Тема: Основні поняття та принципи роботи з базами даних в Excel


Скачати 35.63 Kb.
Назва Тема: Основні поняття та принципи роботи з базами даних в Excel
Дата 14.04.2013
Розмір 35.63 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Лабораторна робота

Тема: Основні поняття та принципи роботи з базами даних в Excel.

Мета: Навчити учнів працювати з базами даних в Excel.

Обладнання: Інструкційні картки , комп’ютер з ОС Windows та Excel.

Теоретичні відомості

Табличний процесор Excel крім основних функцій: побудови таблиць, обрахунків в цих таблицях та побудови діаграм, дозволяє ще й створення, оброблення і підтримку нескладних, але досить великих баз табличних даних.

База даних - це засіб зберігання, упорядкування і пошуку інформації. В Excel база даних подасться в спрощеному варіанті, тобто у вигляді простого списку даних.

Excel можна розглядати як нескладну СУБД реляційного типу. Реляційні бази даних містять звичайні двовимірні електронні таблиці, що мають відношення, які взаємопов'язані між собою за змістом.

Структурними компонентами будь-якої таблиці бази даних є рядок заголовку, записи і поля.

Рядок заголовку — міститься на самому початку бази-списку і складається з імен полів, тобто заголовків стовпців робочої книги.

Запис — повний опис конкретного об’єкта, він містить ряд різнотипних, логічно пов'язаних між собою полів. Кожний запис — це рядок таблиці бази даних. Усі записи мають однакову фіксовану довжину, їх кількість не обмежена.

Поле — це певна характеристика об'єкта або окремий елемент даних у запису. Кожне поле має унікальне ім'я, йому відповідають дані одного стовпця. Для ефективного пошуку, селекції та сортування даних бази доцільно записи розбивати на поля, що містять найдрібніші елементи даних.

Отже, в Excel база даних — це той самий робочий лист з його стовпцями і рядками, текстом, числами й іншими елементами, але сформований за певними правилами. Інформація в базу даних вводиться подібно до того, як ви вводили дані в робочі листки.

Проектування баз даних.

Перш ніж почати створювати нову базу даних, треба з'ясувати наступне:

1. Які поля повинні складати окремий запис. Якщо створюється база даних за певною формою (телефонна або адресна книга і т.п.), то необхідно вибрати відповідні поля.

2. Яким чином буде сортуватися база даних. Дані, за якими буде здійснюватися сортування, потрібно заносити в окремі стовпці, а не разом з іншими даними в одну комірку. Наприклад, якщо необхідно сортувати дані за прізвищем співробітників, то переконайтеся в тому, що всі вони винесені в окремий стовпець, а не введені в один стовпець з іменами полів. При сортуванні за іншими полями переконайтеся, що вони також містяться в окремих стовпцях.

3. За якими даними потрібно вести пошук. Наприклад, якщо вимагається знайти адреси всіх клієнтів з певної області, то переконайтеся, що назви областей винесені в окремий стовпчик.

4. Поле бази даних, на яке посилаються найчастіше, має розташовуватися у першому стовпчику.

5. Необхідно встановити найдовший запис, для того, щоб оптимально підібрати ширину кожного стовпчика. (Ви можете ввести в нього дані, а потім скористуватися функцією Автозаполнение.)

Створення бази даних

При створенні бази даних в Excel немає необхідності використовувати нові команди. Просто необхідно ввести всі потрібні дані в таблицю, користуючись правилами створення бази даних та зберегти файл як при звичайній роботі в Excel.

Робота з командою Форма

При роботі з базою даних в Excel можна скористатися досить зручним засобом опрацювання записів - Формою. Команда Данные \ Форма відображає на екрані форму, що являє собою вікно діалогу, призначене для перегляду, та редагування записів у базі даних, а також для додавання нових і видалення існуючих записів. Крім того, за допомогою форми ви можете здійснити пошук конкретних записів на базі складних критеріїв.

Крім полів (записів) форма містить ряд кнопок та індикатор номера запису.

Кнопка Добавить - призначена для введення в базу даних нового «запису. В результаті натискання цієї кнопки Excel очистить усі поля введення форми, після чого можна ввести необхідні дані нового запису. Введений запис добавляється в кінець бази даних.

Кнопка Удалить - видаляє поточний запис. При цьому всі записи, розташовані після видаленого запису, змістяться на один запис вгору. Видалені записи не підлягають відновленню.

Кнопка Вернуть — дає можливість відновити внесені у запис зміни, якщо ще не було здійснено перехід до наступного запису або не натиснуто клавішу Enter. В результаті натискування кнопки Вернуть Excel здійснить відмову від усіх зроблених змін і відновить вміст полів поточного запису. Після виходу зі зміненого запису, можна відновити його вміст.

Кнопки Назад і Далее здійснюють перехід до попереднього і наступного записів, відповідно.

Кнопка Критерии - дозволяє обмежити кількість записів, що відображаються у формі.

Кнопка Закрыть - слугує для виходу з форми.

Індикатор номера запису вказує на порядковий номер запису, що відображається, і загальну кількість записів у базі даних.

Практичне завдання

Створити базу даних в Excel

Контрольні запитання

  1. Що таке база даних в Excel?

  2. Структурні компоненти бази даних Excel?

  3. Для чого призначений рядок заголовку?

  4. Для чого призначений запис?

  5. Для чого призначене поле?

  6. Принципи проектування бази даних в Excel?

  7. Як створити базу даних в Excel?

  8. Складові форми в Excel?

Схожі:

План-конспект уроку Тема: Основні поняття та принципи роботи з базами даних в Excel
Табличний процесор Excel крім основних функцій: побудови таблиць, обрахунків в цих таблицях та побудови діаграм, дозволяє ще й створення,...
Тема: "Системи управління базами даних" Мета: 
Система управління базами даних (СУБД) - це пакет прикладних програм і сукупність мовних засобів, що призначені для створення, супроводження...
Тема уроку
Навчальна: сформувати теоретичні знання про основні поняття мультимедійних даних, принципи настроювання у часі відеокліпів
Тема: Фільтрація даних
Мета роботи: навчитися виконувати сортування даних та їх фільтрацію в Microsoft Excel
План-конспект уроку №2 Тема
Навчальна мета: ознайомити з поняттям «база даних», проектування бази даних, ознайомити із системою управління базами даних Microsoft...
Система управління базами даних (СУБД)
Керуючим компонентом багатьох систем управління базами є ядро, що виконує такі функції
Бази даних в ЕТ Excel
В ролі ЕТ Excel використовують списки – набір стрічок, що містить зв’язані дані. Стрічки в таких списках є окремими записами, стовпці...
Питання до контрольної роботи з теми: Системи управління базами даних
Відібрати з бази даних відомості, за кількістю більше ніж 100 і менше ніж 150, можна за допомогою умови…
22. Методика навчання систем управління базами данних
Але сьогодні системи управління базами даних дозволяють розміщувати у своїх структурах не лише дані, а й методи взаємодії з користувачем...
17. Системи управління базами даних. Етапи проектування бази даних....
Системи управління базами даних. Етапи проектування бази даних. Приклади систем управління базами даних
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка