Місяць _ _ Дата ____ Тема ТИЖДЕНЬ ВИВЧЕННЯ ПРАВИЛ ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ
Підтема ВОГОНЬ – І ДРУГ, І ВОРОГ (старший дошкільний вік)
Реж. момент
|
Зміст роботи
|
Мета
|
Лінії розвитку
|
Ранок
|
1.Логічна гра «Побудуй ланцюжок»
|
Вчити дітей будувати ланцюжок «сірники-папір-пожежа», «недопалок-ліс-згарище». Формування аналогічного сприйняття. Розвивати мислення.
|
М,П
|
2.Розгляд ілюстрацій «Сірники. Коли корисні сірники, а коли небезпечні»
|
Провести бесіду з дітьми про те, які «корисні» сірники і які «погані» сірники відповідно до розглянутих ілюстрацій. Вчити не брати сірників без дозволу дорослих. Розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, мислення, увагу.
|
М,П
|
3.Рухлива гра «Не боюсь» (повт.)
|
Удосконалювати навички стрибків на місці. Розвивати спритність і швидкість.
|
Ф
|
4. Читання художніх творів Г.Бойко «Сірничок», «Вогонь-друг, вогонь-ворог»
|
Вчити дітей обговорювати сюжет художнього твору. Розвивати мовлення, пам'ять, мислення. [14], [4]
|
М,П
|
5.Обмін думками «Вогонь-це тепло і затишно, вогонь-це боляче й страшно»
|
Порівняння можливостей вогню. Розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, логічне мислення, увагу.
|
М,П
|
6.Гра-етюд «Свічка»
|
Вчити передавати тепло і побажання один одному. Розвиток емоційно-комунікативної сфери.
|
К
|
Навчальна діяльність
|
Розділ: пізнавальний розвиток + художньо-естетичний розвиток [14]
Тема: Пожежа в лісі
Мета: Дати дітям поняття про те, що сірники в жодному випадку не повинні слугувати іграшкою, користуватися ними можуть тільки дорослі. Розвивати почуття відповідальності за себе та свої вчинки. Виховувати любов до природи та формувати поняття, що кожна людина є часткою навколишнього світу, і негарний вчинок, навіть ніким не помічений, може спричинити непоправні наслідки.
Вид діяльності: колективна аплікація з рваного паперу
Мета: Продовжувати роботу з розвитку художнього смаку, вправляти в умінні відтворювати навколишній світ, працюючи колективно.
Обладнання:ілюстрація із зображенням палаючого лісу та наляканих тварин, що рятуються від пожежі; тонований аркуш ватману; набір кольорового паперу, пензлики, клейстер, серветки, підставки під пензлики.
|
П,М,
Х-Е
|
Розділ: пізнавальний розвиток [11]
Тема: Читання книжки Т.Кінько, М.Кінько «Наш номер 101»
Мета: Ознайомити дітей з історією пожежної охорони. Розвивати психічні та пізнавальні процеси. Виховувати повагу до професії пожежника.
Обладнання: книга Т.Кінько, М.Кінько «Наш номер 01», ілюстрації до книги, серії картин «Професія пожежник».
|
П,М
|
|
1.Моделювання ситуації «Вогонь малий ти сам залий, ще й чимось вкрий…»
|
Поглиблення знань про поводження з вогнем. Розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, логічне мислення, увагу.
|
К,П
|
І прогулянка
|
2.Дослідницько-пошукова робота: дослід зі свічкою «Припинення горіння без доступу повітря»
|
Вживання запобіжних заходів: підтвердження теоретичних знань практичними дослідами. Розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, логічне мислення, увагу.
|
П,К
|
3.Ігрова діяльність:
рухлива гра «Передай і встань!»
дидактична гра «Добери риму»
рухлива гра «Не залишайся на підлозі» (закр.)
дидактична гра «У лісі пожежа»
|
Удосконалювати навички передачі м’яча. Розвивати спритність.
Продовжувати вчити дітей добирати риму (Вогонь малий водою…залий; щоб не виникло пожежі-з вогнем будьте… обережні). Розвивати пам'ять, мислення. [14]
Удосконалювати навички бігу і стрибків у глибину. Виховувати увагу, вчити орієнтуватися в просторі.
Закріпити знання номера телефону, за яким можна викликати пожежників, та правила поведінки під час пожежі.
|
Ф,П,М
|
4.Обмін думками, бесіда «Як слід поводитися під час виникнення пожежі»
|
Закріплення теоретичних знань. Розвивати зв’язне та граматично правильне мовлення, логічне мислення, пам'ять, увагу.
|
М,П,
С-М
|
5.Гра-змагання «Юні пожежні»
|
Демонстрація набутих навичок у присутності дітей молодшої групи. Розвивати кмітливість, спритність, пам'ять, мислення, спостережливість.
|
Ф
|
6.Фізкультура на повітрі: ігри-естафети «Зустрічна естафета»
|
Удосконалювати навички бігу. Виховувати почуття колективізму.
|
Ф
|
ІІ половина дня
|
Вид діяльності: Сюжетно-рольова гра [11]
Тема: Генеральне прибирання квартири
Мета: Домогтися від дітей свідомого виконання у грі правил протипожежної безпеки під час користування побутовими пожежонебезпечними приладами. Розвивати психічні процеси. Виховувати дружні відносини.
Обладнання: ігрові атрибути до теми гри.
|
С-М
|
ІІ прогулянка
|
1.Ознайомлення з народною творчістю. Вивчення прислів’їв та приказок
|
Познайомити дітей з прислів’ями та приказками: «Сірниками грався-біди набрався», «Від маленького сірника-велике горе», «З малої іскри-великий вогонь». Розвивати мислення, пам'ять, мовлення. [14]
|
М,П
|
2. Ігрова діяльність:
дидактична гра «Хто кому телефонував»
рухлива гра «Заєць без хатки (вивч.)
дидактична гра «У якого поросятка загорілася хатина?»
|
Закріпити правила поведінки під час пожежі. Розвивати дрібну моторику рук, мислення, пам'ять, мовлення. [3]
Удосконалювати навички бігу. Розвивати спритність, швидкість та орієнтування у просторі.
Закріпити правила поведінки під час пожежі. Розвивати дрібну моторику рук, мислення, пам'ять, мовлення. [3]
|
П,М,Ф
|
3.Вивчення слів до пісні «Ми пожежники бобри»
|
Розвивати мовлення, пам'ять, логічне мислення. [3]
|
М,П
|
4. Милування природою, спостереження за змінами в природі, поведінкою птахів
|
Продовжувати вчити дітей помічати суттєві зміни в природі, поведінці птахів. Розвивати спостережливість. Виховувати естетичний смак, бажання піклуватися про птахів взимку.
|
Е-Ц
|
5.Обмін думками, бесіда «Вогонь наш друг, вогонь наш ворог»
|
Дати поняття про правила поведінки з вогнем, вчити вміти повідомити про пожежу. Розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, мислення.
|
М,П
|
|