ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА В РИНКОВОЇ ЕКОНОМІЦІ


Скачати 264.71 Kb.
Назва ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА В РИНКОВОЇ ЕКОНОМІЦІ
Сторінка 1/3
Дата 15.11.2013
Розмір 264.71 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Маркетинг > Документи
  1   2   3
TS17

Ткаченко С.А., старший викладач кафедри «Облік і економічний аналіз»

Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова
ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА В РИНКОВОЇ ЕКОНОМІЦІ
На підставі вивчення сучасної науково-практичної літератури та дослідження особливостей і ролі методологічно-інформаційного інструментарію обліково-аналітичного забезпечення в здійсненні машинобудівними підприємствами Миколаївської області маркетингової діяльності, запропоновано конкретні рішення щодо використання методологічно-інформаційного інструментарію обліково-аналітичного забезпечення в управлінні маркетинговою діяльністю підприємства з метою підвищення ефективності його комерційно-виробничої стратегії.
On the basis of current scientific literature and research about the features and the role of methodological tools of accounting information and analytical support in the implementation of machine-building enterprises of Mykolayiv region marketing activities, proposed specific solutions on the use of methodological tools for accounting information and analytical support in managing marketing activities for enterprises to improve its commercial and production strategy.
Ключові слова: ефективність ринка збуту, методологічно-інформаційний інструментарій, продукція підприємства, управлінський облік
Вступна частина. Система маркетингу має значну кількість складових елементів, які безпосередньо впливають на методи і результати діяльності суб’єкта підприємницької діяльності на різних сегментах ринку. Основним елементом системи маркетингу виступають конкуренти. Вони впливають на вибір підприємством ринків, маркетингових посередників, постачальників, формування асортименту продукції та на весь комплекс маркетингової діяльності. А тому, при розробці планів маркетингу потрібно враховувати великий обсяг апріорної інформації про цей елемент. Проведене ж нами практичне дослідження на підприємствах галузі машинобудування Миколаївської області України підтвердило той факт, що маркетологи означених суб’єктів господарювання використовують наявну інформацію про конкурентів не сповна, особливо це стосується системи управлінського обліку, що і підтверджує переконливу актуальність цієї проблеми.

Дослідивши ж точки зору провідних вчених-економістів [1-17] та інші з означеної проблематики, відзначимо той факт, що в роботах сучасників з управлінського обліку залишається ще безліч невирішених питань, особливо це стосується моменту формування інформації про конкурентне середовище в умовах світових інтеграційних процесів.

Тому, метою даної публікації виступає можливість переконливо довести потребу використання системи управлінського обліку в отриманні інформації про конкурентів відділами маркетингу (дослідження ринку) підприємств, її методологічно-інформаційний інструментарій на основі розкриття та всебічного висвітлення наступних категорій: об’єкти управлінського обліку; первинна інформація; головні джерела початкової інформації; вихідна інформація управлінського обліку про конкурентів.

Для досягнення поставленої мети були визначені та вирішені наступні завдання: досліджено особливості та роль методологічно-інформаційного інструментарію обліково-аналітичного забезпечення в здійсненні машинобудівними підприємствами Миколаївської області маркетингової діяльності; запропоновано конкретні рішення щодо використання методологічно-інформаційного інструментарію обліково-аналітичного забезпечення в управлінні маркетинговою діяльністю підприємства з метою підвищення ефективності його комерційно-виробничої стратегії.

Теоретико-методологічною основою роботи є діалектичний метод і основні положення теорії маркетингу, обліку, економічного аналізу. У процесі дослідження використовувалися такі методи: абстрактно-логічний (для теоретичного узагальнення і формулювання висновків); монографічний (при дослідженні теоретичних методик маркетингу, обліково-аналітичного забезпечення комерційно-виробничої діяльності підприємств); економіко-статистичний, розрахунково-конструктивний, порівняльний (при аналізі стану обліково-аналітичного забезпечення маркетингової діяльності підприємств машинобудування Миколаївської області); експертні, статистичного групування (при визначенні і ранжуванні показників управлінського обліку в дослідженні ефективності ринку збуту продукції підприємства); метод економіко-математичного моделювання (при розробці моделей показників управлінського обліку в дослідженні ефективності ринку збуту продукції підприємства) і інші.

Основна частина. Говорячи про неголослівне можливе і ефективне використання відділом дослідження ринку (маркетингу) комерційно-виробничої інформації управлінського обліку про конкурентів для зміцнення позиції підприємства на динамічному ринку, потрібно визначити наступні категорії: об’єкти управлінського обліку; початкова інформація; головні джерела початкової інформації; вихідна інформація про конкурентів.

Так, об’єктами управлінського обліку виступають: маркетингова інформація про конкурентів на внутрішньому і зовнішньому ринках, технічні та економічні параметри виробів кращих світових аналогів тощо; маркетингова інформація про технічні та економічні можливості виготовлених підприємством виробів тощо.

Початковою ж маркетинговою інформацією управлінського обліку про конкурентів виступає: маркетингова інформація про конкурентів на внутрішньому і зовнішньому ринках, а також зіставлення технічних та економічних можливостей виготовлених підприємством виробів з кращими світовими аналогами тощо.

А головними джерелами початкової маркетингової інформації управлінського обліку про конкурентів є: найбільш важливі технічні і комерційні видання; внутрішні дані про продукцію підприємства, яка конкурує на ринку з кращими світовими аналогами.

В свою чергу, для отримання вихідної (результатної) інформації відділ дослідження ринку (маркетингу) у своєму управлінському обліку шляхом пошуку актуальних новин та їх вибірки формує спеціальні інформаційно-аналітичні таблиці, в яких знаходить угрупування маркетингова інформація про конкурентів на внутрішньому і зовнішньому ринках, а також зіставлення технічних та економічних можливостей виготовлених підприємством виробів з кращими світовими аналогами тощо.

Так, наприклад, відділ маркетингу ДП НВКГ «Зоря»-«Машпроект» може в своєму управлінському обліку сформувати наступні інформаційно-аналітичні таблиці:

  • порівняння вітчизняних і зарубіжних газових турбін для судових енергетичних установок, енергетики і механічних приводів (табл. 1);

Таблиця 1

Порівняння вітчизняних і зарубіжних газових турбін для судових енергетичних установок, енергетики і механічних приводів

НВКГ «Зоря»-«Машпроект»

Найкращі світові аналоги

Тип двигуна

Потужність ГТ/ПГУ, МВт

ККД, %

Тип двигуна

Потужність ГТ/ПГУ, МВт

ККД, %

Фірма

-

-

-

SB5

1,0/-

25,4/-

ME&S

ГТД 2500

2,5/-

29/-

Centaur40

3,5/-

27,8/-

Solar

ГТД3200РГ

3,4/проект

41/-

Mercury50

4,1/проект

41/-

Solar

ГТД8000

8,5/-

33/-

MACS70

6,5/8,5

32/40,7

ME&S

ГТД10000

10/14,5

36/45

MACS100

9,9/13,2

32/41,7

ME&S

-

-

-

LM1600

13/17,4

35/46,8

GEM&I

ГТД15000

17/23

35/46

WR21

21,6/проект

41/проект

W&R

ГТД25000

26/36

36/49

LM2500

22,5/30

36/50,5

GEM&I

-

-

-

LM6000

42,1/53

41/51,4

GEM&I

ГТД60

60/-

36,4/-

V64.3

63/101

35/51

SW

ГТД110

110/325

36/51,5

501D5A

122/173

35/51

SW




  • розвиток енергетичних установок комбінованого циклу конкурента, наприклад фірми Siemens-Westinghouse (табл. 2);

Таблиця 2

Розвиток енергетичних установок комбінованого циклу

фірми Siemens-Westinghouse

Установка

Країна

Конфігурація

Рік уведення в експлуатацію

Потужність енергоблоку, МВт

Загальний ККД установки, %

Bang Paronf

Таїланд



1982

2 х 375

42,3

Ambarli

Туреччина



1990

3 х 442

52,1

Didcot “B”

Англія





1996

1997

668

692

55,3

56,2

Otahuhu

Нова Зеландія



1998

394

57,9

- кількість блоків; - кількість ГТ у блоці; - тип ГТ.




  • технічні та економічні параметри якісних характеристик парогазових установок ДП НВКГ «Зоря»-«Машпроект» (табл. 3);

Таблиця 3

Парогазові установки ДП НВКГ «Зоря»-«Машпроект»

Показник

ПГУ22

ПГУ44

ПГУ70

ПГУ325

Електрична потужність ПГУ, МВт

21,5

43,0

68,0

325

Газотурбінний двигун

ГТД15000

ГТД15000

ГТД25000

ГТД110

Кількість ГТД

1

2

2

2

Потужність ГТД, МВт

15,5

2х15,5

2х24,3

2х107,5

ККД ГТД, % (електричний)

32,8

32,8

34,7

35,1

Температура газу перед турбіною високого тиску, К

1348

1348

1513

1483

Витрата газу, кг/с

71,2

71,2

85,4

362

Температура газу на виході з ГТД, К

705

705

755

798

Котел-утилізатор

КУП3100С

КУП3100С

КУП3100С

П-88

Кількість котлів

1

2

2

2

Параметри на виході з котла:

температура газу, К

витрата пари, т/год

температура пари, С


438

25,6

368


438

2х25,6

368


433

2х39,0

350


383

308/79,2

481/227

Парова турбіна

ПТ-6

К-12

ПТ-20

К-110-6,5

Потужність парової турбіни, МВт

6

12,0

19,4

110

ККД ПГУ, %

43,6

43,6

47,7

51,5




  • технічні та економічні параметри якісних характеристик газопарових установок ДП НВКГ «Зоря»-«Машпроект» (табл. 4);

Таблиця 4
  1   2   3

Схожі:

Національний університет кораблебудування
СТРАТЕГІЧНИЙ ПІДХІД ТА ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В УПРАВЛІННІ ВИТРАТАМИ НА ХЛІБОПЕКАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
ВРАХУВАННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРИ РОЗРОБЦІ МАРКЕТИНГОВИХ...
...
С. А. Ткаченко, О. Г. Георгієва Національний університет кораблебудування, м. Миколаїв
АНАЛІЗ ПРИБУТКОВОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ЗАГОСТРЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ВІДНОСИН НА СВІТОВОМУ РИНКУ
Видатки всього в тому числі: видатки розвитку
Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Президента України
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ...
Теоретико-методологічні аспекти визначення сутності конкурентоспроможності підприємства як економічної категорії
ДЕСКРИПЦІЯ ХОЛІСТИЧНОЇ системИ МЕТОДОЛОГІЧНО-ІНФОРМАЦІЙНОГО ІНСТРУМЕНТАРІЮ...
Організації та ведення бухгалтерського обліку, економічного аналізу доходу від реалізації робіт і послуг виявлені недоліки та наведені...
Виробничі фонди підприємства
Статутний фонд – сукупність вкладів ( в грошовому виразі) учасників (власників) в майно підприємства (при його утворенні) для забезпечення...
Логістика в системі управління запасами підприємства
Саме з цієї причини процеси, що стосуються логістики складування і управління запасами, є важливим фактором забезпечення ефективної...
1. Основні трансформаційні потоки У структурі ринкової трансформації...
Багато керівників підприємств сподівалися, отримавши економічну свободу, поліпшити результати своєї роботи і досягти успіху, але...
О. О. Поткін Національний університет кораблебудування, м. Миколаїв
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка