|
Скачати 123.76 Kb.
|
Відкритий урок з математики ( 1клас). Мета . 1.Засвоїти та закріпити табличні випадки додавання і віднімання чисел у межах десяти , склад числа 10. Закріпити навички усної лічби , розв’язування простих задач, задач за поданим малюнком. 2. Розвивати логічне мислення , мовлення дітей. Піднімати емоційний настрій шляхом використання казкових персонажів , сюрпризних момен -тів . 3.Виховувати цікавість та інтерес до успіхів у математиці , любов до усної народної творчості , повагу одне до одного на уроці. Тип уроку. Урок повторення і систематизації знань. Обладнання. Малюнок « Веселої хмарки», математичні картки , математичні віяли , малюнок « Математичної Королеви», нагороди у вигляді листочків та квітів , абаки , задачі-вірші на логічне мислення, малюнок «Дерева знань» , диск «ПіснеЗнайка» , пісня «Таблиця додавання та відніманння у межах 10. » Хід уроку І. Організація класу. Пролунав уже дзвінок, Починається урок, Тож і ти часу не гай, Урок з математики розпочинай. ІІ. Заохочення до уроку. Слово учителя. Діти , а який у вас зараз настрій ? ( відповіді дітей. ) 1 учень. У мене сьогодні гарний настрій,тому що поряд зі мною сидять мої однокласники. 2 учень. А у мене гарний настрій тому , що я дуже люблю математику. 3 учень. А мені цікаво , які завдання ми будемо сьогодні робити…тощо. III. Мотивацiя навчальної дiяльностi. Учитель. У мене сьогодні теж гарний настрій . А коли у людини гарний настрій , то хочеться робити щось добре на користь людям . А ваші добрі справи , то гарне навчання. Отже давайте почнемо наш урок з усмішки , по - дивіться одне на одного та скажіть, як я рад або рада тебе бачити ! До нас сьогодні завітали математичні герої – це «Математична Короле -ва» та її подружка «Весела Хмаринка». Вони підготували для вас багато цікавих та інтересних завдань . А ще вони принесли із собою сюрпризи , різ- ні нагороди за активну роботу на уроці . Отже бажаю вам успіхів у навчанні ! Але спочатку наші гості хочуть приві- татися з вами математичною лічилочкою. Добрий день ! А хто ви ? Діти ! Що ви вмієте ? Лічити! Ну а ще що ? Додавати! Може ще щось ? Віднімати ! Більше, менше ? Порівняєм ! А фігури ? Добре знаєм ! А які ? Трикутник ,круг ,п’ятикутник дітям друг! ІV. Повiдомлення теми i мети уроку. Учитель . Сьогоднi на уроцi ми з вами закрiпемо тему «Додавання та вiд- нiмання у межах 10», роз’вяжемо задачi рiзних типiв,будемо розвивати вмiн-ня усного рахуноку , логiчне мислення V. Актуалізація знань та умінь учнів. Слово учителя. А щоб наш настрій ще більше покращився, давайте заспі -ваємо пісню «Таблиця додавання та віднімання у межах 10», закріпимо таб -личні способи додавання та віднімання чисел , склад числа 10. Учитель. Молодці , діти , ви дуже гарно співаєте, а тепер настав час для завдань нашої гості «Веселої Хмаринки». Ті діти , які дуже гарно співали (учитель називає 10 учнів та нагороджує їх за гарний спів стіками-листоч- ками ), зараз вийдуть до дошки . VІ. Контроль та корекція знань учнів. Учитель. «Весела Хмаринка» підготувала для вас завдання із цифрами . Біля дошки ви бачите цифри від 1 до 10, візьміть собі будь яку цифру, за власним бажанням. 1.Завдання – Станьте цифри,у порядку зростання-(групова робота.) Учитель . Молодці , діти , давайте всі разом назвемо їх. Дякую!Ось вам ще нагороди від нашої «Хмаринки» , стіки – квіти.) - робота з класом. 2.Завдання. А тепер хай залишуться парні цифри. Учитель. Дуже добре , а які цифри називаються парними ? Давайте ще раз повторимо. Діти , «Весела Хмаринка» у країні Математики , часто поливає матема -тичні квіти у садочку «Математичної Королеви», щоб вони гарно розкві- тали , але одного разу подув сильний вітерець та зірвав декілька пелюстків з чарівних квітів. Щоб наша Королева не сумувала, давайте всі разом відновимо квіти у садоч-ку нашої «Королеви.» (учитель викликає до дошки другу групу дітей.) Поки пелюстки ми лічимо, Хмарки небо все закрили. Дощик з неба почав крапати, Вітерець подув тихенько, А нам вже настав час Всі приклади розв’язати. Учитель. Розумники , діти , ви дуже гарно знаєте склад чисел у межах 10 , тому наша «Весела Хмаринка» вдячна вам за добре вивчений матеріал з теми «Склад чисел у межах 10», ось ваші нагороди , сідайте будь ласка на свої місця . Діти , а сподобалися вам квіти у садочку «Математичної Королеви» ( так , вони дуже красиві ). Як треба ставитися до рослин , щоб їх краса не зникала ? ( не треба рвати квітів , ламати гілок ). Цвіту не рви задаром, Гілок не ламай для забави. Учитель. Отже ми з вами закріпили склад чисел у межах 10, повторили лічбу чисел у порядку зростання , а тепер настав час перевірити чи добре ви вмієте усно рахувати у межах 10. VІІ. Закріплення вмінь та знань учнів з усного рахунку. Учитель. А тепер приготуйте свої математичні віяли та уважно слухайте завдання «Веселої Хмаринки». 1.Усне розв’язування задач та прикладів. Тільки дощик прошумів Над лужком, над лісом . Хтось у небі рушничок Вишитий повісив . Учитель. Що за рушничок з’явився у небі ? (Веселка ) Так , це веселка . Хто ж розвісив ? ( Сонечко ) Полічить, скільки смужечок у веселки ? ( 7 ) Давайте їх розглянемо. Не встигли ! ( Веселка розсипалась ) Розсміялася хмаринка, На веселку наскочила, Розкидала на частинки, Сама далі полетіла. Учитель . Допоможемо Сонечку зібрати веселку. За активну роботу під час усної лічби ви теж зможете поповнити кількість своїх нагород . 1 смужка. Один , два , три , чотири , п’ять , Вийшли їжаки гулять. До них двоє підійшли, Скільки стало їх, скажи ? ( 7 їжаків ) 2 смужка. Якою дією розв’язується задача ? 3 смужка . Вісім сорок прийшли на урок. Двоє сорок не знало урок. Скільки сорок знало добре урок ? ( знайдіть розв’язання задачі серед прикладів : 8 + 2 або 8 – 2 .) 4 смужка. Десять лисичок сиділо під дубом, Три лисички пішли від них рядком, Чотири побігло у жмурки пограти. Скільки залишилось їх треба сказати ? ( три ) - На яку дію ця задача ? ( на віднімання ) 5 смужка. « Математична естафета». Учитель. А ви знаєте діти , наша «Весела Хмаринка» не може розіб -ратися хто ж дівчатка чи хлопчики все ж такі гарніше рахують ? Отже до дошки зараз вийдуть дівчата І рядочка та хлопчики ІІ ряда. Їм треба швидко та правильно розв’язувати приклади . А учні ІІІ ряда будуть їх перевіряти. Всі діти рахують : Один , два , три, Математична естафета, До перемоги веди ! 6 смужка. ( вправа критичного мислення – «Асоціативний кущ». Учитель. Діти , а яким ще словом можна назвати веселку ? ( Райдуга ) Ви сказали , що веселка містить 7 кольорів . А які асоціації викликає у вас число та цифра 7, де вам ще приходилось зустрічати число і цифру 7 ? ( відповіді дітей .) - У казках : «Вовк та 7 козенят», «Білосніжка та 7 гномів» ; - у мультиках : «Квітка , яка мала 7 кольорів»… ; - у музиці : 7 нот ; - 7 днів має тиждень ; - ребуси ; - у прислів’ях : «сім разів відмір , а один відріж»…тощо. Учитель. Молодці , діти , ви дуже добре вмієте усно рахувати , «Весела Хмаринка» задоволена вашими відповідями , а ще подивіться, до нас у клас завітало Сонечко. Ви напевно втомились , виходьте всі із-за парт та давайте зробимо хви - линку відпочинку. VІІІ. Рухлива хвилинка відпочинку. Добре те ,що сонце світить, Добре те, що віє вітер, Добре те , що цей ось ліс, Разом з нами ріс і ріс, Добре те , що в нашій річці Чиста не брудна вода , Добре вчитися у школі , Добре гратися у дворі, Добре плавати в ставку, Добре те , що я живу ! ХІ . Корекція та контроль каліграфічних умінь учнів. – 7 смужка. Учитель. Ви всі молодці , діти , показали гарні знання з усного рахунку у розв’язуванні прикладів , задач , у вас добрий словниковий запас, а ще мені сподобалося як ви коментуєте свої завдання та з повагою відноситеся одне до одного. Тепер настав час подивитися як ви вмієте писати. Приготуйте свої зошити . Давайте спочатку пригадаємо , як треба сидіти під час письма та тримати ручку. Зошит свій я відкриваю, Навскоси його кладу. Ручку я ось так тримаю, Сяду рівно, не зігнусь, Буду я писати гарно, До роботи я берусь. Учитель. Записуємо дату. А тепер подивіться , до нас завітала у гості сама «Математична Королева», вона принесла нам каліграфічне завдання , цифру 14 та математичний символ – фігурну дужку. - Але спочатку дайте мені характеристику цього числа.( воно двоцифрове, парне, складається з 1 десятка та 4 одиниць, його можна визначити у вигляді 2-х доданків: 10 + 4 , 8 + 6 , 11+ 3 , 9 + 5…тощо.) - Давайте запишемо з вами цифру 14 та фігурну дужку. А тепер поміняйтеся зошитами та перевірте як ваш сусід або сусідка впоралися із завданням «Ко - ролеви», знайдіть найкраще написану цифру та фігурну дужку і намалюйте над ним коронку. ( взаємоперевірка) А тепер запишіть приклади «Математичної естафети» у свій зошит , хлоп- чики – І стовпчик , а дівчатка - ІІ стовпчик. Учитель. Молодці , діти , ви дуже швидко впоралися із завданням , дякую. Давайте тепер зробимо хвилинку відпочинку для наших пальчиків. Х . Пальчикова гімнастика . Ось цей пальчик – мій дідусь! Ось цей пальчик – наша баба ! Ось цей пальчик – мій татусь ! А цей пальчик – мама ! Ось цей пальчик буду я ! Ось і вся моя сім’я ! ХІ. Закріплення логічних знань та умінь учнів . Учитель. А тепер переходимо до розв’язування задачі. - Але по-перше давайте згадаємо з чого складається задача ?
- Отже уважно слухайте задачу. Задача. В садочку « Математичної Королеви » багато рослин . Тут і дере -ва, і квіти , і трави . « Весела Хмаринка» кожен день їх поливає . Сьогодні вона полила 5 дерев та 4 квітки . Скільки всього рослин полила «Весела Хмаринка» ? Аналіз задачі: - Що нам відомо ? ( скільки дерев та квітів ) - це умова . - Що невідомо ? ( скільки дерев всього ) - це запитання . - Яку дію будемо використовувати під час розв’язання задачі ? ( якщо треба дізнатися скільки всього , то на додавання ) – це міркування . - Який математичний символ знаємо , щоб записати запитання задачі у зошиті ? ( фігурну дужку. )
- Отже скільки всього рослин в садочку нашої «Математичної Коро - леви» ? ( 9 рослин )- це відповідь. Учитель. Розумники діти , ви вірно розв’язали задачу на знаходження суми . А тепер давайте запишемо задачу у зошиті та на дошці . Які головні слова ? ( дерева ,квіти.) ( Діти разом із вчителем записують задачу у зошиті та на дошці .) Учитель. Молодці , діти , ви гарно записали умову та запитання задачі . А хто бажає записати розв’язання на дошці ? ( виходить один учень.) - Дякую, а хто запише відповідь ? ( виходить другий учень .) - А тепер поміняйтеся зошитами та перевірте одне одного(взаємоперевірка). ХІІ . Рефлексія Учитель. Молодці , діти , ви сьогодні дуже гарно працювали на уроці , на- ші гості вдячні вам за активність, швидкість під час виконання їхніх завдань. - Але я хочу вас запитати , а за що ви сьогодні отримали нагороди? (за знан- ня .) А за які ? - правильно розв’язували задачі; - приклади ; - добре усно рахували ; - активно працювали на уроці ; - співали ; - допомагали одне одному ; - мали гарний настрій…тощо) Учитель . Отже подивіться яке чудернацьке дерево виросло у садочку нашої «Математичної Королеви» - це дерево ЗНАНЬ!!! Давайте прикрасимо його вашими нагородами , це ваші знання допомогли деревцю розквітнути ! ХІІІ . Підсумок . Учитель . А наш урок підійшов до кінця і мені було дуже приємно з вами співпрацювати , тому я хочу виразити своє задоволення від роботи че - рез малюнок , у мене вийшов «Веселий Смайлик». Учитель. Діти , а вам сподобалося сьогодні на уроці ? Намалюйте і ви ме- ні , будь ласка , смайлика , який допоможе мені розібратися чи справді вам було сьогодні інтересно на уроці . Я бачу , діти , що вам мій урок теж сподобався , так як бачу тільки веселі та радісні обличчя на ваших малюнках у зошитах . Дякую ! - Тому мені хочеться сьогодні закінчити наш урок такими словами . Хай не погасне бажання малят, Робити добро на планеті Земля ! |
Урок математики в 5 Пачкова Анастасія Олександрівна, учитель математики Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 |
Урок математики. 2 клас Мета уроку. Скласти разом з дітьми таблицю множення числа 2, допомогти дітям вивчити її. Розвивати образне мислення, пам'ять, зв'язне... |
Урок-подорож з української мови та математики Підготували вчителі української мови та літератури Т. А. Панченко та математики І. В. Каламбет Сєвєродонецької загальноосвітньої... |
УРОК З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ 6 КЛАСУ Тема: Розв’язування вправ на ОБЛАДНАННЯ: картки з завданнями, три варіанти самостійної роботи, літери слова УРОК, вислови вчених |
Уроках математики Я пропоную деякі прийоми, які дають можливість вчителю математики сприяти формуванню даної компетентності засобами уроків математики,... |
Уроку математики у 6 класі Тема: Коло. Довжина кола Добрий день, діти. Зараз урок математики. Сьогодні для роботи на уроці нам необхідні зошит, ручка, лінійка, циркуль та нитка, паперова... |
ПРОГРАМ А вступного випробування з математики для абітурієнтів напрямів підготовки Програму вступного випробування з математики розроблено з урахуванням вимог чинної програми з математики для 5–11 класів, затвердженої... |
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел» Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам... |
Факультет прикладної математики Чернівецький університет завжди славився високим рівнем математичної освіти і наукових досліджень. Відзначимо математиків зі світовим... |
Урок математики та української літератури в 6 класі. І. М. Власенко,... Бінарний урок математики та української літератури в 6 класі. І. М. Власенко, с. Нижньотепле, Станично-Луганський р-н, Луганська... |