|
Скачати 58.9 Kb.
|
“ч е т в е р т а х в и л я” міжнародна громадська організація українців Підвисоцького, 6а-77 тел.: +38 (044) 2847184 01103, Київ, Україна е-mail: ukrsvit@bigmir.net моб.: +38 (067) 5085378 15.02.2011 р. № 4-11 Міністерство соціальної політики України Пропозиції до Плану оперативних дій і стратегічних заходів із розв’язання проблем і подолання причин української трудової міґрації Ціна української трудової міґрації – не в грошах, зароблених заробітчанами на чужині, а в незворотних втратах для України людського ресурсу – безцінного духовного, інтелектуального, трудового потенціалу. Коли мільйони людей виїздять за межі України, виникає велика дисгармонія духовно-соціального життя. Частка українських трудових міґрантів та еміґрантів, відносно до загальної чисельності українців найвища в світі. А спорожнілу соціальну нішу на материку заповнюють імміґранти з ще менш розвинутих країн, які деформують соціокультурне середовище України. Саме з глибокого усвідомлення надвисокої ціни нашого людського ресурсу ми й маємо підійти до планування оперативних дій і стратегічних заходів із розв’язання проблем і подолання причин української трудової міґрації. Оперативні дії необхідно спрямувати на соціально-правовий захист та на збереження національної ідентичності громадян України за кордоном, щоб кожна українська людина перебувала в полі зору нашого суспільства й держави, що надзвичайно позитивно вплине на наше внутрішнє й зовнішнє життя, на міжнародний авторитет Української держави. І відповідно всі різноспрямовані течії української міґрації та еміґрації належить спонукати до праці в інтересах цілого українського суспільства. Стратегічні заходи необхідно спрямувати на зведення до мінімуму й подолання причин, які спонукають зовнішню трудову міґрацію українців. Завдання полягає не в тому, щоб мінімізувати неврегульовані потоки мігрантів, а в тому, щоб мінімізувати сам потік трудових мігрантів з України. Україна повинна подолати комплекс донорства й сама забезпечити себе своїм людським ресурсом. «Українці – для України!» – в цій мобілізаційній формулі МГОУ «Четверта Хвиля» передбачено право, обов’язок і відповідальність кожного українського громадянина й закордонного українця брати дієву участь у творенні національного суспільного ладу – Української держави. Оперативні дії: Після доопрацювання й прийняття «Концепції державної міграційної політики», необхідно терміново розробити й прийняти Закон України «Про міграцію», яким буде означено правовий статус українських трудових міґрантів, встановлено правові й соціальні гарантії їхнього тимчасового перебування за кордоном, а також на його основі створено систему юридичного захисту прав громадян України на життя й працю від свавілля світових роботодавців. Механізм дії цього Закону повинен убезпечить державу від неконтрольованих потоків нелегальних імміґрантів, а українських громадян від транснаціональних кримінальних мереж, які займаються нелегальним працевлаштуванням і работоргівлею, та ґарантуватиме своїм трудовим міґрантам легалізацію на основі двосторонніх угод про тимчасове працевлаштування й соціальний захист за кордоном, а головне – забезпечить їм можливість повернення додому. У зв’язку з тим, що Україну залишає величезна кількість спеціалістів із середньою та вищою освітою, необхідно запровадити систему визнання їхньої освітньої та фахової компетентності. Створити систему захисту інвестицій українців із закордону в Україну, що гарантуватиме залучення фінансових ресурсів у розвиток усіх сфер життєдіяльності українського суспільства. Світовий досвід показує, що економіка країн, які пішли таким шляхом, від цього тільки виграла. Внести зміни до Закону України «Про вибори», законодавчо забезпечивши всім українським громадянам можливість брати участь у виборчому процесі з активним і пасивним виборчим правом (право обирати й бути обраним) та з запровадженням системи поштового голосування для громадян України за кордоном, які становлять близько 25% усіх виборців. Єдиною підставою для голосування має бути дійсний закордонний паспорт громадянина України. Проте обов’язок Української держави полягає не тільки в тому, щоб забезпечувати своїм громадянам умови для реалізації ними виборчого права за межами Батьківщини та сприяти їхній інтеґрації в інші суспільства, а насамперед у тому, щоб максимально гарантувати кожному громадянинові соціальний захист і всі людські права у себе вдома. Пропозиції внесення змін до пенсійних угод. Зокрема, громадянам України, які працюють закордоном (за трудовим договором, робочa вiзa), чи згiдно з мiждержавними угодами щодо працевлаштування трудових мігрантів, а також моряків та інших категорій, стаж роботи зараховується до загального при нарахуванні пенсійного забезпечення. Створити при дипломатичних установах України за кордоном систему інформаційно-консультативної допомоги українським трудовим міґрантам. Заснувати офіційну всеукраїнську газету з розгалуженою дилерською мережею розповсюдження в Україні й українському зарубіжжі (проект розробила МГОУ «Четверта Хвиля»). Стратегічні заходи: Убезпечення українського соціуму від подальшої деструкції, необхідність залучення людських ресурсів до будівництва Української держави потребує розробки й послідовної реалізації Національної стратегії співпраці України з українцями за кордоном. Корпус стратегічних документів, законодавчих та державних актів обов’язково має розглядати українських трудових міґрантів як специфічну складову частину українців за кордоном, робота з якою потребує відповідних підходів і методології. На основі стратегії законодавчо забезпечити включення всіх культурних, освітньо-наукових ініціатив українців за кордоном у систему української культури та акумулювання в Україні їхніх духовно-інтелектуальних набутків для розвитку вітчизняної освіти й науки в інтересах українського суспільства. Для забезпечення системного вивчення молодим поколінням громадян України за кордоном та закордонних українців української мови, літератури, історії й інших українознавчих предметів необхідно заснувати державно-громадський Видавничо-навчальний фонд «Українська школа». Мета його діяльності – створення й видання підручників і методичних посібників з урахуванням регіональних особливостей країн компактного проживання українців та офіційне узгодження їх із навчальними циклами в тих країнах. Дуже ускладнює становище наших міґрантів їхня відірваність від українського інформаційного простору – від поля зору суспільної уваги. Складовою цієї стратегії має стати також Державна програма «Культурно-інформаційного забезпечення світового українства» та створення в Києві Культурно-інформаційного центру світового українства з Українським всесвітнім суспільним медіа-холдингом, Єдиним депозитарієм цифрових колекцій історико-культурної спадщини України, Галереєю сучасного українського мистецтва у світі. Весь комплекс проблем масової трудової міґрації та соціально-економічних причин, що їх породили, можливо подолати тільки на правовій основі ґрунтовно розробленої й послідовно впровадженої Національної стратегії поступального розвитку України. А на її основі необхідно розробити й реалізувати комплексну соціально-економічну Державну програму «Повернення на Батьківщину українських трудових міґрантів». Складовою цієї програми повинен стати захист внутрішнього ринку праці України від дешевої іноземної робочої сили, а також підвищення ціни праці на внутрішньому ринку й утвердження соціальної справедливості в суспільстві. Тільки на цій стратегічній правовій основі можна подолати демографічну кризу та відновити духовно-інтелектуальний і фізично-генетичний ресурс та соціальну структуру української нації. Таку стратегію успішно здійснює Казахстан: за 12 років дії Закону Республіки Казахстан «Про міграцію населення» та Державної програми «Повернення оролманів (репатріантів)» на батьківщину повернулося 5 млн. казахів. Така країна має потужну перспективу соціокультурного саморозвитку корінного народу, а не тільки економічну привабливість для чужинців. В структурі Кабінету Міністрів України необхідно створити Міністерство з питань українців за кордоном. Головною функцією цієї інституції має стати повсякденна реалізація державної стратегії щодо консолідації світового українства, утримання новітньої міґраційної хвилі в полі уваги української державності та повернення українських міґрантів на Батьківщину. До розробки міжурядових угод між Україною й країнами перебування українців та інших правових документів, що стосуються проблем трудової міграції, та до роботи громадських рад в усіх сферах суспільного життя в Україні залучати представників МГОУ «Четверта Хвиля» та інших об’єднань українських громадян за кордоном. Голова О. А. ШОКАЛО |
Четвертахвил я” міжнародна громадська організація українців Підвисоцького,... Розглянувши Проект «Плану оперативних дій щодо регулювання міграційних процесів в Україні на 2011 – 2012 роки» в об’єднаннях громадян... |
Українська взаємодопомога” всеукра ї нськагромадськаорган і з а ц і я Всеукраїнська громадська організація «Українська Взаємодопомога» та Міжнародна громадська організація українців «Четверта Хвиля»... |
ДВОСТОРОННЯ УГОДА ПРО СПІВПРАЦЮ Міжнародна громадська організація українців “Четверта Хвиля” (надалі іменується МГОУ “Четверта Хвиля”), в особі представника керівника... |
1 Громадська Молодіжна організація «Дніпрова Чайка» (надалі Громадська... Громадська Молодіжна організація «Дніпрова Чайка» (надалі – Громадська організація) створена відповідно до Конституції України та... |
Факс (044) 236-10-49, ministry@mon gov ua від 27. 04. 10 №1/9-286 Київ, проспект Перемоги, 10, тел. (044) 486-24-42, факс (044) 236-10-49 |
Конференції, семінару Київ, проспект Перемоги, 10, тел. (044) 486-24-42, факс (044) 236-10-49 |
Методичні рекомендації додаються Київ, проспект Перемоги, 10, тел. (044) 216-24-42, факс (044) 236-10-49 |
Заступник Міністра Б. М. Жебровський Київ, проспект Перемоги, 10, тел. (044) 486-24-42, факс (044) 236-10-49 |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Київ, проспект Перемоги, 10, тел. (044) 486-24-42, факс (044) 236-10-49 |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Київ, проспект Перемоги, 10 тел. (044) 216-24-42, факс (044) 236-10-49 |