|
Скачати 109.1 Kb.
|
ГОРЛІВСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА відкритого уроку (виховної години) з теми ФОРМУЛА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ Тимощенко С.Ю., викладач біології та хімії Єлецька В.І., викладач електротехніки м. Горлівка 2012 ТЕМА: ФОРМУЛА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ Мета Познайомити учнів з сучасним уявленням про здоров’я, здоровий спосіб життя і життєві навички, сприятливі для здоров'я. Навчити найпростішим діям в разі погіршення самопочуття. Створити на тренінгу дружню атмосферу, надати можливість відпрацювання навичок комунікації і групової роботи. Навчальні завдання Наприкінці заняття учні повинні вміти: • розпізнавати 5 аспектів здоров'я (благополуччя) • категоризувати дії, які допомагають: зберігати здоров'я; зміцнювати або розвивати його; за необхідності правильно діяти, щоб одужати • приймати рішення, до кого слід звернутися в разі погіршення самопочуття • демонструвати уміння вимірювати температуру тіла за допомогою термометра • демонструвати позитивне спілкування, активність і роботу в команді Обладнання і матеріали Мультимедійні презентації, аркуші паперу формату А2 і АЗ; олівці, фломастери, маркери,ножиці, скотч, клей; 2 термометри (ртутний і цифровий), кошик з яблуками, овочами, медом, молоком, горіхами, лікарськими травами; Плакат «Природа-джерело здоров’я, красоти, доброти, пізнання, буття і великий майстер натхнення» ,плакат «Квітник здоров’я», електрифікований макет «Вплив шкідливих звичок на внутрішні органи». Завдання групам І група «Психологи» : підготувати мультимедійну презентацію про психічне і духовне здоров’я людини «Вплив на стан здоров’я людини соціальних та екологічних чинників» Основи психічного здоров’я Скласти поради психолога по поведінці в супермаркеті. - випустити календар здоров’я ІІ група «Фізіологи» : підготувати мультимедійну презентацію про фізичне здоров’я людини. Науково обґрунтувати активний спосіб життя, як основу фізичного здоров’я. Харчування і здоров’я
Що підготувати заздалегідь • Плакати «Квітник здоров'я», «Правила тренінгу», малюнки, діаграма для демонстрації формули здорового способу життя, кошик з фруктами, овочами, горіхами, лікарськими травами, медом, молоком. А також мультимедійні презентації. План тренінгу:
здоровий спосіб життя». (Регламент 3 хвилини.)
(Регламент 7 хвилини.)
(Регламент 10 хвилини.)
чому навчилися). (Регламент 3 хвилини.)
3 хвилини.)
Рекомендації до тренінгу:
Правила тренінгу
Вправи
Діти на аркуші записують шкідливі звички, які вони мають і бажають від них позбавитись і викидають у корзину для сміття. II. Вступ. (Визначення терміну здоров’я і складових частин, причини кризи) Згідно з визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ),здоров’я є станом повного соціального, біологічного і психологічного благополуччя людини, а не тільки відсутністю хвороб і фізичних вад. Були визначені складові формування здоров’я , а саме:
На сьогодні стан здоров’я населення України можна вважати кризовим:
Причинами кризи є:
Індикатори здоров’я:
III. Вправа «Матрьошка» Вчитель: - Перед вами аркуш з контурами матрьошки, різного розміру. Запишіть на них життєві цінності, в порядку їх значимості для вас:
IV. Мозковий штурм (Фактори, що зміцнюють здоров’я) Хід штурму Оголошення завдань, питання. Вільне висловлювання На дошці учні разом заповнюють сходинки, які ведуть до здоров’я, та які його погіршують: Заключне слово. Зібраний масив ідей являє наше бачення проблеми. Складові здоров’я: - Спадкові задатки - Природа – джерело здоров’я - Раціональне харчування, різноманітність їжі - Гігієна - Фізичне навантаження,фізична активність,вправи - Здоровий сон, організований відпочинок - Спокій, емоціональна рівновага - Вітаміни - Кинути шкідливі звички - Міцний імунітет Вчитель: Бути здоровим і щасливим бажає кожний, а чи робите ви кожен день щось, щоб досягти цієї мети.
Відповідальне відношення до здоров’я - це самостійно прийняте правильне рішення по попередженню захворювання, а також вибір і раціональне використання без рецептурних лікарських препаратів для лікування порушень самопочуття з дотриманням всіх мір запобігання.
Вчитель: Чи знаєте ви 6 приводів перевірити своє здоров’я? - Головний біль - Біль у животі - Синці, кровотечі - Проблеми з диханням - Депресія - Підвищена температура А чи знаєте ви хто винайшов термометри. Чи вмієте ви вимірювати температуру? 1 учень: - Галілео Галілей зробив пристрій з кулі та тонкої колби з водою. Повітря в кулі нагрівалося, водний стовпчик відповідно змінював свою висоту. Роки пошуків і Роберт Гук розробив шкалу, ввів поняття нульової температури, колбу наповнив ртуттю. 2 учень: - Температура, вище 36,60 С- вважається підвищеною. Звичайно підвищена температура – це реакція на інфекцію, гострі захворювання, запалення, алергії. Температура до 380 С – супфібрільна, до 390 С- фібрільна, вище 390 С – висока, вище 400 С – дуже висока, вище 420 С – гіперпиретична, небезпечна для життя, потребує термінової допомоги лікарів. При підвищенні температури необхідно звернутися до лікаря. Якщо лікар ще не приїхав, треба знизити температуру. Це можуть бути жарознижуючі ліки, обтирання водою. 3 учень: - Протягом століть ртутний термометр добре служив людству. Та ось настало нове століття і людству здалось, що винахід застарів і дуже небезпечний. Та ось у 1981 році у Швейцарії був винайдений перший електронний термометр з рідкокристалічним дисплеєм. А зараз уже є безконтактні інфрачервоні, смужки індикатори, які прикладають до лоба, щоб отримати дані, а для малят пустушки – термометри. Учні слухають повідомлення, а потім демонструють, як треба правильно вимірювати температуру.
Формула здоров’я Здоров’я = чисте довкілля2 + раціональне харчування емоціональна рівновага + фізична активність2 – шкідливі звички
Золоті правила харчування Перше правило. Страви мають бути свіжоприготовленими. Навіть через кілька годин у них починаються процеси бродіння і гниття. Друге правило. Використання сирих рослин. Саме в них зберігається набагато більше корисних речовин, ніж у варених. Третє правило. Різноманітність і збалансованість харчування. Четверте правило. Визначення чергування продуктів. П'яте правило. Сезонність харчування. Навесні і влітку збільшується кількість рослинної їжі, в холодну пору року додається їжа, збагачена білками і жирами. Шосте правило. Обмеження в харчуванні. Сьоме правило. Прагнення одержати задоволення від споживання їжі. Для цього треба відмовитися від поспіху під час уживання їжі, неприємних розмов, а також читання. А під час вивчення теми «Іонізуюче випромінювання» доцільно спиратися на таку інформацію. Не слід уживати: • варені яйця, оскільки в шкаралупі накопичується Стронцій, який під час варіння переходить у білок; • кістковий відвар; • овочі і фрукти, що мають неприродно великі розміри, • каву, яка затримує радіонукліди в тканинах. Краще пити зелений чай. Вищезазначені продукти харчування можуть викликати радіаційні патології. Необхідність включення до харчового раціону пектинових речовин, які сприяють зв'язуванню і виведенню радіонуклідів з організму. Багато пектинових речовин є в яблуках, буряках та інших фруктах і овочах. До страв, багатих на пектин, належать: • салат з білокачанної капусти та яблук; • салат з буряка та яблук; • салат з моркви та інших сирих овочів; • вінегрет овочевий; • редька з рослинною олією; • котлети капустяні; • яблука печені. Вправи аутогенного керування своїм станом здоров’я Вправа «Важкість» Мета – досягти максимального розслаблення м’язів. Для цього необхідно навчитися викликати відчуття м’язової важкості спочатку в правій, потім – у лівій руці, далі – в усьому тілі. Вправа «Тепло» Мета – засвоєння навичок розширення і звуження капілярів шкіри для посилення ефекту. Застосовуються формули: «моя права рука (нога) тепла» Вправа «Дихання» Мета – регуляція і нормалізація дихання, ритму. Застосовується формула « Моє дихання рівне і спокійне. Я дихаю легко» Вправа «Емоції» Мета – регуляція негативних емоцій. Зроби глибокий вдих (5-10хвилин) – затримання дихання – плавний видих. Полічи до ста. Вправа «Дзеркало» Мета – керування емоційним станом і перемоги над ним. Один учень – «Дзеркало», а другий просить розповісти: яким він бачить минуле, теперішнє і майбутнє. Вправа «Подарунок» Мета – вміння вибирати подарунки духовного змісту. Наприклад я дарую тобі радість (посмішку, дружбу, любов, совість) Вправа «Образа» Мета – вміння долати образи. Альтернатива образі – любов. Рефлексія своїх вчинків Вправа «Моє сонце» Мета – формування правильної самооцінки. Кожен учень малює «сонце». Промені – достоїнства, кінцівки - той хто ці якості зігріває. |
Спарений урок хімії у 8 класі Підготувала Рибченко Людмила Василівна,... Тема: Класифікація оксидів. Відношення оксидів до води. Способи добування оксидів |
Волощук О. В. викладач хімії І категорії Черкаського професійного ліцею переробної промисловості Волощук О. В. – викладач хімії І категорії Черкаського професійного ліцею переробної промисловості |
ЛУГАНСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ МЕДИКО-БІОЛОГІЧНИЙ ЛІЦЕЙ Екзаменаційна відомість... |
1-4 КЛАСИ Вона має інтегрований зміст, поєднує пропедевтику біології та екології, географії, фізики, астрономії, хімії |
2. Біології, екології, хімії, аграрних наук і наук про людину |
«Розв’язання задач за основними газовими законами та рівнянням Менделєєва-Клайперона» Виконавець: Девятьярова Л.І., викладач коледжу, голова облметодоб’єднання викладачів хімії |
ПРОГРАМА “ ПРИРОДОЗНАВСТВО” 1-4 КЛАСИ Загальна характеристика навчального предмета Вона має інтегрований зміст, поєднує пропедевтику біології та екології, географії, фізики, астрономії, хімії |
Виховання екологічної свідомості в умовах середнього навчального закладу З досвіду екологічного виховання Зайцевої Олени Володимирівни вчителя хімії та біології Миролюбівської ЗОШ І-ІІ ступенів Красноармійської... |
Уроках хімії. Тема: Повітря та його склад. Забруднення атмосфери Розкрити взаємозв'язок хімії, людини, природи. Показати, що головною причиною забруднення природи є людина. Виховати думку, що знання... |
Навчальна програма для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів Для цих профілів математика є базовим (обов’язковим для вивчення) предметом, близьким до профільних навчальних дисциплін – хімії,... |