Малицька І. Д. Досвід американських літніх шкіл у формуванні інтеркультурної ментальності // Педагогічна газета. 2003. №8(109) С. 8


Скачати 57.77 Kb.
Назва Малицька І. Д. Досвід американських літніх шкіл у формуванні інтеркультурної ментальності // Педагогічна газета. 2003. №8(109) С. 8
Дата 24.03.2013
Розмір 57.77 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
Малицька І.Д. Досвід американських літніх шкіл у формуванні інтеркультурної ментальності // Педагогічна газета. - 2003. - №8(109) - С. 8.

Досвід американських літніх шкіл у формуванні інтеркультурної ментальності


Характерними ознаками розвитку сучасного світу є глобалізація та інтернаціоналізація суспільства. Маючи на увазі глобалізацію як розвиток світової системи із взаємозалежними процесами, які стосуються не тільки окремих держав, а й всього людства, все більш стає необхідним та важливим інтернаціональне виховання. Само поняття інтернаціонального виховання знайоме нам ще з дитинства, коли дітей знайомлять з життям різних народів, вчать розуміти й поважати їхні звичаї, традиції, літературу, мистецтво й культуру. Воно пронизує весь навчально-виховний процес школи.

Сьогодні, наша планета, яка ще п”ять століть тому характеризувалася високим рівнем расових, мовних та етнічних відмінностей, об”єднана завдяки масовій міграції між континентами. Більшість країн , в тому числі й Україна, є полікультурними (багатокультурними) суспільствами громадяни яких пов”язані з іншими частинами світу через расові, етнічні, мовні ознаки, релігійні та культурні традиції.

Полікультурність сучасного суспільства – головний чинник, що визначає необхідність введення принципу інтеркультурності в освіту.

Усвідомлення полікультурного характеру європейського суспільства і необхідності інтеркультурної освіти проходило під впливом двох хвиль економічної і політичної міграції (60-70-х і 70-80-х рр.), які призвели до появи в європейських країнах великих мігрантських общин з Африки, Азії, Карибського басейну, країн Східної Європи: вони принесли свою культуру, звичаї, релігію, мову і т.д., що відрізняються від європейських.

У багатокультурних (полікультурних ) суспільствах утвердилась політика культурного плюрализму в галузі національних відносин, яка характеризує такий стан в країні, коли різні етнічні та расові групи в державі мають можливість рівноправно співіснувати, не втрачаючи при цьому своєї культурної самобутності. Всі культури визначаються своєрідними і рівноцінними. Держава однаково виражає та охороняє інтереси, поважає і підтримує законні права всіх національностей.

У США і в Канаді , наприклад, культурний плюрализм склався в процесі протиборства з політикою асиміляції націй (мається на увазі політика так званого “плавильного казана” Америки 60-х років, коли всі нації намагалися переплавити в одну). З кінця 60-х років культурний плюрализм став основою національної державної політики цих країн, а згодом і більшості інших полікультурних держав світу.

У 1956 році, проводячи сміливу на той час для Америки, політику інтернаціоналізації, один з лідерів інтернаціональної освіти американський педагог пані Кріст Флемінг заснувала американську міжнародну школу на території Швейцарії, яка отримала назву - ТАСІС (TASIS). Спочатку основною метою заснування такого учбового закладу було надання американським дітям, батьки яких працюють зарубежем, освіти, яка б підготувала їх для подальшого навчання у вищих учбових закладах Америки. Але сама ідея базувалася на інтернаціональному вихованні : до школи приймали учнів різних національностей, до штату педагогічного персоналу були зараховані вчителі та педагоги з різних країн світу. Сама школа була розташована у мальовничому містечку Лугано у долині між горами та озером, де поєдналися незайманий осередок природи, будівлі та споруди 16-го століття та сучасність. Такий підхід до створення ТАСІС шкіл залишився і до цих пір: кожна із міжнародних шкіл обов*язково розташована в якомусь затишному історичному місці.

На цей час – це найбільш широка мережа американських шкіл за рубежем, які відносяться до елітних учбових закладів Америки. Вони розташовані на териротії Швейцарії, Англії, Італії та Іспанії, там навчаються більш ніж 20 000 учнів з 40 країн світу віком 4-18 років . Починаючи з 1996 року школи ТАСІС мають право видавати дипломи Міжнародного Бакалаврату (International Baccalaureat – IB), що дає можливість поступати не тільки в американські учбові заклади, але й в європейські коледжі та університети такі як Кембріджський університет, Едінбурзький університет та інші. Школа аккредитована при Європейські Раді міжнародних шкіл (European Council of International School) та Асоціації шкіл та коледжей Нової Англії (New England Association of schools and Colleges).

Всі ТАСІС школи та їх програми базуються на основних педагогічних принципах пані Кріс Флемінг:

  • Культура та культурна спадщина. Всі шкільні споруди розташовані в мальовничих, історичних місцях. З погляду пані Флемінг природа та осередки старовини різних європейських країн повинні допомогти учням навчитися цінити культуру та красоту в їх житті, а також наблизити американських дітей до європейських завдяки проживанню на території Європи, проводячи діалог культур та ознайомлюючи учнів з європейською та світовою культурною спадщиною, під час чого підкреслюється внесок різних народів до розвитку світового мистецтва та культури.

  • Цілеспрямованість та наполегливість, що означає в ТАСІС школах намагання досягти своїх ідеалів. Всі ТАСІС програми віддають певну перевагу спорту та мистецтву. Навчальні плани та програми спрямовані на відповідність високим стандартам якості навчання учнів та формуванню широкого кола їх інтересів, які не обмежуються тільки читанням книжок або Інтернетом, а формують в учнів свідоме бажання жертвувати короткочасними розвагами задля основної важливої мети, яку вони ставлять перед собою в житті.

  • Підтримка та стимулювання бажання в отриманні якомога більш широкого кола знань. Проводячи американську методику навчання, коли навчальний процес фокусується в основному на одному з предметів, але знаходячись у Європі, де перевага віддається академічному навчанню, в школах підтримується бажання учнів отримати європейський стандарт навчання для чого створюються невеликі окремі класи з відповідними навчальними програмами. Основною метою вчителів школи є створення такої атмосфери та умов , які б навчили учнів вчитися та бажати робити це впродовж всього свого життя.

  • Правдивість та щирість в стосунках між учнями та вчителями, що дуже важливо в інтеграційних процесах. Атмосфера та стиль роботи вчителів спрямовані на допомогу та підтримку учнів в їх бажаннях інтегрувати в загальне середовище, яке складається з учнів та педагогів з різних країн світу, створення атмосфери взаєморозуміння, довіри, дружби та поваги одне до одного.

В ТАСІС школах учні можуть отримати не тільки звичайну освіту , яка дає їм підготовку для подальшого вступу у вищі учбові заклади світу. У літній період працюють різноманітні літні навчальні програми, які спрямовані на надання поглиблених знань як з академічних предметів таких як алгебра, геометрія, загальні програми середніх та старших класів, біологія, хімія, вища математика ( такий курс триватиме, наприклад 6 тижнів), так і з спеціалізованих курсів таких як археологія та архітектура, театральне та кіномистецтво, комп”ютерна графіка та дізайн, історія Британії та інші. Особлива увага приділяється вивченню іноземних мов, наприклад в школах ТАСІС в Англії це поглиблений курс англійської мови, в Швейцарії – англійської та французької, в Іспанії – англійської та іспанської мов. Такі мовні курси тривають 3-4 тижні.

Таким чином учні знаходячись на літніх канікулах можуть підвищити свій рівень знань з якогось предмета або навчитись чомусь новому та цікавому для них. В той же час програми сплановані так щоб студенти отримаючи знання активно відпочивали, займалися спортом, знайомилися з культурними та історичними пам”ятниками країни, в якій вони на той час навчаються.

На протязі навчання всі учні живуть єдиною спільнотою в гуртожитках розташованих на територіях шкіл. Інтернаціональний дух пронизує весь навчально-виховний процес починаючи з розселення: якщо в кімнаті живуть два учня, вони обов”язково будуть одного віку але з різних країн світу.

ТАСІС школи ,орієнтуючись на вимоги 21 століття, спрямовані на виховання в учнів не тільки потягу до знань але й на формування загальнолюдських цінностей, розуміння та поваги до світової культурної спадщини, до людей різних національностей, вони вчать мистецтву спілкування та спільного проживання.

Власне з досвіду шкіл ТАСІС ми бачимо впровадження принципу інтеркультурності як інтегрального компонента навчально-виховного процесу, який спрямований на подолання стереотипів, пересудів, егоцентризму знань і системи освіти, на формування людини, яка поважає права іншої людини і готова до діалогу з нею для досягнення порозуміння і приняття взаємоприйнятих рішень.

Саме зараз, коли Українська держава інтегрує у європейський простір, інтеркультурна освіта набуває ще більшої важливості та значення, а школи, які сприяють розвитку і діалогу культур з іншими країнами світу є перспективною моделлю для створення світової спільноти.

Ознайомлення зі школами ТАСІС відбулося на презентації “Американські школи ТАСІС в Європі” в Україні”, яка відбулася у Києві 16 травня 2003 року.

(Кому цікава ця інформація можуть звернутися до Інтернет сайту: www.TASIS.com.)

Схожі:

Малицька І. Д. Інноваційний напрямокв професійній освіті зарубіжних...
Малицька І. Д. Інноваційний напрямокв професійній освіті зарубіжних країн – антрепренерська освіта // Педагогічна газета №2(103),...
Розвиток медіа освіти у Великобританії
Чернявська Ю. Ю. Розвиток медіа-освіти у Великобританії // Педагогічна газета. – 2003. №12 (113). – С. 8
Д ля кого і чого ця газета?
ГАЗЕТА ВИХОДИТЬ ЗА ПІДТРИМКИ КОЛЕГІЇ ТА ПРОФБЮРО СТУДЕНТІВ ІМФН. ВИПУСК №1 (Лютий 2009)
ПЕДАГОГІЧНА ПРЕСА
Но-методична інформація Міністерства освіти і науки України, Академії педагогічних наук, Вищої атестаційної комісії та галузевої...
«ГАЗЕТА ПО КИЕВСКИ»
«Газета по-киевски» яскраво та правдиво подає інформація про події в столиці, країні та світі
Газета «ИЗВЕСТИЯ В УКРАИНЕ»
В суботу і неділю вихідні. Формат газети А2, тобто газета перевищує розмір відомих Вам «Фактів і коментарів», «Комсомольської правди...
План Психолого-педагогічна характеристика дітей з порушеннями мовлення....
Особливості роботи вчителя з дітьми, що потребують логопедичної допомоги, в умовах загальноосвітніх шкіл
Про розміщення літніх майданчиків на території міста
Санітарних норм допустимої гучності звучання звуковідтворювальних та звукопідсилювальних приладів у закритих приміщеннях та на відкритих...
ДЕРЖАВНА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНА БІБЛІОТЕКА УКРАЇНИ ІМЕНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО
Алиева Л. Детское общественное объединение как пространство развития субъективности ребенка /Л. Алиева //Воспитат работа в шк. –...
Малицька І. Д. Освіта культури миру – ознака демократичного суспільства...
Бажання створити дійсно демократичну, незалежну, процвітаючу державу Україна вимагає від овітян виховувати громадян свого суспільства...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка