|
Скачати 67.25 Kb.
|
Сценарій гімназійної години Відомі імена українців Звучить пісня групи «Мандри» «Поети, герої» на фоні слайдів Сцена прикрашена жовто – синім букетом, кетягами калини. Діти (І група) виходять на сцену. На центр сцени виходить дівчинка у білому вбранні зі свічкою у руках І Блок Дівчина: Горить свіча, І випікає серце її вогонь … І серце скапує сльозами в пригорщі долонь… Нема від серця сліду – тільки світло – яскраве й тепле, наче подих свічки… Горить свіча … А, може, то душі тих, Що віддали серця За Віру, Правду, Свободу Батьківщини Їх імена чи знаєш ти? Читець1 Я запитую в себе, питаю у вас, у людей, Я питаю в книжок, роззираюсь на кожній сторінці: - Де той рік, де той місяць, той проклятий тиждень і день, Коли ми перестали гордитись ,що ми - Українці! І що є в нас душа, повна власних чеснот і щедрот І що є у нас дума, яка ще од Байди нам в’ється! І що всі ми разом – український народ, А не просто населення , як це у звітах дається. Читець2 Я до себе кажу і до кожного з нас: говори! Говорімо усі, хоч ми добре навчились мовчати, Запитаймо у себе: відколи, з якої пори Почали українці себе у собі забувати? Запитаймо й про те, як ми дружно дійшли до буття, У якому свідомості наші збагнути не змога, Чим солодший од меду нам видався чад забуття Рідних слів, і пісень, і джерел, і стежок од порога? Читець3 Українці мої! Як гірчать мені власні слова… Добре знаю, що вам вони - не солодкі гостинці, Але мушу казати, бо серце, мов стрічка, сплива, Коли бачу, як люто себе зневажають вкраїнці. І тоді в мене ниє крамолом осколок тупий, Мене думка одна обсідає і душить на славу: Ради кого Шевченкові йти було в орські степи, Ради кого ховати свій біль за солдатську халяву? Читець 4 Українці мої! Дай вам, Боже, і щастя і сил, Можна жити хохлом і не згіркне від того хлібина. Тільки ж хто колись небо прихилить до наших могил, Як не зраджена вами, зневажена вами Вкраїна… Читець 3 Ми українцями йдемо у світ і раді з того, що маємо свою Державу, свою мову, свою історію, головними рушіями якої були і є люди. Роль особистості в історії важко переоцінити. Читець4 Ми – серце Європи, бо нас підтримує слово Михайла Грушевського , бо ми вслухаємось у заповіти Кобзаря, бо маємо ніжну душу Лесі Українки і мужність Івана Франка, талановитість Марусі Чурай і хоробрість Дмитра Вишневецького. Читець 5 Нам, сучасним українцям, дісталася величезна спадщина від минулих часів. Український народ зробив величезний внесок практично в усі галузі людської діяльності. Наші співвітчизники впродовж століть творили науку й освіту, культуру й мистецтво Читець 6 Сьогодні ми пишаємося нашими співвітчизникам, що звеличували український народ своїми діяннями, своїм розумом і талантом. Читець 7 Стрижнем будь - якої нації є духовність. Територія української духовності сягає далеко за межі сучасної України. Вона всюди, де живуть українці. Духовність тісно пов’язана з релігією, культурою, історією українського народу. Саме вона була, є і буде основою нашої самобутності й незалежності. Читець 8 Величні архітектурні пам’ятки минулого нагадують про великокняжу епоху , яку творили наші пращури ще за часів Кия, Аскольда, Діра, Володимира Хрестителя, Ярослава Мудрого , княгині Ольги, Святослава та інших державотворців. Читець 9 У часи Київської Русі багато для її зміцнення і утвердження зробив Володимир Великий та Ярослав Мудрий ( Розповідь стисла про Володимира Великого та Ярослава Мудрого) Читець 10 Доля багатьох видатних осіб часів Київської Русі тісно пов/язана з історією нашого рідного міста. Однією з найвеличніших святинь Києва є Печерська Лавра. Засновниками Києво – Печерського монастиря були Антоній та Феодосій Печерські. ( Розповідь стисла про Антонія та Феодосія Печерських) Показ уривку з фільму, слайди з історичного музею. Діти (І група) виходять зі сцени Блок ІІ Читець 1 Сьогодні ми подумки мандруємо історичними місцями України, ознайомлюючись з її реліквіями, її легендарними постатями. Тож перегорнемо наступну сторінку. Сценка Поспішають запорожці. Музика «Козацький марш» Кошовий ( урочисто) Панове січовики! Я покликав вас на благословенну Хортицю, аби вчинити одне вельми важливе і мудре діло. 1-й запорожець: Що це за діло? 2-й запорожець: Знову будемо листа султанові писати ? 3-й запорожець: А може, чолобитну цариці Катерині? Кошовий Справа державної ваги . Будемо гуртом листа писати нашим нащадкам, козакам ХХІ сторіччя. 5-й запорожець: Чудово! 6-й запорожець :Лист потомкам! 7-й запорожець :Нашим внукам! Всі разом : Правнукам! Кошовий: Писарю, пиши! Чолом вам, дорогі наші нащадки – шановні запорожці! 1-й запорожець: Славні запорожці! 2-й запорожець: Веселі запорожці! 3-й запорожець: Співучі запорожці! 4-й запорожець: І жінки! 5-й запорожець: І парубки! 6-й запорожець: І дівчата! Кошовий: Заповідаємо вам, як зіницю ока берегти матінку Україну ! 7-й запорожець: І Дніпро! 1 -й запорожець: І Хортицю! Кошовий: Волимо, щоб ви і нині, і прісно, і довіки пам’ятали славних лицарів народу нашого. 2-й запорожець: Сірка! 3-й запорожець: Дорошенка! 4-й запорожець: Сагайдачного! 5-й запорожець: Калнишевського! 6-й запорожець:Хмельницького! Кошовий: І хай ніколи козацькому роду не буде переводу. Всі (разом) Козацькому роду нема переводу! Виходять козаки. Читець 1 Славним козаком, сином тієї історичної епохи був Богдан Хмельницький. Видатний гетьман, політик , дипломат, військовий діяч. Читець 2 Виступали козаченьки з високої гори: Попереду козак Хмельницький на воронім коні. «Ступай , коню, дорогою широко ногами; Недалеко Берестечко й орда за нами.» Як став джура, малий хлопець, коника сідлати, Стали в того кониченька ніженьки дрижати.
Звучить пісня «Молодий козаче чого зажурився» ( Розповідь стисла про Богдана Хмельницького) Звучить пісня « Ой у лузі червона калина похилилася) ІІІ Блок Діти (3 група) виходять на сцену. Ведучий І: В мою свідомість увійшов Тарас, Як сам Господь, - людиною святою Він викарбувався муками у час, Щоб ми були на всі віки собою. Ведучий ІІ: Він двигав хрест, свою Голгофу мав і мав свого лукавого Пилата… Для тебе жив і смерть Твою поправ, Щоб ти, Вкраїно, не була розп’ята. Тарас : Я так , я так її люблю , Мою Україну убогу, Що прокляну самого Бога, За неї душу погублю! Ведучий І: Любов і болі народні зростили його слово і падарували йому безсмертя, і в викарбувало цьому слові заповіт любові до України. Тарас: Нема на світі України, Немає другого Дніпра. Ведучий ІІ: Є одна Україна, як Мати Божа, цариця неба і землі, покровителька і захисниця України, і перед її образом повторимо заповітне Тарасове слово. Тарас: Свою Україну любіть , Любіть її во время люте, В останню тяжкую минуту За неї Господа моліть. Ведучий І: Світ постав із слова, і Україна постала із слова. І те слово було Шевченкове. Слово великого сина українського народу. Діти (4 група) виходять на сцену. 4 БЛОК Ведучий І: Епоха не цінує геніїв за життя – вона згадує про них надто пізно. Якась жорстока закономірність : час палить, нищить генія невблаганними вироками, а коли збагне, що дух його – безсмертний , схиляється в пошані і каятті. Ведуча ІІ: Не пройти нам повз трагедію знищеного таланту, повз трагічну долю замордованого в концтаборах видатного нашого поета – сучасника Василя Стуса. Великий Кобзар сучасності жив поряд з нами в Академмістечку. Його життя – це дорога через терни до зірок , до посмертного повернення до рідного народу. Пророчими виявились його слова : Народе мій, до тебе я ще верну, Як в смерті обернуся до життя. Свої стражденним і незлим обличчям, Як син, тобі доземно уклонюсь, І чесно гляну в чесні твої вічі, І в смерті з рідним краєм поріднюсь. Ведуча: «Ще до жнив не дожив, зелен - жита не жав, ані недолюбив. І не жив. І не жаль.» Ці слова належать Василеві. Його поезія – живий нерв України, її безталанна доля. ( Розповідь про поета стисло) Ведучий: Всіх не злічить, всіх не розстріляти! Але за що? Не можу зрозуміти, За те , що Україну звали мати, Що не цуралися її рясних суцвіть? Любили слово рідне до загину , Не йшли в мовчальники, в юрбу глухоніму. І боронили рідну Україну, Немов мадонну – матінку саму. Звучить пісня «Україна» на фоні фільму. |
Конкурс журналу Музичний керiвник Подаруйте дiтям пiсню! Конкурс... Нарешті відомі результати конкурсу ― опубліковані імена переможців та лауреатів |
Робота на конкурс «Славетні імена українців-2010» Розробила заступник директора Авраама, який готовий пожертвувати свого сина Ісаака Богові, Якова, котрого наймолодшого сина продають його браття до Єгипту, як... |
ПРОГРАМА З ЕТИКИ 6 КЛАС (34 години, 1 година на тиждень, із них 3... Добродії і злодії. Доброчинство. Для чого людині та суспільству етикет? Етикетні правила, які я знаю та користуюся ними. Уміння бути... |
Олімпіада школярів з програмування Причому на початку кожної години вони б'ють стільки раз, скільки зараз годинника (по 1 разу – під час ночі і під час дня, по 2 рази... |
К СВІТОВИЙ КОНҐРЕС УКРАЇНЦІВ CONGRÈS MONDIAL UKRAINIEN UKRAINIAN... Комісія Людських та Громадянських Прав Світового Конґресу Українців висловлює глибоку стурбованість із приводу переслідувань українців... |
Мед Хедс привітали ветеранів програмою із симфонічним оркестром Перемоги у Великій Вітчизняній війні у Києві відбулися масштабні урочистості. Ветеранів щиро вітали президент України, Почесний караул... |
Христос Воскрес! Воістину Воскрес! Світовий Конґрес Українців щиро вітає Ієрархів і душпастирів українських Церков у всьому світі, а також усіх українців в Україні... |
Сценарій позакласного заходу на тему «Пори року» (6 клас) Запропонований сценарій розрахований на учнів 6-х класів, залежно від рівня їх мовної підготовки та об’єднує вірші, пісні про пори... |
1 Українська національна ідея Трансцендентна категорія, що виражає прагнення українців до власного самовираження, наявності власної держави. Процес формування... |
Четвертахвил я” міжнародна громадська організація українців Підвисоцького,... Частка українських трудових міґрантів та еміґрантів, відносно до загальної чисельності українців найвища в світі. А спорожнілу соціальну... |