Що виховання це не підготовка і проведення заходів, а внутрішня самозміна особистості, яка відбувається на основі особистого досвіду і здобуття знань про навколишній світ


Скачати 222.56 Kb.
Назва Що виховання це не підготовка і проведення заходів, а внутрішня самозміна особистості, яка відбувається на основі особистого досвіду і здобуття знань про навколишній світ
Дата 11.02.2014
Розмір 222.56 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Історія > Документи



Вступ

Навколишній світ стрімко змінюється., причому змінюється якісно, і навчальні заклади не можуть не реагувати на ці зміни. У Державній національній програмі «Освіта» зазначено, що стратегічним завданням виховання є всебічний розвиток особистості. Тоді змістом виховання буде моральне, трудове, естетичне, валеологічне і т. д., яке здійснюється за допомогою набору стандартних заходів. Відбувається пошук нових навчально-виховних технологій. Настав час зрозуміти, що виховання - це не підготовка і проведення заходів, а внутрішня самозміна особистості, яка відбувається на основі особистого досвіду і здобуття знань про навколишній світ. Кожна людина будує своє життя як об'єкт соціально-історичного процесу на основі усвідомлення включення себе в глобальні земні й космічні, вселенські процеси.

Нові підходи до навчання і виховання змінюють звичайний педагогічний простір: не вказувати, не вимагати, а створювати умови для свободи вибору. Не треба думати, що ми до нині робили щось не правильно, коли суспільству був потрібний ініціативний, творчий, але виконавець, ми його виховували. А тепер часи змінюються, і суспільству потрібна особистість, яка б могла самостійно діяти, приймати рішення, робити свій вибір і відповідати за нього. Потрібна особистість, яка б сформувала власний світогляд, спираючись на здобуті нею ж самою знання (а педагог у цьому помічник). І ми не можемо пропустити цей момент, а шукати такі технології навчання і виховання, щоб вони відповідали потребам сьогодення. Однією з найбільш перспективних бачиться проектна форма навчання і виховання.

Нині проектування розглядається як особливий вид діяльності, сфера використання якого поширюється на весь простір соціального життя, в тому числі і на освіту.

Слово проект у перекладі з латинської мови означає «кинутий уперед - задум, план тощо».

Проект -- група взаємопов'язаних заходів та їх результатів, спрямованих на досягнення кінцевої мети, а також необхідні для цього ресурси та тимчасові затрати.

Термін проект увійшов у педагогіку і часто використовується не за призначенням. Проектами називають методичні розробки, сценарії, матеріали з досвіду роботи.
Проект - це педагогічна технологія.

Проблема для проекту береться з реального життя, знайома і така, що має значення для самої дитини(груп дітей) і для багатьох людей. Для вирішення цієї проблеми учні повинні використати ті знання, що вони мають, і набути нових, Учні самостійно або разом з дорослими вирішують проблему і отримують реальний, відчутний результат, який можна побачити, усвідомити і використати в реальній практичній діяльності.

Використання в педагогічній практиці проектної діяльності, навчає дітей самостійно думати, знаходити і вирішувати проблеми, використовуючи для цього знання з різних галузей. Діти набувають здатності прогнозувати результати, можливі наслідки різних варіантів рішення, уміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки.

Проект завжди потребує розв'язання проблеми. Результати проектів повинні бути відчутними: якщо це теоретична проблема - то конкретне її вирішення, якщо практична. -конкретний результат, готовий до упровадження в життя. Проектний метод навчання як педагогічна технологія включає в себе сукупність дослідницьких, пошукових, проблемних методів творчих у своїй сутності.

Уміння користуватися проектами - показник високої кваліфікації педагога.

Вимоги.

1. Наявність актуальної проблеми з обов'язковими варіантами вирішення проблеми.

2. Практичне, теоретичне і пізнавальне значення передбачуваних результатів (доповідь у відповідні служби, план заходів щодо покращення ситуації, практичне вирішення проблеми).

3. Самостійна (індивідуальна, парна, групова) діяльність учнів або спільна праця з фахівцями, педагогами тощо.

4. Можливість структурування змістової частини проекту, отримання практичних результатів.

Використання дослідницьких методів, що передбачають визначену послідовність дій: визначення проблеми і завдань дослідження; висування гіпотез щодо їх вирішення; обговорення методів вирішення;

підбиття підсумків, обговорення результатів, їх анотація; висновки, висування нових проблем.
Як створити проект?

1. Постановка проблеми.

Сформувати обрану проблему треба лаконічно, переконливо. Варто обирати такі, шляхи вирішення яких передбачені. Обов'язково треба враховувати вік учнів - учасників проекту і можливості учнів, педагогів та фахівців.

2. Мета проекту.

Це той головний результат, який треба досягти у виконанні проекту. При її формулюванні бажано відповісти на питання, навіщо треба здійснити цей проект. Мета має бути конкретною, а головне досяжною.

3. Завдання проекту.

Це ті кроки, які ви збираєтеся вияснити для досягнення поставленої мети. Вони мають бути конкретними.

4. Заходи за проектом

Це конкретні дії, які необхідно провести для розв'язання поставлених завдань. З інформації має бути зрозуміло, які заходи та яким чином будуть впроваджуватися, а також у якій послідовності. Типовими заходами можуть бути: конференція, круглий стіл, концерт, громадські слухання, тренінг і т. д.

5. Практичні результати виконання проекту.

Очікуванні результати потрібно формулювати максимально конкретно, уникаючи загальних фраз. Використовувати кількісні та якісні показники, відповідаючи на наведенні нижче запитання. Це дасть змогу судити про ті зміни, які відбудуться в результаті виконання проекту.

1 .Яким чином виконання проекту сприяє вирішенню обраної проблеми?

2. Які верстви населення і які учні будуть задіяні до діяльності за проектом?

3. Які організації будуть залучені до участі в проекті? В чому полягатиме їх роль?

4. Яким чином виконання проекту заохочує педагогів до участі у вирішенні проблеми?

5. У яких ЗМІ планується висвітлювати хід і результати виконання проекту?

6. Інші очікувані результати і показники ефективності виконання проекту.

6. Робочий план виконання проекту

Це календарний план з детальним часовим графіком виконання всіх заходів за проектом. Усі заходи записуються в хронологічному порядку з наведенням термінів виконання кожного заходу і призначенням відповідального виконавця за кожний захід.

7.Перспективи подальшого виконання діяльності за проектом.

Яким чином забезпечуватимуться збереження і розвиток успіхів і результатів, яких планується досягти в межах даного проекту. Вказати, наскільки інші організації зацікавлені в тому. Щоб результати проекту закріпилися і дали поштовх іншим ініціативам.

8. Бюджет проекту

Якщо проект його потребує, містить перелік усіх коштів, необхідних для здійснення запланованих заходів і складається з коштів, які планується отримати від спонсорів, або інших залучених коштів, указати кожне джерело і суми внеску установи. До складання бюджету залучаються досвідчені особи.

9. Додаткові матеріали.

Надається повніша інформація про ті види діяльності, які заплановано в рамках проекту. Наявність додаткових матеріалів за запланованими видами діяльності зніме питання про реальність їх виконання.

Робота яка передувала створенню та реалізації проекту
Опитування ліцеїстів
1. Чи прийняли б ви участь у благодійному проекті?

Так

Ні

2. Яку проблему хотіли б вирішувати?

Екологія у нашій місцевості

Підготовка та поширення інформації про культурні, художні пам’ятки

нашого міста

Підтримка людей похилого віку

Чи прийняли б ви участь у благодійному проекті ?





Чи прийняли б ви участь у благодійному проекті

Кількість опитаних




Так

76




Ні

22




Загальна кількість

98



Яку проблему хотіли б вирішувати?





Яку проблему хотіли б вирішувати

Кількість опитаних




Екологія у нашій місцевості

21




Підготовка та поширення інформації про культурні, художні пам’ятки нашого міста

62




Підтримка людей похилого віку


15




Загальна кількість опитаних

98






Соціологічне опитування серед населення міста
1. Чи знаєте ви історію свого міста?

Так

Ні

Частково

2. З яких джерел вам найзручніше дізнались про його історію?

Газет

Книг

Матеріалів краєзнавчого музею

Розповідей людей

Інтернету

3. Чи вважаєте ви, що доцільно знати жителям міста його історію?

Так

Ні

Тільки тих, хто цікавиться даним питанням

Чи знаєте ви історію свого міста?






Студентська молодь

Вік 17-25 і старші

Люди середнього віку


Люди пенсійного віку

1

ТАК

45

201

84

2

НІ

109

82

26

3

ЧАСТКОВО

64

99

57

4

Кількість опитаних

218

382

167







З яких джерел вам найзручніше дізнались про його історію?







Студентська молодь

Люди середнього віку

Люди пенсійного віку

1

Газет

15

99

45

2

Книг

43

151

48

3

Матеріалів краєзнавчого музею

2

31

12

4

Розповідей людей

24

58

59

5

Інтернету

132

41

3

6

Кількість опитаних

218

382

167





Чи вважаєте ви, що доцільно знати жителям міста його історію?







Студентська молодь

Люди середнього віку

Люди пенсійного віку

1

ТАК

170

326

128

2

НІ

8

-

-

3

Тільки тих хто цікавиться даним питанням

40

56

39

4

Кількість опитаних

218

382

167






Проект

Хто вивчатиме і знатиме історію свого міста,

той матиме повне право з гордістю називатися справжнім бучачанином
Життя, як бистра річка. Воно збігає і йому немає вороття. У щоденних клопотах ми поспішаємо на роботу, навчання, нам ніколи «глянути вгору», озирнутися довкола. Поспіхом пробігаємо вулицями міста, не задумуючись, які таємниці зберігає в собі сірий камінь тої чи іншої будівлі, не вдивляємось в красу архітектурних споруд, не піднімаємо голову, щоб поглянути на годинник ратуші, а лише відраховуємо кількість ударів. Нам здається, що все навкруги знайоме, і ми знаємо про свою батьківщину все. І лише приходимо до усвідомлення незнання історії рідного міста тоді, коли нас випадково зупиняє приїжджий турист і запитує: «Скажіть, а в якому будинку проживав Йосиф Агнон, а чи є в місті архітектурні пам’ятки періоду бароко?..»

Люди з різних куточків України, Польщі, Чехії, Німеччини, Канади та інших країн досить часто приїзжають, щоб помилуватись красою і величчю нашого старовинного міста. Починаєш замислюватися. А що знаємо про своє місто ми, його жителі? Адже в народі кажуть: «Хто не знає свого минулого, той не вартий майбутнього». Тож почнімо просто зараз пізнавати історію тієї частинки землі, де народились, де жили наші батьки, діди та прадіди…
1. Тематична спрямованість проекту

Благодійний проект культурологічного спрямування

2. Мета проекту: здійснити пошукову роботу, знайти якомога більше інформації про історичне минуле свого міста, архітектурні пам’ятки та споруди, зібрати та опрацювати даний матеріал, узагальнити та розповсюдити його серед учнівської та студентської молоді, місцевих жителів та жителів інших міст, регіонів України та за її межами через мережу Інтернет (розмістивши матеріал на місцевому, ліцейному сайті), видати книгу або збірку матеріалів, сприяти вихованню у бучачан любові до рідної землі, її історії та культури, почуття гордості за свою батьківщину.

3. Завдання проекту:

  • дослідити ставлення учнів, молоді та людей різного покоління до даної проблеми й необхідності її вивчення;

  • провести опитування бучачан щодо даного проекту;

  • сформувати в учнів уявлення про важливість та цінність данного проекту;

  • привернути увагу учасників проекту до втілення ідеї в межах класу, навчального закладу, дому, вулиці, міста тощо;

  • спрямовувати учнівську молодь до пошукової та дослідницької діяльності;

  • активізувати пошукову діяльність людей різного покоління, фахівців історико-культурної сфери;

  • сприяти формуванню активної громадянської та життєвої позиції жителів міста щодо вивчення та знання історії рідного краю;

  • організувати та провести заходи та акції, спрямовані на дослідження та вивчення даної проблеми

4. Актуальність проекту:

Бучач - старовинне і історично цікаве місто. Неодноразово місцевою владою ставилось питання про те, щоб надати йому статус історико-архітектурного заповідника. Історію Бучаччини писали члени канадської діаспори, але вони більше торкнулись історії України та історії карпатського краю, у місцевій газеті «Перемога» велася рубрика М. Станкевича «Скарби Бучаччини», замітки про замок, ратушу, монастир оо. Василіан поміщено в книзі «Архітектурно-художні пам’ятки України» (1966 р.), видано туристичний путівник «Бучач» (2005 р.).

На нашу думку, ні одне з цих видань не подають систематизовану історію нашого краю від утворення даної місцевості, перших поселень і до наших днів. Ми поставили собі за мету дослідити, вивчити даний матеріал, узагальнити та укомплектувати для зручного використання. Щоб це був єдиний збірник, який би помістив весь матеріал. А основна мета - це показати цінність та історичну значущість нашого міста, спонукати жителів до бережливого та дбайливого ставлення

до архітектурних споруд, будівель, підтримання належного порядку на вулицях, скверах, у парках

5. Терміни реалізації проекту

Проект розпочати у грудні 2009 року. Планується поетапна його реалізація.

Найтривалішим етапом вважатиметься збір матеріалів, він триватиме найдовше.Тут зазначений час, який дається на виконання кожного заходу окремо. Завершення проекту - квітень 2010 року.
6. Етапи реалізації проекту

І етап - підготовчий

Опис заходів для здійснення етапу :

  • узгодження з адміністрацією навчального закладу про початок проекту;

  • проведення опитування учнів ліцею щодо вибору тематичного спрямування;

  • соціологічне дослідження серед людей різних поколінь, щодо даної проблеми;

  • визначення учасників проекту;

  • підбір творчої групи вчителів;

  • узгодження керівником проекту питань про діяльність;

  • налагодження зв'язків з громадськістю, позашкільними закладами, працівниками краєзнавчого музею, істориками та екскурсоводами;

  • планування роботи з урахуванням плану навчального закладу.

Термін реалізації з 15 грудня до 25 грудня 2009р.

Очікуваний результат здійснення заходів:

  • отримання від адміністрації навчального закладу дозволу на початок проекту;

  • результати проведення опитування учнів та соціологічного дослідження бучачан щодо тематичного спрямування проекту;

  • сформованість груп учасників проекту;

  • налагодженна співпраця;

  • отримання результатів

  • поширення інформації про хід проекту;

  • співпраця з громадськістю позашкільними закладами, працівниками краєзнавчого музею, істориками та екскурсоводами;

  • план роботи над проектом.

Відповідальний за виконання заходів: Олійник Руслана Іванівна, Поморська Алла Володимирівна
ІІ етап - збір необхідної інформації

Опис заходів для здійснення етапу:

  • поділ учасників на групи для пошуку інформації про історичне минуле Бучаччини:

  • роки до нашої ери;

  • перші згадки про місцевість;

  • походження назви міста;

Термін реалізації з 11 січня до 18 січня 2010 р.

  • пошук фотоматеріалів з архіву, створення сучасних світлин

Термін реалізації з 11 січня по 12 березня 2010 р.

Відповідальний за виконання заходу: Диган Андрій Степанович

  • територія Бучаччини під Польщею та Туреччиною;

  • місто у ХVІІ-ХІХ ст.;

  • Бучач у роки незалежності;

Термін реалізації з 19 січня до 27 січня 2010 р.

Відповідальний за виконання заходів: Урбанська Леся Євгенівна

  • опрацювання та узагальнення матеріалів;

  • конференція ( звіт груп про проведену роботу);

  • «творча лабораторія» (правка, комп’ютерний набір);

Термін реалізації з 28 січня до 4 лютого 2010 р.

Відповідальні за виконання заходів: Урбанська Леся Євгенівна, Тітаренко Наталія Миронівна, Свиридюк Олександра Михайлівна, Шворак Леся Михайлівна

  • індивідуальна робота, збір матеріалу:

  • про пам’ятки архітектури (ратуша, будівля гімназії, музичної школи, оборонний замок, будинок культури та центральна бібліотека);

  • про сакральні пам’ятки міста ( монастир отців Василіан, храм святого Миколая, церква святої Покрови, костел Успіння Богородиці, церква святого Михаїла);

  • «круглий стіл» ( звіт про проведену роботу);

  • «творча лабораторія» (правка, комп’ютерний набір);

Термін реалізації з 5 лютого до 21 лютого 2010 р.

Відповідальний за виконання заходів: Михайлів Галина Іванівна, Свиридюк Олександра Михайлівна, Шворак Леся Михайлівна

  • робота в групах, збір матеріалу:

    • придорожні фігури (статуя святої Марії та Яна Непомука, фігура Ісуса Христа);

    • гробівець біля церкви святої Покрови;

    • промисли та ремесла;

    • околицями міста ( Жизномирський монастирок, Підзамочківський замок, «Золота липа»);

    • видатні постаті Бучаччини.

Термін реалізації з 22 лютого до 12 березня 2010 р.

Відповідальний за виконання заходу: Урбанська Леся Євгенівна, Михайлів Галина Іванівна

  • перегляд матеріалів фотокореспондентів;

  • комплектація, форматування та редагування зібраних матеріалів;

  • пошук джерел фінансування для випуску збірки матеріалів (книги), звернення з проханнями до місцевої влади, спонсорів, підприємців, батьків.

Термін реалізації з 13 до 20 березня 2010 р.

Відповідальні за виконання заходів: Поморська Алла Володимирівна, Диган Андрій Степанович, Свиридюк Олександра Михайлівна, Шворак Леся Михайлівна

Очікуваний результат здійснення заходів:

  • чітке дотримання термінів виконання заходів щодо збору матеріалів;

  • творча, злагоджена співпраця учнів у групах, відповідальних за збір матеріалів;

  • наявність пошукового матеріалу та систематизація матеріалу для видання;

  • визначення найефективніших шляхів розповсюдження інформації;


IІІ етап - презентація результатів діяльності

Опис заходів для здійснення етапу:

  • створення демонстраційного стенду;

  • презентація результатів діяльності перед учнями та вчителями ліцею, представниками громадськості, батьками;

  • створення друкованого видання «Бучач. Погляд у минуле, сучасне і майбутнє» у вигляді книги (збірки матеріалів);

  • поширення інформації у пресі та на Інтернет-ресурсах.

Термін реалізації з 21 до 31 березня 2010 р.

Очікуваний результат здійснення заходів:

  • поглиблення знань учнів, вчителів ліцею, представників громадськості, батьків про історичне минуле міста, його розвиток до сьогодення, культурних діячів, видатних особистостей Бучаччини;

  • видання книги «Бучач. Погляд у минуле, сучасне і майбутнє»,

  • відкриття рубрики «Бучач. Погляд у минуле, сучасне і майбутнє»на ліцейному сайті.

Відповідальний за виконання заходів: Поморська Алла Володимирівна

та Шворак Леся Михайлівна
7. Очікувані результати реалізації проекту

  • ознайомлення учнівської та студентської молоді, жителів міста Бучача з історичним минулим рідного краю, походженням геральдичних знаків місцевості, першими промислами та ремеслами на теренах Бучаччини, віросповіданням бучачан та зведення храмів, побудовою споруд, які на даний час збереглись та мають свою історію, видатними людьми краю;

  • показати цінність та історичну значущість нашого міста, спонукати жителів до бережливого та дбайливого ставлення до архітектурних споруд, будівель, підтримання належного порядку на вулицях, скверах, у парках

  • видання книги «Бучач. Погляд у минуле, сучасне і майбутнє»,відкриття рубрики «Бучач. Погляд у минуле, сучасне і майбутнє»на ліцейному сайті з метою використання матеріалів широкому колу читачів та для організації навчально-виховного процесу, зокрема викладання уроків історії, географії, краєзнавства, роботи гуртків краєзнавчого, туристичного спрямування, позакласних заходів.


8. Вплив проекту на місцеву громаду

Діяльність проекту поширюється насамперед у навчальному закладі, де здійснюватиметься його реалізація, після закінчення - у всіх навчальних закладах району, підприємствах та організаціях та серед місцевих жителів, що сприятиме поглибленню знань широкого кола читачів про історичне минуле краю, спонукатиме громадськість дбайливо ставитись до архітектурних споруд, будівель, підтримання належного порядку на вулицях, скверах, у парках.
9. Можливості подальшого розвитку проекту

Робота над проектом продовжуватиметься так як сама назва книги «Бучач. Погляд у минуле, сучасне і майбутнє»говорить про те, що ми повинні заглянути у майбутнє. Описати перспективи розвитку міста, меценатів, які дбають про підтримання у належному вигляді історико-архітектурних споруд та їх відновлення, підтримання належного порядку та озелення міста.
10. Механізми моніторингу результатів проекту

Моніторинг кількісних показників

Показники

Не достатньо

Посередньо

Вичерпно

Зауваження моніторингової групи

Відповідність матеріалу поданій інструкції













Проведені опитування













Поетапність подання виконання заходів













Різноманітність інструментарію













Обсяг матеріалу














Моніторинг якісних показників

Критерії

Рівень

Високий

Достатній

Середній

Низький

Історичний аспект













Національний колорит













Співпраця з громадськістю













Економічний аспект













Актуальність та важливість













Життєдайність












Реалізація проекту



1 Презентація роботи






2. Видача збірки матеріалів


Відгуки щодо реалізації проекту

Проект “Хто вивчатиме і знатиме історію свого міста, той матиме повне право з гордістю називатися справжнім бучачанином” триває майже два місяці. Ліцеїсти під чітким керівництвом учителів, здійснюють пошукову та дослідницьку роботу, раз за разом, вирішуючи завдання покладені на них. Цікаво б було почути думку, тих дітей які залучені до даного проекту.




Шворак Вероніка, учениця 8-ЕК класу.
Мене дуже зацікавила дана тема. У майбутньому я мрію пов'язати свою професію з мистецтвом, тому я захоплююсь історією, а також архітектурними пам’ятками які мають історичну цінність. А прийнявши участь у даному проекті я зможу поглибити свої знання саме у цій галузі.
Поморська Діана, учениця 8-ЕК класу.
Мені з дитинства прививали любов до рідної землі та краю де лежать мої коріння. Батьки, часто нам з братом, організовувати різноманітні поїздки, де ми мали можливість побачити багато цікавого. Але усе це я зрозуміла та змогла оцінити належним чином згодом, коли стала порівнювати та аналізувати побачене мною. Я побувала у Івано-Франківську, Тернополі, Одесі, Умані, Донецьку, Миколаєві, Херсоні, Феодосії, Сімферополі. Можливо це і ще не усі міста, та найкраще із них – це Бучач.
Диган Андрій Степанович, вчитель радіоелектроніки.
На мою думку, наші вчителі та учні великі молодці, адже розпочати таку масштабну, але водночас цікаву та потрібну роботу не під силу кожному з нас. Тому бажаю їм, надалі, успіхів. Я також допомагатиму. Фотоматеріали будуть готові.
Я ви бачите, робота триває, усі задоволені своєю працею. Матеріали зібрані :

  • Про місцевість, де знаходитьтся наше місто у роки до нашої ери;

  • Про перші згадки про місцевість;

  • Про походження назви міста;

  • Територія Бучаччини під Польщею та Туреччиною;

  • Місто у ХVІІ-ХІХ ст.;

  • Бучач у роки незалежності.

“Творча лабораторія” у якій плідно працюють вчитель української мови Свиридюк Олександра Михайлівна та вчителі інформатики Шворак Леся Михайлівна та Поморська Алла Володимирівна міркують над матеріалом: перевіряють, редагують, форматують та оформляють. Тож успіхів вам, нехай ваша праця приносить вам тільки радість, а та радість нехай поширюється на усіх оточуючих.

Використана література:

1. Архітектурно-художні пам’ятники України Київ, 1966 р.

2. Бучач і Бучаччина, НТШ Український Архів, Ною-Йорк – Лондон Париж – Сідней – Торонто 1972, т. XXVII

3. Бучач. Туристичний путівник. Тернопіль «Збруч», 2005

4. Дуда І., Бучач. Путівник, Львів, 1985

5. Літературно-мистецький альманах «Стрипа» № 8 – 12

6. Матеріали Бучацького історико-краєзнавчого музею

7. Станкевич М., Скарби Бучаччини

8. Соцький Я. «Монастир Отців Василіан Чесного Хреста Господнього в Бучачі» (1712-1996 рр.), Львів, 1997 р.

9. Спогади старожилів

10. Пастернак Я., Археологія України, Торонто 1961

11. Jan K. Ostrowski Kresy bliski I dalekie, Krakow, 1998

12. Матеріали з Інтернет.

13. Б. Возницький. Микола Потоцький. Бернард Меретин. Іоан Георгій Пінзель. Львів, 2005



Схожі:

Трибуна педагогічного досвіду
Здоров’язберігаючий аспект розвитку молодших школярів в інтегрованому курсі «Навколишній світ»
Навчання мови цілеспрямований розвиток пізнавальних задатків дітей,...
Кожне заняття має піднімати учнів на нову сходинку в оволодінні мовленнєвими діями, вчити їх правильно користуватися набутками у...
Особливості ґендерного виховання в сучасній школі
Особистісно зорієнтоване виховання – це утвердження людини як найвищої цінності, на основі якої ґрунтуються всі інші суспільні пріоритети....
Наука у соціокультурному вимірі
Наука – це особливий вид пізнавальної діяльності, спрямованої на здобуття, об'єктивних, системно організованих і обґрунтованих знань...
ЗАТВЕРДЖУЮ
Оцінювання знань студента відбувається за кредитно-модульною системою організації навчального процесу, яка відповідає вимогам ECTS,...
План заходів Головного управління юстиції у Волинській області щодо...
Для забезпечення організації та проведення місячника правових знань розмістити відповідну інформацію у друкованих та електронних...
Про внесення доповнення до плану заходів з підготовки та проведення...
«Про затвердження плану заходів з підготовки та проведення в м. Тернополі Днів Європи»: Придбання подарункової та сувенірної продукції...
Закон від 26. 04. 2001. №2402-ІІІ «Про охорону дитинства»
Проект Закону України «Про виховання дітей та молоді» // Світ виховання. – 2004. – №3(4). – С. 6 – 20.)
Урок з інформатики. Специфіка уроку інформатики. Підготовка вчителя...
Розвивальних завдань, добір конкретного навчального матеріалу, досягнення конкретних поставлених цілей шляхом добору відповідних...
Міністерство освіти і науки України
Мета мого досвіду: формування високоосвіченої, інтелігентної. Інтелектуальної, творчої особистості, конкурентноздатної, спроможної...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка