|
Скачати 71.36 Kb.
|
Урок навчання грамоти. 1 клас Звук [ш], позначення його буквами «Ш», «ш» (ша) Тема. Звук [ш]. Позначення його буквами «Ш», «ш» (ша) Мета. Ознайомити учнів з буквами «Ш», «ш» (ша), їх назвою та звуковим значенням; виробляти навички читання зв’язного тексту, вчити виразно читати текст. Розвивати фонематичний слух, усне мовлення, логічне мислення, увагу, спостережливість. Виховувати у дітей любов до природи, інтерес до спорту, викликати бажання дотримуватися здорового способу життя. Обладнання. Каса букв, звукові фішки, індивідуальні картки, картки із словарними словами, сюжетний малюнок «Ведмедик-хокеїст», предметний малюнок «Шпак». Тип уроку. Урок засвоєння нових знань. Хід уроку: І. Організація класу. ІІ. Вивчення нового матеріалу.
– Сьогодні ми познайомимося з новою буквою та зі звуком, який вона позначає, будемо читати з цим звуком склади, слова, речення.
Гра «Ніч – день». На команду «Ніч» учні заплющують очі і слухають. Вчитель називає окремі звуки, а учні з’єднують їх у слова. На команду «День» називають ці слова. [ д’ ] [і ] [т] [и] – діти [с] [н’] [і] [ж] [к] [и] – сніжки [в] [з] [и] [м] [к] [у] – взимку [г] [р] [а] [л] [и] – грали – Використовуючи дані слова, складіть речення. Прочитайте речення, роблячи логічний наголос на кожному слові по черзі.
– Зима скоро закінчується. Яка пора року прийде за нею. (Весна). З приходом весни прилетять до нас із теплих країв птахи. Відгадайте загадку і дізнаєтесь який птах прилетить до нас першим. У садочку понад тином Я зробив йому хатину. Він навколо обдивився, Засміявсь і оселився. (Шпак) – Є, навіть, така народна прикмета: «Побачив шпака – знай: весна біля порога». З якого звука починається слово «шпак»? ([ш])
– Вимовте цей звук. – Який він? (Приголосний). – А які бувають приголосні? (Тверді й м’які, дзвінкі та глухі). – А який саме приголосний [ш]? (Шиплячий) – Чому шиплячий? (Тому, що при його вимові утворюється шум, який нагадує шипіння).
– Звук ми з вами чули і вимовляли. Час вже познайомитися з буквою.
– Хто знає, як називається ця буква? На що схожа ця буква? (На паркан, на гребінець)
– Зима ще не закінчилася. Розкажіть у які зимові ігри ви граєте. А які зимові види спорту знаєте? (Фігурне катання, хокей). До нас завітав ведмедик-хокеїст. Він допоможе нам краще вивчити букву Ш. Перед грою спортсмени завжди тренуються. То ж сьогодні всі разом потренуємося читати склади з буквою Ш. Гра «Забий гол!» Учні виходять парами до дошки. Один учень складає склади з буквою Ш (забиває у ворота шайбу), а другий – читає ці склади (відбиває шайбу). Якщо прочитати без допомоги класу не зміг, значить пропустив «гол». Виграє той, хто не пропустив жодного «гола». А О У И Е І ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ш
– Для гри в хокей потрібні ковзани, ключка, шолом, шайба. Складемо звукові моделі слів «шайба», «шолом». Двоє учнів працюють біля дошки, решта – за партами. Фронтальна перевірка правильності виконання.
Із-за парт всі миттю встали, Гарно спинки підрівняли. Вгору тягнемось усі, Мов трава в дрібній росі. Потім легко всі присіли, Наче ноги заболіли. Потім встали, руки в боки І зробили два підскоки. Чобітками цок-цок. І продовжим знов урок.
а) читання тексту вчителем: – В яку гру грали хлопці? б) словникова робота: шайба – диск з гуми чи пластмаси для гри в хокей на льоду уболівальники – ті, хто турбуються, переживають за спортсменів тренер – фахівець, який навчає, систематично вправляє в чомусь, з чогось. в) читання колонок слів з дошки: гра команду створили грати капітан розпочалася пограти ковзани уболівальники г) напівголосе читання тексту учнями. Гра «Вулик» (Перед грою уболівальники збираються на стадіоні, з хвилюванням чекають початок гри). д) вибіркове читання. Гра «Слідопити» – Наш тренер-ведмедик приготував завдання. (На картках записаний початок речення, треба знайти це речення в тексті й прочитати повністю) е) робота над виразністю: – Знайти в тексті питальні, окличні речення. – З якою інтонацією треба їх читати? и) вправляння у читанні тексту. Гра «Дощик» (читання тексту у різному темпі). – Під час гри хокеїсти рухаються по льодовому полю з різною швидкістю. Читайте в такому темпі, який задає гра.
Гра «Утвори нове слово» (нові слова утворюють, змінивши букву в слові) – Подумайте, як за допомогою букви Ш можна змінити слова. С У М С А П К А М И С К А К І С К А Ш Ш Ш Ш ІІІ. Підсумок уроку. – З якою новою буквою ми сьогодні познайомилися? – Який звук вона позначає?
Фрагменти уроку навчання грамоти Тема. Звук [ш]. Позначення його буквами «Ш», «ш» (ша) Гра «Ніч – день». На команду «Ніч» учні заплющують очі і слухають. Вчитель називає окремі звуки, а учні з’єднують їх у слова. На команду «День» називають ці слова. [ д’] [і ] [т] [и] – діти [с] [н’] [і] [ж] [к] [и] – сніжки [в] [з] [и] [м] [к] [у] – взимку [г] [р] [а] [л] [и] – грали – Використовуючи дані слова, складіть речення. Прочитайте речення, роблячи логічний наголос на кожному слові по черзі. ![]() У садочку понад тином Я зробив йому хатину. Він навколо обдивився, Засміявсь і оселився. (Шпак) ![]() Гра «Забий гол!» Учні виходять парами до дошки. Один учень складає склади з буквою Ш (забиває у ворота шайбу), а другий – читає ці склади (відбиває шайбу). Якщо прочитати без допомоги класу не зміг, значить пропустив «гол». Виграє той, хто не пропустив жодного «гола». ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Робота по картках. Складання звукової моделі слів «шайба», «шолом». – Для гри в хокей потрібні ковзани, ключка, шолом, шайба. Складемо звукові моделі слів «шайба», «шолом». Двоє учнів працюють біля дошки, решта – за партами. Фронтальна перевірка правильності виконання. ![]() ![]() Гра «Слідопити» – Наш тренер-ведмедик приготував завдання. (На картках записаний початок речення, треба знайти це речення в тексті й прочитати повністю) ![]() ![]() ![]() Гра «Утвори нове слово» (нові слова утворюють, змінивши букву в слові) – Подумайте, як за допомогою букви Ш можна змінити слова. С У М С А П К А М И С К А К І С К А Ш Ш Ш Ш ![]() ![]() ![]() |
Ресурси (текст, малюнок, звук) для проекту, які можна знайти на веб-сайті |
Оцінювання PowerPoint ПРЕЗЕНТАЦІЯ Використані різні можливості PowerPoint (переміщення по слайдам, анімації, звук, графіка) |
Ресурси (текст, малюнок, звук) для проекту, які можна знайти на веб-сайті Тексти, інформація про мед та інші продукти бджільництва, малюнки, корисні посилання |
Звук [х], буква Хх («ха»). Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів Письмо малої букви х. Письмо складів і слів з малою буквою х. Списування друкованого речення |
Завдання для олімпіади з української мови 8 кл Вівторок, грім, закон, колектив, Крим, мотор, пісок, предмет, прогрес, сорт, Будапешт, гнів, звук, телефон, Горох, Буг, інститут |
Ресурси (текст, малюнок, звук) для проекту, які можна знайти на веб-сайті Голод 1932-33 років в Україні: що ми знаємо про нього сьогодні? Стаття Юрія Шаповала |
Заняття №1 Привітання Можна відразу придумати ритуал вітання (звук дзвоника, певний рух). Також діти за допомогою Пісочної феї позначают для себе деякі... |
Конспект ПНД з елементами ТРВЗ, ейдетики та мнемотехніки Продовжувати вчити дітей чітко вимовляти голосні та приголосні звуки, робити звуковий аналіз, підбирати слова на заданий звук, ділити... |
Звук [х ],[х’ ]. Букви Х х Мета: Познайомити дітей із новою буквою розвивати читацькі вміння; увести поняття „діалог”. Розвивати вміння читати вибірково, переказувати... |
Уроку. Домашнє завдання. (Теоретична частина 5 хв.) Без повітря не може утворитись звук, адже не буде сили, яка б примусила голосові зв’язки коливатись. Це як струна у гітарі – зачепиш... |