Біології та хімії Єлецька В.І., викладач електротехніки


Скачати 109.1 Kb.
Назва Біології та хімії Єлецька В.І., викладач електротехніки
Дата 28.10.2013
Розмір 109.1 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Математика > Документи
ГОРЛІВСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

відкритого уроку (виховної години)

з теми

ФОРМУЛА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ
Тимощенко С.Ю., викладач

біології та хімії

Єлецька В.І., викладач

електротехніки

м. Горлівка 2012

ТЕМА: ФОРМУЛА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ

Мета

Познайомити учнів з сучасним уявленням про здоров’я, здоровий

спосіб життя і життєві навички, сприятливі для здоров'я. Навчити найпростішим діям в разі погіршення самопочуття.

Створити на тренінгу дружню атмосферу, надати можливість відпрацювання навичок комунікації і групової роботи.

Навчальні завдання

Наприкінці заняття учні повинні вміти:

• розпізнавати 5 аспектів здоров'я (благополуччя)

• категоризувати дії, які допомагають: зберігати здоров'я; зміцнювати або розвивати його; за необхідності правильно діяти, щоб одужати

• приймати рішення, до кого слід звернутися в разі погіршення самопочуття

• демонструвати уміння вимірювати температуру тіла за допомогою термометра

• демонструвати позитивне спілкування, активність і роботу в команді

Обладнання і матеріали

Мультимедійні презентації, аркуші паперу формату А2 і АЗ;

олівці, фломастери, маркери,ножиці, скотч, клей;

2 термометри (ртутний і цифровий), кошик з яблуками, овочами, медом, молоком, горіхами, лікарськими травами;

Плакат «Природа-джерело здоров’я, красоти, доброти, пізнання, буття і великий майстер натхнення» ,плакат «Квітник здоров’я», електрифікований макет «Вплив шкідливих звичок на внутрішні органи».
Завдання групам

І група «Психологи» : підготувати мультимедійну презентацію про психічне і духовне здоров’я людини «Вплив на стан здоров’я людини соціальних та екологічних чинників»

Основи психічного здоров’я

Скласти поради психолога по поведінці в супермаркеті.

- випустити календар здоров’я
ІІ група «Фізіологи» : підготувати мультимедійну презентацію про фізичне здоров’я людини. Науково обґрунтувати активний спосіб життя, як основу фізичного здоров’я.

Харчування і здоров’я

  • Скласти раціон для підлітків 15-17 років;

  • Скласти рекомендації «Як не допустити отруєння харчовими продуктами.»

  • Випустити довідник медичної допомоги «Доктор Айболіт»



Що підготувати заздалегідь

• Плакати «Квітник здоров'я», «Правила тренінгу», малюнки, діаграма для демонстрації формули здорового способу життя, кошик з фруктами, овочами, горіхами, лікарськими травами, медом, молоком. А також мультимедійні презентації.

План тренінгу:

  1. Знайомство «Я викидаю у корзину для сміття те, що мені заважає вести

здоровий спосіб життя». (Регламент 3 хвилини.)

  1. Вступ. (Визначення терміну здоров’я і складових частин причин кризи)

(Регламент 7 хвилини.)

  1. Вправа «Матрьошка» (Регламент 3 хвилини.)

  2. Мозковий штурм (Фактори, що зміцнюють здоров’я) (Регламент 10 хвилини.)

  3. Практичне заняття ( Правила користування термометром, тонометром).

(Регламент 10 хвилини.)

  1. Очікувані результати (Заповнення дерева очікувань,чи справдились вони та

чому навчилися). (Регламент 3 хвилини.)

  1. Зворотній зв’язок (Виведення формули здорового способу життя). (Регламент

3 хвилини.)

  1. Подарунки (Регламент 3 хвилини.)

  2. Прощання (Регламент 2 хвилини.)

  3. Висновок


Рекомендації до тренінгу:

  1. Той, хто рухається в одному напрямку з іншими, досягає бажаного швидше і легше.

  2. Якщо учасники команди по черзі виконуватимуть найскладнішу роботу і ставатимуть лідерами, це піде на користь усій команді.

  3. Давайте лідеру тільки позитивні знаки.

  4. Підтримуйте одне одного.


Правила тренінгу

  1. Невірних думок немає.

  2. Поважай думку інших.

  3. Будь активним.

  4. Будь влучним і лаконічним.

  5. Будь тактовним

  6. Не порушуй дисципліну


Вправи

  1. Знайомство «Я викидаю у корзину для сміття те, що мені заважає вести здоровий спосіб життя».

Діти на аркуші записують шкідливі звички, які вони мають і бажають від них позбавитись і викидають у корзину для сміття.

II. Вступ. (Визначення терміну здоров’я і складових частин, причини кризи)

Згідно з визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ),здоров’я є станом повного соціального, біологічного і психологічного благополуччя людини, а не тільки відсутністю хвороб і фізичних вад.

Були визначені складові формування здоров’я , а саме:

  • Спосіб життя –до 50%

  • Вплив навколишнього середовища – до 20%

  • Доступність і якість медичної допомоги - до 10 %;

На сьогодні стан здоров’я населення України можна вважати кризовим:

  • З 1991 р. смертність в країні перевищує народжуваність;

  • Середня тривалість життя очікувана при народженні, є чи не найнижчою за всі останні десятиріччя;

  • Різниця у середній тривалості життя при народженні між чоловіками і жінками у багатьох регіонах країни досягає 10 і вище років, що перевищує біологічну розбіжність і відображує над смертність чоловіків.

Причинами кризи є:

  • Відсутність у значної частини населення навичок здорового способу життя;

  • Деструкція суспільства і незадовільне матеріальне становище населення;

  • Негативний вплив навколишнього природнього середовища;

  • Не завжди достатня і доступна медична допомога.

Індикатори здоров’я:

  • Якість життя – кількість років життя без обмежень, пов’язаних з хворобою та інвалідністю.

  • Терміни смертності, захворюваності, функціональних відхилень

III. Вправа «Матрьошка»

Вчитель:

- Перед вами аркуш з контурами матрьошки, різного розміру. Запишіть на них життєві цінності, в порядку їх значимості для вас:

  • поведінка, зовнішність;

  • емоції;

  • мислення;

  • знання;

  • інтуїція;

  • невивчене в людині;

  • Я.

IV. Мозковий штурм (Фактори, що зміцнюють здоров’я)

Хід штурму

Оголошення завдань, питання.

Вільне висловлювання

На дошці учні разом заповнюють сходинки, які ведуть до здоров’я, та які його погіршують:


Заключне слово.

Зібраний масив ідей являє наше бачення проблеми.
Складові здоров’я:

- Спадкові задатки

- Природа – джерело здоров’я

- Раціональне харчування, різноманітність їжі

- Гігієна

- Фізичне навантаження,фізична активність,вправи

- Здоровий сон, організований відпочинок

- Спокій, емоціональна рівновага

- Вітаміни

- Кинути шкідливі звички

- Міцний імунітет
Вчитель:

Бути здоровим і щасливим бажає кожний, а чи робите ви кожен день щось, щоб досягти цієї мети.

  1. Що ви робите щоб бути в хорошій формі?

  2. Вам по силах на протязі року ходити до басейну,робити зарядку заради здоров’я?

  3. Ви дотримуєтесь дієти?

  4. Ви лінуєтесь?

  5. Ваш одяг гігієнічний, зручний?

  6. Чи здоровий у вас сон?


Відповідальне відношення до здоров’я - це самостійно прийняте правильне рішення по попередженню захворювання, а також вибір і раціональне використання без рецептурних лікарських препаратів для лікування порушень самопочуття з дотриманням всіх мір запобігання.



  1. Практичне заняття ( Правила користування термометром).

Вчитель:

Чи знаєте ви 6 приводів перевірити своє здоров’я?

- Головний біль

- Біль у животі

- Синці, кровотечі

- Проблеми з диханням

- Депресія

- Підвищена температура

А чи знаєте ви хто винайшов термометри. Чи вмієте ви вимірювати температуру?

1 учень:

- Галілео Галілей зробив пристрій з кулі та тонкої колби з водою. Повітря в кулі нагрівалося, водний стовпчик відповідно змінював свою висоту. Роки пошуків і Роберт Гук розробив шкалу, ввів поняття нульової температури, колбу наповнив ртуттю.

2 учень:

- Температура, вище 36,60 С- вважається підвищеною. Звичайно підвищена температура – це реакція на інфекцію, гострі захворювання, запалення, алергії. Температура до 380 С – супфібрільна, до 390 С- фібрільна, вище 390 С – висока, вище 400 С – дуже висока, вище 420 С – гіперпиретична, небезпечна для життя, потребує термінової допомоги лікарів.

При підвищенні температури необхідно звернутися до лікаря. Якщо лікар ще не приїхав, треба знизити температуру. Це можуть бути жарознижуючі ліки, обтирання водою.

3 учень:

- Протягом століть ртутний термометр добре служив людству. Та ось настало нове століття і людству здалось, що винахід застарів і дуже небезпечний. Та ось у 1981 році у Швейцарії був винайдений перший електронний термометр з рідкокристалічним дисплеєм. А зараз уже є безконтактні інфрачервоні, смужки індикатори, які прикладають до лоба, щоб отримати дані, а для малят пустушки – термометри.

Учні слухають повідомлення, а потім демонструють, як треба правильно вимірювати температуру.

  1. Очікувані результати (Заповнення дерева очікувань, чи справдились вони та чому навчилися).

  2. Зворотній зв’язок (Виведення формули здорового способу життя).



Формула здоров’я

Здоров’я = чисте довкілля2 + раціональне харчування емоціональна рівновага + фізична активність2 – шкідливі звички


  1. Подарунки кожному учаснику тренінгу - календар здоров’я , з датами присвяченими світовим дням боротьби з палінням, СНІДом, а також медичного довідника «Айболіт».

  2. Прощання (Стати в коло, узятись за руки, заплющити очі і передати по колу потиск руки)

  3. Висновок. Вчитель звертає увагу на плакати «Квітник здоров’я», що підготували кожна з груп. Вони презентують свої плакати.


Золоті правила харчування

Перше правило. Страви мають бути свіжоприготовленими. Навіть через кілька годин у них починаються про­цеси бродіння і гниття.

Друге правило. Використання сирих рослин. Саме в них зберігається на­багато більше корисних речовин, ніж у варених.

Третє правило. Різноманітність і зба­лансованість харчування.

Четверте правило. Визначення чер­гування продуктів.

П'яте правило. Сезонність харчуван­ня. Навесні і влітку збільшується кіль­кість рослинної їжі, в холодну пору року додається їжа, збагачена білка­ми і жирами.

Шосте правило. Обмеження в хар­чуванні.

Сьоме правило. Прагнення одержа­ти задоволення від споживання їжі. Для цього треба відмовитися від по­спіху під час уживання їжі, неприєм­них розмов, а також читання.

А під час вивчення теми «Іонізуюче випромінювання» доцільно спира­тися на таку інформацію.

Не слід уживати:

• варені яйця, оскільки в шкаралупі накопичується Стронцій, який під час варіння переходить у білок;

• кістковий відвар;

• овочі і фрукти, що мають непри­родно великі розміри,

• каву, яка затримує радіонукліди в тканинах. Краще пити зелений чай.

Вищезазначені продукти харчуван­ня можуть викликати радіаційні па­тології.

Необхідність включення до харчово­го раціону пектинових речовин, які сприяють зв'язуванню і виведенню радіонуклідів з організму. Багато пек­тинових речовин є в яблуках, буряках та інших фруктах і овочах.

До страв, багатих на пектин, нале­жать:

• салат з білокачанної капусти та яблук;

• салат з буряка та яблук;

• салат з моркви та інших сирих овочів;

• вінегрет овочевий;

• редька з рослинною олією;

• котлети капустяні;

• яблука печені.


Вправи аутогенного керування своїм станом здоров’я
Вправа «Важкість»

Мета – досягти максимального розслаблення м’язів. Для цього необхідно навчитися викликати відчуття м’язової важкості спочатку в правій, потім – у лівій руці, далі – в усьому тілі.
Вправа «Тепло»

Мета – засвоєння навичок розширення і звуження капілярів шкіри для посилення ефекту. Застосовуються формули: «моя права рука (нога) тепла»
Вправа «Дихання»

Мета – регуляція і нормалізація дихання, ритму. Застосовується формула « Моє дихання рівне і спокійне. Я дихаю легко»
Вправа «Емоції»

Мета – регуляція негативних емоцій. Зроби глибокий вдих (5-10хвилин) – затримання дихання – плавний видих. Полічи до ста.
Вправа «Дзеркало»

Мета – керування емоційним станом і перемоги над ним. Один учень – «Дзеркало», а другий просить розповісти: яким він бачить минуле, теперішнє і майбутнє.
Вправа «Подарунок»

Мета – вміння вибирати подарунки духовного змісту. Наприклад я дарую тобі радість (посмішку, дружбу, любов, совість)
Вправа «Образа»

Мета – вміння долати образи. Альтернатива образі – любов. Рефлексія своїх вчинків
Вправа «Моє сонце»

Мета – формування правильної самооцінки. Кожен учень малює «сонце». Промені – достоїнства, кінцівки - той хто ці якості зігріває.

Схожі:

Спарений урок хімії у 8 класі Підготувала Рибченко Людмила Василівна,...
Тема: Класифікація оксидів. Відношення оксидів до води. Способи добування оксидів
Волощук О. В. викладач хімії І категорії Черкаського професійного ліцею переробної промисловості
Волощук О. В. – викладач хімії І категорії Черкаського професійного ліцею переробної промисловості
ЛУГАНСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ МЕДИКО-БІОЛОГІЧНИЙ ЛІЦЕЙ Екзаменаційна відомість...

1-4 КЛАСИ
Вона має інтегрований зміст, поєднує пропедевтику біології та екології, географії, фізики, астрономії, хімії
2. Біології, екології, хімії, аграрних наук і наук про людину

«Розв’язання задач за основними газовими законами та рівнянням Менделєєва-Клайперона»
Виконавець: Девятьярова Л.І., викладач коледжу, голова облметодоб’єднання викладачів хімії
ПРОГРАМА “ ПРИРОДОЗНАВСТВО” 1-4 КЛАСИ Загальна характеристика навчального предмета
Вона має інтегрований зміст, поєднує пропедевтику біології та екології, географії, фізики, астрономії, хімії
Виховання екологічної свідомості в умовах середнього навчального закладу
З досвіду екологічного виховання Зайцевої Олени Володимирівни вчителя хімії та біології Миролюбівської ЗОШ І-ІІ ступенів Красноармійської...
Уроках хімії. Тема: Повітря та його склад. Забруднення атмосфери
Розкрити взаємозв'язок хімії, людини, природи. Показати, що головною причиною забруднення природи є людина. Виховати думку, що знання...
Навчальна програма для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Для цих профілів математика є базовим (обов’язковим для вивчення) предметом, близьким до профільних навчальних дисциплін – хімії,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка