|
Скачати 16.12 Kb.
|
Закон збереження маси речовини Перші формулювання цього закону зустрічаємо, наприклад у відомій роботі Лукреція Тіта Кара «Про природу речей» (лат. De rerum natura). У нові часи (пізнє середньовіччя) закон збереження маси речовини у різних формах подається рядом вчених. Так, у Києво-Могилянській академії його вперше формулює Інокентій Гізель — професор академії і її ректор. Виходячи з традиції викладання лекційного матеріалу в Києво-Могилянській академії в XVIII сторіччі, український історик Олена Компан висунула гіпотезу, що саме тут принцип збереження маси речовини у фізичних і хімічних перетвореннях вперше на лекціях почув Михайло Ломоносов, — згодом відомий російський вчений, — який вчився тут у юнацькі роки. Михайло Ломоносов у 1748 році дав своє формулювання Закону збереження маси речовини такими словами: «… всі зміни, що трапляються в натурі, такого суть стану, що скільки чого в одного тіла відніметься, стільки додається до іншого, так, якщо де трохи зменшиться матерії, то збільшиться в іншому місці…». 1789 року Антуан Лавуаз'є (Antoine Lavoisier) ясно й однозначно сформулював цей закон так: маса (вага) речовин, що вступають в реакцію, завжди дорівнює масі (вазі) речовин, які утворюються в результаті реакції. З точки зору атомно-молекулярного вчення закон збереження маси речовин пояснюється тим, що під час хімічних реакцій загальна кількість атомів окремих елементів залишається незмінною, бо при хімічних перетвореннях речовин атоми не зникають безслідно і не утворюються з нічого, а тільки перегруповуються з молекул одних речовин у молекули інших речовин. Цей закон є основним для хімії і всього природознавства. Йому підлягають всі хімічні перетворення, що відбуваються в природі і техніці. На ньому основуються також усі розрахунки в хімії. Закон збереження маси: маса речовин, що вступили в реакцію, дорівнює масі речовин, що утворилися внаслідок реакції. Закон збереження енергії: енергія не виникає з нічого і не зникає безслідно, а тільки перетворюється з одного виду на інший в еквівалентних кількостях. |
Тема покаяння у романі ”Злочин і кара” Ф. Достоєвського Мета Ніцше на прикладі головного героя; розвивати навички аналізу художнього твору, формувати гуманістичні ідеали, виховувати сильну особистість... |
ДІЯ «ЗАКОНУ КУЗНЕЦЯ» У КРАЇНАХ, ЩО РОЗВИВАЮТЬСЯ У роботі розглянуто сучасні інтерпритації «Закону Кузнеця». Досліджено причини модифікацій форми U-оберненої кривої Кузнеця в різних... |
Е С Е Л К А Наприклад, частину з них Ви зможете використати для загального активного відпочинку дітей на уроках, а з іншими – ще й повторити... |
«…Не знаючи страждання не знають і блаженства…» (за романом Ф. Достоєвського «Злочин і кара») ТЕМА: «…Не знаючи страждання – не знають і блаженства…» (за романом Ф. Достоєвського «Злочин і кара») |
Культурологічний пізнавально-дослідницький проект «Зустрічаємо Різдво» Мама-ведуча: Добрий день, любі дітки, батьки і гості! Щиро вітаю вас у нашій господі! |
М. Ф. Достоєвський та його роман «Злочин і кара» Грає команда з 5 учнів від кожного класу: 6-1, 6-2, 6-3 по черзі, шляхом випадкового закреслення цифр у таблиці. За кожною цифрою... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття по правилам техніки безпеки з особовим... Вимоги ПТБ при роботі на пожежі (бойовому розгортанні, поведені розвідки, роботі з ПТО і т. ін.). 55 хв |
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття по правилам техніки безпеки з особовим... Вимоги ПТБ при роботі на пожежі (бойовому розгортанні, поведені розвідки, роботі з ПТО і т. ін.). 55 хв |
КОНТРОЛЬНА РОБОТА 8 клас Відокремлені члени речення Кара-даг, оповитий у сизі тумани, улігся на сірі піски б А за вікном сніги летять лапаті, і, не торкнувшись хліба і вина, сидить... |
Церкви ми зустрічаємо назву книги «Апостол», як сукупність всіх апостольських писань? Хто із святих отців та учителів древньої Церкви конкретно свідчить про достовірність книги Діянь святих апостолів? |