«Осінній ліс із вітром гомонить»


Скачати 168.13 Kb.
Назва «Осінній ліс із вітром гомонить»
Дата 14.04.2013
Розмір 168.13 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

(для учнів 5-го класу)
І рівень
1. Додайте замість крапок назви тварин, запишіть фразеологізми. Два фразеологізми введіть у речення.

Упертий як …; покірливий як …; здоровий як …; надутий як …; шкодливий як …; брудний як …; балакучий як …; голодний як …; глухий як …; німий як ….

6 балів
2. Напишіть (8-10 речень), що зробили б ви, натрапивши на «летючий» трамвай (тролейбус, лавку в сквері). Куди й навіщо ви б полетіли? Що і кого хотіли б побачити на власні очі? З ким поговорити? Про що?

8 балів
ІІ рівень
3. Розкажіть, що ви знаєте про Тараса Шевченка. Якою була Україна за його життя? Як жив і що любив малий Тарас?

8 балів
4. Доберіть 10 епітетів до слова «слово».

5 балів
ІІІ рівень
5. Напишіть твір або казкову історію на тему «Осінній ліс із вітром гомонить»

12 балів


Загальна кількість балів 39

Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

(для учнів 6-го класу)
І рівень
1. Додайте замість крапок назви тварин, запишіть фразеологізми. Два фразеологізми введіть у речення.

Хитрий як …; полохливий як …; колючий як …; надутий як …; шкодливий як …; брудний як …; балакучий як …; голодний як …; глухий як …; німий як ….

6 балів
2. Напишіть (8-10 речень), що зробили б ви, натрапивши на «летючу» хату (тролейбус, лавку в сквері). Куди й навіщо ви б полетіли? Що і кого хотіли б побачити на власні очі? З ким поговорити? Про що?

8 балів
ІІ рівень
3. Розкажіть, що ви знаєте про Тараса Шевченка. Якою була Україна за його життя? Як жив і що любив малий Тарас? 8 балів
4. Запишіть 9 прислів’їв про розум, знання, уміння, життя.

6 балів
ІІІ рівень
5. Напишіть твір на тему «Пісня осіннього лісу»

12 балів


Загальна кількість балів 40

Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

(для учнів 7-го класу)
І рівень
1. Уявіть, що ви садівник у мовному саду і вам необхідно вивести новий сорт слів. У кожної групи слів є корінець і маленькі бруньки, що їх треба до нього приживити. Виростіть дерево слів, запишіть їх і поясніть, у чому полягає особливість їх творення.


корінець

– мов


– слов


– люб

бруньки

– інший, знати, багато, Україна

– творити, час, змінювати, форма

– праця, сонце, людина, природа


7 балів
2. Уявіть, що старовинний свічник, який зберігається у вашій родині років зі сто, раптом заговорив. Запишіть його монолог.

8 балів
ІІ рівень
3. Запишіть 9 прислів’їв про повагу народу до держави, праці, нації.

8 балів

4. Складіть опис зовнішності одного з героїв твору, про зміст якого велася мова на уроках української літератури.

6 балів
ІІІ рівень
5. На основі вивчених творів Тараса Шевченка напишіть твір «Мрії поета про щасливе майбутнє свого народу, віра у його силу; сподівання на пам’ять нащадків».
12 балів

Загальна кількість балів 41


Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

(для учнів 8-го класу)
І рівень

1. Напишіть (8-10 речень), звуки якого інструмента нагадує вам звучання української мови. Чим саме? 8 балів

2. Запишіть 10 прислів’їв з уживанням тире між підметом і присудком. Граматичну основу виділити.

Зразок. Совість – найкращий порадник.

6 балів

ІІ рівень
3. Допишіть віршовані рядки.
Переквітує (що?)

Перешумить (що?)

І буде тихе (що?)

Глибінь (яка?)

Зима і пролісок блакитний …

Навколо ще лежать сніги,

А він всміхається (який?)

А він вже скинув (що?)

6 балів
4. Напишіть, використовуючи тільки дієслова, невеличкий прозовий або поетичний твір на тему «Світає».

10 балів
ІІІ рівень

5. Напишіть твір на тему «Народнопісенні джерела поетичної творчості Т. Шевченка». 12 балів

Загальна кількість балів 42


Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

(для учнів 9-го класу)
І рівень
1. Передайте одним словом значення поданих фразеологізмів.

Запахло смаленим, вітер у голові, сім п’ятниць на тиждень, гайки закрутити, допекти до живого, з відкритим серцем, узяти втямки, хоч око вийми, шкірити зуби, знайти спільну мову, з одного маху, на сміх брати.

6 балів
2. Напишіть (10 – 12 речень), звуки якого інструмента нагадує вам звучання української мови. Чим саме? 8 балів
ІІ рівень
3. Поміркуйте, чому в такому пафосному вірші, як «Заповіт», немає жодного знака оклику. Поясніть вживання крапок (…) у середині речень. Закінчіть свої міркування аргументованою відповіддю на запитання «Чи виконали українці заповіт Великого Тараса?».

Як умру, то поховайте

Мене на могилі

Серед степу широкого

На Вкраїні милій,

Щоб лани широкополі,

І Дніпро, і кручі

Було видно, було чути,

Як реве ревучий.

Як понесе з України

У синєє море

Кров ворожу…отойді я

І лани і гори –

Все покину, і полину

До самого Бога.

Молитися… а до того

Я не знаю Бога.

Поховайте та вставайте,

Кайдани порвіте

І вражою злою кров’ю

Волю окропіте.

І мене в сем’ї великій,

В сем’ї вольній, новій,

Не забудьте пом’янути

Незлим тихим словом.

8 балів
4. Напишіть, використовуючи тільки дієслова, невеличкий прозовий або поетичний твір на тему «Листопадить».

10 балів
ІІІ рівень
5. Напишіть твір на тему «Дерево життя» – це гілочка, на якій ростуть три листочки. Перший листочок – символ минулого часу, другий – сучасного, а третій – майбутнього».

12 балів

Загальна кількість балів 44

Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

(для учнів 10-го класу)
І рівень
1. Відредагуйте речення.

1. Я рахую, що екзамен по математиці мені пощастить здати прекрасно. 2. У зустрічі прийняли участь поети і письменники різних поколінь. 3. У Франції розроблено самий надійний у світі атомний реактор. 4. Під час жнив працюючим комбайнерам приходиться працювати і вдень, і вночі без відпочинку. 5. Згадуючи дитинство перед моїми очима постає батьківська хата. 6. Нам ніщо не мішало зустрітися тут в другий раз. 7. Повертаючись додому, хвіртка виявилася зачиненою, і мені прийшлося йти городами. 8. Може, на той рік повезе мені зібрати більше матеріалу для книги. 4 бали
2. Розставте пропущені розділові знаки в запропонованій нижче поезії Т.Г. Шевченка. Напишіть, що переважає в життєвому виборі поета.

Мені однаково чи буду

Я жить в Україні чи ні

Чи хто згадає чи забуде

Мене в снігу на чужині

Однаковісінько мені.

В неволі виріс між чужими

І не оплаканий своїми

В неволі плачучи умру

І все з собою заберу

Малого сліду не покину

На нашій славній Україні

На нашій не своїй землі.

І не пом’яне батько з сином

Не скаже синові Молись.

Молися сину за Вкраїну

Його замучили колись.

Мені однаково чи буде

Той син молитися чи ні…

Та не однаково мені

Як Україну злії люде

Присплять лукаві і в огні

Її окраденую збудять…

Ох не однаково мені.

10 балів
ІІ рівень
3. Чи погоджуєтеся ви з висловом українського співака Святослава Вакарчука «Книжка творить людину. Людина творить країну»? Аргументуйте й обґрунтуйте свою думку.

10 балів
4. Назвіть твори Т. Шевченка, з яких подано ці фрагменти

1. Летим. Дивлюся, аж світає,

Край неба палає,

Соловейко в темнім гаї

Сонце зострічає.

2. Кругом неправда і неволя,

Народ замучений мовчить.

І на апостольськім престолі

Чернець годований сидить.

3. Як я була людиною,

То Прісею звалась;

Я отутечки родилась,

Тут і виростала.

Отут, було, на цвинтарі

Я з дітьми гуляю,

І з Юрусем-гетьманенком

У піджмурки граєм...

4. «Стривай лишень!

Чи чуєш? щось плаче

За ворітьми... мов дитина!

Побіжім лиш!.. Бачиш?

Я вгадував, що щось буде!»

І разом схопились

Та до воріт... Прибігають –

Мовчки зупинились.

Перед самим перелазом

Дитина сповита –

Та й не туго, й новенькою

Свитиною вкрита;

Бо то мати сповивала –

І літом укрила…

5. За горами гори, хмарою повиті,

Засіяні горем, кровію политі.

Споконвіку Прометея

Там орел карає,

Що день Божий добрі ребра

Й серце розбиває.

Розбиває, та не вип’є

Живущої крові –

Воно знову оживає

І сміється знову...

6. Кохайтеся, чорнобриві,

Та не з москалями,

Бо москалі – чужі люде,

Роблять лихо з вами.

Москаль любить жартуючи,

Жартуючи кине;

Піде в свою Московщину,

А дівчина гине...

7. По діброві вітер віє,

Гуляє по полю,

Край дороги гне тополю

До самого долу.

Стан високий, лист широкий

Марне зеленіє.

Кругом поле, як те море

Широке, синіє...

8. Було колись – в Україні

Ревіли гармати;

Було колись – запорожці

Вміли пановати.

Пановали, добували

І славу, і волю;

Минулося – осталися

Могили на полі. . 4 бали
ІІІ рівень
5. У формі твору спростуйте або аргументуйте вислів П. Мовчана про Т. Шевченка «…Його творча спадщина – це не історія літератури, а перш за все моральні приписи, звернення до душі, до сумління».

12 балів

Загальна кількість балів 40

Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

(для учнів 11-го класу)
І рівень
1. Доберіть до кожного слова іншомовного походження український відповідник.

Екстраординарний, бізнесмен, трансформер, міленіум, блокбастер, лімітувати, маркетинг, моніторинг, дилер, трейдер, шеф, симптом, котон, генерація, респектувати. 5 балів
2. Із поданих слів відтворіть фразеологізми.

Сади, троянський, ложе, танталові, Аріадни, п’ята, ведмежа, крокодилячі, сізіфова, колесо, лебедина, панічний, муки, нитка, кінь, Семіраміди, послуга, пісня, праця, сльози, Фортуни, страх, ахіллесова, прокрустове. 4 бали
ІІ рівень
3. Назвіть твори Т. Шевченка, з яких подано ці фрагменти

1. Летим. Дивлюся, аж світає,

Край неба палає,

Соловейко в темнім гаї

Сонце зострічає.

2. Кругом неправда і неволя,

Народ замучений мовчить.

І на апостольськім престолі

Чернець годований сидить.

3. Як я була людиною,

То Прісею звалась;

Я отутечки родилась,

Тут і виростала.

Отут, було, на цвинтарі

Я з дітьми гуляю,

І з Юрусем-гетьманенком

У піджмурки граєм...

4. «Стривай лишень!

Чи чуєш? щось плаче

За ворітьми... мов дитина!

Побіжім лиш!.. Бачиш?

Я вгадував, що щось буде!»

І разом схопились

Та до воріт... Прибігають –

Мовчки зупинились.

Перед самим перелазом

Дитина сповита –

Та й не туго, й новенькою

Свитиною вкрита;

Бо то мати сповивала –

І літом укрила…

5. За горами гори, хмарою повиті,

Засіяні горем, кровію политі.

Споконвіку Прометея

Там орел карає,

Що день Божий добрі ребра

Й серце розбиває.

Розбиває, та не вип’є

Живущої крові –

Воно знову оживає

І сміється знову...

6. Кохайтеся, чорнобриві,

Та не з москалями,

Бо москалі – чужі люде,

Роблять лихо з вами.

Москаль любить жартуючи,

Жартуючи кине;

Піде в свою Московщину,

А дівчина гине...

7. По діброві вітер віє,

Гуляє по полю,

Край дороги гне тополю

До самого долу.

Стан високий, лист широкий

Марне зеленіє.

Кругом поле, як те море

Широке, синіє...

8. Було колись – в Україні

Ревіли гармати;

Було колись – запорожці

Вміли пановати.

Пановали, добували

І славу, і волю;

Минулося – осталися

Могили на полі.

9. Гомоніла Україна,

Довго гомоніла,

Довго, довго кров степами

Текла-червоніла.

Текла, текла та й висохла.

Степи зеленіють;

Діди лежать, а над ними

Могили синіють...

10. Пливуть співаючи; пливе

Позад завзятий Гамалія:

Орел орлят мов стереже;

Із Дарданеллів вітер віє,

А не женеться Візантія:

Вона боїться, щоб Чернець

Не засвітив Галату знову,

Або гетьман Іван Підкова

Не кликнув в море на ралець... 5 балів
4. Чи погоджуєтеся ви з висловом українського співака Святослава Вакарчука «Книжка творить людину. Людина творить країну»? Аргументуйте й обґрунтуйте свою думку. 10 балів
ІІІ рівень
5. Напишіть (10 – 12 речень), звуки якого інструмента нагадує вам звучання української мови. Чим саме? 8 балів
6. Розкрийте у своєму творі тезу сучасного літературознавця Григорія Клочека «Це справжнє щастя для нації – мати такого поета, як Шевченко».
12 балів
Загальна кількість балів 44

Для методистів, які відповідають за проведення конкурсу
Пам’ятка

проведення ІІ етапу ІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка


  • учні 5-7 класів працюють над завданнями дві астрономічні години;

  • учні 8-9 класів – три астрономічні години

  • учні 10-11 класів – чотири астрономічні години.


Чистовий варіант підписується на титульній сторінці так:
КОД_________________

Робота

учасника ІІ етапу

ІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

учня/учениці__________класу_____________________________________________
________________________________________________________________________

(повна назва навчального закладу)

__________________________________________________________________району
_____________________________________________________________________________області
_____________________________________________________________________________________

(Прізвище, ім’я, по батькові учасника в родовому відмінку)
________________________________________________________________________
Учасники конкурсу отримують завдання письмового туру. Починати роботу на чернетці можна з будь-якого завдання. Завдання у чернетку і чистовик не переписувати, ставити тільки номер. У чистовику від штампу відступити 1 лінію. Кожне наступне завдання записувати, відступивши один рядок від попереднього.

На переписування роботи в чистовик відводиться не менше години. Учні повинні подбати про те, щоб робота була написана охайно, без виправлень, відповідно до норм оформлення письмового тексту. Записувати відповіді у чистовик відповідно до порядкового номеру завдань.
2. На розгляд журі ІІІ етапу конкурсу надіслати (паперовий і електронний варіанти):

  • звіт про проведення І і ІІ етапів конкурсу;

  • відомості про висвітлення конкурсу в засобах масової інформації;

  • заявка про переможців (вказати розбірливо і повністю: прізвище, ім’я, по батькові учасника; клас; назву та адресу навчального закладу; прізвище, ім’я, по батькові вчителя), затверджена начальником відділу освіти райдержадміністрацій, міськвиконкомів (додаток 1). Усю інформацію надсилати на електронну адресу: [email protected] та у паперовому варіанті в ОІПОПП;

  • роботи учнів загальноосвітніх навчальних закладів, які вибороли перше місце (з 5 по 11 клас) – до 15 листопада 2012 року оргкомітету ІІІ (обласного) етапу змагань для остаточного визначення учасників обласного Конкурсу. Члени журі Конкурсу відбирають по 10 робіт із кожної вікової категорії для участі в ІІІ етапі.


3. Оцінювання

За якість перевірки робіт учасників конкурсу персональну відповідальність несе голова журі ІІ етапу змагань.

Роботи учасників конкурсу члени журі перевіряють пастою або чорнилом червоного кольору.

Зразок оформлення результатів перевірки робіт учасників конкурсу

1 завдання – 4 бали

2 завдання – 3 бали

3 завдання – 4 бали

4 завдання – 5 балів

5 завдання – 6 балів

________________________________

22 бали
Загальна кількість балів – 22

Голова журі М.О.Бурда

Члени журі: В.Г.Мартиненко

А.І.Скляренко

О.М.Чорна
Додаток 1

______________________ район/місто

С П И С О К

переможців ІІ етапу ІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка


№ п\п


Прізвище, ім’я,

по батькові учня (повністю)


Назва та адреса навчального закладу


Клас навчання


Місце, зайняте у

ІІ етапі конкурсу


Прізвище, ім’я,

по батькові працівника (повністю),

який підготував учня

1







5







2







6







3







7







4







8







5







9







6







10







7







11








Начальник
Голова оргкомітету
Голова журі
«____» ____________ 2012 року





Схожі:

Урок з природознавства і народознавства (6 клас) «Екосистеми своєї...
Розробка інтегрованого уроку «Екосистеми своєї місцевості: ліс, степ, водойма. Охорона екосистем»
Ван Гог «Осінній пейзаж з чотирма деревами»

Осінній марафон Свято осені Ведучий
Ведуча. Раді вітати вас в цьому затишному залі, в колі на­шої великої шкільної родини
  «школярі» на мотив «Бу-ра-ти-но!»
О! А я тебе знаю! Тільки ти відкриваєш свої сторінки, як мене вітром відносить далеко-далеко і тоді я зовсім непотрібна моїм любим...
1. Допиши від імені автора втрачену частину тексту
Зійшло сонечко. Розбудило все довкола. Раненько прокинулися діти, адже сьогодні вони збираються в ліс
Пожежа в лісі
...
Осіннє золото осипалось до ніг, Пташки давно у вирій полетіли, Далеко...
В верхвів'ї сосен вітерець співає. На самоті осінній сум звучить. Земля втомилась і відпочиває
Самуїла Маршака «Дванадцять місяців»
У каміні палахкотить вогонь, здається, чути як капотить смола із соснового поліна (мелодія №2). А за вікном хурделиця править: стукає...
Хмарки у блакитному, сірому та темно синьому вбранні. Краплинки
Декорації: панорама осіннього лісу. Діти Листочки, Хмарки, Краплинки вбігають в зал, танцюють під музику «Осінній сон», сідають на...
1. Ігор Калинець «Повітряна кулька»
Настуся. Вона любила свою усміхнену кульку, але завжди тримала її за нитку. Настуся боялася, щоб кулька не вирвалася з рук і не подалася...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка