Конкурс читців «Краса поетичного слова»


Скачати 111.39 Kb.
Назва Конкурс читців «Краса поетичного слова»
Дата 12.03.2013
Розмір 111.39 Kb.
Тип Конкурс
bibl.com.ua > Література > Конкурс
Методична розробка проведення тижня світової літератури

Гончарова С.В. – викладач світової літератури

Іванівського професійного аграрного ліцею

Тиждень світової літератури — це своєрідний творчий звіт, демонстрація досягнень як вчителів, так і учнів. Специфічною ознакою цього заходу є відкритість і неформальність, настанова на швидку ре­алізацію особистісно значущого задуму на «кінцевий результат». Предметний тиждень з літератури харак­теризується багатоаспектністю. Він дозволяє юним читачам спілкуватися з широким колом естетичних явищ, стає джерелом різноманітних художніх вражень.

Тиждень світової літератури в ліцеї – це багатоаспектний інтегрований комплекс навчаль­но-виховних заходів з предмета, спрямований на закріплення, збагачення та поглиблення знань учнів із світової літератури й розвиток творчої майстерності вчителів-словесників.

Головні завдання проведення предметного тижня із світової літератури:

  • популяризація світової літератури як шкільного предме­та і суміжних з нею дисциплін;

  • розвиток інтересу учнів до світової літератури і читання;

  • поглиблення і поширення знань учнів з предмета;

  • сприяння розвитку читацької культури учнів;

  • виявлення літературно обдарованих дітей;

  • організація неформального учнівського спілкування, спри­яння самоствердженню та самоорганізації учнів;

  • розвиток самостійної творчої діяльності учнів;

  • удосконалення професійної майстерності вчителів-словес­ників;

  • обмін досвідом, поповнення методичної скарбнички педа­гогів.

Серед принципів організації позакласної роботи із світової літератури, які виокремлюють вітчизняні вчені - методисти О. О. Ісаєва та Ж. В. Клименко, назвемо такі, урахування яких забезпечуватиме високу ефективність предметного тижня:

  • принцип тісної взаємодії позакласної роботи з уроками світової літератури;

  • принцип взаємодії з іншими шкільними предметами та видами мистецтва;

  • принцип взаємопов'язаного вивчення української та світової літератур.

До названих додамо також принцип залучення різно­манітних видів діяльності учнів: навчальної, ігро­вої, читацької, виконавської, художньої тощо; прин­ципи зацікавленості, масовості і видовищності.

Пропоную орієнтований план тижня світової літератури, укладений за тема­тичним принципом.

Етапи проведення тижня

Понеділок

Виставка ілюстрація «Сторінками улюблених книг»

Вівторок

Вікторина «Шанувальники зарубіжної літератури» (Додаток 3)

Середа

Конкурс читців « Краса поетичного слова»

Четвер

Брейн – ринг «Знавці зарубіжної літератури» (Додаток 4)

П’ятниця

Диспут «Світова література і формування духовності людини» (Додаток 5)

Оформлення залу

  1. Вислови відомих людей:

«Література – це храм, куди можна ввійти лише з чистою совістю і благородними намірами» Ф. Шиллер

« Хто від життя навчатися не може,тому ніякий вчитель не поможе» Рудакі

«Поезія – це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі» Ліна Костенко

«Люди перестають мислити, коли перестають читати» Д. Дідро

  1. Стенд із портретами відомих письменників і поетів.

  2. Виставка книг.

  3. «Літературний вернісаж» – конкурс ілюстрацій до творів класиків.

  4. Цікавинки звідусіль (цікаві епізоди із життя зарубіжних класиків) (додаток1).

  5. Літературні кросворди (додаток 2).

Додаток 1

МИКОЛА ГОГОЛЬ

Як стати письменником

Відомий письменник радив одному знайомому спробувати свої сили в літературі.

  • Необхідні вправи, звички, треба набити руку. Візьми собі за правило писати щодня протягом двох – трьох годин.

  • Та що писати, коли в голову нічого не лізе?

  • Отак і пиши: «Нічого в голову не лізе». Завтра що - небудь знову додаси і так далі. Наб’єш руку і будеш письменником. Так і я робив.

ОЛЕКСАНДР ДЮМА

Родовід

Пихатий аристократ якось запитав у письменника:

  • А ким був ваш батько?

На це письменник відповів:

  • Мій батько був креолом, дід – негром, прадід – мавпою. Як бачите, мій рід бере свій початок там, де ваш припинив свій розвиток.

ЕРНЕСТ ХЕМІНГУЕЙ

Можна не боятися

Одного разу відомого письменника, який щойно повернувся з Африки, запитали:

  • Чи правда, якщо ходити з ліхтарем, то левів можна не боятися?

  • Це залежить від швидкості ходи, - відповів письменник .

Додаток 2

Г. Флобер «Мадам Боварі»




  1. Ім’я головної героїні

  2. Ім’я лікаря Боварі

  3. Рідне місто Флобера

  4. Місце, де виховувалась Емма

  5. Місто, де жила сім’я Боварі

  6. Лихвар у цьому місті

  7. Коханець Емми

  8. Аптекар


Додаток 2

Джек Лондон «Північні оповідання»




  1. Річка на Півночі, через яку протягнуто канатну дорогу

  2. Те, у чому перевозили вантаж по канатній дорозі

  3. Кличка собаки в оповіданні «Біла тиша»

  4. Індіанка в оповіданні «Біла тиша»

  5. Батьківщина письменника

  6. Один із героїв «Білої тиші»

  7. Справжнє прізвище письменника

  8. Що шукали багато героїв Джека Лондона


Додаток 2

Назвіть автора творів




  1. «Пригоди Олівера Твіста»

  2. «Гамлет»

  3. «Червоне та чорне»

  4. «Гранатовий браслет»

  5. «Десять негренят»

  6. «Кармен»

  7. «Звіробій»

  8. «Батько Горіо»

  9. «Весняні води»


Додаток 3

Запитання і відповіді до вікторини

«Шанувальники світової літератури»

  1. Побудова твору – композиція

  2. Перерва між діями вистави – антракт

  3. Дюрянський титул Л. Толстого – граф

  4. Богиня краси і любові у греків – Афродіта

  5. Справжнє прізвище М. Горького – О.М. Пєшков

  6. Родіон Раскольніков із роману «Злочин і кара» – Ф.М. Достоєвського

  7. « Король символістів» – Поль Верлен

  8. Родоначальник детективного жанру – Едгар По

  9. «Собор Паризької Богоматері» написав – Віктор Гюго

  10. У яких творах героїня покінчила життя самогубством –

Г. Флобер «Пані Боварі». Л. М. Толстой «Анна Кареніна»

  1. «Жерміналь» - назва першого місяця – весни

Іван Франко називав його «цвітень»

12. Про пошуки золота у Клондайку писав – Джек Лондон

13. Його життям було небо і література – Антуан де Сент – Екзюпері

14. Назвіть «проклятих поетів» – П. Верлен, А. Рембо, Г. Аполлінер

15. Що в перекладі означає «йокнапатофа» – тихо тече річка по рівнині

16. Він пройшов дві світові війни, переніс 12 операцій, 227 осколків витягли з його тіла – Е. Хемінгуей

17.Назвіть письменників – лауреатів Нобелівської премії – І. Бунін, Е. Хемінгуей, М. Шолохов, Б. Пастернак, О. Солженицин, Г. Сенкевич

18. Якби не був поетом, міг бути або музикантом, або філософом, або художником – Б. Пастернак

19. Назвіть романи – епопеї – «Війна і мир» Л. Толстого і «Тихий Дон» М.Шолохова

20. Скільки дійових осіб у романі Л. Толстого «Війна і мир»? – 559
Додаток 4

Брейн – ринг

«Знавці світової літератури»

Мета. Перевірити знання учнів, поглибити їх.

Розвивати літературні здібності, надихнути учнів на читацьку працю.

Виховувати естетичні смаки, акторську майстерність.

Обладнання. 2 столи із різнобарвними скатертинами, музичний супровід, акторський реквізит, 2 телефони.

Учасники. 2 збірні команди І – ІІІ курсів

Початок гри. Команди займають місця за своїми столами. Відповіді дають через 1 хв. Починає відповідати команда, яка першою подала звуковий сигнал.

І тур (Запитання)

1.Нам, сьогоднішнім читачам, він відомий насамперед як поет, проте його сучасники вбачали в ньому вченого: фізика, математика, астронома. Назвіть його ім’я. (Омар Хайям)

2.Хто все життя шукав «зелену галузку», щоб зробити людей щасливими? (Лев Толстой)

3.Ця доба зведеться Відродженням,яку іншу назву вона має? (Ренесанс)

4. Він назвав свою кохану Королевою, Богинею, Володаркою всесвіту, Царицею. Про кого тут йдеться? Хто цей закоханий? (О. Блок до Любові Менделєєвої)

5.Понад 300 поезій присвятив своїй коханій цій поет. Оспівана вона у «Книзі пісень». Як звали поета і його кохану? (Франческо Петрарка і Лаура)

6.Як помирає головний герой роману Ф. Стендаля «Червоне і чорне?» (Його страчують)

ІІ тур (Запитання)

1. Кривава ворожнеча родин Монтеккі і Капулетті вбиває закоханих Ромео і Джульєтту. До якої з цих родин вони належали? ( Ромео – до Монтеккі, Джульєтта – до Капулетті )

2. Вислів якого драматичного героя щодо суті людського буття найчастіше ми згадуємо у хвилини жорстокого життєвого вибору? (Гамлет «Бути чи не бути?»)

3. «Яке видовище постало перед нами!... Графиня стояла перед нами, захоплена зненацька… Моторошно було бачити це трус у присутності покійника…» Що шукала графиня де Ресто? (Заповіт)

4. 22 декабря 1849 г. в числе других петрашевцев он был выведен на Семеновский плац в Петербурге, где им зачитали смертный приговор. И в последнюю минуту прибыл гонец от царя и заменил его каторгой. Кто был на волосок от смерти? (Ф.М. Достоевский)

5. Осенью 1939 г. врачи поставили диагноз: остроразвивающая высокая гипертония, склероз почек. Вернувшись в Москву, он уже слег до конца своих дней. Он ослеп. Он лежал голый, лишь в набедренной повязке. Тело его было сухо.Он очень похудел. « Я скоро умру. Я даже могу вам сказать, как это будет. Я буду лежать в гробу, и когда меня начнут выносить, так как лестница узкая, то мой гроб начнут поварачивать и правым углом он ударится в дверь Ромашова, который живет этажом ниже…» Все произошло именно так. О ком идет речь? (М. Булгаков)

ІІІ тур «Чорний кінь»

Виносять портрет, прикритий чорним. За підказками треба відгадати, хто це. Якщо відгадають з першої спроби – команда отримує 5 балів, з другої – 4 балів, з третьої – 3 балів, з четвертої – 2 бали, з п’ятої – 1 бал.

1 підказка. У нього не було щасливого дитинства. В гірку хвилину він назве своє дитинство страшним, обділеним любов’ю. Але, можливо, це дитинство в химерному, дивовижному будинку, де розбивались серця, де батьки ворогували між собою, але завжди звучала музика і велись розумні, цікаві бесіди про долю Ірландії, про долю мистецтва.

2 підказка. В перші роки в Лондоні він заробляв копійки у телефонній кампанії. Він погано харчувався, носив рване взуття і ретельно замальовував на ньому дірки; він жив на кошти своєї матері, вчительки музики. Проте він писав роман за романом й відсилав до всіх існуючих англійських видавництв і навіть в Австралію і Канаду. Боровся за нову драму, нападав на Шекспіра. Це викликало обурення преси, стало предметом численних карикатур на нього.

3 підказка. У липні 1931 року він відвідав Радянський Союз і відсвяткував там своє 75 – річчя. Прожив 94 роки.

4 підказка. За заповітом його тіло було спалено без всяких обрядів, а прах змішаний з прахом його дружини і розсипаний в його улюбленому саду.

5 підказка. GBS (Джі – Бі – Ес) його ініціали. Три букви, яким судилася світова слава.

Відкривають портрет – це ім’я Джордж Бернард Шоу.

ІV тур

Їх поєднало кохання

Звучить пісня про кохання із репертуару Ф. Кіркорова «Жестокая любовь»

Завдання: скласти закохані пари. На кожній картинці – ім’я героя або героїні. За кожну пару команда отримує 1 бал. Правильне розташування:

М-р Рочестер – Джен Ейр

Жюльєн Сорель – пані де Реналь

Емма Боварі – Родольф, Леон

Анна Кареніна – В. Волконський

Наташа Ростова – Андрій Болконський

Еліза Дулітл – Хіггінс

Базаров – Анна Одинцова

Р. Раскольніков – Соня Мармеладова

Олеся – Іван

Соломон – Суламіф

Віра Миколаївна - Желтков

V тур

«Свої думки у слово переллю»

Конкурс юних поетів

З
… мечты

… сладость

… где ты

… радость

… туманы

… луна

… поляны

… она
авдання
– буріме (від. фр. римовані кінці). За поданою римою скласти поетичні строфи.
VІ тур

Все життя – театр

Конкурс акторської майстерності

Мімікою, жестами зімпровізувати фінал творів. Кожна з команд повинна відгадати твір.

Завдання:

1) кінцівка роману Ф. Стендаля «Червоне і чорне»

2) сцена смерті Емми Боварі з роману Г. Флобера «Пані Боварі»

Додаток 5

Запитання до диспуту

«Світова література і формування духовності людини»

1.Що дали вам уроки світової літератури?

2.Як ви розумієте поняття «добро і зло»?

3.Чи допомагає література розрізняти добро і зло? У чому причина зла?

4. Чи можна говорити про духовність нації, коли на перше місце ставиться збагачення?

Примітка. В актовому залі, де має відбутися диспут, вивішуються правила ведення дискусії, плакати з висловлюваннями класиків світової літератури та філософські думки. Наприклад:

« Найсерйозніша потреба – це потреба істини» Г. Гегель

«Легше знайти помилку, ніж істину. Помилка лежить на поверхні, і її помічаєш одразу, а істина прихована і не кожен може її віднайти» Й. В. Гете

Пам’ятка

Правила ведення диспуту

1.Перед тим, як сперечатися, подумай, що саме ти маєш сказати.

2.Якщо ти прийшов на диспут, обов’язково вислови і обґрунтуй свою думку.

3. Говори просто і ясно, логічно і послідовно.

4. Кажи тільки те, що тебе цікавить, що ти знаєш, у чому ти впевнений, не стверджуй того, чого сам не з’ясував.

5. Не повторюйся і не повторюй слів інших.

6. Пам’ятай, що кращі докази – точні факти.

7. Поважай того, хто сперечається, тактовна поведінка доводить, що ти не тільки сильний опонент, але й вихована людина.

Схожі:

Сценарій інтелектуально-пізнавальної гри «Подорож Тарасовими шляхами»
...
№1 Вступ
Загальна характеристика розвитку поетичного слова в Одесі. Оспівування міста, моря, степу в поетичній творчості письменників рідного...
«Творець краси і добра»
Запрошуємо Вас у царство мудрого й красивого, правдивого і чуйного, сильного і ласкавого, доброго і мужнього поетичного слова В....
«…Як світ пройти з Україною не розминуться…»
України; повторити риси постмодерної літератури, розвивати в учнів творчі здібності, виховувати любов до поетичного слова, доброту...
Гра – подорож у царство рідної мови
...
Урок-огляд творчості
Його самобутня творчість відзначається високою мистецькою неповторністю, вишуканістю поетичного слова, новаторством та оригінальністю...
АНКЕТА-ЗАЯВКА на участь у відкритогму конкурсу читців, поетів та художників

Урок з використанням інсценізації та ІКТ
Проща”, “Козацький цвинтар”, “Заплакані зорі”, “За кого померти?”, лауреата літературної премії імені Василя Симоненка. Розвивати...
План-конспект першого уроку в 2014/2015 н р. на тему: «Україна єдина країна»
України; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси, декламаторські вміння та здібності, допитливість...
Доброта – це краса людської душі
Сприяти осмисленню та розумінню дітьми переваг духовних цінностей над аморальними. Розвивати вміння співчувати один одному, говорити...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка