|
Скачати 187.64 Kb.
|
Міністерство освіти і науки України Переяслав-Хмельницький державний педагогічний Університет імені Григорія Сковороди "ПОГОДЖЕНО" Проректор з навчальної та виховної роботи ______ професор Л.О.Калмикова РОБОЧА ПРОГРАМА з курсу “Методика викладання історичних дисциплін у ВНЗ” для спеціальності 8.010103 – історія факультет підготовки вчителів історії кафедра історії та культури України курс VІ – магістратура семестр І обсяг лекційних занять 24 год. обсяг практичних занять 12 год. обсяг семінарських занять обсяг лабораторних занять обсяг самостійної роботи 18 год. Всього годин 54. Залік - І Робоча програма складена на основі: Блуда А.А. Практична підготовка вчителя історії в пед. навч. закладах України: Етапи і особливості.—К., 2000; Навчальний процес у вищій пед. школі : Навч. посіб. За ред. О.Г.Мороза.—К., 2001 Робоча програма обговорена та затверджена на засіданні кафедри історії та культури України факультету підготовки вчителів історії 30 серпня 2002 р. Завідувач кафедри ________проф. В.П.Коцур
Програма курсу "методика викладання історії у вищій школі" у відповідності до концепції реформування вищої освіти, відображеній в Державній національній програмі "Освіта" – Україна ХХ ст. та в законі України "Про освіту". Основну увагу спрямовано на забезпечення фундаментальної наукової та практичної методичної підготовки спеціалістів-істориків магістерського освітнього кваліфікаційного рівня у вищих закладах освіти 3-4 рівня акредитації. В програмі розкривається предмет методики викладання історії у вищій школі, процес навчання історії і його закономірності, предмети, методи і форми організації навчального процесу, науково-педагогічної діяльності викладачів та навчальної діяльності студентів, їх взаємозв'язок і взаємовплив, етапи становлення науково-педагогічного працівника як творця навчального процесу. Програму розраховано на 108 годин. Визначальним аспектом методики вивчення курсу є особистість студента з її проблемами та інтересами. Індивідуальними здібностями, базовими знаннями, рівнем сформованості вмінь тощо. Провідним методом організації навчання є колективна проблемно-діалогічна діяльність студентів: навчальний диспут. Дискусія, евристична бесіда, рольова гра. 1. Задачі, предмет і функції методики викладання історії у вищих навчальних закладах ІІІ і ІV рівнів акредитації. Постановка проблеми. Предмет методики, наукове визначення мети, задач вивчення історії , визначення змісту і структури нормативних історичних курсів в вищих навчальних закладах різних акредитацій. Навчальна діяльність студентів і педагогічна діяльність викладачів історії і правознавства, наслідки навчання. Основні шляхи вивчення процесу навчання історії , наслідки навчання. Основні шляхи вивчення процесу навчання історії . Методична наука і майстерність викладача. Зв'язок методики з іншими науками. Державна національна програма "Освіта" – Україна у ХХІ столітті про стратегічні завдання реформування вищої освіти. 2. Концепція історичної освіти у вищій школі. Здобутки і недоліки в реформуванні змісту історичної освіти у вузах України. Проблеми, які зумовлюють необхідність розробки концепції історичної освіти у вищій школі. Принципи реалізації концепції, структура історичних знань студентів. Неповні риси історичної освіти. Принципи побудови навчального плану історичних факультетів. 3. Процес навчання історії та українознавство і його закономірності. Постановка питання. Навчання, як один з видів суспільної діяльності, викладання і навчання – основні елементи навчального процесу. Єдність змістовної і процесуальної сторін навчання. Психологічні основи навчання історії . Структурні елементи процесу навчання і зв'язок між ними. Закономірність і логіка навчального процесу. ПРОГРАМА КУРСУ: "Методика викладання історії у вищих навчальних закладах " Вступ (2 год.) Предмет і завдання курсу. Визначення змісту і структури нормативних історичних курсів у вищих навчальних закладах різних рівнів акредитації. Зв'язок курсу з іншими науками. Державна національна програма реформування вищої освіти. Тема 1. (4 год.). Концепція історичної освіти у вищій школі. Концепція історичної освіти у вищій школі. Основні принципи її реалізації. Здобутки і недоліки в реформуванні змісту історичної освіти у вузах України. Основні риси історичної освіти. Структура історичних знань студентів. Принципи побудови навчального плану історичних факультетів. Тема 2. (4 год.). Процес навчання історії та його закономірності. Навчання як один з видів суспільної діяльності. Викладання і навчання – основні елементи навчального процесу. Єдність змістовної і процесуальної сторін навчання. Закономірності і логіка навчального процесу. Структурні елементи процесу навчання і зв'язок між ними. Психологічні основи навчання історії. Тема 3. (6 год.) Закономірності, принципи і правила навчання історії у вищій школі. Співвідношення закономірностей, принципів і правил. Система принципів і їхній взаємозв'язок. Система правил. Творчий характер їх застосування. Тема 4. (4 год.) Проблеми методів навчання історії у вищій школі. Класифікація методів навчання суть і зміст методів навчання. Взаємозв'язок методів і рівнів засвоєння студентами змісту історичних курсів. Роль методів навчання у формуванні творчого мислення студентів. Проблема оптимізації методів навчання історії. Тема 5. (6 год.) Види і форми організації навчального процесу. Види навчання, їх характеристика. Організаційні форми навчання та їх суспільність. Основні вимоги до лекцій, практичних занять, консультацій, самостійної роботи студентів. Організація наукової роботи студентів, навчальних і переддипломних практик. Перспективи розвитку видів і форм навчального процесу. Тема 6. (6 год.). Засоби навчання історії. Дидактичні функції засобів навчання. Умови ефективного застосування засобів навчання. Проблеми підручника з історії для вищих навчальних закладів. Види унаочнення, їх характеристика. Технічні засоби навчання. Проблеми комп'ютеризації навчального процесу з історії. Тема 7. (6 год.). Діагностика навчання історії. Діагностика попередньої підготовки студентів. Поточний тематичний і підсумковий контроль, вимоги до організації і методики проведення іспитів та заліків. Проблеми оцінювання успішності і розвитку студентів. Тестовий і комп'ютерний контроль. Тема 8. (6 год.). Організація навчального процесу, як творча діяльність викладача історії і правознавства. Співвідношення наукової і педагогічної діяльності. Джерела науково-педагогічної творчості і сфери її застосування. Становлення науково-педагогічного працівника, як творця процесу вивчення історії . Атестація науково-педагогічних кадрів з історії. Професіограма викладача історії. ТЕМИ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ
ПРАКТИЧНІ ЗАНЯТТЯ Тема 1. Предмет і завдання курсу.
Тема 2. Концепція історичної освіти у вищій школі.
Тема 3. Процес навчання історії та його закономірності.
Тема 4. Закономірності, принципи і правила навчання історії у вищій школі.
Тема 5. Проблеми методів навчання історії у вищій школі.
Тема 6. Роль методів навчання у формуванні творчого мислення студентів. Проблема оптимізації методів навчання історії .
Тема 7. Види і форми організації навчального процесу.
Тема 8. Основні вимоги до лекцій у ВНЗ.
Тема 9. Підготовка і проведення практичного заняття у ВНЗ.
Тема 10. Організація самостійної роботи студентів.
Тема 11. Організація наукової роботи студентів.
Тема 12. Засоби навчання історії у ВНЗ.
Тема 13. Система контролю в організації навчального процесу з історії .
Тема 14. Організація і методика проведення іспитів та заліків у ВНЗ.
Тема 15. Науково-педагогічна творчість викладача історії .
Тема 16. Атестація науково-педагогічних кадрів з історії .
ПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ З МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ІСТОРІЇ У ВНЗ
ЛІТЕРАТУРА
Анотаціядо робочої програми з курсу “ Методика викладання історії у ВНЗ ” Відповідно до навчального плану історичного факультету курс “Методика викладання історії та українознавства” читається на 6 курсі (І семестр). Всього на даний спецкурс виділяється 108 години, з них 40 годин—лекцій, 32—практичних занять, 36—індивідуальної роботи.Програму курсу розроблено кафедрою “Історії та культури України” і затверджено Вченою Радою Переяслав-Хмельницького ДПІ ім.. Г. С. Сковороди “___”_______________2001 року, протокол № ____________ Програма курсу «Методика викладання історії у ВНЗ" складена у відповідності до концепції реформування вищої освіти, відображеній в Державній національній програмі «Освіта» - Україна ХХ століття та в Законі України «Про освіту». Основну увагу спрямовано на забезпечення фундаментальної наукової та практичної методичної підготовки спеціалістів-істориків магістерського освітньо-кваліфікаційного рівня у вищих закладах освіти третього і четвертого рівнів акредитації. В програмі розкривається предмет методики викладання історії у вищій школі, процес навчання історії і його закономірності, предмети методи і форми організації навчального процесу, науково-педагогічної діяльності викладачів та навчальної діяльності студентів, їх взаємозв'язок і взаємовплив, етапи становлення науково-педагогічного працівника як творця навчального процесу. Програму розраховано на 108 годин. Визначальним аспектом методики вивчення курсу є особистість студента з її потребами та інтересами, індивідуальними здібностями, базовими знаннями, рівнем сформованості вмінь тощо. Провідним методом організації навчання є колективна проблемно-діалогічна діяльність студентів: навчальний диспут, дискусія, евристична бесіда, рольова гра. Вивчення курсу дасть змогу поглибити професійні знання студентівФорма контролю—залік Питання до заліку з курсу“Методика викладання історії у ВНЗ ”
Комплексні контрольні роботи з курсу “Методика викладання історії у ВНЗ ”варіант 1
варіант 2
варіант 3
варіант 4
варіант 5
варіант 6
варіант 7
варіант 8
варіант 9
варіант 10
варіант 11
варіант 12
варіант 13
варіант 14
варіант 15
|
Григорія Сковороди "ПОГОДЖЕНО" Переяслав-Хмельницький державний педагогічний Університет імені Григорія Сковороди |
ДВНЗ «ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ» Тичній конференції «Актуальні проблеми нумізматики в системі спеціальних галузей історичної науки», яка відбудеться 6-8 червня 2013... |
МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ |
1. Предмет і метод економіки освіти ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ |
А. В. Опольська Соціальний аспект діяльності керівника закладу освіти ДВНЗ«Переяслав – Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» |
Фонетика як розділ мовознавства про звукову систему мови ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» |
«Комітет дослідження історії та сучасності» Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» |
«Комітет дослідження історії та сучасності» Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» |
“Погоджено” “Погоджено” “Погоджено” “Затверджую” Начальник управління Федерація профспілок Волинська обласна Начальник територіального |
Погоджено Санітарний лікар з ГДіП ПОГОДЖЕНО. ЗАТВЕРДЖУЮ Голова ПК... |