Використання форум-театр у у роботі з дітьми, позбавленими батьківського піклування, в умовах професійно-технічного навчального закладу


Скачати 41.38 Kb.
НазваВикористання форум-театр у у роботі з дітьми, позбавленими батьківського піклування, в умовах професійно-технічного навчального закладу
Дата15.06.2013
Розмір41.38 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Література > Документи
Використання форум-театру у роботі з дітьми, позбавленими батьківського піклування,

в умовах професійно-технічного навчального закладу

Артеменко С.М., заступник директора з

навчально- виробничої роботи

Бердичівського професійного аграрного ліцею

Театр – це мистецтво спостереження самих себе.

Августо Боаль

Сучасний етап розвитку навчально-виробничої та навчально-виховної роботи в Україні характеризується відкритістю до інновацій. Педагогічні працівники Бердичівського професійного аграрного ліцею завжди охоче навчаються новим методикам роботи з учнями у поза навчальній діяльності.

В навчальному закладі отримують професійну підготовку 40 учнів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Сирітство руйнує емоційні зв’язки дитини з оточуючим соціальним середовищем, світом дорослих і однолітків, які розвиваються в більш сприятливих умовах, і викликає глибокі вторинні порушення фізичного, психічного і соціального характеру.

Великої популярності в ліцеї набуває використання інтерактивної методики форум-театр, спрямованої на вирішення різних соціальних проблем в молодіжному середовищі. Сутність методики полягає в тому, що учні в рамках запропонованої вистави, разом із глядачами, шукають шляхи вирішення проблем зі складних життєвих ситуацій.

Форум-театр дає можливість не тільки усвідомити проблему і формувати ставлення дитини до негативного явища, а й здобути навички пошуку шляхів для вирішення проблеми на основі використання власного досвіду, включаючи можливості підсвідомості та емоційного інтелекту.

Постановка вистав форум-театру – цікава пошукова робота: учні самі продумують сюжет, готують нескладні костюми, атрибути, декорації. Завдання педагога – вислухати, порадити, підтримати інтерес до роботи, зацікавити, заохотити до участі артистів і глядачів. Методика цінна тим, що і артисти, і глядачі – активні учасники форум-театру. Дитина найкраще навчається в процесі соціальної взаємодії, на підставі якого в учасників виникає нове знання, що народилося безпосередньо в ході цього процесу взаємодії, або стало його результатом.

Темами вистав учні обирають найрізноманітніші проблеми: стосунки в колективі, здорового способу життя, алкоголізму, споживання наркотиків. Сценічна вистава пропонує для розгляду будь-яку соціальну проблему, а кожний персонаж гри виконує певну соціальну роль. Головний герой – жертва ситуації, а інші персонажі – його оточення. Учні говорять, що під час участі у форум-театрі вони мають можливість не тільки познайомитись з негативними явищами, отримати інформацію, а й розробити алгоритм, створити модель успішної поведінки в складній, на перший погляд, безвихідній ситуації. Форум-театр дає можливість знайти декілька варіантів вирішення однієї і тієї ж ситуації, подивитись на вирішення проблеми зі сторони, проаналізувати кожен варіант поведінки. Родзинкою такої методики є і те, що педагог – не спостерігач, а теж активний учасник: грає роль, шукає вихід із певної ситуації.

Пропоную до уваги один із сценаріїв вистави: ранок: роздратована мама, яка і сама спізнюється на роботу відправляє доньку Катю на навчання. Донька: “А посднідати?”. – Мама: “Який сніданок? Я й так запізнююсь, давай швидше”.

Ліцей: Катя приходить, коли пара вже розпочалась. Роздратована, байдужа вчителька бубонить: “Завжди ти спізнюєшся”, – і в якості покарання викликає її до дошки. Сусіди ззаду смикають Катю за волосся. Дівчинка отримує двійку за те, що не виконала домашнє завдання, а в додаток ще й репліку вчительки: “А ти не задумувалась, чому саме над тобою знущаються учні?”

Будинок: у кімнаті гримить музика в стилі рок. Втомлена, роздратована мама повертається з роботи, вимагає виключити магнітофон. Донька ігнорує, виникає перепалка. Свара. Дівчина йде з дому.

Вулиця: група підлітків курить травичку, один з них звертається до похмурої дівчини і запитує, що з нею сталось. Усі співчувають і пропонують закурити, щоб трохи забути про свої проблеми: “Все одно з першого разу нічого не буде”. Катя простягає руку.

Пауза: на цьому моменті звучить: “Стоп!”. І вистава починається спочатку. Глядачі намагаються змінити ситуацію.

Головна мета використання форум-театру педагогічними працівниками ліцею – показати учням необхідність участі кожного у зміні ситуації, довести, що в більшості випадків покращення життя і зміна ситуації залежить саме від них. Попередження потрапляння дитини в проблемну ситуацію, моделювання можливих шляхів виходу із ситуації, в яку може потрапити будь-хто, у форум-театрі відбувається через надання інформації та набуття навичок вирішення проблеми конкретної людини та з використанням досвіду інших.
Література:

  1. Активні методи просвітницької діяльності у профілактиці ВІЛ/СНІДу та ризикованої поведінки: посібник для спеціалістів приймальників-розподільників, притулків для неповнолітніх та виховних колоній / [заг. ред. Р.Г.Вайноле, Т.Л.Лях]. – К.,2007. – 190с.

  2. Відхилення уповедінці неповнолітніх: шляхи їх попередження та подолання: Навчально-методичний посібник / [заг. ред. М.М.Фіцула, І.І.Парфанович]. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2008. – 432с.

  3. Соціальна педагогіка : мала енциклопедія / [заг. ред. проф. І. Д. Звєрєва]. – К. : Центр учбової літератури, 2008. – 336 с.

  4. Соціальна педагогіка:теорія і технології: підручник / [за ред. .І.Д.Звєрєвої]. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 316 с.

Схожі:

Інформація про стан дотримання вимог чинного законодавства щодо соціального...
Про органи і служби у справах дітей та соціальні установи для дітей", постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2007р. №1228...
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ ПРО БІБЛІОТЕКУ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Дане Положення визначає рівень базисних вимог до бібліотеки професійно-технічного навчального закладу (далі – Бібліотека)
Державний стандарт професійно-технічної освіти
Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника професійно-технічного навчального закладу
Термін навчання 1 рік на базі 11 класу
Освітньо – кваліфікаційна характеристика випускника професійно-технічного навчального закладу
Державна підтримка дітям, які залишились без батьківського піклування
З метою створення належних умов для повноцінного утримання та виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування,...
ІННОВАЦІЇ В УПРАВЛІННІ ОСВІТИ, ЯК СКЛАДОВА ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОГО...
Влінських проблем на основі впровадження сучасних принципів та інноваційних технологій, розглянуто стан і шляхи розвитку навчального...
Особливості використання засобів нових інформаційних технологій у...
Жук Ю. О. Особливості використання засобів нових інформаційних технологій у навчально-виховному процесі професійно-технічного закладу...
ВИКОРИСТАННЯ ІГРОВОЇ ТЕРАПІЇ У РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
У статті розкрито основні питання використання ігрової терапії у роботі з дітьми дошкільного віку. Дано опис програми корекційно-розвивальних...
Укладачі майстри виробничого навчання Олексієнко Г. П. Сивак О.І. Францішко М. М
Освітньо – кваліфікаційна характеристика випускника професійно-технічного навчального закладу
ПОСАДОВІ ОБОВ’ЯЗКИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА : І Загальні положення
Діяльність класного керівника професійно-технічного навчального закладу регламентується Положенням про класного керівника навчального...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка