Романтика захоплюючих пригод у романі


Скачати 65.13 Kb.
Назва Романтика захоплюючих пригод у романі
Дата 21.12.2013
Розмір 65.13 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
Романтика захоплюючих пригод у романі

П’ятнадцятирічний капітан ” Жуля Верна

Мета: в ігровій формі перевірити розуміння учнями прочитаного твору, його героїв, проблематики, жанру; розвивати образне та асоціативне мислення, вміння творчо підходити до розв’язання нестандартних завдань; виховувати інтерес до творчості Жуля Верна.

Обладнання: картки з фрагментами афоризму автора, афоризми, картки на парту

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок учнів

Форма проведення: гра - подорож

ХІД УРОКУ:

І. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Добрий день, усім веселим і похмурим, усім, хто любить уроки зарубіжної літератури або має інші уподобання.

Сьогодні я запрошую вас у незвичайну мандрівку. Прочитайте вислови. Як ви їх розумієте?

А ще життя прекрасне тому, що можна мандрувати.

М. Пржевальський, російський мандрівник, географ, дослідник Азії, сучасник Жуля Верна
Щастя – це подорож. Не обов’язково зі зміною місця. Подорож може бути в душу іншої людини – у світ письменника, поета. В.Висоцький, російський актор, поет, співак
Куди ж ми з вами будемо мандрувати? Сторінками роману видатного французького письменника Жуля Верна “П’ятнадцятирічний капітан”.

А що треба для того, щоб мандрівка була безпечною, цікавою і повчальною?

А чого чекаєте ви від нашої мандрівки?

Отже, під час нашої подорожі ми повторимо все, що знаємо про цей твір та його героїв, його жанр та важливі питання, які вирішував автор. Під час мандрівки вас чекатимуть випробування на знання, вміння, творчу фантазію. За правильне вирішення цих завдань ви матимете можливість отримувати фрагменти вислову Жуля Верна, щоб скласти його в кінці уроку. Одразу ж запишемо домашнє завдання: підготувати переказ епізоду роману, який найбільше сподобався чи вразив вас.
ІІ. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів.

Під час мандрівки ви будете вести бортовий журнал, як на справжньому кораблі, де будете виконувати певні завдання, бо навіть Дік Сенд вів під час своєї мандрівки Африкою записну книжку.

А ще щоб нам щасливо вийти в плавання, треба вийти з порту “Інформаційний”, щоб перевірити, чи знаєте ви текст роману.

Пропоную вам невеличку вікторину.

  1. Скільки років Діку Сенду?

  2. Назвіть його повне ім’я.

  3. Що означає його прізвище?

  4. Назвітьімена пасажирів “Пілігрима”

  5. Хто винен у смерті екіпажу корабля?

  6. Назвіть усіх, хто залишився після цього на шхуні.

  7. Куди з Нової Зеландії направлявся “Пілігрим”, а куди потрапив?

  8. Як звали незнайомця, що завів їх у глибину африканського материка?

  9. Які тварини вказували, що це Африка, а не Південна Америка?

  10. Якою огидною роботою займалися Негоро та Гарріс?

  11. Хто не повернувся додому з цієї подорожі?

  12. Яка подія сталася у житті Діка Сенда у 18 років?


Отже, перше випробування ви пройшли успішно, а значить отримуєте перше слово із афоризму автора роману. (Життя)
Пливемо далі. Ось на горизонті я бачу риф “Помилковий”. Треба бути уважним, щоб шхуна не потрапила на риф, бо буде аварія і далі пливти не зможемо.

«Четвертий зайвий»


  • Південна Америка, Африка, Європа, Північна Америка.

  • Страуси, гіпопотами, леви, жирафи.

  • Камбуз, рубка, смугач, трюм


Отримуйте ще один фрагмент афоризму ( - це ) і вирушаємо далі до острова Героїв.

Тут першим завданням буде підібрати слова на кожну букву імені персонажа


Д - доброта

Н - ненависть

І - ініціативний

Е- егоїст

К- капітан

Г- грабіжник

С- сміливість, совість

О- огидний

Е - енергійність

Р- работорговець

Н - надійність

О- облудний

Д - дієвість, дія





Що є спільного у цих персонажів? Які риси характеру кожного з них ще не названі?
Тепер наступне завдання: вибірковий диктант ( І варіант - риси характеру Геркулеса, а ІІ варіант - кузена Бенедікта).

Вчений, працьовитий, сильний, розсіяний, кумедний, вигадник, скромний,

відданий науці, добрий, дивакуватий, талановитий актор


Працьовитий 1,2

Вчений 1

Сильний 2

Розсіяний 6

Вигадник 3

Кумедний 1

Скромний 4

відданий науці 1

Добрий 1

Дивакуватий 11

Талановитий актор 4





Отже, ви знайшли ще три слова (пригода, в якій )
Ось уже ми наближаємося до берега Науки, де нас чекають найскладніші випробування, бо, як і героям роману, нам прийдеться розділитися: кожен ряд отримує свої завдання.

І ряд:

  • Що вивчає кожна з цих наук: географія, історія, ентомологія, навігація? Як вони пов’язані з романом Жуля Верна “П’ятнадцятирічний капітан”?

  • Чим відомі Самюель Вернон, Девід Лівінгстон, Стенлі, лейтенант Камерон, Спік, Бертон?

  • Які наукові знання отримує читач роману Жуля Верна “П’ятнадцятирічний капітан”?

ІІ ряд:

  • Доведіть, що твір Жуля Верна – роман.

  • Літературознавці визначають жанр цього роману як пригодницько – географічний, в основі якого лежить географічна помилка. Що дає підстави науковцям так визначати жанр твору?

ІІІ ряд:

  • Проблема – це питання, яке потребує вирішення, дослідження, а проблематика – це сукупність проблем. Кожен письменник ставить цілу низку проблем у своєму творі (деградація особистості Скруджа; праця Робінзона як порятунок від дикунства; боротьба Прометея проти влади богів; висміювання чиношанування у творах А.П.Чехова тощо). Поміркуй, які проблеми підняв Жуль Верн у своєму романі.


Ви справилися з завданнями й отримуєте останні слова, щоб прочитати афоризм Жуля Верна ( є місце подвигу)

Прочитайте цей вислів та поміркуйте, кого з героїв роману він стосується.

Життя – це пригода, в якій є місце подвигу.
ІІІ.Підсумок уроку
Прийом “Скринька”: на кольорових листочках напишіть одним реченням, які з тих знань, що ви здобули на уроках за романом Жуля Верна “П’ятнадцятирічний капітан” візьмете з собоюдля використання у житті, на інших уроках.

Схема маршруту


Порт “Інформаційний”: вікторина
Риф “Помилковий”:

«Четвертий зайвий»

  • Південна Америка, Африка, Європа, Північна Америка.

  • Страуси, гіпопотами, леви, жирафи.

  • Камбуз, рубка, смугач, трюм


Острів Героїв.

1.Підібрати риси характеру чи асоціації до кожної літери імені

Зразок

Д – дитина, добрий, допитливий

Ж - життєрадісний

Е - енергійний

К – кмітливий
2. Вибірковий диктант ( І варіант - риси характеру Геркулеса, а ІІ варіант - кузена Бенедікта)
Берег Науки

І ряд:

  • Що вивчає кожна з цих наук: географія, історія, ентомологія, навігація? Як вони пов’язані з романом Жуля Верна “П’ятнадцятирічний капітан”?

  • Чим відомі Самюель Вернон, Девід Лівінгстон, Стенлі, лейтенант Камерон, Спік, Бертон?

  • Які наукові знання отримує читач роману Жуля Верна “П’ятнадцятирічний капітан”?

ІІ ряд:

  • Доведіть, що твір Жуля Верна – роман.

  • Літературознавці визначають жанр цього роману як пригодницько – географічний, в основі якого лежить географічна помилка. Що дає підстави науковцям так визначати жанр твору?

ІІІ ряд:

  • Проблема – це питання, яке потребує вирішення, дослідження, а проблематика – це сукупність проблем. Кожен письменник ставить цілу низку проблем у своєму творі (деградація особистості Скруджа; праця Робінзона як порятунок від дикунства; боротьба Прометея проти влади богів; висміювання чиношанування у творах А.П.Чехова тощо). Поміркуй, які проблеми підняв Жуль Верн у своєму романі.


Скринька”: на кольорових листочках напишіть одним реченням, які з тих знань, що ви здобули на уроках за романом Жуля Верна “П’ятнадцятирічний капітан”, візьмете з собоюдля використання у житті чи на інших уроках.


Життя

– це пригода, в якій

є місце подвигу.

Порт «Інформаційний»
Риф

Помилковий
Острів

Героїв
Берег

Науки
А ще життя прекрасне тому, що можна мандрувати.

М. Пржевальський,

російський мандрівник,

географ, дослідник Азії,

сучасник Жуля Верна

Щастя – це подорож. Не обов’язково зі зміною місця. Подорож може бути в душу іншої людини – у світ письменника, поета.

В.Висоцький,

російський актор, поет, співак

Схожі:

Цілком особливе значення в романі набувають числа. Найчастіше Булгаков...
Цілком особливе значення в романі набувають числа. Найчастіше Булгаков згадує число  Перш за все, це Воланд зі своїм оточенням і...
ВАТУТІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
...
Тема. Відкрита виховна година. Ігровий марафон „Шукачі пригод”
Мета: розширити інформаційні здібності дітей; зміцнити увагу, пам’ять, логічне мислення; підвищити інтерес до занять спортом
С. В. Кушнір грудня 2010 року
Підтримання у підпорядкованих підрозділах ГУ МНС порядку, організованості й високої відповідальності за безаварійну експлуатацію...
Тема: Вальтер Скотт зачинатель історичного роману. Широка панорама...
Тема: Вальтер Скотт – зачинатель історичного роману. Широка панорама життя середньовічної Англії в романі «Айвенго»
І. Основні принципи творення історії у романі Л. Толстого «Війна і мир» 5
Психологізм як художній засіб розкриття внутрішнього світу літературного персонажа 11
8 запитань (кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал) Журі підраховує...
Власне, у кого їх не було? У тім то й річ, що в кожного – і не одна! Пригоди бувають різними: приємними і прикрими. Несподіваними...
Урок №1 Тема
Тема. Стендаль «Червоне і чорне». Поєднання соціально – політичного й психологічного аспектів у романі. Сюжет твору
Ми пропонуємо всім бажаючим спробувати власні сили на нашому святі....
Може ти знаєш таємниці захоплюючих ремесел? Спробуй себе на справжньому святі! Заповнюй анкету учасника проекту «Стань зіркою BEREG...
ОСОБЛИВОСТІ ВЖИВАННЯ ФРАЗЕОЛОГІЗМІВ У РОМАНІ У. САМЧУКА «МАРІЯ»
Улас Самчук. Марія. Хроніка одного життя. – Львів: «Оріяна – Нова», 2004. 175 с
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка