|
Скачати 132.37 Kb.
|
Лабораторна робота 14 ТЕМА: Табличний процесор MS Excel. Використання логічних функцій. Створення колонтитулів сторінок МЕТА: засвоїти технологію адресації в Excel, проведення розрахунків, використання логічних функцій для реалізації обчислювальних процесів з розгалуженням, створювати колонтитули сторінок. ХІД РОБОТИ Запишіть тему і мету роботи. Складіть звіт про виконання практичної роботи. ЗАВДАННЯ 1. Вивчіть теоретичні відомості про логічні функції, застосовуючи довідкову систему MS Excel До логічних функцій належать:
Запишіть у звіт ім’я та синтаксис кожної функції. ЗАВДАННЯ 2. Виконайте необхідні розрахунки для показників табл. 14.1 на робочих аркушах з такими іменами: Вправа 1, Вправа 2, Вправа 3, Вправа 4 Робочий аркуш Вправа 1. Створіть таблицю з даними і заголовками як у табл. 14.1. Знижка становить 3 % від вартості продукції. Для наведених даних виконайте необхідні розрахунки:
За допомогою маркера автозаповнення діапазону скопіюйте формулу в усі рядки таблиці включно до 15 запису.
За допомогою маркера автозаповнення діапазону скопіюйте формули в усі рядки таблиці включно до 15 запису. Зверніть увагу на зміну формул у комірках стовпчиків.
За допомогою маркера автозаповнення скопіюйте формули в усі рядки таблиці включно до 15 запису. Таблиця 14.1
Зверніть увагу на зміну формул у комірках цього стовпчика. Проаналізуйте результат. Обчисліть загальний прибуток у комірці L18. Скопіюйте створену на робочому аркуші Вправа 1 таблицю на інші робочі аркуші та виконайте відповідні обчислення до умов задачі. Збережіть внесені в робочу книгу зміни. Робочий аркуш Вправа 2. Знижка залежить від вартості партії продукції. Ускладнимо задачу, ввівши додаткову умову застосування знижок: якщо вартість замовлення з однієї позиції перевищує 10 000 грн, то застосовується знижка 2 % . За меншої вартості – не надається взагалі. Це приклад обчислювального процесу з розгалуженням. Реалізація цієї умови здійснюється шляхом використання логічної функції ЕСЛИ. Алгоритм розв’язання 1. У комірку F3 запишіть формулу = ЕСЛИ (ЕЗ > 10 000; 2 %; 0 %). Порада: під час створення формули використовуйте Майстра функцій. 2. За допомогою маркера автозаповнення скопіюйте формулу в усі рядки таблиці до 15 запису включно. Проаналізуйте обчислені значення економічних показників. Робочий аркуш Вправа 3. Знижка залежить від вартості партії продукції та кількості продукції. Розглянемо складнішу умову надання знижок: якщо вартість замовлення за однієї позиції перевищує 10 000 грн, то застосовується знижка; за меншої вартості – не надається взагалі. Коли вартість замовленої продукції з однієї позиції більша 10 000 грн, але менша 20 000 грн, і кількість проданої продукції за цього більша 10 т, то надається знижка 2 % . Якщо вартість замовленої продукції певного різновиду не менша 20 000 грн, то незалежно від кількості проданої продукції надається знижка 3 % . Це приклад складнішого обчислювального процесу з розгалуженням. Реалізація цієї умови здійснюється шляхом використання логічних функцій ЕСЛИ та И. Алгоритм розв’язання
Робочий аркуш Вправа 4. Знижка залежить від вартості партії продукції та кількості продукції. Розглянемо складнішу умову надання знижок: якщо вартість замовлення за однієї позиції перевищує 20 000 грн, або кількість продукції не менша 10 т, то застосовується знижка у розмірі 2 %. Реалізація цієї умови здійснюється за допомогою використання логічних функцій ЕСЛИ та ИЛИ. Алгоритм розв’язання 1. У комірку F3 введіть формулу = ЕСЛИ (ИЛЩЕЗ > 20 000; СЗ > =10); 2 % ; 0 %)). Скопіюйте формулу в усі рядки таблиці включно до 15 запису. Проаналізуйте обчислені значення економічних показників ЗАВДАННЯ 3. Створення колонтитулів Для створення колонтитулів виконайте:
4) аналогічно створіть нижній колонтитул, в якому по центру вставте нумерацію сторінок. Закріпіть область для друку (виділіть необхідний діапазон комірок, меню ФайлОбласть печатиЗадать) і перегляньте вигляд сторінок у режимі Предварительный просмотр. Рис. 14.1. Діалогове вікно Параметры страницы Рис. 14.2. Діалогове вікно Верхній колонтитул ЗАВДАННЯ 4. Складіть звіт. Захистіть виконану роботу Запитання до захисту практичної роботи:
|
ТЕМА: Табличний процесор МЕТА: навчитись виконувати обчислення в MS Excel та використовувати у формулах відносні й абсолютні посилання на комірки |
Тема: Табличний процесор Мета: Набуття практичних навичок у створенні, редагуванні електронних таблиць і виконанні в них арифметичних операцій |
Тема: Табличний процесор Завдання: Для заданої таблиці, у якій наведені результати іспитів, створити електронну таблицю, виконати її редагування |
ТЕМА: Табличний процесор ... |
ТЕМА: Табличний процесор МЕТА: навчитись виконувати основні операції в середовищі електронної таблиці Excel – налагодження робочого вікна, переміщення таблицею,... |
Табличний процесор Мета: Набуття практичних навичок у створенні, редагуванні електронних таблиць і виконанні в них арифметичних операцій |
Тема: Основні поняття та принципи роботи з базами даних в Excel Табличний процесор Excel крім основних функцій: побудови таблиць, обрахунків в цих таблицях та побудови діаграм, дозволяє ще й створення,... |
План-конспект уроку Тема: Основні поняття та принципи роботи з базами даних в Excel Табличний процесор Excel крім основних функцій: побудови таблиць, обрахунків в цих таблицях та побудови діаграм, дозволяє ще й створення,... |
Тема по програмі Табличний редактор Adobe Table може бути відкритий безпосередньо з програми PageMaker |
Конспект з предмета «Інформатика» тема «Текстовий процесор» Для запуску редактора необхідно вибрати з пункту „Программы" головного меню Windows ярлик „Microsoft Office Word 2003" |