|
Скачати 264.71 Kb.
|
TS17 Ткаченко С.А., старший викладач кафедри «Облік і економічний аналіз» Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА В РИНКОВОЇ ЕКОНОМІЦІ На підставі вивчення сучасної науково-практичної літератури та дослідження особливостей і ролі методологічно-інформаційного інструментарію обліково-аналітичного забезпечення в здійсненні машинобудівними підприємствами Миколаївської області маркетингової діяльності, запропоновано конкретні рішення щодо використання методологічно-інформаційного інструментарію обліково-аналітичного забезпечення в управлінні маркетинговою діяльністю підприємства з метою підвищення ефективності його комерційно-виробничої стратегії. On the basis of current scientific literature and research about the features and the role of methodological tools of accounting information and analytical support in the implementation of machine-building enterprises of Mykolayiv region marketing activities, proposed specific solutions on the use of methodological tools for accounting information and analytical support in managing marketing activities for enterprises to improve its commercial and production strategy. Ключові слова: ефективність ринка збуту, методологічно-інформаційний інструментарій, продукція підприємства, управлінський облік Вступна частина. Система маркетингу має значну кількість складових елементів, які безпосередньо впливають на методи і результати діяльності суб’єкта підприємницької діяльності на різних сегментах ринку. Основним елементом системи маркетингу виступають конкуренти. Вони впливають на вибір підприємством ринків, маркетингових посередників, постачальників, формування асортименту продукції та на весь комплекс маркетингової діяльності. А тому, при розробці планів маркетингу потрібно враховувати великий обсяг апріорної інформації про цей елемент. Проведене ж нами практичне дослідження на підприємствах галузі машинобудування Миколаївської області України підтвердило той факт, що маркетологи означених суб’єктів господарювання використовують наявну інформацію про конкурентів не сповна, особливо це стосується системи управлінського обліку, що і підтверджує переконливу актуальність цієї проблеми. Дослідивши ж точки зору провідних вчених-економістів [1-17] та інші з означеної проблематики, відзначимо той факт, що в роботах сучасників з управлінського обліку залишається ще безліч невирішених питань, особливо це стосується моменту формування інформації про конкурентне середовище в умовах світових інтеграційних процесів. Тому, метою даної публікації виступає можливість переконливо довести потребу використання системи управлінського обліку в отриманні інформації про конкурентів відділами маркетингу (дослідження ринку) підприємств, її методологічно-інформаційний інструментарій на основі розкриття та всебічного висвітлення наступних категорій: об’єкти управлінського обліку; первинна інформація; головні джерела початкової інформації; вихідна інформація управлінського обліку про конкурентів. Для досягнення поставленої мети були визначені та вирішені наступні завдання: досліджено особливості та роль методологічно-інформаційного інструментарію обліково-аналітичного забезпечення в здійсненні машинобудівними підприємствами Миколаївської області маркетингової діяльності; запропоновано конкретні рішення щодо використання методологічно-інформаційного інструментарію обліково-аналітичного забезпечення в управлінні маркетинговою діяльністю підприємства з метою підвищення ефективності його комерційно-виробничої стратегії. Теоретико-методологічною основою роботи є діалектичний метод і основні положення теорії маркетингу, обліку, економічного аналізу. У процесі дослідження використовувалися такі методи: абстрактно-логічний (для теоретичного узагальнення і формулювання висновків); монографічний (при дослідженні теоретичних методик маркетингу, обліково-аналітичного забезпечення комерційно-виробничої діяльності підприємств); економіко-статистичний, розрахунково-конструктивний, порівняльний (при аналізі стану обліково-аналітичного забезпечення маркетингової діяльності підприємств машинобудування Миколаївської області); експертні, статистичного групування (при визначенні і ранжуванні показників управлінського обліку в дослідженні ефективності ринку збуту продукції підприємства); метод економіко-математичного моделювання (при розробці моделей показників управлінського обліку в дослідженні ефективності ринку збуту продукції підприємства) і інші. Основна частина. Говорячи про неголослівне можливе і ефективне використання відділом дослідження ринку (маркетингу) комерційно-виробничої інформації управлінського обліку про конкурентів для зміцнення позиції підприємства на динамічному ринку, потрібно визначити наступні категорії: об’єкти управлінського обліку; початкова інформація; головні джерела початкової інформації; вихідна інформація про конкурентів. Так, об’єктами управлінського обліку виступають: маркетингова інформація про конкурентів на внутрішньому і зовнішньому ринках, технічні та економічні параметри виробів кращих світових аналогів тощо; маркетингова інформація про технічні та економічні можливості виготовлених підприємством виробів тощо. Початковою ж маркетинговою інформацією управлінського обліку про конкурентів виступає: маркетингова інформація про конкурентів на внутрішньому і зовнішньому ринках, а також зіставлення технічних та економічних можливостей виготовлених підприємством виробів з кращими світовими аналогами тощо. А головними джерелами початкової маркетингової інформації управлінського обліку про конкурентів є: найбільш важливі технічні і комерційні видання; внутрішні дані про продукцію підприємства, яка конкурує на ринку з кращими світовими аналогами. В свою чергу, для отримання вихідної (результатної) інформації відділ дослідження ринку (маркетингу) у своєму управлінському обліку шляхом пошуку актуальних новин та їх вибірки формує спеціальні інформаційно-аналітичні таблиці, в яких знаходить угрупування маркетингова інформація про конкурентів на внутрішньому і зовнішньому ринках, а також зіставлення технічних та економічних можливостей виготовлених підприємством виробів з кращими світовими аналогами тощо. Так, наприклад, відділ маркетингу ДП НВКГ «Зоря»-«Машпроект» може в своєму управлінському обліку сформувати наступні інформаційно-аналітичні таблиці:
Таблиця 1 Порівняння вітчизняних і зарубіжних газових турбін для судових енергетичних установок, енергетики і механічних приводів
Таблиця 2 Розвиток енергетичних установок комбінованого циклу фірми Siemens-Westinghouse
Таблиця 3 Парогазові установки ДП НВКГ «Зоря»-«Машпроект»
Таблиця 4 |
Національний університет кораблебудування СТРАТЕГІЧНИЙ ПІДХІД ТА ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В УПРАВЛІННІ ВИТРАТАМИ НА ХЛІБОПЕКАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВАХ |
ВРАХУВАННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРИ РОЗРОБЦІ МАРКЕТИНГОВИХ... ... |
С. А. Ткаченко, О. Г. Георгієва Національний університет кораблебудування, м. Миколаїв АНАЛІЗ ПРИБУТКОВОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ЗАГОСТРЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ВІДНОСИН НА СВІТОВОМУ РИНКУ |
Видатки всього в тому числі: видатки розвитку Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Президента України |
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ... Теоретико-методологічні аспекти визначення сутності конкурентоспроможності підприємства як економічної категорії |
ДЕСКРИПЦІЯ ХОЛІСТИЧНОЇ системИ МЕТОДОЛОГІЧНО-ІНФОРМАЦІЙНОГО ІНСТРУМЕНТАРІЮ... Організації та ведення бухгалтерського обліку, економічного аналізу доходу від реалізації робіт і послуг виявлені недоліки та наведені... |
Виробничі фонди підприємства Статутний фонд – сукупність вкладів ( в грошовому виразі) учасників (власників) в майно підприємства (при його утворенні) для забезпечення... |
Логістика в системі управління запасами підприємства Саме з цієї причини процеси, що стосуються логістики складування і управління запасами, є важливим фактором забезпечення ефективної... |
1. Основні трансформаційні потоки У структурі ринкової трансформації... Багато керівників підприємств сподівалися, отримавши економічну свободу, поліпшити результати своєї роботи і досягти успіху, але... |
О. О. Поткін Національний університет кораблебудування, м. Миколаїв ... |