|
Скачати 91.95 Kb.
|
Як працювати з тестовими завданнямиТренер – Кожуленко Олександра Борисівна, вчитель української мови та літератури Чернівецького багатопрофільного ліцею № 4, заслужений учитель України Шановні майбутні учасники олімпіади з української мови та літератури! Найперше випробування, яке пропонуватиметься вам на кожному етапі, – це виконання тестових завдань (у перший конкурсний день – з української мови, у другий – з літератури). Обидва тести передбачають три форми завдань закритої форми:
Виконуючи його, ви маєте уважно прочитати основу, тобто твердження, з якого завдання починається, вдумливо переглянути всі запропоновані варіанти відповіді і вибрати лише один.
Послідовність їх виконання така ж, як і завдань попередньої форми, але правильних варіантів може бути кілька, тому будьте особливо уважні.
У завданні подано дві колонки термінів, тверджень або прикладів. Рядки однієї з них позначені цифрами, а іншої – буквами. Виконуючи завдання, ви повинні поєднати цифру з буквою таким чином, щоб вийшла логічна пара. Пам’ятайте, що один рядок у правій колонці зайвий. На виконання тестових завдань і з мови, і з літератури відводиться по 45 хвилин. Для того, щоб успішно їх виконати, потрібно систематично й відповідально готуватися. Рівень складності олімпіадних завдань дає змогу якнайповніше розкрити ваші інтелектуальні можливості, тому не обмежуйтеся лише підручником. Опрацьовуйте додаткову літературу, вчіться працювати зі словниками. Пам’ятайте, що тести побудовані таким чином, що перевіряють рівень знань системно, тому не забудьте повторити матеріал, який вивчали у попередніх класах. Уважно і вдумливо читайте твори художньої літератури, повторіть відомості з теорії літератури, опрацюйте критичні матеріали. Зверніть увагу на те, що ви повинні не лише продемонструвати знання матеріалу, а й вміння його застосовувати, аналізувати, давати оцінку героям чи обставинам. Тому якнайбільше тренуйтеся! Не можна навчитися добре вирішувати тести, не виконуючи їх, замінюючи іншими видами завдань. Таке тренування дасть вам можливість познайомитися з типовими конструкціями тестових завдань, а також отримати досвід самоспостереження й оптимальної саморегуляції під час тестування. Старшокласникам радимо використовувати збірники тестових завдань для підготовки до ЗНО, а також випробовувати свої сили on-line на різних сайтах, що пропонують тренувальні тести. Тренуючись, постійно аналізуйте свої результати, звертайте увагу на помилки, повторюйте відповідний теоретичний матеріал, з’ясовуйте причини невдачі та додатково попрацюйте над подібними завданнями. Завжди читайте завдання до кінця! Поспіх не повинен призводити до того, що ви будете намагатися зрозуміти умови за кількома першими словами, адже в такому разі можна дуже легко помилитися. Якщо завдання викликає у вас певні труднощі, спробуйте не шукати відразу правильну відповідь, а послідовно виключати ті, які точно не підходять. Думайте тільки про поточне завдання! Забудьте про те, що було в попередньому, і не поспішайте заглядати у наступні! Це заважатиме вам сконцентруватися і дати правильну відповідь. Думайте лише про те, що кожне завдання – це шанс набрати бали. Вчіться правильно розподіляти час! Пам’ятайте, що у вас лише 45 хвилин, а завдання з вибором кількох відповідей та на встановлення відповідності потребують більше часу, ніж завдання з однією відповіддю. Якщо якесь із них вам видається надто важким, пропустіть його, займіться тими, з якими впоратися легше. Адже ви можете втратити дорогоцінний час і так і не дійти до наступних завдань. Краще розрахуйте час таким чином, щоб повернутися до нього пізніше (якщо ви виконуєте комп’ютерний тест, переконайтесь спочатку, що матимете таку можливість). Пам’ятайте, треба вміти не лише здобувати перемоги, а й отримувати задоволення від подолання тих перешкод, що виникають на вашому шляху! Рекомендована для підготовки до олімпіади література ПІДРУЧНИКИ Мова 7 клас:
8 клас:
9 клас:
10 клас:
11 клас:
Література 7 клас:
8 клас:
9 клас:
10 клас:
11 клас
Довідники, посібники
Електронні адреси мовних та літературних сайтів для самоосвітньої діяльності учнів з української мови та літератури
|
Тестові завдання з української літератури за курс 5 класу до розділу «Світ фантазії, мудрості» Посібник містить тестові завдання, які допоможуть вчителям оцінити навчальні досягнення учнів, перевірити знання текстів, розвинути... |
Про підготовку до зовнішнього незалежного оцінювання За допомогою тренувальних вправ учитель зможе оцінити рівень засвоєння навчального матеріалу учнями та відпрацювати у них навички... |
Подорож у світ мудрих думок Подано практичний матеріал із розробленими завданнями на основі наподних прислів'їв. Розробка містить завдання пошукового характеру,... |
Тема уроку Києва; продовжувати розвивати вміння працювати з історичною картою, оцінювати інформацію історичних джерел, складати розповідь, працювати... |
Мисан В. Вступ до історії України Києва; продовжувати розвивати вміння працювати з історичною картою, оцінювати інформацію історичних джерел, складати розповідь, працювати... |
Впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес Оскільки, головними фігурами в навчальних закладах є учень і викладача, які повинні творчо працювати, вчитися, самовдосконалюватися,... |
УРОК ХІМІЇ НА ТЕМУ: «ХЛОРИДНА КИСЛОТА. її ВЛАСТИВОСТІ, ДОБУВАННЯ, ЗАСТОСУВАННЯ» ТБ при роботі з кислотами в лабораторії; виховувати вміння працювати колективно, самостійно; вміння висловлювати свою думку, аргументувати... |
Іван Франко «Іван Вишенський» Діяльність, самостійно опрацьовувати матеріал підручника, вибирати необхідну інформацію, узагальнювати, систематизувати прочитане,... |
Тема. Вміння працювати з книгою Мета: Розкрити учням значення книги в житті людини. Познайомити учнів з різновидами книжок, з літературою для самоосвіти. Вчити працювати... |
Уроку: Сонячна система. Рух планет навколо Сонця Мета: Навчальна: Поглибити знання учнів про Сонце та Сонячну систему;навчити учнів розрізняти планети, розвивати вміння працювати... |