|
Скачати 33.19 Kb.
|
Навчальна діяльність Тема: Ознайомлення дітей з комп'ютером та його складовими. Завдання: Дати дітям знання про складові частини комп'ютера: монітор, мишка, клавіатура, системний блок; ознайомити з правилами керування мишкою та з її двома функціональними клавішами; пояснити, що таке курсор (якого вигляду він може набувати). Розвивати пізнавальний інтерес, здатність відчувати мишку (її рухи), керувати лівою функціональною клавішею, за допомогою вказівного пальчика правої руки. Виховувати бажання пізнавати нове, бажання відвідувати комп'ютерну кімнату. Хід заняття: Діти, ми з вами знаходимося в комп'ютерній кімнаті Погляньте на ці новенькі, красиві машини - це і є комп'ютери. Людина, що працює на комп'ютері, трішки чарівник. А ви бажаєте приєднатися до цих чарівників і навчитися творити чудеса? Тож будьте сміливими, адже на вас чекають захоплюючі пригоди. Ви маєте нагоду відчути себе художниками, будівельниками, детективами. Я впевнена - у вас все вийде добре! Першим, на нашому шляху до чудес, нас зустрічає монітор - це мабуть найчарівніша складова частина комп'ютера. Як ви гадаєте, на що він схожий? (на телевізор) На столі, праворуч від монітора, на відведеному для неї килимку, знаходиться «мишка». Мишка - маленька, сіренька, з довгим хвостиком і двома гарненькими вушками (клавішами). Вона дуже полюбляє спати, але варто лише доторкнутися до неї - і вона вмить прокидається. Мишка дуже примхлива (чутлива). Як ви вважаєте, чому її так назвали? Уважно подивіться на мишку і дайте відповідь: скільки у неї клавіш (вушок)? Так, вірно, дві клавіші. А покажіть мені, де ліва, а де права клавіша? Ліва функціональна клавіша – найголовніша, на неї ми будемо натискати найчастіше. Куди ви пересуваєте мишку по килимку, що на столі, туди пересувається маленька стрілочка на екрані монітора. Це - курсор. Курсор, як маленький чарівник, бо він може перетворюватись (міняти форму) то на стрілку, то на руку, то на машину, то на олівець і тому подібне. Курсор - ваш помічник, він постійно підказуватиме, що потрібно зробити в цій частині екрана. Далі проводиться робота за допомогою програми „Рoiпt", можливо використовувати плакат із зображенням різних курсорів. Діти, давайте розглянемо, на що може перетворюватися курсор. Поясніть, що в кожному разі означає курсор (стрілка, олівець, пензлик, гумка). А тепер, я ознайомлю вас, як правильно користуватися мишкою. Мишку потрібно тримати хвостиком від себе (інакше він буде заважати пересувати мишку); не треба на неї дуже тиснути - вона цього не любить. Потренуємося: мишка має слухатися вас, а для цього потрібно тренувати пальчики. Вправа для тренування: покладіть праву руку на стіл; спробуйте підняти вказівний пальчик вгору і стукнути ним по столу (діти виконують вправу). Діти, працюючи за комп'ютером, обов'язково потрібно час від часу відпочивати. Кращий відпочинок - виконати веселу зарядку. Проводиться фікультурна хвилинка. Мабуть, ви вже здогадалися, що мишка і курсор не просто товариші, вони справжні друзі.. Запам'ятайте! Пересуваючи мишку по килимку, потрібно уважно стежити за рухами курсора, а не за мишкою. Пограємо в гру: я буду вказувати вам на екрані монітора місце, куди треба перевести курсор, а ви, по черзі, будете пересувати його мишкою, намагайтеся зробити це якнайшвидше. У комп'ютера є ще одна важлива складова частина - клавіатура. Її використовують переважно тоді, коли потрібно набрати текст, або в разі відсутності мишки (коли мишка захворіла). За допомогою клавіатури теж можливо керувати курсором, але це занадто важко для малят. Головна частина комп'ютера (цю частину можна порівняти з головою людини) - це системний (головний) блок. Разом: монітор, мишка і клавіатура, системний блок - складають комп'ютер. Якщо у комп'ютера забрати хоча б одну складову, то він не зможе працювати. Підсумок заняття: Діти, давайте назвемо ще раз всі частини комп'ютера. Повернемося до розповіді про системний (головний) блок. Він тому і головний, що не тільки об'єднує усі частини, він керує ними. Ставитись до нього треба дуже обережно, дбайливо. Системний блок керує роботою комп'ютера за допомогою спеціальних програм. Ці програми не тільки навчають комп'ютер (що і як йому потрібно робити), вони також дбають про його стан здоров'я. Без присутності цих програм - комп'ютер не працюватиме. Ніколи, без присутності дорослих, ви не повинні вмикати чи вимикати комп'ютер (натискати будь-які кнопки на системному блоці). Схвалення і прощання. |
Урок №1 Тема. Техніка безпеки під час роботи з комп'ютером і правила... Мета: ознайомити дітей з правилами техніки безпеки й поведінки в кабінеті інформатики; розвивати вміння і навички роботи з комп'ютером;... |
Конспект уроку для другого класу інтегрованого курсу «Сходинки до інформатики» Тема. Техніка безпеки при роботі з комп’ютером. Правила поведінки в комп’ютерному класі. Перегляд комп’ютерного мультфільму |
Програма вивчення дисципліни „ Сходинки до інформатики” /2 4 Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки в комп’ютерному класі. Перегляд комп’ютерного мультфільму |
Лекція №4 Тема: Програмне забезпечення персональних комп’ютерів Системне програмне забезпечення призначене для керування роботою складових комп’ютера та обміном даними між ними, діагностування... |
Знайомство з інтерфейсом Windows, панель задач і головне меню Мета: Засвоєння знань про інтерфейс Windows, панель задач і головне меню. Формування вмінь працювати з пошуковою системою Windows.... |
Техніка безпеки під час роботи з комп'ютером і правила поведінки... Техніка безпеки під час роботи з комп'ютером і правила поведінки в комп'ютерному класі. Робота з програмою на розвиток пам'яті Як... |
Правила техніки безпеки при роботі за комп’ютером Під час роботи на комп'ютерах можуть діяти такі небезпечні та шкідливі фактори, як |
1. Основні складові частини і можливості комп’ютера. Висловлювання Основні складові частини і можливості комп’ютера. Висловлювання Техніка безпеки під час роботи з комп'ютером і правила поведінки... |
Заголовок, будова тексту. Абзац. Word Pad Техніка безпеки при роботі з комп’ютером. Правила поведінки у комп’ютерному класі. Програма «Розгорни серветку» |
Урок №3. Тема: Основні етапи розвитку комп’ютерної техніки. Характеристика... Мета: ознайомити з історією появи і розвитку обчислювальної техніки; ознайомлення з основними характерними рисами поколінь ЕОМ |