Задача На тіло, що підвішене на невагомій, нерозтяжній нитці діє сила 2 Н. Знайти масу тіла. Відповідь виразити в грамах


НазваЗадача На тіло, що підвішене на невагомій, нерозтяжній нитці діє сила 2 Н. Знайти масу тіла. Відповідь виразити в грамах
Дата30.04.2013
Розмір38.2 Kb.
ТипЗадача
bibl.com.ua > Культура > Задача
Тиск твердих тіл.

Одиниці тиску.

Мета: формувати в учнів поняття про тиск як фізичну величину, про характер його залежності від сили тиску та площі опори для твердих тіл; навчити встановлювати функціональну залежність між р, F, S; розкрити практичне значення і застосування тиску у техніці та природі; продовжити розвивати логічне мислення та виховувати в дітей культуру мовлення та культуру запису.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: голка, монета, цвяхи, дощечка, набір тягарців масою 100 гр кожен, дерев’яний брусок, кнопка, молоток, комп’ютер, телевізор, мультимедійний засіб

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Аналіз контрольної роботи

  1. Задача

На тіло, що підвішене на невагомій, нерозтяжній нитці діє сила 2 Н. Знайти масу тіла. Відповідь виразити в грамах.

Знайти Розв’язування

m - ? F=m·g m= 

Дано m= =0,2 кг= 200г.

F=2Н

g=9,8 Н/кг

Відповідь: маса тіла 200г


  1. Сформулювати основні положення МКТ.

  2. Експериментальне завдання

    1. Забийте два цвяхи (один з гострим кінцем, а інший з затупленим) в дощечку. Чому для забивання цвяха із затупленим кінцем нам потрібно було більше разів вдарити молотком?

2. У кути невеликої дошки забивають цвяхи. Спочатку цвяхи, вбиті в дошку, встановлюють на піску вістрями вгору і кладуть на дошку гирю (мал.1). В цьому випадку головки цвяхів лише трохи вдавлюються в пісок. Потім дошку перевертають і ставлять цвяхи на вістря (мал.2).

Як залежить глибина занурення цвяха від площі?

(В цьому випадку площа опори менша, і під дією тієї ж сили цвяхи значно заглиблюються в пісок.)

  1. По свіжовипавшому снігу людина йде насилу, глибоко провалюючись при кожному кроці. Але, надівши лижі, він може йти по снігу, майже не провалюючись в нього. Чому?

(На лижах або без лиж людина діє на сніг з однією і тією ж силою, яка дорівнює своїй вазі. Але дія цієї сили в обох випадках різна, тому що різна площа поверхні, на яку тисне людина з лижами і без лиж. Площа поверхні лижі раз в двадцять більше площі підошви. Тому, стоячи на лижах, людина діє на кожен квадратний сантиметр площі поверхні снігу з силою, в двадцять разів меншої, ніж стоячи на снігу без лиж)

Учні класу роблять свої висновки. На основі цих відповідей учитель вводить поняття тиску.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

Фізична величина, що дорівнює відношенню сили, що діє перпендикулярно поверхні, до площі цієї поверхні, називається тиском.

Отже, щоб визначити тиск, треба силу, що діє перпендикулярно поверхні, розділити на площу поверхні:

або

де р— тиск, F -— сила, що діє на поверхню, і S — площа поверхні.

Зрозуміло, що велика по значенню сила, що діє на ту ж площу, чинитиме більший тиск.

Одиниці вимірювання.

За одиницю тиску береться такий тиск, який створює сила в 1 Н, що діє перпендикулярно до цієї поверхні, на поверхню площею 1 м².



Використовуються також інші одиниці тиску:

1 кПа = 1000 Па

1 МПа = 1000000 Па

1 ГПа = 1000000000 Па

Експериментальне завдання

  • Чи можна використавши молоток та голку зробити в монеті отвір.

Експериментальне завдання проводять два учні з класу.

1-й учень: беремо шматок мила, вставляю в нього голку, на гайку кладу монету. Мило, разом з голкою кладу на монету, щоб голка була по центру.

2-й учень: б’ємо по голці молотком

1-й учень: піднімає мило, піднімає монету, демонструючи в ній отвір.

Завдання до класу:

  1. Поясніть даний експеримент з точки зору фізики.

(Можливий варіант відповіді: оскільки площа голки мала, то тиск, що створюється ударом молотка великий. Голка порушує цілісність монети, деформуючи кристалічну решітку.)

  1. Як в побуті можна зменшити дію тиску на будь-яку поверхню

ІV. Розв’язування задач

Який тиск створить вістря голки на деревину , коли площа дотику 0,5 мм2, а сила що діє на кнопку становить 30Н?

Знайти CІ Розв’язування

Р-? ;

Дано Р=

F=30Н

S=0,5 мм2 5 10-7 м2

Відповідь: тиск, що створює голка становить 

V. Використання мультимедійного засобу

Фрагмент запису програми «Физикус»

На основі переглянутого матеріалу робимо висновок. При цьому запитуємо в учнів від яких величин залежить тиск і як ми можемо його зменшити чи збільшити.

VІ. Домашнє завдання:

  1. Опрацювати параграф з даної теми по підручнику.

  2. Розв’язати вправу після параграфу.

  3. Поділити учнів на дві групи (адвокат та прокурор) для проведення додаткового заняття – гри «Суд над тиском.»



Поєнко Л.О.

Схожі:

Задача 2
Задача (5 балів) На резисторі 3 Ом виділяється напруга 100 мВ. Знайти значення струму через резистор в мА і потужність в кВт
Задача Маса білка глобуліну молока дорівнює 42 000 Да. Визначте,...
Завдання Білок оксітоцин складається з 9 амінокислотних залишків. Визначити довжину первинної структури і молекулярну масу білка
Урок 1 Тема. Фізичне тіло і речовина. Маса тіла. Одиниці маси. Вимірювання...
Тема. Фізичне тіло і речовина. Маса тіла. Одиниці маси. Вимірювання маси тіл. Лабораторна робота №6 «Вимірювання маси тіла»
Задача №1
Визначте скільки літрів крові міститься в організмі людини, вага якої 56 кг, якщо відомо, що на частку крові припадає 8% від ваги...
Задача: а) Обчисліть масу осаду, що утворився в результаті взаємодії...
Запропонуйте ланцюг перетворень та складіть відповідні рівняння реакцій за такою схемою
2. Задача Методом квадратичної інтерполяції знайти min F(x)=x2 4x,...
Методом квадратичної інтерполяції знайти min F(x)=x2 4x, починаючи пошук з крапки х0=2
УРОК 7 Тема. Контрольна робота. Мета уроку. Оцінити рівень засвоєння...
Задача (З бали.) Виконати зображення правиль­ної трикутної піраміди, вписаної в конус. Описати властивості одержаної комбінації фігур....
Хто може в розрахунках уважати Землю матеріальною точкою?
На рисунках зображено вектори миттєвої швидкості та прискорення тіла. У якому з випадків тіло може рівномірно рухатися по колу?
Речовина те з чого складається фізичне тіло
Матерія – все, що оточує людину, діє на її органи почуття (прямо чи опосередковано через прилади)
Задача може мати декілька розв’язків; покажемо, як знайти один з них
Чи існують три правильні попарно різні додатні дроби, які задовольняють такі умови
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка