено повне обґрунтування; ±, якщо пояснено один з двох випадків; , якщо початок міркування є правильним, але жоден з випадків не розглянуто; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення розв’язання; ±, якщо вказано правильну відповідь; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення міркування; ±, якщо вказано правильну відповідь; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення міркування; ±, якщо вказано правильну відповідь; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення міркування і додається малюнок; ±, якщо вказано правильне міркування; -, якщо міркування неправильне; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо міркування правильне і наведено повне розв’язання; ±, допущена помилка у відповіді (не пояснено чому m 0 ), а хід розв’язання є правильним; , якщо початок міркування є правильним, але допущена помилка при визначенні коренів, тобто втрачено m = - 4017; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення міркування; ±, якщо вказано правильну відповідь; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення міркування; ±, якщо вказано правильну відповідь, але відсутнє пояснення; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення міркування; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення міркування і правильним є розв’язок рівняння ; ±, якщо вказано правильну відповідь, але відсутнє пояснення; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
+, якщо наведено правильне пояснення міркування; ±, якщо вказано правильну відповідь, але відсутнє пояснення; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань.
Оцінювання: +, якщо наведено правильне пояснення розв’язання; ±, якщо вказано правильну відповідь; -, якщо відповідь неправильна; 0, якщо учень не приступав до виконання завдань. Критерії перевірки роботи Кожна задача перевіряється за такою схемою: «+» - 4 бали; «±» - 3 бали; «» - 2 бали; «-» - 1 бал; «0» - 0 балів. Використана література
|
Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 1324... Олімпіада проводитиметься на базі Республіканського вищого навчального закладу „Кримський гуманітарний університет” (м. Ялта) кафедрою... |
ЗАТВЕРДЖУЮ Всеукраїнська студентська олімпіада (далі – Олімпіада) – система масових очних змагань у творчому застосуванні здобутих знань, умінь... |
Шкільна біологічна олімпіада є однією з форм активізації навчання... Підготовка до олімпіад, бажання бути в ній переможцем, спонукає учнів глибше вивчати явища і процеси, що відбуваються у природі,... |
Багато міст є на нашій землі Ведуча: Тож вітай, шкільна родина, гучними оплесками цей чудовий, ні з чим незрівнянний день — день Першого дзвоника — в країні сонячних... |
Дипломної педагогіческої освіти. Математична логіка Матеріал розбито на теми. Важливими темами є: «Подільність чисел», «Комбінаторні задачі», «Задачі – забави», «Задачі – казки», «Принцип... |
До районної цільової програми Завдання і заходи з виконання районної цільової програми „Шкільна парта” на 2011-2015 роки |
Навчальна програма для учнів 6-9 класів загальноосвітніх навчальних... Державного стандарту, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 23 листопада 2011 р. «Про затвердження державного стандарту... |
Математична регата №1 |
Декан факультету В.І. Грачов Математика для економістів (розділ: теорія імовірностей та математична статистика) |
7-й клас. АЛГЕБРА Розв'язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі |