|
Скачати 71.36 Kb.
|
Урок навчання грамоти. 1 клас Звук [ш], позначення його буквами «Ш», «ш» (ша) Тема. Звук [ш]. Позначення його буквами «Ш», «ш» (ша) Мета. Ознайомити учнів з буквами «Ш», «ш» (ша), їх назвою та звуковим значенням; виробляти навички читання зв’язного тексту, вчити виразно читати текст. Розвивати фонематичний слух, усне мовлення, логічне мислення, увагу, спостережливість. Виховувати у дітей любов до природи, інтерес до спорту, викликати бажання дотримуватися здорового способу життя. Обладнання. Каса букв, звукові фішки, індивідуальні картки, картки із словарними словами, сюжетний малюнок «Ведмедик-хокеїст», предметний малюнок «Шпак». Тип уроку. Урок засвоєння нових знань. Хід уроку: І. Організація класу. ІІ. Вивчення нового матеріалу.
– Сьогодні ми познайомимося з новою буквою та зі звуком, який вона позначає, будемо читати з цим звуком склади, слова, речення.
Гра «Ніч – день». На команду «Ніч» учні заплющують очі і слухають. Вчитель називає окремі звуки, а учні з’єднують їх у слова. На команду «День» називають ці слова. [ д’ ] [і ] [т] [и] – діти [с] [н’] [і] [ж] [к] [и] – сніжки [в] [з] [и] [м] [к] [у] – взимку [г] [р] [а] [л] [и] – грали – Використовуючи дані слова, складіть речення. Прочитайте речення, роблячи логічний наголос на кожному слові по черзі.
– Зима скоро закінчується. Яка пора року прийде за нею. (Весна). З приходом весни прилетять до нас із теплих країв птахи. Відгадайте загадку і дізнаєтесь який птах прилетить до нас першим. У садочку понад тином Я зробив йому хатину. Він навколо обдивився, Засміявсь і оселився. (Шпак) – Є, навіть, така народна прикмета: «Побачив шпака – знай: весна біля порога». З якого звука починається слово «шпак»? ([ш])
– Вимовте цей звук. – Який він? (Приголосний). – А які бувають приголосні? (Тверді й м’які, дзвінкі та глухі). – А який саме приголосний [ш]? (Шиплячий) – Чому шиплячий? (Тому, що при його вимові утворюється шум, який нагадує шипіння).
– Звук ми з вами чули і вимовляли. Час вже познайомитися з буквою.
– Хто знає, як називається ця буква? На що схожа ця буква? (На паркан, на гребінець)
– Зима ще не закінчилася. Розкажіть у які зимові ігри ви граєте. А які зимові види спорту знаєте? (Фігурне катання, хокей). До нас завітав ведмедик-хокеїст. Він допоможе нам краще вивчити букву Ш. Перед грою спортсмени завжди тренуються. То ж сьогодні всі разом потренуємося читати склади з буквою Ш. Гра «Забий гол!» Учні виходять парами до дошки. Один учень складає склади з буквою Ш (забиває у ворота шайбу), а другий – читає ці склади (відбиває шайбу). Якщо прочитати без допомоги класу не зміг, значить пропустив «гол». Виграє той, хто не пропустив жодного «гола». А О У И Е І Ш
– Для гри в хокей потрібні ковзани, ключка, шолом, шайба. Складемо звукові моделі слів «шайба», «шолом». Двоє учнів працюють біля дошки, решта – за партами. Фронтальна перевірка правильності виконання.
Із-за парт всі миттю встали, Гарно спинки підрівняли. Вгору тягнемось усі, Мов трава в дрібній росі. Потім легко всі присіли, Наче ноги заболіли. Потім встали, руки в боки І зробили два підскоки. Чобітками цок-цок. І продовжим знов урок.
а) читання тексту вчителем: – В яку гру грали хлопці? б) словникова робота: шайба – диск з гуми чи пластмаси для гри в хокей на льоду уболівальники – ті, хто турбуються, переживають за спортсменів тренер – фахівець, який навчає, систематично вправляє в чомусь, з чогось. в) читання колонок слів з дошки: гра команду створили грати капітан розпочалася пограти ковзани уболівальники г) напівголосе читання тексту учнями. Гра «Вулик» (Перед грою уболівальники збираються на стадіоні, з хвилюванням чекають початок гри). д) вибіркове читання. Гра «Слідопити» – Наш тренер-ведмедик приготував завдання. (На картках записаний початок речення, треба знайти це речення в тексті й прочитати повністю) е) робота над виразністю: – Знайти в тексті питальні, окличні речення. – З якою інтонацією треба їх читати? и) вправляння у читанні тексту. Гра «Дощик» (читання тексту у різному темпі). – Під час гри хокеїсти рухаються по льодовому полю з різною швидкістю. Читайте в такому темпі, який задає гра.
Гра «Утвори нове слово» (нові слова утворюють, змінивши букву в слові) – Подумайте, як за допомогою букви Ш можна змінити слова. С У М С А П К А М И С К А К І С К А Ш Ш Ш Ш ІІІ. Підсумок уроку. – З якою новою буквою ми сьогодні познайомилися? – Який звук вона позначає?
Фрагменти уроку навчання грамоти Тема. Звук [ш]. Позначення його буквами «Ш», «ш» (ша) Гра «Ніч – день». На команду «Ніч» учні заплющують очі і слухають. Вчитель називає окремі звуки, а учні з’єднують їх у слова. На команду «День» називають ці слова. [ д’] [і ] [т] [и] – діти [с] [н’] [і] [ж] [к] [и] – сніжки [в] [з] [и] [м] [к] [у] – взимку [г] [р] [а] [л] [и] – грали – Використовуючи дані слова, складіть речення. Прочитайте речення, роблячи логічний наголос на кожному слові по черзі. У садочку понад тином Я зробив йому хатину. Він навколо обдивився, Засміявсь і оселився. (Шпак) Гра «Забий гол!» Учні виходять парами до дошки. Один учень складає склади з буквою Ш (забиває у ворота шайбу), а другий – читає ці склади (відбиває шайбу). Якщо прочитати без допомоги класу не зміг, значить пропустив «гол». Виграє той, хто не пропустив жодного «гола». Робота по картках. Складання звукової моделі слів «шайба», «шолом». – Для гри в хокей потрібні ковзани, ключка, шолом, шайба. Складемо звукові моделі слів «шайба», «шолом». Двоє учнів працюють біля дошки, решта – за партами. Фронтальна перевірка правильності виконання. Гра «Слідопити» – Наш тренер-ведмедик приготував завдання. (На картках записаний початок речення, треба знайти це речення в тексті й прочитати повністю) Гра «Утвори нове слово» (нові слова утворюють, змінивши букву в слові) – Подумайте, як за допомогою букви Ш можна змінити слова. С У М С А П К А М И С К А К І С К А Ш Ш Ш Ш |
Ресурси (текст, малюнок, звук) для проекту, які можна знайти на веб-сайті |
Оцінювання PowerPoint ПРЕЗЕНТАЦІЯ Використані різні можливості PowerPoint (переміщення по слайдам, анімації, звук, графіка) |
Ресурси (текст, малюнок, звук) для проекту, які можна знайти на веб-сайті Тексти, інформація про мед та інші продукти бджільництва, малюнки, корисні посилання |
Звук [х], буква Хх («ха»). Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів Письмо малої букви х. Письмо складів і слів з малою буквою х. Списування друкованого речення |
Завдання для олімпіади з української мови 8 кл Вівторок, грім, закон, колектив, Крим, мотор, пісок, предмет, прогрес, сорт, Будапешт, гнів, звук, телефон, Горох, Буг, інститут |
Ресурси (текст, малюнок, звук) для проекту, які можна знайти на веб-сайті Голод 1932-33 років в Україні: що ми знаємо про нього сьогодні? Стаття Юрія Шаповала |
Заняття №1 Привітання Можна відразу придумати ритуал вітання (звук дзвоника, певний рух). Також діти за допомогою Пісочної феї позначают для себе деякі... |
Конспект ПНД з елементами ТРВЗ, ейдетики та мнемотехніки Продовжувати вчити дітей чітко вимовляти голосні та приголосні звуки, робити звуковий аналіз, підбирати слова на заданий звук, ділити... |
Звук [х ],[х’ ]. Букви Х х Мета: Познайомити дітей із новою буквою розвивати читацькі вміння; увести поняття „діалог”. Розвивати вміння читати вибірково, переказувати... |
Уроку. Домашнє завдання. (Теоретична частина 5 хв.) Без повітря не може утворитись звук, адже не буде сили, яка б примусила голосові зв’язки коливатись. Це як струна у гітарі – зачепиш... |