Дидактичний матеріал з української мови для 8 класу з теми


Скачати 192.34 Kb.
Назва Дидактичний матеріал з української мови для 8 класу з теми
Дата 29.12.2013
Розмір 192.34 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
Дидактичний матеріал

з української мови для 8 класу з теми

«Словосполучення. Просте речення »

Соціокультурна лінія

«Життя і творчість Марії Приймаченко»



  1. Записати словосполучення у дві колонки: у першу – прості, у другу – складні,

вказавши головне й залежне слово. З’ясувати типи синтаксичного зв’язку між словами.

Рідний край, стеблина льону, оспівати Полісся, гілка з квітами, краса природи, лісові пахучі квіти, мала керамічна скульптура, тло картини, фантастичні звірі, самобутній стиль, заворожувати серця, натхненно творити, білі калинові суцвіття, майстриня вишивання, заворожувати серця, дуже несподіваний успіх, оригінальні яскраві візерунки, настінні хатні розписи, яскраво палахкотять, витвір уяви.

  • Дібрати 4 -5 означень до слів майстриня, Полісся, льон.

  • Пояснити правопис виділених слів.

  • 3-4 словосполучення увести до самостійно складеного невеликого тексту.




  1. Прочитати текст. Назвати вжиті в ньому самостійні та службові частини

мови. Дати відповідь на питання: які з них є відмінюваними, які – дієвідмінюваними, які – незмінюваними.

Марія Аксентіївна Приймаченко залишила неймовірно багату творчу спадщину. А

ще – гідних нащадків своєї справи. Федір, син художниці, продовжив її малярські традиції. Він лауреат премії ім. Катерини Білокур, заслужений художник України. Федір Приймаченко виробив свій власний стиль, але в його роботах все ж відчувається вплив матері. Картини, намальовані Федором, сповнені яскравого життєвого оптимізму, в них буяє іскорка Маріїного бачення світу як вселенської палітри кольорів. Дорогою славетної бабусі пішли й внуки. Петро та Іван Приймаченки – молоді, талановиті художники, кожен – яскрава індивідуальність: старший більше полюбляє фантастику, малюючи казкові галактики і планети, молодший схильний до романтики, поезії народного життя.

(З часопису).

  • Підібрати синоніми до слова славетний, скласти з ними словосполучення.

Визначити тип синтаксичного зв’язку між словами в утворених словосполученнях Утворені словосполучення ввести до самостійно складених речень.

  • Зробити фонетичний розбір виділених слів.

  • Підібрати спільнокореневі слова: багатий, талановитий, дорога.




  1. Вставити замість крапок потрібні за змістом слова. Прочитати, правильно

інтонуючи речення.

Сьогодні неможливо уявити … мистецтво без Марії Приймаченко.

Творчість народної … - унікальне явище … масштабу. Створений нею … світ рослин і тварин неповторний, наповнений життєвою …, коренями сягає у … давнину. Вся таємнича і барвиста краса світу слов’янського язичества зібралась на картинах Марії Приймаченко. Талановита художниця втілює … уяву в кераміці, вишиванні. Крізь усе її життя проходить … жага творити прекрасне, потреба поділитися своїми відкриттями з людьми, зробити світ … . Вона присвятила своє життя вищій цілі, якій може служити мистецтво – сприяти тому, щоб люди розуміли життя і більше його любили.

(З часопису).

Для довідок: сучасний, майстриня, світовий, казковий, сила, сивий, творчий, невсипущий, прекрасний.

  • Зробити словотвірний аналіз виділених слів.

  • Підібрати антоніми до слів талановитий, сьогодні, давнина, вищий, сприяти.

  • Знайти форми дієслова, зробити їх морфологічний розбір.

  • Визначити порядок слів у реченнях. На які слова падає логічний наголос?

Прочитати речення з логічним наголосом на іншому слові. Що змінилося? Зробіть висновок про порядок слів у реченні.

  • Визначити граматичні основи речень, вказати спосіб вираження підмета і присудка.




  1. Скласти речення з поданими словами так, щоб вони виступали різними

членами речення.

Вишивка, фантастика, малюнок, фарби, чудо – мистецтво, казковість, чарівний,

буяння, признання, Полісся, диво – звірі, творити, виставка.


  1. Прочитати текст. Дібрати до нього заголовок. Перекласти українською

мовою.

Мария Аксентьевна Примаченко родилась в украинском полесском селе Болотня

Киевской области в семье потомственных народных мастеров. Ее отец, Аксентий Григорьевич, был искусным плотником. Мастерил заборы. Также занимался художественной резьбой по дереву. Мать, Параска Васильевна, была признанной мастерицей вышивки. Бабушка расписывала пасхальные яйца – писанки. Не удивительно, что девочка очень рано начала проявлять интерес к искусству.

Мария рисовала все, что видело ее детское воображение. Сначала яркие рисунки юной художницы заметили соседи. Восхищались, советовали учиться. Сделать это было нелегко. Детство Марии пришлось на тяжелые для Украины голодные годы. Девочка заболела полиомиелитом, у нее на всю жизнь парализовало ногу, но это не помешало ей заниматься рисованием, вышивать красивые узоры. Мария рисовала удивительных животных, существующих только в ее воображении, но очень похожих на лесных жителей Полесья.

В 1935 году работы Марии Примаченко заметила киевская художница Татьяна Флору. В этом же году Марию пригласили в Киев. Она совершенствует свое мастерство в экспериментальных мастерских при Киевском государственном музее украинского искусства. Ни на минуту не забывала родного села. Поэтому и наполнены ее рисунки загадочной полесской энергией, многокрасочными дивными созданиями. Смотришь и не перестаешь удивляться таланту мастерицы.

(З часопису).

  • Яка основна думка тексту?

  • Яке призначення тексту?

  • Визначити стиль мовлення, аргументувати відповідь.

  • Виділити ключові слова, словосполучення, записати їх.

  • Поділити текст на смислові частини, визначити мікротеми.

  • Визначити типи односкладних речень. З’ясувати спосіб вираження присудків.




  1. Переписати, розкрити дужки, розставити розділові знаки. Пояснити

вживання великої й малої літери.

На початку 1970-х років у (В,в)идавництві (В,в)еселка виходять друком дитячі

книги, ілюстровані (М,м)арією (П,п)риймаченко. На сторінках проглядають фантастичні рослини і тварини схожі на образи (С,с)лов’янських міфів і легенд. Добрі тваринки у неї яскраві вони світяться, а злі темні похмурі. Тіла звірів вкриті крапочками орнаментами навіть квітами з листочками. Багато малюнків мають назви у формі приказок (В,в)еснянки – роговички веселі пташенята (К,к)уріпочки танцюють і хліб жнуть.

Улюблені квіти (М,м)арії (А,а)ксентіївни (С,с)оняшник (Б,б)узина (Т,т)роянди і

фантастичні «квіти – оченята» нагадують стінні розписи (У,у)країнських селянських хат. Малюю сонячні квіти тому що людей люблю творю на радість на щастя , щоб всі народи любили один одного і жили як квіти по всій (З,з)емлі говорила художниця про свою творчість.

(З часопису).

  • Визначити у кожному реченні граматичні основи. Підібрати синоніми до

виділених слів, скласти з ними словосполучення, визначити типи синтаксичного зв’язку між словами.

  • Знайти в тексті прикметники, з’ясувати, чи всі вони мають ступінь порівняння.




  1. Переписати, вставити пропущені букви, пояснити правопис слів.

Марія Приймаченко також малювала і п…бутові сценки. Вони теж н…ймовірно фантастичні, казкові, дуже барвисті. Художниця зображувала їх на зв…чайному ватмані, ал…бомних аркушах олівцями, акваре…лю, гуаш…вими фарбами. Вона майже не малює на б…лому фоні – найчастіше він ч…рвоний, голубий, зел…ний, ж…втий. До ц…го часу н…відома точна кіл…кість робіт художниці. Частина розійшлась по вс…му світу. Інші – серед с…лян, сусідів, знайомих. Це був подарунок від щирого сер…ця. Бажа…ня творити пр…красне людям на радість було пр…родним для Марії. Це був сенс її життя.

(З часопису).

  • Проаналізувати речення за його членами.

  • Визначити службові частини мови, їх роль у реченні.

  • Підкреслити однорідні члени, скласти їх схеми.




  1. Поставити присудки у потрібній формі. Визначити їх види, спосіб вираження.

В 1936 році Марія (бути нагородженим) дипломом першого ступеня республіканської виставки народної творчості. Більшість її робіт відразу (відправити) на виставку до Парижу. Європа (бути) у захваті від малюнків української художниці. На виставці (побувати) знаменитий Пабло Пікассо. Взагалі, він (вважатися) любителем покритикувати своїх «колег по цеху». Але великий художник (бути враженим) побаченим. Пікассо (сказати): « Я (схиляти) голову перед чудо – мистецтвом геніальної українки». Малюнки поліської майстрині з великим успіхом (експонувати) в багатьох європейських містах – Варшаві, Римі, Софії, Празі.

Художниця (мати) можливість залишитися в Києві, але (повертатись) додому. Все життя Марії (бути зв’язаним) з рідним селом. Напевне, Болотня завжди (бути) для неї невичерпним джерелом натхнення.

(З часопису).

  • Зробити морфологічний розбір виділених слів.

  • Записати фразеологізми, у складі яких є слово джерело, ввести їх у речення.

  • Поширити речення останнього абзацу однорідними членами.

  • Зробити синтаксичний розбір вказаного вчителем речення.


9. Сприймання художніх творів

а) Розглянути зображення котика. Виконати завдання.

  • Який колір домінує? Як ви гадаєте, чому?

  • Які думки, почуття викликає це зображення?

  • Дібрати синоніми до виділених слів, ввести їх у речення.

Гарний котик; котик грається; ніжне звірятко; тихо мурчить, м’яка шерсть.

  • Укласти словничок порівнянь, епітетів для опису котика в художньому стилі.

  • Скласти діалог « Образ кота в усній народній творчості».

  • Диктант – тлумачення.

Записати значення фразеологізмів, у складі яких є слово кіт: як кіт наплакав;

гратися кота і мишки; два коти в одному мішку не помиряться; знає кішка, чиє сало з’їла; чорний кіт пробіг; кіт у мішку; коти шкребуть на душі; котові смішки, а мишці слізки; сильніша кішка всіх звірів; кота в мішку купити; з чорного кота білого не зробиш; як кіт з собакою живуть.

  • Визначити тематику народних висловів. У яких життєвих ситуаціях вони

будуть доречні?

  1. Гладкий кіт мишей не ловить.

  2. Пішов кіт спати, миші танцювати.

  3. Минулася котові масниця.

  4. Чують миші, що кота нема дома.

  5. Як кіт не печі, холодно на дворі.

  6. І старий кіт любить тепло.

  7. Любить кіт рибку, та в воду лізти не хоче.

  8. Погрожує мишка кішці, та здалека.

  9. Пізно старого кота учить гопки.

  • Написати твір – мініатюру «Моя кицька». Використати дієприкметникові,

порівняльні звороти, однорідні члени речення.

б) Розглянути малюнки «Українське сватання» та «Українське поліське весілля». Виконати завдання.

  • Прокоментувати кольорову палітру малюнків. Який колір переважає?

  • Які почуття, думки у вас виникли?

  • Що вам відомо про весільні обряди на Україні?

  • Чи зуміла художниця передати колорит українського весілля у цих малюнках?

  • Записати синоніми до слів: гарна (наречена), вродливий (наречений), добрі (коні),

заквітчана (світлиця), щаслива (дорога), їхати (на весілля), радісно (посміхатись), (готувати) рушники, поважні (старости), зичити (щастя), (щирі) почуття.

  • Записати прислів’я, визначити головні і другорядні члени речення.




  1. Дівку повивай та скриню набивай.

  2. Жінку бери не на рік, а на вік.

  3. Женився на скору руку та на довгу муку.

  4. Засватана дівка всім гарна.

  5. Красить дівчину вінець та добрий молодець.

  6. Оженитися – не дощик переждати.

  7. Весілля і щастя на одному коні їздять.

  8. Не з багатством жить, а з людиною.

  9. Не шукай красоти, а шукай доброти.

  • Переробити односкладні речення у двоскладні, записати, зробити

синтаксичний розбір перероблених речень.

  • Скласти твір – замальовку «Українське весілля». Використати однорідні члени

речення, звертання.

  • Скласти за малюнками речення з відокремленими додатками, означеннями.

в) Розглянути зображення фантастичних тварин ( «Поліський дикий кабан по лісу ходить і людям зла не робить», «Довгохвоста видра бджілку ловила, а бджілка полетіла»).

Виконати завдання.

  • Що реальне і що фантас-

тичне на малюнках?

  • Прокоментувати їх назви.

  • Описати звірів, зображених на малюнках, використавши різні види однорідних членів речення, повні і неповні речення.

  • Укласти словничок слів – характеристик казкових звірів за схемою:

а) розмір тварин;

б) кольорова гама;

в) вираз очей;

г) естетичне і виховне значення.

  • Скласти міні – казку за поданими малюнками.

Використати неповні речення, речення зі звертаннями, вставними словами, словосполученнями.
10. Виразно прочитати.

Фантастичні звірі, птахи, квіти – дивовижний витвір уяви Марії Приймаченко. Таких барвистих і яскравих істот у світі природи не існує. Але деякі звірі могли народитися і на мальовничих поліських просторах навколо рідного села Болотні. «Болотяний звір», «Болотяний рак» - сама назва села свідчить про природу цих чудернацьких звірів. «Дикий чаплун» - від слова «чапати, чалапати». Таку назву придумала Приймаченко одному із звірів, акцентуючи нашу увагу на його великі лапи. Напевне, ті незвичайні, всипані різнокольоровими зірочками лапи не раз уявляла собі маленька Марійка, спостерігаючи чарівний світ рідного Полісся. Можливо, навіть відчувала, як продираються вони крізь густі зарості вільхи біля батьківської хати, бажаючи показати себе людям.

Приймаченківські таємничі звірі – це і пересторога, і заклик до краси, гармонії, порозуміння. Істоти, створені художницею, дивляться на нас квітчастими очима, блукають пишними луками, садами, лісами, серед дивовижних квітів, дерев, трав, кущів. Вони миролюбні, добрі. Взагалі, добро і радість домінують на картинах Марії Приймаченко, вони перемагають зло і темряву. Це саме той світ, який має врятувати людину від байдужості і холодності, змусити її замислитись над сенсом свого існування – людина створена для добра і повинна творити тільки добро.

(З часопису).

  • Написати стислий переказ тексту.

  • Визначити однорідні члени речення, скласти схеми. Вказати їх синтаксичну роль.

Якими частинами мови вони є ?

  • Пояснити правопис виділених слів, визначити спосіб творення.

  • Скласти міні – проспект про виставку малюнків Марії Приймаченко.


11. Прочитати текст. Визначити тему й основну думку, засоби зв’язку в тексті.

На звороті багатьох малюнків Марія Приймаченко писала вірші, часто казкового характеру. Звірі ніби розмовляють між собою, розповідають різні історії. Поетично і незвичайно! Неймовірне бачення світу крізь призму духовної краси людини.

Ці звірі, птахи, а також квіти, дерева, трави дуже схожі на образи язичницької слов’янської міфології. Вони вкриті крапочками, орнаментами, навіть квітами з листочками. Зображення тварин не статичні, а рухаються за особливими законами ритму, мелодики, ніби танцюють, заворожуючи нас плавними граціозними рухами. Шари фарби художниця накладала по – різному, створюючи своєрідну глибину простору. Тому її казкові тварини здаються нам живими і реальними. Ще мить, і вийде ця істота назовні. Покрутить своїми чудернацькими оченятами туди-сюди і скаже: «Привіт! Давай пограємось». Твори Марії Приймаченко випромінюють тепло, від них лине почуття захищеності, спокою.

Малюнки із зображенням фантастичних квітів Марія Аксентіївна часто супроводжувала надписами – присвятами: « Людям, що хліб вирощують і рідну землю люблять», «На честь польоту космонавтів», «Лесі Українці». За цикл робіт «Людям на радість» (1966) художниця була удостоєна Державної премії ім. Т.Г.Шевченка. Але не тільки радість і щастя буяє у фарбах Приймаченко, є і сірі, темні, непривітні істоти. Це образи циклу « Атомна війна – хай буде проклята вона». Вони нагадують про лихо, яке приносить людям війна. Застерігають нащадків від непоправних помилок, закликають до миру, дружби.

Марія Приймаченко продовжувала малювати до останнього дня свого життя. Вона не уявляла себе без малювання. Це був сенс її перебування на Землі – творити прекрасне для людей. Померла художниця в 1997 році, їй було 89 років.

(З часопису).

  • Пояснити лексичне значення виділених слів.

  • Вказати односкладні речення, визначити тип кожного з них.

  • Вказати речення прості і складні.

  • Виписати 10 словосполучень ( на вибір), дати їм морфологічну характеристику,

поставити питання від головного слова до залежного, на-креслити схему, визначити тип синтаксичного зв’язку між словами.

  • Зробити синтаксичний розбір вказаного вчителем простого речення.

  • Словесне малювання «Моя казкова істота». Використати однорідні члени речення,

порівняння, відокремлення.

  • Укласти словничок звертань до улюбленої домашньої тварини (котика, песика,

папуги тощо).

  • Укласти словничок епітетів-означень для опису квітів, трав, дерев.

  • Скласти сенкан про малюнки Марії Приймаченко, використовуючи схему:

- Іменник.

- Прикметник.

- Дієслово.

- Фраза, що розкриває вашу позицію (позицію автора).

- Синонім до іменника.



12. Поширити подані називні речення головними і другорядними членами.

Квітучі гілочки. Таємничі хащі. Чудовий настрій. Луг. Чудернацька істота. Краса.

Зачарований погляд. Яскраві барви. Вогняний бичок. Червоні маки. Соняшник. Акварель. Різнокольорові цятки. Барвисті смужечки. Оригінальна вишивка. Народні традиції. Настінні розписи. Українське весілля. Невтомна трудівниця.
13. Поширити речення відокремленнями.

  1. Блукає бичок на лузі … (відокремлене означення).

  2. Веселий ведмедик … (відокремлені обставини способу дії) несе запашний

мед до своєї хатки.

  1. Марія Приймаченко … (відокремлений додаток) займалася керамікою,

вишиванням.

  1. Ім’я Марії Приймаченко … (відокремлене означення) відоме в багатьох

країнах світу.

  1. Візерунки … (відокремлені обставини) створюють цілісний колоритний

малюнок … (відокремлене означення).

  1. Марія дуже любила свій край … (відокремлений додаток).

  2. Фантастичні тварини … (відокремлене означення) унікальні і неповторні.

  3. Темний фон … (відокремлена прикладка) домінує у зображеннях тварин.

  4. Син художниці продовжив справу матері, внуки перейняли …

(відокремлений присудок).

Для довідок: вкритий пишними маками; важко переставляти кошлаті лапи; крім ма-лювання; геніальна українська фантазерка; густо вкривати зображення тварин і птахів; наповнювати позитивною енергією; його зелені луги і ліси; створені багатогранною уявою; особливо чорний; удосконалювати і збагатити.

14. Трансформувати пряму мову в непряму.

  1. «Починалося все це так, - згадує художниця. – Якось біля хати на лузі пасла

я гусей. Знайшла там синій глей, принесла додому і розмалювала нашу хату».

  1. «Малюю сонячні квіти тому, що люблю людей», - так говорила художниця

про свою творчість.

  1. Коли Приймаченко запитували, чому її малюнки такі яскраві, вона

відповідала: «Творю на радість, на щастя людям, щоб жили вони як квіти по всій землі».

  1. Марія так говорила про витоки своєї творчості : «Мені натхнення дала наша

стара хата з глиняною підлогою. У різноманітних тінях, що гралися на ній, я бачила казковий світ ».

  1. Після паризької виставки Марію запитали про нагороду, на що вона без

особливого ентузіазму відповіла на питання журналістів: «Мені сказали, що нібито за мої малюнки присудили золоту медаль, але я особисто про це нічого не знала».

  1. Пабло Пікассо, відвідавши виставку творів М.Приймаченко, так оцінив її

малюнки: «Я схиляюсь перед чудо – мистецтвом геніальної українки».

  1. «Її роботи покоряли і заворожували серця людей», - говорив про Маріїну

творчість кінорежисер Сергій Параджанов.

  1. «Хто ж вона, Марія Приймаченко? Унікальний талант чи просто майстер

народного мистецтва?» – до цього часу намагаються одержати відповідь мистецтвознавці, критики, художники, звичайні люди, небайдужі до краси, створеної самобутньою художницею.

15. Переписати, змінивши речення на пряму мову.

1. Сусіди приходили подивитися на розмальовану Марією хату, дивувалися і

говорили, що дівчинці треба вчитися.

2. Як згадувала Марія, її рідна бабуся дуже гарно розписувала писанки.

3. Мистецтвознавці вважають, що велика кількість робіт художниці розійшлась

по всьому світу і до цього часу неможливо з’ясувати їх кількість.

4. Деякі митці впевнені, що роботи Приймаченко можна поставити в один ряд з

творами французького художника Анрі Матісса.

5. На різних мистецьких форумах заслужені професіонали завжди підкреслювали, що її творчість являє собою материнську мову нашої культури.

6. Федір Приймаченко, син художниці, якось сказав, що творчість матері зіграла

ключову роль у виборі його життєвого шляху.

7. Дослідники творчості Марії Приймаченко вважають, що її малюнки увібрали

в себе найхарактерніші риси давнього селянського поклоніння силам природи.

  1. Оксанка сказала мамі , що з переглянутих малюнків Марії Приймаченко їй

найбільше сподобався вогняний бичок з круглими, неначе здивованими, очима.

9. На уроці образотворчого мистецтва, присвяченому творчості Марії Приймаченко, вчитель повідомив, що, крім малювання та вишивання, художниця виявила свій талант у галузі керамічної скульптури.

16. Записати під диктовку фразеологізми про вміння і здібності людини.

На всі руки майстер; око набите; золоті руки; дар слова; світлий розум; витончений слух; жива енциклопедія; хист слова; голова на плечах; бути коло діла; Божа іскра; глибше орати – більше хліба мати; де господар ходить – там нивка родить; пензель в руках грає; руки аж співають; бути Демосфеном; прикрасити світ; створити диво; діло майстра боїться; людина великої душі; набивати руку; життя коротке – мистецтво вічне; усе горить під руками.

  • Пояснити значення фразеологізмів.

  • Які з них можуть охарактеризувати творчість Марії Приймаченко?

  • Скласти речення, увівши фразеологізми у ролі різних членів. Виконати синтаксичний

розбір цих речень.
17. Написати твір – роздум за поданим початком. Використати різні типи речень, однорідні члени, звертання.

1. Світ фантастичних рослин і тварин, створений Марією Приймаченко, і досі дивує нас своєю оригінальністю, неповторністю. Первісне бачення світу природи, вірування наших предків, все, що наповнювало їх буття життєдайною іскрою, буяє ясними фарбами на малюнках Марії Приймаченко, нагадуючи нам про вічність духовного і краси- вого. Сьогодні творчість самобутньої художниці оцінюється по – різному. Деякі мистецтвознавці вважають її твори примітивізмом в рамках декоративно – прикладного

мистецтва, інші ставлять малюнки Приймаченко в один ряд з творами видатного французького художника – експресіоніста Анрі Матісса. Хто ж вона, Марія Приймаченко?

____________

Експресіонізм – художній метод першої чверті ХХ ст., основним принципом якого була руйнація звичних образів, схильність до контрастності зображення, очуднення образів, фрагментарність, гіперболізація, передача реалій навколишнього світу через яскраві фарби, площинне бачення.

2. Народна художниця України Марія Приймаченко своєю творчістю відкрила оригінальну сторінку самобутнього мистецтва світової культури. ЇЇ виставки з великим успіхом експонувались в багатьох країнах світу. Марія створила чарівний, характерний для українських майстринь орнамент, у якому, кажучи словами Миколи Гоголя, «птахи виходять схожими на квіти, а квіти – на птахів». Чому в епоху космічних технологій твори майстрині і досі зачаровують нас?

18. Ситуативні завдання на розвиток діалогічного мовлення

1. Народна іграшка народжувалася разом із природною потребою дитини

пізнати світ. Сучасна іграшка не завжди відповідає цим потребам. Чи може бути схожою іграшка української дитини на фантастичних звірів Марії Приймаченко? Чи допоможе вона малюку пізнати красу і добро світу?

  1. Ви з подругою відвідали виставку квітів. Вони були такі яскраві і гарні, що

ви порівняли їх з квітами, намальованими Марією Приймаченко. Поділіться своїми враженнями про красу квітів.

  1. Вам необхідно підготувати доповідь про життя і творчість Марії

Приймаченко. Відтворіть діалог з бібліотекарем, до якого ви звернулись за допомогою.

  1. Вчитель малювання дав вам завдання розповісти учням класу про

особливості кольорової гами малюнків М.Приймаченко. Введіть у репліки вашого діалогу означення, епітети, порівняння.

  1. Менший брат попрохав вас допомогти намалювати казкового звіра.

Розкажіть йому про звірів, намальованих Марією Приймаченко. Зверніть увагу на їх незвичайність, фантастичність. Використайте односкладні речення.

  1. Відтворіть діалог двох відвідувачів виставки творів М.Приймаченко.

Введіть у репліки діалогу емоційно забарвлені слова, звертання.

  1. Відтворіть розмову з вашим другом про значення прекрасного в житті

людини ( на основі вивченого про творчість М.Приймаченко).

  1. Уявіть , що вам призначено зустріч з Марією Приймаченко. Про що буде

ваша розмова? Продумайте і запишіть ваші репліки, вірогідні відповіді художниці. Використайте різні типи речень.

  1. Відтворіть діалог дискусійного характеру «Добра людина безсмертна»,

акцентуючи увагу на значенні творчості М.Приймаченко.
Література

1. Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах / за ред. проф. М. Пентилюк.- К.: «Ленвіт», 2005.

2. Ситуативні завдання як ефективний засіб розвитку зв’язного мовлення учнів // Л.Шевцова. Українська мова і література в школі. – 2001. - №2.

3. Формування умінь і навичок з синтаксису: Посібник для вчителя / Топольницький Я.Л., Кравчук Д.М. – К.: Освіта, 1993.

4. Розвивальне навчання. Методика // Варзацька Л. Директор школи, гімназії, ліцею. – 2003. - № 5,6.

5. Народ скаже, як зав’яже: українські народні прислів’я, приказки, загад-

ки, скоромовки. – К.,1985.

6. Фразеологічний словник української мови / Удовиченко Г. – К.: Наукова думка, 1993.

7. Декоративно-прикладне мистецтво в школі / Лосюк П.В. – К.: Радянська школа, 1997.

8. Уроки образотворчого мистецтва / С.К.Ткач. – Тернопіль, Навчальна

книга – Богдан, 2003.

9. Періодичне видання «Мистецтво та освіта».

Схожі:

ДИДАКТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ( СИНТАКСИ C ПРОСТОГО РЕЧЕННЯ)...
ДИДАКТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ( СИНТАКСИC ПРОСТОГО РЕЧЕННЯ) ДЛЯ УЧНІВ 10-11 КЛАСІВ НА МАТЕРІАЛІ РОМАНУ ЛІНИ КОСТЕНКО «ЗАПИСКИ...
На уроках української мови
Посібник "Дидактичний матеріал з розвитку мовлення на уроках української мови у 4 класі"
Дидактичний матеріал по формуванню здоров’язберігаючої компетентності...
Автор: Олена Миколаївна Рябко – вчитель української мови і літератури КЗ «Гуляйпільськи колегіум «Лідер» Гуляйпільської районної...
Дидактичний матеріал з української мови
Лариса Анатоліївна, учитель української мови і літератури, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії комунального закладу «Комсомольський...
Тема уроку
Обладнання: підручник, таблиця «Самостійні частини мови», презентація, осінні листочки, дидактичний матеріал
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ у 7
Тематична – 3; перевірка мовної теми – 3; РМ – 6; зошит –4; читання мовчки (до теми №2) 1; письмовий переказ (до теми №2) -1; контрольний...
Пізнавально розважальна програма з англійської мови Вчитель англійської...
Обладнання – таблиці та картинки по темі, роздатковий матеріал ( ігри та завдання), костюми, призи, прикраси для святкового оформлення...
Дидактичний матеріал до теми «Речення зі звертаннями»
Спишіть речення, розставляючи розділові знаки при звертаннях. Назвіть звертання, визначте, які з них поширені
З української літератури для учнів 7-го класу
Даний збірник матеріалів дозволить доповнити підручник «Української мови та літератури» Слоньовської О., як для класів з українською...
Програма по Стилістиці української мови для 1-го класу заочного сектору...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка