Що треба пам'ятати, організовуючи гру з дітьми?


Скачати 130.8 Kb.
Назва Що треба пам'ятати, організовуючи гру з дітьми?
Дата 03.04.2013
Розмір 130.8 Kb.
Тип Вопрос
bibl.com.ua > Бухгалтерія > Вопрос
Інтерактивні ділові ігри на уроках словесності
Що треба пам'ятати, організовуючи гру з дітьми?

  1. Перед початком гри треба заці­кавити дітей її змістом, визна­чити умови проведення гри, познайомитися з правилами, створити творчу лабораторію, розподілити завдання.

  2. Кожна гра повинна бути забез­печена необхідним для її прове­дення обладнанням.

  3. Необхідно привчати дітей конт­ролювати й регулювати свої дії та стриманість у грі. Тому доціль­ним є аналіз успіхів і помилок її учасників.

  4. Необхідно широко залучи­ти самих дітей до проведення різних ігор суддями, членами журі. Треба пам'ятати, що дітей середнього та старшого віку в більшості приваблюють ігри з поділом на команди, групи.

  5. Треба прагнути вносити в гру елементи мозкової атаки, вико­ристовувати для цього ідеї гене­раторів і критиків, здійснюва­ти розвідку справ, пропонувати пакети із завданням, проекту­вання.

  6. Кілька хвилин вільного часу, які з'явились між раундами гри, повинні бути використані для творчих пауз.


Ділова гра

«Найрозумніший шевченкознавець»

Ведучий. Кобзар... Художній об­раз, взятий за назву книжки, став другим іменем для великого сина українського народу.

Кобзар... То український співець, який беріг народну культурну спад­щину, який протягом усього жит­тя дарував слухачам перли пісень, беріг історію народу.

Кобзар... То частина української історії, яка стала неодмінною прик­метою української культури.

У шоу-грі беруть участь учні серед­ньої ланки та старших класів (всьо­го 14 учнів).

Гра складається з III раундів. У першому визначаються по три півфіналісти, у другому зустріча­ються шість півфіналістів середньої та старшої ланок, серед яких визна­чаються три фіналісти. Третій ра­унд — фінал.

Увага, увага, увага!!!

Запрошуються гравці середньої ланки (6 учнів — з 5, 6, 7 класів).

— Будь ласка, представтесь. Хто ви? З якої школи, класу? Ваші захоплення, життєве кредо? (Учні представляють свою візитну картку.)

Умови І раунду. Команді пропону­ються 12 запитань. Кожне завдання має три варіанти відповідей, вибра­ти ж треба одну, правильну

— Переді мною 6 найрозумніших учнів. Кому ж першим розпочинати гру? Будь ласка, дешифрувальник з 6 букв.

Що означає в перекладі з грецької Тарас? (Бунтар)

(Лічильна група збирає відповіді і визначає першість і правильність подання відповіді.)

— Нагадаю умови першого раунду: з 12-ти запитань з трьома варіан­тами відповідей вибирається одна, правильна.

І раунд (середня ланка)

  1. Тарас Григорович Шевченко на­родився:

    1. у Моринцях, 1814 р.;

    2. Кирилівці, 1814 р.;

    3. у Черкасах, 1816 р..

  2. Коли і в кого почав навчатися грамоти Шевченко?

    1. У майстра Ширяєва;

    2. у Сошенка;

    3. у дяка Рубана.

  3. Якого року Шевченка викупле­но з кріпацтва?

    1. 1838 р.;

    2. 1840 р.;

    3. 1839 р.

  4. Коли видана перша збірка Т. Шевченка? Як вона назива­лася?

    1. 1840 р., «Твори»;

    2. 1841 р., «Гайдамаки»;

    3. 1840 р., «Кобзар».

  5. Скільки творів увійшло до І ви­дання «Кобзаря»?

    1. 21;

    2. 8;

    3. 13.

  6. Який твір Шевченка відкриває перше видання «Кобзаря»?

    1. «Причинна»;

    2. «Думи мої, думи мої»;

    3. «Тополя».

  7. Відома лірико-пейзажна карти­на «Реве та стогне Дніпр широ­кий» с вступом до:

    1. балади «Причинна»;

    2. балади «Тополя»;

    3. поеми «Катерина».

  8. Хто з названих видатних людей Росії допоміг викупити Шев­ченка з кріпацтва?

    1. Добролюбов;

    2. Некрасов;

    3. Жуковський.

  9. 9. Назвіть художника, який першим помітив у Шевченка справжній талант живописця і став йому допомагати:

    1. Венеціанов;

    2. Максимович;

    3. Сошенко.

Асистенти збирають аркуші, вино­сять результати на турнірну таб­лицю.

Творча пауза.

— Подивимось на турнірну таблицю, чи є у нас три півфіналісти. Немає? Продовжуємо гру.

  1. «Причинна» Шевченка — це:

    1. романтична лірика;

    2. романтична балада;

    3. романтична драма.

  2. Які нагороди отримав Шев­ченко, навчаючись в Академії мистецтв?

    1. Золоту медаль;

    2. 2 срібні;

    3. 3 срібні медалі.

  3. Що було справжньою причиною заслання Т. Шевченка?

    1. Поема «Сон»;

    2. альбом поезій «Три літа»;

    3. участь у Кирило-Мефодіївському товаристві.


Таблиця 1

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

а

в

а

в

б

б

а

в

в

б

в

а


Ключ. (Див. таблицю І).

Востаннє дивимось на турнірну таблицю. Отже, три півфіналісти визначились.

Ними стали:...

Творча пауза.

— Я запрошую за пульти учасників (старшої ланки).

Отже, хто ви? Ваша візитна картка?

Нагадую умови гри. Вам пропо­нується 12 запитань з трьома ва­ріантами відповідей, вибрати з яких треба одну, правильну. Відповіді фіксуєте на аркушах. Поставте прі­звище. Готові? Вперед!

II раунд (старша ланка)

  1. Період «трьох літ» охоплює роки:

    1. 1843-1845 рр.;

    2. 1843-1847 рр.;

    3. 1847-1850 рр.

  2. Де було віддруковано перше ви­дання «Кобзаря» Шевченка?







    1. У Санкт-Петербурзі;

    2. у Києві;

    3. у Москві.

  1. Що стало основою для написан­ня Т. Шевченком поеми «Гайда­маки»?

    1. Особисті враження;

    2. історичні пісні і перекази;

    3. матеріали санкт-петербурзьких архівів.

  2. Тема селянського повстання 1786 р. лежить в основі напи­сання поеми Шевченка:

    1. «Сон»;

    2. «Гамалія»;

    3. «Гайдамаки».

  3. Яку назву має серія картин, намальованих після подорожі Шевченка в Україну, на яких відображено історичні місця України, її побут, природу?

    1. «Мальовнича Україна»;

    2. «Живописна Україна»;

    3. «Спогади про Україну».

  4. Яку поему написав Шевченко на згадку про день викупу з крі­пацтва?

    1. «Кавказ»;

    2. «Катерина»;

    3. «Єретик».

  5. В яку пору року загинула Кате­рина в однойменній поемі Т. Шевченка?

    1. Навесні;

    2. влітку;

    3. взимку.

  6. Назвіть твір Шевченка, де голов­на героїня підкинула дитину за­можним хуторянам:

    1. «Катерина»;

    2. «Наймичка»;

    3. «Причинна».

  7. «Заповіт» Шевченка став широ­ковідомою народною піснею. Назвіть її композитора:

    1. М. Лисенко;

    2. Г. Гладкий;

    3. К. Стеценко.

  8. Авторське жанрове визначення твору «Сон» Шевченка:

    1. поема;

    2. містерія;

    3. комедія.

  9. «Сном золотого віку» Є. Сверстюк назвав поезію Т. Шевченка:

    1. «Косар»;

    2. «Садок вишневий коло хати»;

    3. «Ой три шляхи широкії».

  10. Назвіть композитора, котрий написав музику до 83 творів Шевченка:

    1. М. Лисенка;

    2. О. Білаш;

    3. К. Стеценко.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

а

а

б

в

б

б

в

б

б

в

б

а




Таблиця2

Ключ. {Див. таблицю 2).

Дивимось на турнірну таблицю. У нас є три півфіналісти. Творча пауза.

ІII раунд

Переді мною 6 півфіналістів
II етапу гри.

Кому ж випадає жереб першим вступити в гру?

Увага! Дешифрувальник





























Слово з 9 букв. Псевдонім Шев­ченка, яким ви підписував прозові твори. (Дармограй)

— Порядок гри встановлений, до­звольте ознайомити вас з умовами.

Кожному з 6 фахівців пропонується 12 запитань з 8 різних тем життя і творчості Тараса Григоровича.

  1. Дитячі та юнацькі роки

  2. Літературна творчість

  3. Шевченко — художник

  4. Шевченко і музика

  5. Шевченко і Україна

  6. Шевченко і світова культура

  7. Заслання поета

  8. Кохані жінки Шевченка

— У фінал мають вийти три переможці. Всі готові? Всім все зрозуміло?

Отже, починаємо! Яку тему ви обираєте?

Шевченко і музика

  1. Назвіть улюблені пісні Шевченка. («Забіліли сніги», «Ой не шуми, луже», «Гей, хто лиха не знає» «Ой ішов чумак з Дону», «Ой зійди, зійди, зіронько», «Розлилися круті бережечки»)

  2. Який твір Т. Г. Шевченка довгий час був гімном України? («Заповіт»)

  3. Якими рядками із славнозвісної пісні починається балада «Причинна»? (Реве та стогне Дніпр широкий)

  4. Назвіть композитора, який на писав музику до 83 творів Шевченка.

(М. Лисенко)

  1. Назвіть композитора широковідомої народної пісні «Заповіт» (Гордій Гладкий, вчитель з Полтави)

  2. Яку музику понад усе полюбляв Шевченко? (Оперну)

  3. Як називається мініатюра, що стала перлиною української лірики? («Думка», «Нащо мені чорні брови, нащо карі очі...»)

  4. Яким голосом співав сам Тара» Григорович? (Баритон)

  5. Про творчість якого композитора розповідає Тарас Григорович» у повісті «Музикант»? (А. Глінки)

  6. 3 яким співаком придворноп театру в Петербурзі товаришував Шевченко? (Гулаком-Артемовським)

  7. Яка поема Шевченка знайшла сценічне втілення в однойменній опері Миколи Аркаса? («Кате­рина»)

  8. На які слова Шевченка М. Лисенко написав кантату? («Радуй­ся, ниво неполитая»)

  9. Які музичні інструменти перева­жають у повісті Шевченка «Музи­кант»? (Скрипка, віолончель)

  10. На які слова з вірша Шевченка Я. Файтух створив хор? («Світе ясний...»)

Заслання поета

  1. Назвіть дату арешту Т. Г. Шев­ченка. (5 квітня 1847 р.)

  2. За що був арештований Тарас Григорович? (За участь у Кири­ло-Мефодіівському братстві і на­писання революційних віршів)

  3. Куди був кинутий поет внаслідок арешту? (У каземат III відділу фортеці)

  4. Які твори Шевченка виклика­ли в жандармів найбільшу лють? (Поема «Сон», збірка «Три літа»)

  5. Як названо цикл віршів, написа­них у казематі III відділу? («В ка­зематі»)

  6. В якому документі Шевченка розказано про знущання над по­етом Дубельта зі своїми поміч­никами? («Щоденник»)

  7. Хто з українських поетів назвав цикл віршів «В Казематі» «пер­линами найчистішої поезії»? (І.Франко)

  8. Зі скількох поезій складається цикл «В казематі»? (З 15 віршів)

  9. Яка поезія цього циклу є однією з найсонячніших творів Шев­ченка? («Садок вишневий коло хати»)

  10. Назвіть роки заслання поета. (1847-1957 рр.)

  11. Яку мету переслідувало Кирило-Мефодіївське товариство? (Зни­щення кріпаччини і всілякого раб­ства)

  12. Який російський поет так сказав про Шевченка:

«Все он изведал: тюрму

Петербургскую,

Справки, допросьі, жандармов

любезности,

Все — и раздольную степь

Оренбургскую,

И се крепости»?

(М. Некрасов)

  1. Які умови були пред'явлені Шев­ченку, коли він потрапив в Орен­бурзький корпус? (Заборонялося писати й малювати)

  2. Яку ще назву мала збірка віршів, написаних у казематі? (Захаляв­на книжечка)

  3. Скільки творів написано Шев­ченком за перший період перебу­вання на засланні? (100 поезій)

Шевченко та Україна

  1. Назвіть село, в якому провів ди­тинство Тарас. (Кирилівка)

  2. Протягом яких років, коли Шев­ченко був на волі, він жив в Ук­раїні? (1843-1845 рр.)

  3. Як називалась рукописна збірка віршів періоду 1843-1845 рр.? («Три літа»)

  4. Яку поему написав Шевченко, повернувшись з України в Петер­бург? (Поему «Сон»)

  5. Що було справжньою причи­ною заслання Шевченка? (Поема «Сон», збірка «Три літа»)

  6. Назвіть місця на Україні, по­в'язані з ім'ям Т. Г. Шевченка. (Кирилівка, Моринці, Київ, Канів, Полтава, Чернігів, Переяслав)

  7. Назвіть українського письмен­ника, що одним з перших підтри­мав Шевченка як поета і допоміг йому в самоосвіті. (Є. Гребінка)

  8. Про що мріяв Кобзаря в останні роки життя? (Сподівався оселитися в Україні, мати свою хату, сім'ю, викупити з кріпацтва рідних)

  9. Які малюнки Шевченка присвя­чені історії України? («Смерть Г. Хмельницького», «Козацький бенкет», «Дари в Чигирині»)

  10. Яку назву має альбом, де вміщені малюнки про Україну? («Живо­писна Україна»)

  11. Де поховано Шевченка? (У Ко­неві)

  12. Зараз ця гора називається Тара­сова. А яка її попередня назва? (Чернеча)

  13. Як прізвище лікаря, до якого при­був хворий Шевченко 1845 року? (Андрій Осипович Козачковський)

  14. Назвіть прізвище княгині, з якою познайомився Шевченко в Яготині? (Варвара Миколаївна Рєпніна)

  15. Назвіть точну дату від'їзду Шев­ченка з Петербурга в Україну. Де він зупинився? (13квітня 1843р.; у маєтку Тарановського в с. Качанівка)

Шевченко — художник

  1. Як називається автобіографічна повістьТ. Г. Шевченка? («Худож­ник»)

  2. З якими художниками дружив Шевченко? (Брюллов, Венеціанов, Сошенко, Агін, Штенберг, Пономарьов, Федотов, Петровський)

  3. Який перший малюнок створив Шевченко у засланні? (Автопорт­рет у солдатському кашкеті)

  4. Назвіть малюнки, присвячені ка­захським дітям. («Казахський хлоп­чик палить грубку», «Казахський хлопчик дрімає біля грубки», «Байгуші», «Щасливий ловець»)

  5. Кого з артистів змалював Шев­ченко? (Американського трагіка негра Олдріджа)

  6. Яку назву має альбом художника про Україну? («Мальовнича Ук­раїна»)

  7. Які свої твори Шевченко ілюст­рував власноруч? («Слепая», «Невальник», «Катерина», «Утоплена»)

  8. Чому Шевченко, будучи улюбле­ним учнем К. Брюллова, не отри­мав відрядження до Італії? (На екзамені не представив композиції на біблійні та античні сюжети)

  9. Які картини запропонував Шев­ченко на випускному екзамені? («Хлопчик-жебрак» та «Циганка»)

  10. Великий російський художник, наставник і друг Шевченка. (К. Брюллов)

  11. Назвіть роботи, нагороджені сріб­ними медалями. («Малюнок з на­тури», «Хлопчик-жебрак», «Циган­ка-ворожка»)

  12. Як названо Брюллова у повісті «Художник» Шевченка? (Карлом Великим)

  13. Як звати дівчину-героїню повісті «Художник»? {Паша)

Дитячі та юнацькі роки

  1. Де, коли, в якій родині народив­ся Т. Шевченко? ( 9мберезня 1814р. у с. Моринцях, у родині кріпака)

  2. Дівоче прізвище матері поета? (Катерина Бойко)

  3. Хто мав великий вплив на Шев­ченка в дитинстві? (Дід Іван)

  4. Назвіть перших вчителів Тараса Шевченка. (Дід, П. Рубан)

  5. Захоплення поета в дитинстві? (Малювання, співи)

  6. Скільки потребував пан Енгельгардт за волю Тараса? (2 500 крб. = 100 золотих)

  7. Якого року Шевченка викуплено з кріпацтва? (22квітня 1838р.)

  8. Назвіть братів і сестер Тараса Григоровича. (Йосип, Микита, Тарас, Катерина, Марія, Ярина)

  9. З ким познайомився Т. Шевчен­ко в Літньому саду в Петербурзі? (З І. Сошенком)

  10. Хто з українських поетів брав участь у викупі Т. Шевченка з крі­пацтва? (Є. Гребінка)

  11. Хто з російських поетів наро­дився в один рік із Шевченком? (Лєрмонтов)

  12. Назвіть вірші, де поет згадує своє безрадісне дитинство. («Мені тринадцятий минало», «І виріс я на чужині»)

  13. Назвіть найближчого друга Шев­ченка. (Лікар Козачковський)

  14. Скільки років Тарас перебував у кріпацтві? (24роки)

  15. Назвіть автобіографічні твори Т. Г. Шевченка. (Повість «Худож­ник», «Мені тринадцятий мина­ло», «1 виріс я на чужині»)

Літературна творчість

  1. Як називається перша збірка вір­шів якого року вона вийшла дру­ком? («Кобзар», 1840 р.)

  2. Через скільки років була перекладена друга збірка? (20 років, 1860р.)

  3. Скільки творів ввійшло до пер­шої збірки і який твір її відкри­вав? (8; «Думи мої, думи мої»)

  4. Назвіть драматичні твори Шев­ченка. («Никита Гайдай», «Назар Стодоля»)

  5. В якій поемі найбільш гостро ви­сміяно царя й царицю? («Сон»)

  6. Кому присвячена тема «Катери­на»? (Поету Жуковському)

  7. Назвіть перший твір Шевченка історичної тематики. («Іван Під­кова»)

  8. В яких віршах Шевченко описує своє дитинство? («Мені тринад­цятй минало», «Якби ви знали, паничі», «Доля», «1 золотої, й до­рогої», «Козачковському»)

  9. Яка поема змальовує повстан­ня, відоме в історії під назвою «Коліївщина»? («Гайдамаки»)

  10. Назвіть ватажків гайдамацького руху за поемою Т Г. Шевченка «Гайдамаки». (Гонта та Залізняк)

  11. Назвіть поему, присвячену де­кабристам. («Неофіти»)

  12. 12.Яким псевдонімом підписував повісті Т. Шевченко? (Кобзар Дармограй)

  13. Назвіть перший надрукований твір-баладу. Якими словами він починається? («Причинна»; «Реве та стогне Дніпр широкий»)

  14. В якому поетичному творі Шев­ченко звертається до образу жор­стокого римського імператора Нерона, маючи на увазі Мико­лу І? («Неофіти»)

  15. Який вірш розкриває заповітне бажання поета? («Заповіт»)

— Любі друзі! В результаті наполег­ливої, нелегкої боротьби ми вітаємо трьох найрозумніших, найкращих гравців шоу-турніру...

Хто ж завоює титул «Найрозум­ніший шевченкознавець»? Кому ж з трьох гравців першим завершу­вати гру.

Отже, дешифрувальник. Слово з 3 букв — поема Тараса Шевченка. («Сон»)

Першим починає гру...

Другим...

Третім...

Як же ми будемо грати? Ви маєте дати відповідь на 6 запитань: на 2 запитання із своєї теми та 2 запи­тання з теми суперника. Всього пропонується 6 запитань. У разі правильної відповіді на запитання зі своєї теми ви отримуєте по 1 балу,

  1. теми суперника — по 2 бали.

Все зрозуміло? Починаємо...

— Подивимось на турнірну таб­лицю. Хто ж фіналіст, хто отримав титул?

Нагородження фіналіста. ,

Творча пауза.

Схожі:

Батьківські збори
Ви покликані облагородити серце своєї дитини, одухотворити його поривання і бажання вищою людсь­кою красою — чуйністю, співчутливістю....
ЯК НОВОМИРГОРОД ВІДСВЯТКУВАВ ДЕНЬ ПЕРЕМОГИ
Адже, якщо з дитячих років дитина буде знати, що це за свято і що воно існує, то будемо ми ще довгі роки гідно вшановувати пам'ять...
Пояснювальна записка
Щоб поновити гру, потрібно „клікнути” на перемикач у вигляді кота. Зявиться інша лампа і можна продовжувати гру. Гра триває до того...
1. Пам’ятати, що стан дитини багато в чому залежить від емоційного клімату, що панує в їх сім'ї
Усвідомити, що страхи – не каприз розпещеної дитини, не слабкість, а серйозна проблема, біда, з якою потрібно боротися, що в першу...
Пам’ятка з правил дорожнього руху
Перед тим, як починати перехід через дорогу, вулицю треба зупинитись і приготуватися до переходу
Свято Вчителя «Йде по сонячних світах через країну Знань мій вчитель»
Його думки, почуття щиро віддані дітям. Він працює на майбутнє. Образ улюбленого вчителя, доброго і вимогливого ми будемо пам’ятати...
Основні вимоги до користувачів ПК з охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки
При експлуатації ПК необхідно пам'ятати, що первинні мережі електроживлення під час роботи знаходяться під напругою, яка є небезпечною...
Майстер-­клас «Режисерська гра як метод розвитку уяви дітей» Дата...
Педагог­-майстер пропонує учасникам стати кружка й пригадати свою найулюбленішу гру. Під музичний супровід учасники майстер­-класу...
Гра «Поле чудес» Мета
Мета: провести гру; узагальнювати знання дітей з теми «Охорона життя»; розвивати кмітливість, пам'ять, мислення; виховувати бажання...
Тема : народні символи та обереги рідного краю
Україна. Рідний край!Золота чарівна сторона. Скільки ніжних слів придумали люди,щоб висловити свою гарячу любов до землі, де народились...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка