О. Ю. Смейко На допомогу вчителю


Скачати 1.34 Mb.
Назва О. Ю. Смейко На допомогу вчителю
Сторінка 1/11
Дата 14.03.2013
Розмір 1.34 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11


О.Ю.Смейко

На допомогу вчителю

Художня культура

Дидактичні матеріали

9 клас


Відділ освіти

Христинівської районної державної адміністрації

Районний методичний кабінет
Шельпахівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Смейко Олена Юріївна


(на допомогу вчителю дидактичні матеріали

на уроках художньої культури у 9 класі)

Зміст

Анотація ----------------------------------------------------- 5

Вступ ----------------------------------------------------------6

Види і мова мистецтв------------------------------------- 9

Візуальні мистецтва-------------------------------------- 12

Жанрова палітра музичного мистецтва ------------ 15

Театр як синтез мистецтв------------------------------- 23

Екранні мистецтва---------------------------------------- 25

Художня культура як духовне явище--------------- 28

Художні напрями та стилі------------------------------ 30

Художня культура і середовище---------------------- 32

Художня культура рідного краю---------------------- 36

Відповіді ----------------------------------------------------- 42

Бібліографія ------------------------------------------------ 51

Анотація

Однією з найважливіших причин байдужого ставлення дітей до навчання є відсутність або недостатність творчого начала в їхньому духовному житті.

На уроках художньої культури з’являється реальна можливість навчити учнів бачити навколишній світ і бачити його по-своєму, спрямовувати інтерес у потрібному напрямку, розбудити творчу уяву або хоч цікавість, збагатити духовний світ учня.

Правильно організована цікава дидактична гра на уроці збагачує процес мислення індивідуальними почуттями, розвиває саморегуляцію, тренує вольові якості учня, прищеплює інтерес до мистецтва. Матеріал посібника присвячений активізації пізнавальної діяльності учнів під час вивчення курсу «Художня культура» за допомогою цікавих завдань, які можна застосовувати на будь-якому етапі уроку, надасть допомогу вчителеві при підготовці та проведенні уроків не лише з художньої культури, а і з музики, образотворчого мистецтва, літератури.
Працюй, шукай і ні на що не звертай уваги: все решта прийде. Але ти потребуватимеш терпіння, щоб усе випробувати ...

К.Пісарро
Вступ

Щасливий є той, хто може розгледіти красу у звичайних речах, там, де інші нічого не бачать! Усе – прекрасне, достатньо лише вміти придивитися.

К.Пісарро

Докорінна перебудова життя нашого суспільства вимагає від сучасної школи термінового вирішення найважливішої соціальної проблеми – формування гармонійно розвиненої, духовно багатої особистості. Вирішити це годі без нового підходу до викладання художньої культури. Завдання загальноосвітньої школи у сфері розвитку інтелекту учнів, формуванні внутрішньої художньої культури полягає у розвитку в них відчуття краси, прагнення творити її своїми руками, відчуття причетності до культури свого народу, в розумінні зв’язків мистецтва з природним, соціальним і культурним середовищем життєдіяльності людини, в вихованні культури міжнаціонального спілкування через вивчення художніх традицій народів різних країн. В сучасній педагогіці розмаїття педагогічних технологій, форм і методів викладання повинні відповідати гуманітарно-естетичній специфіці, не нав’язувати власні педагогічні й мистецькі уподобання, розкривати перед учнями універсальні закономірності безмежного і захоплюючого своєю магічною таїною Всесвіту художньої культури.

Для розвитку ціннісносмислових, загальнокультурних, навчально-пізнавальних, інформаційних, комунікативних, творчо-діяльнісних і самоосвітніх компететностей спрямованих на формування потреби в спілкуванні з творами мистецтва, розширення їхнього внутрішнього духовно-культурного досвіду важливе значення мають практичні завдання. Вони можуть бути різноманітними, проте відповідними до особливостей певного виду мистецтва, що розглядаються під час вивчення тої чи іншої теми, побудовані на основі тісного взаємозв’язку з іншими предметами.

Справжньою шкалою естетичної соціалізації для учнів стає гра. Гра для підлітка і юнака - це вид діяльності, мотив, якої полягає не в її результатах, а в самому процесі, який приносить задоволення.

Ігрові форми навчання дозволяють використовувати всі рівні засвоєння знань, є засобом самореалізації та самовираження, сприяють розвитку інтелектуальних здібностей, художнього смаку, творчої уяви і фантазії, прищеплюють інтерес до мистецтва.

Дидактичні ігри дають змогу індивідуалізувати роботу на уроці. Якщо спочатку учень може зацікавитися лише грою, то дуже швидко його уже цікавитиме пов'язаний з нею матеріал, виникне потреба вивчати, зрозуміти, запам’ятати цей матеріал, тобто готуватися до участі в грі. Гра дає змогу легко привернути увагу й тривалий час підтримувати в учнів інтерес до тих важливих та складних предметів і явищ, на яких у звичайних умовах зосередити увагу не завжди вдається. Систематичне використання ігор підвищує ефективність навчання. У дидактичних іграх діти спостерігають, порівнюють, класифікують предмети за певними ознаками, здійснюють аналіз і синтез, абстрагують від несуттєвих ознак, роблять узагальнення.

Гра не тільки вчить і розвиває дитину, вона ще й лікує. Як проста розвага, вона має велике значення для відновлення психічних сил дитини після будь-якої напруженої діяльності.

Тема 1. Види і мова мистецтв
Види мистецтва


























































9

























































































































8

1




































































































10














































2

















































7





















































































12











































4

















































15



































































3
















































































































5




11























































6























































































































































14



















































































































13







































































1. Основа художньої культури.

2. Створює об’ємні зображення з різних матеріалів.

3. Шапіто.

4. Виражальним засобом її є слово.

5. Видовищно-ігрове мистецтво.

6. Мистецтво проектування й зведення будівель, споруд, комплексів.

7. Вид сценічного мистецтва.

8. Найпоетичніше, наймогутніше, найживіше з усіх

мистецтв. (Гектор Берліоз)

9. Колір є основним виражальним засобом.

10. Мистецтво малюнка.

11. «Ленком»

12. В ХХ ст. отримало назву «наймолодша муза».

13. Вид кіномистецтва.

14. Тривалий час не включали до кола мистецтв.

15. Буквально означає «проект», «конструкція».
Кросворд «Мистецтво»



















1


































2

























3




















































4




























5














































6

























7











































8


































9





























1. Художньо організовані звуки.

2. Творча, проектно-художня діяльність, що охоплює

широкий спектр об’єктів.

3. Духовно-емоційне очищення як вагомий важіль

впливу творів мистецтва на людину.

4. Будівля, в якій відбуваються сценічні вистави.

5. Мистецтво слова, яке виникло на світанку людської

цивілізації.

6. Видовищно-ігровий вид мистецтва.

7. Кам’яний літопис століть.

8. Вид образотворчого мистецтва.

9. Може бути ігрове, документальне.

«Знайти зайве»

- Живопис, скульптура, графіка, архітектура, літуратура, декоративно-вжиткове мистецтво.

- Хореографія, театр, кінематограф, музика, цирк, естрада.

- Піраміда Хеопса, храм Артеміди, статуя Зевса, Колізей, Тадж Махал.
«Дешифрувальник»


1

2

3

4

5

АБВГ

ГДЕЄ

ЖЗИІ

ЇЙКЛ

МНОП

6

7

8

9




РСТУ

ФХЦЧ

ШЩЬ

ЮЯ





4362616661

7364

6464856661

4355

563341

2666121

233145

62166

7565261739

15351739


  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11

Схожі:

Література на допомогу вчителю
Про затвердження Концепції профільного навчання в старшій школі. Рішення колегії Міністерства освіти і науки України №10/13 від 25....
СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ ЗНАНЬ ІЗ ЗООЛОГІЇ
Збірка вміщує матеріали на допомогу вчителю біології стосовно елементів національної культури у формі прислів`їв, приказок, легенд,...
Інформаційна картка послуги
Посвідчення про отримання державної соціальної допомоги інвалідам I,II,IIIгр.,які не мають права на пенсію,посвідчення особам,які...
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Затвердити Порядок і умови укладення контрактів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на постійній основі,...
РЕКОМЕНДАЦІЇ м. Луцьк 26 червня 2012 року Про організацію надання безоплатної
Закону України «Про безоплатну правову допомогу», який набрав чинності 09 липня 2011 року, дало змогу жителям нашої країни для реалізації...
ПЕРЕДМОВА
Призначення цього посібника — допомогти вчителю викладати математику в 6 класі на різних рівнях, залежно від підготовки класу та...
Розширити відомості з сфери літератури, науки, мистецтва країни,мова якої вивчається
Наявність спеціалізованого рівня в середній школі, обумовлена більш внутрішньою мотивацією учнів щодо вивчення предмету, дає можливість...
Уроках математики
Я пропоную деякі прийоми, які дають можливість вчителю математики сприяти формуванню даної компетентності засобами уроків математики,...
НА ДОПОМОГУ В РОБОТІ КЕРІВНИКУ ГУРТКА

Вклонiться, люди, вчителю своєму
Доброго дня всім присутнім в залі. Доброго дня всім тим, хто завітав сьогодні до нашої ошадної зали
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка