Тема 1. Відлуння епох у музичному мистецтві
|
|
Відлуння епох у музичному мистецтві. Музика Й. С. Баха і сучасність
|
Засвоєння визначення поняття серйозна, легка музика, естрада, токата; закріплення визначення понять стиль, фуга, поліфонія.
Творчість Й.-С.Баха.
|
Й.-С.Бах. Токата і фуга ре-мінор.
Л.Квінт «Здрастуй, світ» (виконання зірок російської естради).
|
«Здрастуй, світ»
Сл. В.Кострова
муз. Л.Квінт
|
|
|
Вічні почуття
|
Закріплення визначення понять музичний образ, академічна, камерна музика, соната.
Творчість Л.Бетховена.
|
Л.Бетховен. Соната №14 (1ч.).
|
«Здрастуй, світ»
Сл. В.Кострова
муз. Л.Квінт
|
|
|
Оригінальні творчі знахідки Йогана Штрауса
|
Творчість Й.Штрауса. Засвоєння визначення терміну піцикато; закріплення визначення характерних особливостей танцю полька.
|
Й.Штраус. Полька-піцикато.
П.Майборода. «Моя стежина».
|
«Моя стежина»
Сл. А.Малишка
Муз. П.Майборода
|
|
|
Видатні педагоги та їх видатні учні
|
Творчість Л.Ревуцького.
Закріплення визначення понять симфонія, сонатна форма.
|
Л.Ревуцький. Симфонія №2 (фінал).
|
«Моя стежина»
Сл. А.Малишка
Муз. П.Майборода
|
|
|
Віковічність людських пристрастей
|
Засвоєння визначення назви танцю хабанера. Закріплення понять опера, сюїта.
Творчість Ж.Бізе та Р.Щедріна.
|
Ж.Бізе.»Хабанера» з опери «Кармен».
Р.Щедрін. Балет «Кармен-сюїта».
|
«Здрастуй, світ»
Сл. В.Кострова
муз. Л.Квінт
(виконання).
Розучування пісні за вибором вчителя та учнів.
|
|
|
Бахівські традиції в музиці XX століття, з любов'ю до вічного й прекрасного
|
Закріплення визначення понять арія, академічна музика.
Творчість Е.Віла-Лобос.
|
Е.Віла-Лобос. Арія з Бразильської бахіани №5.
|
Виконання пісні розученої на попередньому уроці.
|
|
|
Полістилістика
|
Засвоєння визначення понять полістилістика, бард.
Закріплення визначення понять стиль, сюїта.
Творчість А.Шнітке.
|
А.Шнітке. «Сюїта в старовинному стилі» (1ч.).
І.Шамо. «Києве мій».
|
І.Шамо. «Києве мій».
|
|
|
Музика минулого і сучасність
|
Музична вікторина
|
Музика за вибором учителя.
|
Пісні за вибором учителя.
|
|
|
Джаз.
|
Засвоєння визначення понять спірічуел, блюз, джаз. Закріплення визначення понять легка (розважальна) музика, каденція, мюзикл, сюїта.
|
«Молитва» (спірічуел).
Л.Армстронг. «Блюз західної околиці».
Д.Херман. «Привіт, Доллі!».
Дж.Леннон, П.Маккартні. «Yesterday».
|
Дж.Леннон, П.Маккартні. «Yesterday».
|
|
|
Походження і розвиток рок-музики.
|
Творчість «Бітлз». Засвоєння визначення понять рок, рок-н-рол, рок-шоу, сингл, Госпел сонгз, хіт, хіт-парад, хард-рок, диско. Закріплення визначення понять легка (розважальна, естрадна), популярна музика.
Закріплення визначення понять шансон, шансоньє, диско.
|
Квартет «Бітлз». «Дівчина», «Yesterday».
Е.Преслі. «Все гаразд, мамо».
Група «Queen». «Шоу має тривати».
|
Дж.Леннон, П.Маккартні. «Yesterday».
|
|
|
"Зірки" французької естради
|
Закріплення визначення понять шансон, шансоньє, диско.
|
Шарль Дюмон. «Ні, я ні за чим не жалкую» у вик. Е.Піаф.
Одна із пісень П.Каас в авторському виконанні.
Д.Дассен. «Бабине літо».
|
Дж.Леннон, П.Маккартні. «Yesterday».
|
|
|
"Мега-зірки" російської естради
|
Засвоєння визначення поняття масова пісня. Закріплення визначення понять легка (розважальна), популярна музика, джаз, бард.
|
Р.Паулс. «Маестро».
І.Дунаєвський. Марш з к/ф «Веселі хлоп’ята».
В.Висоцький. «Песня о друге». Б.Гребенщиков. «Місто золоте».
|
Б.Гребенщиков. «Місто золоте».
|
|
|
Джерела української естради
|
Закріплення визначення поняття аранжування.
|
Тріо Мареничів «Ой у гаю при Дунаю».
А.Солов’яненко «Там, де Ятрань круто в’ється».
Н.Матвієнко. «Ой прийшла весна».
В.Івасюк. «Червона рута».
|
Б.Гребенщиков. «Місто золоте».
В.Івасюк. «Червона рута».
|
|
|
Майстри української естрадної пісні
|
Творчість В.Івасюка.
Закріплення визначення понять легка (розважальна), популярна музика.
|
В.Івасюк. «Два перстені», «Пісня буде поміж нас», «Золотоволоска» та «Я піду в далекі гори».
|
В.Івасюк. «Червона рута».
|
|
|
Різновиди естрадного жанру
|
Закріплення визначення понять легка (розважальна), популярна музика, хіт.
|
Ф.Лей. «Історія кохання».
Група «Queen».
«Ми - чемпіони».
А.Богарчук. «Тиша навкруги» у виконанні тріо Мареничів.
П.Маріа. «Млин» (орк.).
Рок-група «Скрябін». «Все буде добре».
Сл. і муз. Т. Петриненко
«Господи, помилуй нас».
|
Сл. і муз. Т. Петриненко. «Господи, помилуй нас»
|
|
|
Відлуння епох у музичному мистецтві (узагальнення)
|
Узагальнення тематичного матеріалу.
|
Музична вікторина.
|
Пісні за вибором учнів та вчителя.
|
|
Погоджено _________ Мигаленко Т.В.
Тема 2. Музика в діалозі з сучасністю
|
|
Шедеври оперного жанру
|
Закріплення визначення понять романтизм, опера, лібрето, муз. драматургія, принципи драматургічного розвитку.
Творчість Дж.Верді.
|
Дж.Верді. Пісенька Герцога із опери «Риголетто».
М.Катричко. «Хуртовина».
|
Сл. і муз. М.Катричко. «Хуртовина».
|
|
|
Реформи оперного жанру
|
Закріплення визначення понять муз. драматургія, принципи драматургічного розвитку.
Творчість Р.Вагнера.
|
Р.Вагнер. Опера «Варкірія». «Політ валькірій».
«Пісня життя»
|
Сл. і муз. М.Катричко. «Хуртовина».
«Пісня життя»
|
|
|
Втілення реформаторських ідей Вагнера в балеті
|
Творчість С.Прокоф’єва.
Інтерпретація змісту музичних творів. Закріплення визначення понять музичний стиль (класицизм, романтизм), балет, ноктюрн.
|
С.Прокоф’єв. Балет «Ромео і Джульєтта» (фрагменти).
|
«Пісня життя»
|
|
|
Кохання, краса і гармонія
|
Творчість М.Римського-Корсакова. Інтерпретація змісту музичних творів. Закріплення визначення понять симфонічна сюїта, музичний образ.
|
М.Римський-Корсаков. Симфонічна сюїта «Шехерезада» (фрагменти).
«Вибір є» муз. і сл. Ю. Воронюка.
|
«Вибір є» муз. і сл. Ю. Воронюка.
|
|
|
Музика у творах духовного змісту
|
Закріплення визначення поняття духовна музика.
|
Й.Бах. “Аве Мария”.
Молитва Отче наш».
Era. Ameno.
Перегляд презентації «Интервью с Богом».
|
«Вибір є» муз. і сл. Ю. Воронюка.
|
|
|
Симфоджаз
|
Творчість Дж.Гершвіна.
Інтерпретація змісту музичних творів. Засвоєння визначення поняття симфоджаз. Закріплення визначення понять джаз, блюз, рапсодія.
|
Дж.Гершвін. «Рапсодія в блюзових тонах».
І.Білозір. «Ласкаво просимо».
|
І.Білозір. «Ласкаво просимо».
|
|
|
«Неовіденська» оперета. Імре Кальман
|
Творчість І.Кальмана.
Інтерпретація змісту музичних творів. Засвоєння визначення поняття оперета (музична комедія, мюзикл).
|
І.Кальман. Оперета «Сільва».
Слова Д. Луценка, музика А. Пашкевича, «Мамина вишня».
|
І.Білозір. «Ласкаво просимо».
Слова Д. Луценка, музика А. Пашкевича, «Мамина вишня».
|
|
|
Ісак Дунаєвський — класик радянської оперети
|
Творчість І.Дунаєвського.
Інтерпретація змісту музичних творів. Засвоєння визначення поняття оперета (музична комедія, мюзикл).
|
І.Дунаєвський. «Пісня про Одесу». Оперета «Біла акація» (фрагменти).
|
Слова Д. Луценка, музика А. Пашкевича, «Мамина вишня».
|
|
|
Авангардизм в українській музиці. Валентин Сильвестров
|
Творчість В.Сильвестрова.
Інтерпретація змісту музичних творів. Засвоєння визначення понять авангардизм, кітч.
|
В.Сильвестров. «Кіч-музика».
Слова Д. Павличка, музика О. Білаша, «Два кольори».
|
Слова Д. Павличка, музика О. Білаша, «Два кольори».
|
|
|
Музика в діалозі з сучасністю» (часткове узагальнення теми).
|
Узагальнення понять.
|
Музична вікторина.
|
Пісні за вибором учнів та вчителя
|
|
|
Твій діалог з Бетховеном
|
Інтерпретація змісту музичних творів. Закріплення визначення понять класицизм, романтизм, музична драматургія, симфонія.
|
Л.Бетховен. «Елізі», Симфонія №9 ода «До радості».
І.Шамо «Три поради».
|
Б.Гребенщиков. «Місто золоте».
І.Шамо «Три поради».
|
|
|
Твій діалог з Бетховеном (продовження)
|
Інтерпретація змісту музичних творів. Закріплення визначення понять класицизм, романтизм, музична драматургія, сонатна форма.
Творчість Л.Бетховена.
|
Л.Бетховен. «Патетична соната» (№8).
|
І.Шамо «Три поради».
|
|
|
Творчість Миколи Лисенка як відображення життя народу
|
Інтерпретація змісту музичних творів. Закріплення визначення понять класична музика, кантата.
|
М.Лисенко. «Б’ють пороги».
Сл. В.Крищенка,
Муз. О.Злотника
«Родина».
|
Сл. В.Крищенка,
Муз. О.Злотника
«Родина».
|
|
|
Творчість Миколи Лисенка як відображення життя народу» (продовження)
|
Інтерпретація змісту музичних творів. Закріплення визначення понять камерна музика, вальс, романс.
Творчість М.Лисенко.
|
М.Лисенко. Романс «Безмежнеє поле», Вальс ре-мінор.
|
Сл. В.Крищенка,
Муз. О.Злотника
«Родина».
|
|
|
Музика Чайковського як символ краси, правди і щирості
|
Інтерпретація змісту музичних творів. Закріплення визначення понять концерт, сонатна форма та її складові, камерна музика, романс.
Творчість П.Чайковського.
|
П.Чайковський. Концерт для ф-но з оркестром №1 (1ч.).
Сл. Г.Полонського,
Муз. К.Молчанова «Журавлина пісня».
|
Сл. Г.Полонського,
Муз. К.Молчанова «Журавлина пісня».
|
|
|
Музика Чайковського як символ краси, правди і щирості» (продовження)
|
Інтерпретація змісту музичних творів. Закріплення визначення понять симфонія, сонатна форма, сонатно-симфонічний цикл.
|
П.Чайковський. Симфонія №6 (фінал).
|
Сл. Г.Полонського,
Муз. К.Молчанова «Журавлина пісня».
|
|
|
Євген Станкович. Діалог із сучасником
|
Інтерпретація змісту музичних творів. Закріплення визначення понять балет, камерна музика, триптих, авангардизм, неофольклоризм.
Творчість Є.Станковича.
|
Є.Станкович. Триптих для скрипки та фортепіано «На Верховині»,
Балет «Ольга» (фрагмент).
Сл. Ю.Рибчинського,
Муз. І.Карабиця
«Пісня на добро».
|
Сл. Ю.Рибчинського,
Муз. І.Карабиця
«Пісня на добро».
|
|
|
Євген Станкович. Діалог із сучасником (продовження)
|
Інтерпретація змісту музичних творів. Засвоєння визначення поняття фольк-опера. Закріплення визначення понять опера, неофольклоризм.
|
Є.Станкович. Фольк-опера «Цвіт папороті» (фрагменти).
|
Сл. Ю.Рибчинського,
Муз. І.Карабиця
«Пісня на добро».
|
|
|
Музика в діалозі з сучасністю (узагальнення)
|
Узагальнення тематичного матеріалу, підведення підсумків навчального курсу «Музичне мистецтво».
|
Музична вікторина.
|
Виконання вивчених пісень
|
|