|
Скачати 78.37 Kb.
|
Відділ освіти Жашківської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Авторська програма факультативного курсу профільного навчання суспільно-гуманітарного напрямку для учнів 11 класу «Вивчення зарубіжної літератури ХХ століття в контексті світової культури» Автор: Музика Галина Володимирівна старший вчитель вищої кваліфікаційної категорії Жашківської ЗОШ I – III ст.№4 Жашківської районної ради Черкаської області м. Жашків 2008р. Авторська програма факультативний курс для профільного навчання суспільно-гуманітарного напрямку Шедеври різних видів мистецтва при вивченні зарубіжної літератури для учнів 11 класу Пояснювальна записка Література – один з видів мистецтва… У наш час книга перестала бути єдиним джерелом інформації та естетичної насолоди. На освіту та виховання сучасних школярів великий вплив мають різні ЗМІ: телебачення, радіо, кіно, театр, комп’ютер. Вони не тільки подають інформацію, а й формують світогляд, культуру, характер молодої людини. Тому повинні сприяти розвитку творчих здібностей школярів, встановлювати контакти між літературою та іншими предметами естетичного циклу: живописом, музикою, архітектурою, скульптурою… Основна мета факультативного курсу «Шедеври різних видів мистецтва при вивченні зарубіжної літератури» полягає в розширенні філологічних знань учнів. Допоможе відчути, що вони самі є творцями. А це можливо за умови, якщо слово стає не тільки інформаційним, пізнавальним джерелом, засобом передачі думок, а й певним зоровим чи слуховим образом, який потрібно сприймати школяру, знайомлячись з такими літературознавчими термінами, як, наприклад, «живопис слова», «архітектура тексту», «музичність складу, вірша або прози». Курс покликаний формувати читацький смак учнів, активізувати їх інтерес до культурних новацій та мистецьких явищ, які вплинули на розвиток літератури, вчити аналізувати художній текст з використанням сучасних літературознавчих методів. Використовування творів різних видів мистецтва при вивченні зарубіжної літератури дасть змогу збагнути письменника, як особистість, зрозуміти його індивідуальність, зображально-виражальні особливості художнього стилю, сформує власні уявлення про твори мистецтва на основі особистісних асоціацій, алюзій і переживань, що може спонукати учнів до власної художньої творчості. Мета факультативного курсу конкретизується в основних завданнях:
Концепція програми факультативного курсу базується на методології, яка дозволяє розглядати літературу як результат синтезу різних видів мистецтва, що сприяли пробудженню в учнів інтересу до читання сучасної літератури. Основна ідея даної програми полягає у вивченні зарубіжної літератури в поєднанні із іншими видами мистецтва для глибшого розуміння специфіки її образної мови та загальних закономірностей художнього відображення дійсності та внутрішнього світу людини у мистецтві. В основу програми покладений особистісно-зорієнтований підхід, який дасть змогу творчо реалізувати розумовий потенціал учня, розвинути такі якості, як самостійність, критичність, толерантність, забезпечить умови для нейтралізації зовнішніх антихудожніх впливів середовища. Після вивчення факультативного курсу учні повинні Знати:
Описувати:
Характеризувати
Формулювати:
Оцінювати:
Використовувати:
Вміти:
Оцінювання знань в кінці семестрів – заліками. Зміст навчальної програми 11клас( 34 години, 1 година на тиждень) Втуп (лекція 1 година) Розділ 1
Розділ 2
(семінар 2 години)
(лекція 2 години)
(3 години)
Рембрандт «Три дерева» (О.М.) Ф.К.Давід «Мрійник» (О.М.) Д.Міно «бідування Орфея» (опера) Художній фільм «заповіт Орфея». (франція 1960р.) Я.Дель Селлано. «Орфей та Еврідіка» (скульптура) (2 год. Урок – відеосалон 1 год. Урок – поетична галерея) Розділ 3 «Срібна доба» російської поезії. (Блок, Ахматова, Маяковський, Пастернак). (лекція 1 година) 1. Образ Незнайомої як втілення вічної жіночності в поезії Блока. Л.Бакст «Незнайомка» (обр. мист.) Г.Свиридов «Монолог», «Петербурзькі пісні на вірші на вірші Блока», «Поетична ораторія» (за мотивами віршів Маяковського). С.Рахманінов. «Весняні води» (романс) (1 година – семінар) 2. А. Ахматова. «Довк5ола жовтий вечір ліг». Поезія (1 година – урок поетичний калейдоскоп) А. Модільяні. Малюнки « А. Ахматова». М. Альтман «Портрет А. Ахматової» Шостакович. Симфонії 7, 5 « Токата ре мінор» Рахманінов. Прелюдії № 7, № 12 (1год.) Саворін «Поет і муза» (скульптура) О. Скрябін. Поема №1 «Мрії», романс на вірш «Зимова ніч» Пастернака Розділ 4 Модерністський роман. М. Булгаков «Майстер і Маргарита» (4 години, урок – відеосалон) М. Врубель «Демон» М. Ге «Голгофа» А. Петров «Майстер і Маргарита» (балет) «Суд Пілата» (рельєф собору в Наумбурзі), худ. Фільм «Майстер і Маргарита» (Росія). Розділ 5 Друга світова війна у дзеркалі літератури.
С. Далі «Передбачення громадянської війни в Іспанії» А. Шонберг «Свідок з Варшави» (ораторія) Е. Барлах. «Месник» (композиція з кількох фігур) (2 години – лекція) 2. Війна як важке випробування у творчості О. Твардовського. (1 година. Урок виразного читання) Розділ 6
половини XX ст. Е. Хемінгуей «Старий і море»; Р. Кент «Трудівники моря», (обр. м- во); К.Дебюссі «Море» (три семфонічні ескізи). «Старий і море»(худ. Фільм США.) (4год; 1урок – відеосалон; 2 урок – диспут) «Засідання круглого столу – 1 година»
(художній фільм «Володар мух» режисер Брук Пітер; документальний фільм М. Ромма «Звичайний фашизм» ( 1 год. – перегляд фільму; 2 год. – урок-аналіз)
(2 год. урок-диспут) (А. Петров «Створення світу» (опера); О. Миловзоров «Пам'ять» (скульптура)). Розділ 7 Література останніх десятиліть. (2 год.) 1. Загальна характеристика новітніх напрямків у сучасній світовій літературі. Постмодернізм як один з найзначніших напрямів мистецтва кінця XX ст.
(1 год. – лекція; 1год. – диспут) Список літератури
10. Н.С.Миропольська, С.В,Бєлкіна та ін. Художня культура світу 1і 2 книги. Київ «Вища школа» 2001 – 2003рр. |
Практичний психолог Торезької ЗШ І-ІІІ ст. №11 Пропонуються матеріали роботи з вчителями, батьками та учнями, авторська корекційно-розвивальна програма Попередження неуспішності... |
АВТОРСЬКА ДОВІДКА Просимо опублікувати у збірнику наукових праць «Інформаційні технології в освіті» статтю |
Бліц-вікторина Мета: ознайомити учнів з поняттям «народна казка» та «авторська», класифікацією казок за сюжетом, вчити розуміти зміст, розвивати... |
Використання формул в електронних таблицях для обчислення податків Обладнання: комп’ютери, під’єднані до локальної мережі, програма Teacher, програма Microsoft PowerPoint, програма Microsoft Excel,... |
Проект Обласна програма "Купуй Кіровоградське" Обласна програма "Купуй Кіровоградське" (далі – Програма) розроблена на виконання завдань обласної програми "Центральний регіон –... |
Програма ФОРУМУ тренерів України Спеціальна програма для бажаючих осягнути і навчитися організовувати Відкритий Простір |
Паспорт міської цільової програми Назва: Програма економічної підтримки міськрайонної газети “Синельниківські вісті” на 2012- 2015 рр., далі-Програма |
Програма Петренко О. Додаток А ... |
ПРОГРАМА ЗАЙНЯТОСТІ НАСЕЛЕННЯ на 2006 2007 роки м. Іллічівськ Мета... Програма зайнятості населення м. Іллічівська на 2006 2007 роки (далі – програма) спрямована на виконання завдань, визначених Законом... |
ПРОГРАМА та РОБОЧА ПРОГРАМА освітньо-кваліфікаційний рівень «бакалавр» всі напрями підготовки Обговорено та схвалено на засіданні кафедри філософських та соціальних наук 21 січня 2009 р., протокол №15 |