Урок з математики


Скачати 123.76 Kb.
Назва Урок з математики
Дата 28.10.2013
Розмір 123.76 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок
Відкритий урок з математики ( 1клас).


Мета . 1.Засвоїти та закріпити табличні випадки додавання і віднімання чисел у межах десяти , склад числа 10. Закріпити навички усної лічби , розв’язування простих задач, задач за поданим малюнком. 2. Розвивати логічне мислення , мовлення дітей. Піднімати емоційний настрій шляхом використання казкових персонажів , сюрпризних момен -тів .

3.Виховувати цікавість та інтерес до успіхів у математиці , любов до усної народної творчості , повагу одне до одного на уроці.
Тип уроку. Урок повторення і систематизації знань.

Обладнання. Малюнок « Веселої хмарки», математичні картки , математичні віяли , малюнок « Математичної Королеви», нагороди у вигляді листочків та квітів , абаки , задачі-вірші на логічне мислення, малюнок «Дерева знань» , диск «ПіснеЗнайка» , пісня «Таблиця додавання та відніманння у межах 10. »
p4130052

Хід уроку

І. Організація класу.
Пролунав уже дзвінок,

Починається урок,

Тож і ти часу не гай,

Урок з математики розпочинай.
ІІ. Заохочення до уроку.
Слово учителя. Діти , а який у вас зараз настрій ? ( відповіді дітей. )

1 учень. У мене сьогодні гарний настрій,тому що поряд зі мною сидять мої однокласники.

2 учень. А у мене гарний настрій тому , що я дуже люблю математику.

3 учень. А мені цікаво , які завдання ми будемо сьогодні робити…тощо.
III. Мотивацiя навчальної дiяльностi.

Учитель. У мене сьогодні теж гарний настрій . А коли у людини гарний настрій , то хочеться робити щось добре на користь людям . А ваші добрі справи , то гарне навчання. Отже давайте почнемо наш урок з усмішки , по -

дивіться одне на одного та скажіть, як я рад або рада тебе бачити !
До нас сьогодні завітали математичні герої – це «Математична Короле -ва» та її подружка «Весела Хмаринка». Вони підготували для вас багато цікавих та інтересних завдань . А ще вони принесли із собою сюрпризи , різ- ні нагороди за активну роботу на уроці .

Отже бажаю вам успіхів у навчанні ! Але спочатку наші гості хочуть приві- татися з вами математичною лічилочкою.
Добрий день ! А хто ви ?

Діти !

Що ви вмієте ?

Лічити!

Ну а ще що ?

Додавати!

Може ще щось ?

Віднімати !

Більше, менше ?

Порівняєм !

А фігури ?

Добре знаєм !

А які ?

Трикутник ,круг ,пятикутник дітям друг!

ІV. Повiдомлення теми i мети уроку.

Учитель . Сьогоднi на уроцi ми з вами закрiпемо тему «Додавання та вiд- нiмання у межах 10», роз’вяжемо задачi рiзних типiв,будемо розвивати вмiн-ня усного рахуноку , логiчне мислення
V. Актуалізація знань та умінь учнів.
Слово учителя. А щоб наш настрій ще більше покращився, давайте заспі -ваємо пісню «Таблиця додавання та віднімання у межах 10», закріпимо таб -личні способи додавання та віднімання чисел , склад числа 10.
p3260123


p4160082p4160081
p3260116
p3260105

p3260118

Учитель. Молодці , діти , ви дуже гарно співаєте, а тепер настав час для завдань нашої гості «Веселої Хмаринки». Ті діти , які дуже гарно співали (учитель називає 10 учнів та нагороджує їх за гарний спів стіками-листоч- ками ), зараз вийдуть до дошки .

VІ. Контроль та корекція знань учнів.
Учитель. «Весела Хмаринка» підготувала для вас завдання із цифрами . Біля дошки ви бачите цифри від 1 до 10, візьміть собі будь яку цифру, за власним бажанням.
1.Завдання – Станьте цифри,у порядку зростання-(групова робота.)
p4150067
p4150068
Учитель . Молодці , діти , давайте всі разом назвемо їх. Дякую!Ось вам ще нагороди від нашої «Хмаринки» , стіки – квіти.) - робота з класом.
2.Завдання. А тепер хай залишуться парні цифри.

p4150069
Учитель. Дуже добре , а які цифри називаються парними ? Давайте ще раз повторимо.
Діти , «Весела Хмаринка» у країні Математики , часто поливає матема -тичні квіти у садочку «Математичної Королеви», щоб вони гарно розкві- тали , але одного разу подув сильний вітерець та зірвав декілька пелюстків з чарівних квітів.
Щоб наша Королева не сумувала, давайте всі разом відновимо квіти у садоч-ку нашої «Королеви.» (учитель викликає до дошки другу групу дітей.)
p4150060p4150059

p4150063Поки пелюстки ми лічимо,

Хмарки небо все закрили.

Дощик з неба почав крапати,

Вітерець подув тихенько,

А нам вже настав час

Всі приклади розвязати.
Учитель. Розумники , діти , ви дуже гарно знаєте склад чисел у межах 10 , тому наша «Весела Хмаринка» вдячна вам за добре вивчений матеріал з теми «Склад чисел у межах 10», ось ваші нагороди , сідайте будь ласка на свої місця .

Діти , а сподобалися вам квіти у садочку «Математичної Королеви» ( так , вони дуже красиві ). Як треба ставитися до рослин , щоб їх краса не зникала ? ( не треба рвати квітів , ламати гілок ).
Цвіту не рви задаром,

Гілок не ламай для забави.

Учитель. Отже ми з вами закріпили склад чисел у межах 10, повторили лічбу чисел у порядку зростання , а тепер настав час перевірити чи добре ви вмієте усно рахувати у межах 10.
VІІ. Закріплення вмінь та знань учнів з усного рахунку.
Учитель. А тепер приготуйте свої математичні віяли та уважно слухайте завдання «Веселої Хмаринки».
1.Усне розв’язування задач та прикладів.

Тільки дощик прошумів

Над лужком, над лісом . Хтось у небі рушничок

Вишитий повісив .
Учитель. Що за рушничок з’явився у небі ? (Веселка )

Так , це веселка . Хто ж розвісив ? ( Сонечко )

Полічить, скільки смужечок у веселки ? ( 7 )

Давайте їх розглянемо. Не встигли ! ( Веселка розсипалась )
Розсміялася хмаринка,

На веселку наскочила,

Розкидала на частинки,

Сама далі полетіла.
Учитель . Допоможемо Сонечку зібрати веселку. За активну роботу під час усної лічби ви теж зможете поповнити кількість своїх нагород .
1 смужка.

Один , два , три , чотири , п’ять ,

Вийшли їжаки гулять.

До них двоє підійшли,

Скільки стало їх, скажи ? ( 7 їжаків )

p5050129
2 смужка. Якою дією розв’язується задача ?
3 смужка .

Вісім сорок прийшли на урок.

Двоє сорок не знало урок.

Скільки сорок знало добре урок ? ( знайдіть розв’язання задачі серед прикладів : 8 + 2 або 8 – 2 .)

p3260087
4 смужка.

Десять лисичок сиділо під дубом,

Три лисички пішли від них рядком,

Чотири побігло у жмурки пограти.

Скільки залишилось їх треба сказати ? ( три )
- На яку дію ця задача ? ( на віднімання )

d:\мама\фото детей 1-б\1е1.jpg
5 смужка. « Математична естафета».

Учитель. А ви знаєте діти , наша «Весела Хмаринка» не може розіб -ратися хто ж дівчатка чи хлопчики все ж такі гарніше рахують ?
Отже до дошки зараз вийдуть дівчата І рядочка та хлопчики ІІ ряда.

Їм треба швидко та правильно розв’язувати приклади . А учні ІІІ ряда будуть їх перевіряти.
Всі діти рахують : Один , два , три,

Математична естафета,

До перемоги веди !
p3260111p3260107
6 смужка. ( вправа критичного мислення – «Асоціативний кущ».
Учитель. Діти , а яким ще словом можна назвати веселку ? ( Райдуга )

Ви сказали , що веселка містить 7 кольорів .
А які асоціації викликає у вас число та цифра 7, де вам ще приходилось зустрічати число і цифру 7 ? ( відповіді дітей .)
- У казках : «Вовк та 7 козенят», «Білосніжка та 7 гномів» ;

- у мультиках : «Квітка , яка мала 7 кольорів»… ;

- у музиці : 7 нот ;

- 7 днів має тиждень ;

- ребуси ;

- у прислів’ях : «сім разів відмір , а один відріж»…тощо.
p4070035
Учитель. Молодці , діти , ви дуже добре вмієте усно рахувати , «Весела Хмаринка» задоволена вашими відповідями , а ще подивіться, до нас у клас завітало Сонечко.

Ви напевно втомились , виходьте всі із-за парт та давайте зробимо хви - линку відпочинку.
VІІІ. Рухлива хвилинка відпочинку.
Добре те ,що сонце світить,

Добре те, що віє вітер,

Добре те , що цей ось ліс,

Разом з нами ріс і ріс,

Добре те , що в нашій річці

Чиста не брудна вода ,

Добре вчитися у школі ,

Добре гратися у дворі,

Добре плавати в ставку,

Добре те , що я живу !
ХІ . Корекція та контроль каліграфічних умінь учнів. – 7 смужка.
Учитель. Ви всі молодці , діти , показали гарні знання з усного рахунку у розв’язуванні прикладів , задач , у вас добрий словниковий запас, а ще мені сподобалося як ви коментуєте свої завдання та з повагою відноситеся одне до одного.

Тепер настав час подивитися як ви вмієте писати. Приготуйте свої зошити .

Давайте спочатку пригадаємо , як треба сидіти під час письма та тримати ручку.

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь,

Буду я писати гарно,

До роботи я берусь.
Учитель. Записуємо дату. А тепер подивіться , до нас завітала у гості сама «Математична Королева», вона принесла нам каліграфічне завдання , цифру 14 та математичний символ – фігурну дужку.
p5050121p5050122

- Але спочатку дайте мені характеристику цього числа.( воно двоцифрове, парне, складається з 1 десятка та 4 одиниць, його можна визначити у вигляді 2-х доданків: 10 + 4 , 8 + 6 , 11+ 3 , 9 + 5…тощо.)

- Давайте запишемо з вами цифру 14 та фігурну дужку. А тепер поміняйтеся зошитами та перевірте як ваш сусід або сусідка впоралися із завданням «Ко - ролеви», знайдіть найкраще написану цифру та фігурну дужку і намалюйте над ним коронку. ( взаємоперевірка)
А тепер запишіть приклади «Математичної естафети» у свій зошит , хлоп- чики – І стовпчик , а дівчатка - ІІ стовпчик.
Учитель. Молодці , діти , ви дуже швидко впоралися із завданням , дякую. Давайте тепер зробимо хвилинку відпочинку для наших пальчиків.

Х . Пальчикова гімнастика .
Ось цей пальчик – мій дідусь!

Ось цей пальчик – наша баба !

Ось цей пальчик – мій татусь !

А цей пальчик – мама !

Ось цей пальчик буду я !

Ось і вся моя сімя !
ХІ. Закріплення логічних знань та умінь учнів .
Учитель. А тепер переходимо до розв’язування задачі.
- Але по-перше давайте згадаємо з чого складається задача ?

  • з умови ;

  • запитання ;

  • міркування ;

  • розв’язання ;

  • відповіді .

- Отже уважно слухайте задачу.
Задача.
В садочку « Математичної Королеви » багато рослин . Тут і дере -ва, і квіти , і трави . « Весела Хмаринка» кожен день їх поливає . Сьогодні вона полила 5 дерев та 4 квітки . Скільки всього рослин полила «Весела Хмаринка» ?
Аналіз задачі:
- Що нам відомо ? ( скільки дерев та квітів ) - це умова .
- Що невідомо ? ( скільки дерев всього ) - це запитання .
- Яку дію будемо використовувати під час розв’язання задачі ? ( якщо треба дізнатися скільки всього , то на додавання ) – це міркування .
- Який математичний символ знаємо , щоб записати запитання задачі у зошиті ? ( фігурну дужку. )


  • Яке розв’язання задачі ? ( 5 + 4 = 9 ( р.)


- Отже скільки всього рослин в садочку нашої «Математичної Коро - леви» ? ( 9 рослин )- це відповідь.
Учитель. Розумники діти , ви вірно розв’язали задачу на знаходження суми . А тепер давайте запишемо задачу у зошиті та на дошці .
Які головні слова ? ( дерева ,квіти.)

( Діти разом із вчителем записують задачу у зошиті та на дошці .)
p5050123
p5050125
p5050126

Учитель. Молодці , діти , ви гарно записали умову та запитання задачі .

А хто бажає записати розв’язання на дошці ? ( виходить один учень.)
p5050127p5050128

- Дякую, а хто запише відповідь ? ( виходить другий учень .)

- А тепер поміняйтеся зошитами та перевірте одне одного(взаємоперевірка).
ХІІ . Рефлексія

Учитель. Молодці , діти , ви сьогодні дуже гарно працювали на уроці , на- ші гості вдячні вам за активність, швидкість під час виконання їхніх завдань.
- Але я хочу вас запитати , а за що ви сьогодні отримали нагороди? (за знан- ня .) А за які ?
- правильно розв’язували задачі;

- приклади ;

- добре усно рахували ;

- активно працювали на уроці ;

- співали ;

- допомагали одне одному ;

- мали гарний настрій…тощо)
Учитель . Отже подивіться яке чудернацьке дерево виросло у садочку нашої «Математичної Королеви» - це дерево ЗНАНЬ!!!

Давайте прикрасимо його вашими нагородами , це ваші знання допомогли деревцю розквітнути !

p4220029p4220028
ХІІІ . Підсумок .

Учитель . А наш урок підійшов до кінця і мені було дуже приємно з вами співпрацювати , тому я хочу виразити своє задоволення від роботи че - рез малюнок , у мене вийшов «Веселий Смайлик».

p4220030

Учитель. Діти , а вам сподобалося сьогодні на уроці ? Намалюйте і ви ме- ні , будь ласка , смайлика , який допоможе мені розібратися чи справді вам було сьогодні інтересно на уроці . Я бачу , діти , що вам мій урок теж сподобався , так як бачу тільки веселі та радісні обличчя на ваших малюнках у зошитах . Дякую !
- Тому мені хочеться сьогодні закінчити наш урок такими словами .
Хай не погасне бажання малят,

Робити добро на планеті Земля !

Схожі:

Урок математики в 5
Пачкова Анастасія Олександрівна, учитель математики Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
Урок математики. 2 клас
Мета уроку. Скласти разом з дітьми таблицю множення числа 2, допомогти дітям вивчити її. Розвивати образне мислення, пам'ять, зв'язне...
Урок-подорож з української мови та математики
Підготували вчителі української мови та літератури Т. А. Панченко та математики І. В. Каламбет Сєвєродонецької загальноосвітньої...
УРОК З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ 6 КЛАСУ Тема: Розв’язування вправ на
ОБЛАДНАННЯ: картки з завданнями, три варіанти самостійної роботи, літери слова УРОК, вислови вчених
Уроках математики
Я пропоную деякі прийоми, які дають можливість вчителю математики сприяти формуванню даної компетентності засобами уроків математики,...
Уроку математики у 6 класі Тема: Коло. Довжина кола
Добрий день, діти. Зараз урок математики. Сьогодні для роботи на уроці нам необхідні зошит, ручка, лінійка, циркуль та нитка, паперова...
ПРОГРАМ А вступного випробування з математики для абітурієнтів напрямів підготовки
Програму вступного випробування з математики розроблено з урахуванням вимог чинної програми з математики для 5–11 класів, затвердженої...
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел»
Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам...
Факультет прикладної математики
Чернівецький університет завжди славився високим рівнем математичної освіти і наукових досліджень. Відзначимо математиків зі світовим...
Урок математики та української літератури в 6 класі. І. М. Власенко,...
Бінарний урок математики та української літератури в 6 класі. І. М. Власенко, с. Нижньотепле, Станично-Луганський р-н, Луганська...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка