|
Скачати 27.73 Kb.
|
УДК 657.05 С.А. Ткаченко, С.П. Гросов Національний університет кораблебудування, м. Миколаїв КАУЗАЛЬНЕ (ПРИЧИННЕ) ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДОЛОГІЧНО-ІНФОРМАЦІЙНОГО ІНСТРУМЕНТАРІЮ УПРАВЛІНСЬКОГО ОБЛІКУ В КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНЦІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА Для того щоб мати можливість зробити комплексну оцінку конкурентоспроможності суб’єкта господарської діяльності потрібно круг показників оцінки конкурентоспроможності продукції, які характеризують ефективність ринку збуту товарів-виробів фірми-продуцента промислових видів продукції, рекомендованих для машинобудівних підприємств Миколаївської області (АТВТ «Завод «Екватор», АТВТ «Первомайськдизельмаш», ВАТ «Завод Фрегат», ВАТ «Інгул», ВАТ «Конвеєрмаш», ВАТ МП «ЕРА», ДП НВКГ «Зоря»-«Машпроект») розширити. Так, на наш погляд, велике значення для комплексної оцінки конкурентоспроможності має розробка фінансово-економічних показників діяльності суб’єкта господарської діяльності, які ґрунтуються на інформації бухгалтерського фінансового обліку. В основу системи показників оцінки конкурентоспроможності, які характеризують ефективність ринку збуту продукції підприємства, на наш погляд, потрібно покласти наступні фінансово-економічні показники діяльності підприємств: маржинальний прибуток; відношення чистого доходу (виручки) від реалізації готової продукції (товарів, робіт, послуг) до її кількості за звітний період; відношення маржинального прибутку до чистого доходу (виручки) від реалізації готової продукції (товарів, робіт, послуг); відношення чистого доходу (виручки) від реалізації готової продукції (товарів, робіт, послуг) до вартості матеріально-виробничих запасів; відношення чистого доходу (виручки) від реалізації готової продукції (товарів, робіт, послуг) до вартості нереалізованої продукції; відношення чистого доходу (виручки) від реалізації готової продукції (товарів, робіт, послуг) до суми дебіторської заборгованості (оберт дебіторської заборгованості); відношення чистого доходу (виручки) від реалізації готової продукції (товарів, робіт, послуг) до виробничої собівартості реалізованої продукції; відношення розміру маркетингових витрат до величини маржинального прибутку. Для оцінки конкурентоспроможності продукції і самого суб’єкта господарської діяльності, перераховані вище фінансово-економічні показники, які ґрунтуються на інформації бухгалтерського фінансового обліку повинні бути зведені в інформаційно-аналітичні таблиці, які охоплюють визначений період. Оцінка має ціллю виявити поточні зміни і відхилення від планових показників, а також зміни за звітний рік або інший, обраний для вивчення період. Отримані результати оцінки фінансово-економічних показників конкурентоспроможності суб’єкта господарської діяльності і його продукції (інформація бухгалтерського фінансового обліку) беруться за основу при дослідженні ефективності ринку збуту товарі-виробів підприємства та прийняття рішень відділом маркетингу (дослідження ринку), орієнтованих на підвищення конкурентоспроможності фірми-продуцента. Таким чином, оцінка конкурентоспроможності підприємства на конкретному ринку або його сегменті ґрунтується на ретельному аналізі технологічних, виробничих, фінансових і збутових можливостей фірми-продуцента промислових видів продукції. Вона є завершальним етапом дослідження ефективності ринку збуту товарів-виробів суб’єкта господарської діяльності і призвана визначити потенційні можливості підприємства і доцільні заходи, які фірма-продуцент повинна виконати для забезпечення конкурентних позицій на конкретному ринці. Результати дослідження ефективності ринку збуту продукції підприємства беруться за основу при розробці маркетингової стратегії фірми-продуцента, її технічної, асортиментної і збутової політики. Як показала практика, використання обмеженої кількості показників системи управлінського обліку для дослідження ефективності ринку збуту продукції підприємства недостатньо. Тільки використання усього комплексу рекомендованих нами показників конкурентоспроможності дозволяє зробити об’єктивну і всебічну оцінку ефективності ринку збуту продукції суб’єкта господарської діяльності. |
С. А. Ткаченко, О. Г. Георгієва Національний університет кораблебудування, м. Миколаїв АНАЛІЗ ПРИБУТКОВОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ЗАГОСТРЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ВІДНОСИН НА СВІТОВОМУ РИНКУ |
С. А. Ткаченко Національний університет кораблебудування, м. Миколаїв Звідси, випливає необхідність у створенні належного інформаційного забезпечення управління маркетинговою діяльністю підприємства,... |
С. А. Ткаченко, О. К. Бурміч Національний університет кораблебудування, м. Миколаїв Для нормального функціювання нових відношень потрібне «універсальне нове спілкування бізнесменів». Такою мовою він назвав бухгалтерський... |
С. А. Ткаченко, А. В. Гапєєва Національний університет кораблебудування, м. Миколаїв Сучасні правила бухгалтерського обліку породили ілюзію, що в умовах поглиблення та трансформації ринкових відносин в економіці України... |
С. А. Ткаченко, І. В. Картава Національний університет кораблебудування, м. Миколаїв Власне кажучи на максимізацію цих чинників повинна бути спрямована політика підприємств, які націлені на ефективне управління функцією... |
В. П. Жиленко Кафедра менеджменту. Національний університет кораблебудування... Кафедра менеджменту. Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, Миколаїв |
С. А. Ткаченко, І. О. Моторна Національний університет кораблебудування, м. Миколаїв МСФЗ як основу для гармонізації фінансової діяльності всередині Європейського Союзу, на сам перед консолідованої звітності корпорацій.... |
С. А. Ткаченко, Н. Я. Вагнер Національний університет кораблебудування,... ... |
С. А. Ткаченко, І. О. Поткін Національний університет кораблебудування, м. Миколаїв Вона здатна лише вплинути на стиль і якість виконаних ним функцій за рахунок звільнення від рутинної роботи. Тому підвищується вимога... |
С. А. Ткаченко, Т. В. Лакота Національний університет кораблебудування, м. Миколаїв Україні, який на законодавчому рівні закріпив принципи ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні;... |