|
Скачати 39.76 Kb.
|
Єлістратова Світлана Михайлівна вихователь групи продовженого дня НВК №1 м. Умань Група продовженого дня є однією із форм виховання дітей і допомагає організувати найсприятливіші умови для їхнього відпочинку, навчання і виховання, поєднання навчально-виховної роботи на уроках і в позаурочний час. Вона забезпечує, враховуючи вікові особливості, їхній розумовий, моральний, естетичний, фізичний, духовний розвиток, створює умови для організації продуктивної праці, відкриває можливості всебічного виявлення і розвитку індивідуальних, здібностей, запитів та інтересів дітей. Організація різних видів діяльності учнів тісно пов’язана з наявністю матеріально - технічної бази. Для дітей молодшого шкільного віку бажано створити різні за функціональним призначенням центри : центр ігрової діяльності, пізнавальної діяльності, центр художньо – творчої діяльності, центр здоров’я, центр психологічного розвантаження. Центр має бути естетично оформлений та відповідати вимогам сучасного дизайну. Можна залучити до оформлення приміщення дітей (використати їхні творчі роботи). Центр ігрової діяльності – сюжетно-рольові, дидактичні, будівельно-конструкторські, настільні, друковані, театралізовані ігри та різноманітна атрибутика для ігор фантазування. В центрі ігрової діяльності створено велике ігрове поле. Крім того, тут зібрано ігрове обладнання, іграшки, різноманітну ігрову атрибутику та ігрові матеріали. Слід мати набори багато масштабних конструкторів, набори будівельних матеріалів, багатосекційні ширми, макети з фігурками людей, тварин, рослин. Центр пізнавальної діяльності – куточки «Цікава математика», «Читайлик», «Науковий», «Екологічний». У цьому центрі мають бути матеріали для самостійної пізнавально-дослідницької діяльності. Матеріали у центрі постійно оновлюються залежно від змісту навчання та розвитку дітей. Тут розміщено матеріали з математики, логіки, грамоти, екологічного виховання, розвитку мовлення, літературний матеріал, а також усе необхідне для дослідів, експериментів. Назву кожного куточка діти придумують самі. Так, куточки цікавої математики можна назвати «Математичний клуб», куточок книжки – «Читайлик» тощо. Центр художньо-творчої діяльності – куточки малювання, аплікації, ліплення, конструювання. Тут мають бути столи і стільці, інструменти, різноманітні матеріали. Вчитель контролює видачу та збирання інструментів. Виставки дитячих робіт мають постійно оновлюватися. Дітям надається можливість виставляти свої роботи на стенді або на полиці для демонстрації батькам, однокласникам, гостям. Виставки робіт для дитини є критерієм формування в дітей самооцінки, стимулом до участі у складніших проектах. Центр здоров’я . Одним з найважливіших завдань шкільного виховання є збереження і зміцнення здоровя дітей, щоб діти в самостійній діяльності могли тренуватися, виконувати різні види рухів, треба створити спортивний куточок, де мати гімнастичну стінку, драбинку, дуги, гойдалки тощо. Також можна створити куточок здоровя, в якому може бути шкала вимірювання зросту дітей, різноманітна змінна інформація як берегти здоровя, екран здоровя учнів (див. додаток). Центр психологічного розвантаження – куточок усамітнення, зелений куточок. Для емоційного розвантаження дітей, а також враховуючи потребу дітей в усамітненні, необхідно обладнати куточок психологічного розвантаження. Тут поставити мяку зручну канапку, зібрати мякі іграшки, улюблені дитячі книжки, журнали, магнітофон, матеріали для малювання. Зелений куточок облаштовується для очищення повітря, утворення сприятливого мікроклімату. Учні допомагатимуть дорослим доглядати кімнатні рослини, вивчатимуть їх особливості. Поряд з кімнатними рослинами бажано розмістити акваріум, календар природи. Ознайомлюють дітей в центрах поступово. Щодня дають дітям змогу налагоджувати свою діяльність в одному куточку з учителем, а далі поступово. Наголошують на правилах поведінки у центрах, прибирання після себе іграшок, матеріалів. Бажано, щоб учитель знайшов місце для діяльності в центрах не тільки на групі продовженого дня, а й на перервах, після сніданку, тощо. Вимоги до матеріального забезпечення та організації центрів.
Використана література :
|
Методичне об’єднання вихователів груп продовженого дня спеціалізованого... |
Методичне об’єднання вихователів груп продовженого дня спеціалізованого... |
ПЛАНРОБОТ И Зорянського, Великоомелянського НВК «школа-гімназія», Квасилівського, Новолюбомирського, Клеванського НВК «школа-ліцей», Оржівського... |
Інформація про вшанування пам’яті Лесі Українки у зв’язку зі 100-річчям... Свято вшановуючи її пам’ять, в Оржівському НВК «школа-колегіум» було проведено ряд заходів |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ НАКАЗ Оголошую постанову Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 2009 р. №1121 «Про затвердження Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього... |
Свічі, музичне та відеооформлення Присутні: учні 10-11 класів, адміністрація, психолог, вчителі НВК, батьки, автор роману «Коли ти поруч» письменниця Світлана Талан,... |
Технологія виготовлення листівок Ільяш Світлана Михайлівна Тоді ці листівки називали валентинками. Тепер для виготовлення цих виробів працюють цілі поліграфічні комбінати, дизайнери яких розробляють... |
План роботи творчої групи по впровадженню ІКТ у навчально-виховний... Формування творчої групи по проблемі впровадження ІКТ у навчально-виховний процес |
Навчально-виховний комплекс №8 дошкільний підрозділ ЖИВІ КАЗКИ Автор:... «Живі казки» відображають яскраві риси дітей «іскри» особистостей вихованців автора казок, різні аспекти з їх внутрішнього світу,... |
Уроки узагальнення та систематизації знань з математики (8-10 клас) Лискова Світлана Миколаївна, Чамата Світлана Олександрівна, Козлова Ольга Миколаївна |