Черкаська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 3
Сценарій
інтелектуально-пізнавальної гри
«Подорож Тарасовими шляхами»
(для шкіл, які впроваджують інклюзивну освіту)
Коркішко Ігор Олексійович
педагог-організатор
Черкаської спеціалізованої
школи І-ІІІ ступенів № 3
Черкаси
2013
Мета: виховання любові до рідної мови, скарбів поетичного слова, України; шанування пам’яті видатного художника слова, патріота України –
Т.Г. Шевченка; формування культури мовлення через красу й багатство рідної мови; виховання любові до рідного краю, до світлого образу Тараса Шевченка; викликати бажання читати твори Кобзаря.
Виховна мета: інтеграція дітей з особливими потребами у шкільне середовищі; надання можливості відчувати себе рівноцінним членом шкільної родини; отримання задоволення від гри.
Обладнання: Святково прибрана актова зала, портрет Тараса Шевченка, вишиті рушники та серветки,виставка творів поета, команди у вишиванках, пазли портрету «Катерина», таблички із цифрами, повітряні кульки, клей, нитки, папір, ручки, апаратура для озвучування заходу.
Анотація. Гра розрахована на учнів 5-7 класів серед яких є діти з особливими потребами.
Фанфари
Пісня «Як у нас на Україні»
Ведучий.
|
Дорогі друзі, шановні гості! Сьогодні ми продовжуємо подорож по нашій неперевершеній «Країні Пригод». Станція на якій ми зупинилися зараз, це: «Місце цікавих зустрічей». У наступному році весь світ святкуватиме двохсоту річницю з дня народження великого Кобзаря нашого народу Тараса Григоровича Шевченка. Тому сьогодні ми зібралися у нашій актовій залі, щоб згадати його життя і творчість. Всі ми будемо учасниками інтелектуально-пізнавальній гри, яка має назву «Подорож Тарасовими шляхами». За перемогу змагатимуться три команди шостих класів це «Барвінки» у складі:
Володимира Ільїна 6В
Ольги Батякової 6А
Андрія Хранцова 6А
Злати Фещенко 6Б
«Соловейки», у якій грають:
Деніс Козловський 6Б
Олександра Моторна 6А
Олена Барсукова 6Б
Євген Казновський 6Б,
та команда «Чорнобривці» у складі:
Давіда Бирсана 6Б
Вікторії Соломахи 6А
Анастасії Сологуб 6А
ВікторіїОльга 5Аб 6А5Б Головко 6А
Команди змагатимуться у п’яти конкурсах: літературному, інтелектуальному, складанні пазлів, спортивно-розважальному та музичному.
Оцінювати команди сьогодні буде поважне журі у складі академіків дитячого об’єднання «Країна Пригод», зустрінемо їх гучними оплесками:
Триразовий переможець конкурсу «Учень року» Павло Коробко
Переможець конкурсу «Учень року - 2013» Спікер шкільного парламенту Дар’я Підчасюк,
Голова художньо-естетичного комітету шкільного парламенту Анастасія Білоус та заступники директора школи з навчально-виховної роботи Лариса Михайлівна Барсукова та Галина Валеріївна Вовчок.
Ми починаємо перший конкурс – літературний. Велич Тараса Шевченка перш за все відображається у його віршах, тому у цьому конкурсі змагатимуться читці поезії великого Кобзаря. Кожна команда підготувала по одному віршу і ми запрошуємо прослухати їх. Першим демонструє декламаторські здібності представник команди «Барвінки» Володимир Ільїн, який прочитає вірш «Садок вишневий коло хати»
|
|
Володимир Ільїн читає вірш
Садок вишневий коло хати,
Хрущі над вишнями гудуть,
Плугатарі з плугами йдуть,
Співають ідучи дівчата,
А матері вечерять ждуть.
Сім'я вечеря коло хати,
Вечірня зіронька встає.
Дочка вечерять подає,
А мати хоче научати,
Так соловейко не дає.
Поклала мати коло хати
Маленьких діточок своїх;
Сама заснула коло їх.
Затихло все, тільки дівчата
Та соловейко не затих.
|
Ведучий.
|
До мікрофону запрошується представник команди «Соловейки» Деніс Козловський з уривком із вірша «І виріс я на чужині…».
|
|
Деніс Козловський читає уривок із вірша
І виріс я на чужині
І сивію в чужому краї:
То одинокому мені
Здається - кращого немає
Нічого в бога, як Дніпро
Та наша славная країна...
Аж бачу - там тільки добро,
Де нас нема. В лиху годину,
Якось недавно довелось
Мені заїхать в Україну,
У те найкращеє село...
У те, де мати повивала
Мене малого і вночі
На свічку богу заробляла;
Поклони тяжкії б'ючи,
Пречистій ставила, молила,
Щоб доля добрая любила
Її дитину... Добре, мамо,
Що ти зараннє спать лягла,
А то б ти бога прокляла
За мій талан.
Аж страх погано
У тім хорошому селі:
Чорніше чорної землі
Блукають люди. Повсихали
Сади зелені, погнили
Біленькі хати, повалялись,
Стави бур'яном поросли.
Село неначе погоріло,
Неначе люди подуріли,
Німі на панщину ідуть
І діточок своїх ведуть!..
|
Ведучий
|
Вірш Тараса Шевченка «І багата я…» виконує Вікторія Соломаха, представник команди «Чорнобривці»
|
|
Вікторія Соломаха читає вірш
І багата я,
І вродлива я,
Та не маю собі пари,
Безталанна я.
Тяжко, тяжко в світі жить
І нікого не любить,
Оксамитові жупани
Одинокій носить.
Полюбилась би я,
Одружилась би я
З чорнобривим сиротою,
Та не воля моя!
Батько, мати не сплять,
На сторожі стоять,
Не пускають саму мене
У садочок гулять.
А хоч пустять, то з ним,
З препоганим старим,
З моїм нелюбом багатим,
З моїм ворогом злим!
|
Ведучий.
|
На цьому перший конкурс закінчено. Журі підводить підсумки та виставляє оцінки. Конкурс оцінюється за п’ятибальною системою.
|
|
Оцінки журі
|
Ведучий.
|
З літературним конкурсом команди успішно впоралися, тому ми переходимо до другого конкурсу гри: інтелектуальному. У вас на столах знаходяться картки з номерами 1, 2, 3, 4. Я буду задавати питання та давати чотири варіанта відповіді, ви радитесь 10 секунд , а потім піднімаєте картку з тією відповіддю яку вважаєте вірною. Тема сьогоднішнього нашого інтелектуального конкурсу, як ви, напевно, здогадались життя і творчість Тараса Шевченка.
1. В якому селі народився Т.Г.Шевченко?
1. Кирилівка 3. Моринці
2. Білозір’я 4. Хацьки
2. Як звали старшу сестру Тараса?
1. Наталія 3. Марина
2. Катерина 4. Ганна
3. Хто вчив малого Тараса у сільській школі?
1. Дяк 3. Піп
2. Монах 4. Епіскоп
4. Як звали подругу Тараса, з якою він ще маленьким разом грався?
1. Ярина 3. Олена
2. Галина 4. Оксана
5. Портрет якого російського поета і письменника намалював Карл Брюллов, щоб викупити Шевченка з неволі?
1. Василя Жуковського 3. Миколи Гоголя
2. Олександра Пушкіна 4. Михайла Лермонтова
6. Який підручник для дітей уклав Т.Г. Шевченко?
1. Математика 3. Історія
2. Буквар 4. Читанка
7. На якій сучасній грошовій купюрі незалежної України є портрет Т.Г. Шевченка?
1. 1 гривня 3. 100 гривень
2. 50 гривень 4. 200 гривень
На цьому другий конкурс закінчено. Журі підводить підсумки.
|
|
Оголошуються підсумки другого конкурсу
|
Ведучий.
|
Ось і проминув другий конкурс. Ми ще раз впевнилися у тому, що наші команди добре знайомі із творчістю та життєвим шляхом Тараса Григоровича, тому ми переходимо до третього конкурсу – складанню пазлів. Сьогодні вам потрібно скласти відому картину Шевченка «Портрет Катерини».
Всі ви пам’ятаєте, що Тарас Григорович був не тільки поетом, а ще і талановитим художником. По моїй команді ви починаєте, а до уваги глядачів ми пропонуємо послухати чудову пісню у виконанні Аліни Безгубої.
|
|
Пісня
|
Ведучий.
|
Журі оцінює роботи наших команд за п’ятибальною системою. Враховується і швидкість і якість.
|
|
Журі оголошує підсумки конкурсу
|
Ведучий.
|
У всі часи, у всіх народів діти любили гратися у різні ігри і ми також сьогодні пограємося у четвертому конкурсі – спортивно-розважальному. Кожний з учасників команд надуває повірянні кульки, потім їх зв’язують у різноколірний букет і швиденько дарують нашому журі. Оцінюється, якшвидкість так і розмір кульки. Почнемо за моїй командою.
|
|
Спортивно-розважальний конкурс
|
Ведучий.
|
Бачу, що гратися люблять всі, але суворе журі повинно оголосити вирок командам за підсумками конкурсу.
|
|
Журі оголошує підсумки конкурсу
|
Ведучий.
|
І ось ми підійшли до п’ятого останнього конкурсу нашої гри – музичному. Зараз ви почуєте мелодії відомих українських пісень, які напевно співав і Тарас Григорович, після цього ви повинні постаратися їх відгадати та написати відповідь на листах паперу. Одна вгадана мелодія, один бал. Будь ласка – мелодії.
|
|
Музичний конкурс
1. «Ти ж мене підманула…»
2. «Рідна мати моя…»
3. «Розпрягайте хлопці коні…»
4. «Два дубки»
5. «Несе Галя воду»
6. «Ніч така місячна…»
7. «Гопак»
8. «А я все дивлюся…»
9. «Із сиром пироги». прягайте хлопці коні...ди дставник команди "
|
Ведучий.
|
Команди зачитують свої відповіді, а журі виставляє оцінки за музичний конкурс.
|
|
Журі оголошує підсумки конкурсу
|
Ведучий.
|
Настає сама хвилююча мить нашої гри – остаточні підсумки та вручення нагород.
|
|
Журі оголошує остаточні підсумки гри та вручає нагороди
|
Ведучий.
|
А наприкінці нашої гри, присвяченої великому Кобзарю, ми виконаємо пісню, яка нас завжди єднає – Гімн школи разом з академіками дитячого об’єднання «Країна Пригод» Анастасією Білоус та Павлом Коробком.
|
|
Гімн школи
|
Бібліографія:
Бабишкін О. К. Шевченкова слава. — К., 1989.
Горбач Н. Життя та творчість Тараса Шевченка. — Л.: Каменяр, 2005. — 304 с.
Новиченко Л. Тарас Шевченко — поет, борець, людина. — К., 1982.
Шевченко Т.Г. Кобзар. — К.: Дніпро, 1999. — 672 с.
|