|
Скачати 28.72 Kb.
|
Розмова про щастя ( Проведена 16.10. 2008 року у 8-Б класі) Година класного керівника Мета: допомогти учням зрозуміти складну філософську категорію, вчити бути щасливими. Підготовка Учні читають притчу Олега Паламарчука «Найщасливіша людина», підбирають народні прислів’я та приказки про щастя, поезії українських та світових поетів Обладнання Телевізор, програвач, - диск з фільмом «Плата наперед». Учениця. (читає притчу О. Паламарчука «Найщасливіша людина»). Вчитель. Ви прослухали притчу «Найщасливіша людина». Закінчується вона словами: «Щасливий чоловік, нас усіх переживе». Як ви розумієте ці слова? Чому «щасливий чоловік» говорили про головного героя? (Вислуховуються думки учнів). Вчитель. Діти, давайте пригадаємо, які прислів’я про щастя ви знаєте? Учні. – Не родись красна, а родись щасна. – Щастя без розуму – торбина дірява. – На щастя всяке май серце однаке. – Кому щастя, тому й доля. –Не родись багатий та вродливий, а родись при долі та щасливий. – На чуже щастя не впасти. – На чужому щасті щастя не побудуєш. –Вчення в щасті украшає, а в нещасті утішає. – Кому щастя, тому й півень несеться. – Аби щастя, а розум буде. – Не родись в платтячку, а родись в щастячку. Вчитель. А чи знаєте ви походження слова «щастя»? (Версії учнів). Якщо звернутися до походження цього слова, зауважує мовознавець Галина Яворська, виявляється, що це слово праслов’янське, воно зберігається зараз у східнослов’янських і західнослов’янських мовах. Наука свідчить, що спочатку у слова «щастя»був префікс съ,- який колись, ймовірно, мав значення «хороший, гарний», і корінь той самий, що й в словах «частина», «частка», «частувати». Отже, щастя – це «хороша частина». Частина від чого? Мабуть, від спільного добра – майна, їжі, тобто того, що забезпечує саме існування людини. У тому, як вживається слово «щастя», відображення уявлення про те, що добробут та успіх іноді залежать від сил мінливих та примхливих. У давніх римлян схожі уявлення були персоніфіковані в образі богині долі – Фортуни. Інтерактивна гра 1.Клас ділиться на групи. Завдання –за 5 хвилин створити «модель» щастя:1) для однієї людини; 2) для сім’ї; 3) для учня; 4) для вчителя. Після цього лідери представляють свої моделі. 2. Обмін проектами по колу. Група, яка отримала чужу модель, «руйнує» її, імітуючи негативні фактори, що підривають щастя. В кінці групи повертають авторам «зруйновану» модель щастя. Вчитель. Діти, я хочу, щоб ви зараз дали мені відповіді на питання: – Що ви відчували, коли «руйнували» ваше щастя? – Що ви відчували, коли ви руйнували чуже щастя? (Виступи учнів) Вчитель. У кожної людини своє уявлення про щастя. Але майже завжди складовими щастя вважають здоров’я, кохання, багатство. Я пропоную вам розставити ці три складові щастя у такому порядку, як ви собі гадаєте, якою кожна з них є по своїй значимості. ( Учні виконують цю вправу) Ну, що ж виявилось, що більшість з вас на перше місце поставили ЗДОРОВ’Я, потім – КОХАННЯ і на третьому місці виявилось БАГАТСТВО. А зараз ми послухаємо з вами вірші про щастя. (Учні читають поезії) Щастя Не той щасливий, хто знайшов багатств, Не той, хто має гроші і майно. А той, хто міг звільнитися від рабства, Гріха земного скинути ярмо. Не той, кому усе вдається, Життя у кого в спокої пливе. А той, хто через терни продереться І світло бурі осягне. Не в тому щастя, щоби просто жити, Іти вперед, не дивлячись убік. А щастя – для людей добро творити, Пліч – о – пліч другом буть навік. (Ірина Познухова, м. Львів) Учитель. А тепер зіграємо гру «Відкритий мікрофон». Кожен з вас говорить побажання собі, іншим. Перегляд фільму «Плата наперед» (США, 2000 рік) Завдання учням додому. Написати твір «Що таке щастя?» |
ГОСПОДАРСЬКИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ ОВУ, 2007 р., N 52, ст. 3476, від 9 січня 2007 року N 549-V, ОВУ, 2007 р., N 8, ст. 276, від 17 вересня 2008 року N 514-VI, ОВУ,... |
Як часто протягом дня ми згадуємо про щастя? Мета: розкрити глибину розуміння поняття щастя кожного з учасників, допомогти учителям глибше засвоїти поняття «щастя» та сприяти... |
Урок №36 7 клас Тема. Богдан Лепкий. «Цвіт щастя». Прагнення кожної людини бути щасливою Мета «Легендою про щастя», формувати світогляд, кругозір, висловлювати власні роздуми про щастя людини; розвивати творчу уяву учнів, прищеплювати... |
Тема. ДЕ ХОВАЄТЬСЯ ЩАСТЯ? Мета: допомогти учням зрозуміти складну філософську категорію «щастя», знайти справжні життєві цінності; довести, що дійсне щастя... |
Щастя. Як його досягти? Мета: допомогти учням зрозуміти складну філософську категорію «щастя», дати можливість упевнитися їм, що досягнення щастя залежить... |
Тема: Щастя. Як його досягти? Мета: допомогти учням зрозуміти складну філософську категорію «щастя», дати можливість упевнитися їм, що досягнення щастя залежить... |
Рішення, прийняті на засіданні ... |
Розмова кореспондента «Урядового кур'єра» із заслуженим юрис¬том України, Людмилою ХОДОС Розмова кореспондента «Урядового кур'єра» із заслуженим юрис¬том України, Людмилою ХОДОС. [1 квітня 2008] |
Про проходження виробничої практики В період з 10 березня 2008 року по 7 квітня 2008 року я проходив виробничу практику на кафедрі алгебри та математичної логіки механіко-математичного... |
«Щастя. Як його досягти?» Мета Мета: допомогти учням зрозуміти складну філософську категорію «щастя», дати можливість упевнитися їм, що досягнення щастя залежить... |