|
Скачати 324.02 Kb.
|
Міністерство освіти і науки України НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ КОРАБЛЕБУДУВАННЯ імені адмірала МАКАРОВА Кафедра менеджменту І Н С Т Р У К Ц І Я Проведення індивідуального практикуму - тренингу з дисципліни „Вступ до спеціальності” для студентів спеціальностей: 7.050201 “Менеджмент організацій”, Рекомендовано кафедрою менеджменту Протокол № ___ від ___ ___________ к.т.н, проф.. Фатєєв М.В. 2008 Вступ Студенти починаючи навчальний процес за спеціальністю „Менеджмент організацій”, вивчаючи дисциплін фахового спрямування об’єктивно мають усвідомлювати зміст майбутньої професійної діяльності. Важливим чинником освітнього процесу є структуроване сприйняття дисциплін навчального плану. Студент з перших кроків у вищому закладі освіти отримує можливість свідомо прагнути до утворення приватного ефективного робочого місця. Найпростіший варіант – утворення особистої віртуальної моделі робочого місця. Ясна річ, що для студента першого курсу модель майбутнього робочого місця за змістом дуже спрощена. Проте, додаючи інтелектуальні продукти цілеспрямовано отримані з кожної дисципліни можливо зробити навчальний процес конструктивним. Головною метою дисципліни “Вступ до спеціальності” є визначення особистого місця у виробничій системі, визначення ролі і функцій майбутньої діяльності на посадах, які визначені Освітньо-кваліфікаційною характеристикою (ОКХ). Згідно з ОКХ „Менеджмент організацій” студенти готуються до професійної діяльності на посадах, перелік яких наведений в стандарті. Визначення посади майбутнього працівника додатково розкривається вибором типових робіт та процедур, які має виконувати менеджер організації. Вступ до спеціальності студент здійснює в формі моделювання власного робочого місця. Послідовність утворення робочого місця визначена в персоніфікованих завданнях. Увага. Тренінг відбувається в формі утворення моделі (проекту) персонального ефективного робочого місця. Крок перший. З переліку посад, який визначений в Освітньо-кваліфікаційній характеристиці (Додаток 1) оберіть за власним уподобанням професійну групу та професійну назву майбутньої професійної діяльності. Обранню передує аналіз за даними газетних публікацій (щотижневика “Позвоните”, оголошення кадрових агенцій, особиста база даних, результати спілкування з рідними, знайомими, пропозиції фонду зайнятості тощо). До обраної посади і професійної групи додається пояснення (мотитвація) не більше 10 речень. Крок другий. Для виконання на обраній посаді управлінських функцій, обов’язків треба мати відповідні знання, навички, які складають операційний (трудовий) зміст управлінських функцій. З цією метою слід переглянути і усвідомити перелік типових управлінських функцій наведених в додатку А і додатку В до Освітньо-кваліфікаційної характеристики (ОКХ). В папці «Освітні стандарти» наведені документи представлені. . Після закінчення навчання управлінець-менеджер мусить ефективно виконувати усі управлінські функції. Але на першому курсі перевага у виборі управлінських функцій здійснюється переважно інтуїтивно на підставі особистого досвіду. Залучення до навчання за напрямком “Менеджмент” вже передбачає відповідні нахили до реалізації організаційної функції, до функції аналізу і планування, до функції контролю тощо. Саме ті функції, які з позиції студента є вирішальними на обраній посаді обираються з наведеного переліку (Додаток 2.). Функції не тільки обираються але деталізуються у вигляді переліку робіт, операцій, процедур, з яких студент має відповідний досвід.. Ясна річ, що досвіду обмаль. Треба набути відповідні кваліфікаційні знання. Увага! Саме студент е замовник освітніх послуг. Крок третій. З переліку рекомендованої тематики дипломних робіт, на замовлення реального бізнесу, за тематикою бюджетних досліджень кафедри і факультету обирається робочий варіант теми з урахуванням особистого бізнес-інтересу і перспективи працезабезпечення. Економічні інтереси студента з кожним наступним курсом стають реальнішими і змістовнішими, Це дає підстави визначити декілька тем, які можуть досліджуватися комплексно. Обрання теми оформляється заявою. . Завідувачу кафедри менеджменту Проф.. Фатєєву М.В. Студента гр. __________________ ЗАЯВА Прошу затвердити робочий варіант теми дипломного дослідження з переліку тем рекомендованих кафедрою, обраною відповідно реального замовлення фірми „ _____________________ ”); Керівником проекту прошу призначити доцента ___________ Дипломний проект виконуватиметься на та матеріалах ______________________ _____________________________ Товарною складовою дипломного проекту буде: Методика ....., Положення....., .Інструкція...., .Бізнес-проект...., Технологія....., Процедура...., Організаційний стандарт....., Технічне завдання...., Технічна пропозиція...., Організаційна структура тощо Погоджено __________________________ План підготовлений __________________ Примітка. Тема дипломного проекту обирається на підставі двох чинників;
Обрання робочого варіанту теми дипломного дослідження обов’язково закінчується спрощеною характеристикою результату кваліфікаційної роботи, який має товарні ознаки. Лаконічна характеристика товарних властивостей містить перелік потенційних споживачів і порівняння з аналогічними товарами (послугами). .На підставі визначених товарних ознак дипломної роботи окремо визначається професійна діяльність щодо капіталізації інтелектуального продукту студента згідно за Класифікатором видів економічної діяльності (КВЕД) (Додаток 3). Примітка. Товарні якості результату інтелектуальної праці на першому курсі визначаються експертно-статистичним методом, на наступних курсах - аналітичним методом ваідповідно до чинних нормативних документів. Крок третій. Ознакою ефективного робочого місця менеджера є здатність робочого місця забезпечити оплату праці на рівні вартості реального споживчого кошику. Здійснити розрахунок вартості реального споживчого кошику за програмою (Див. Excel файл "Кошик_база"). По закінченню введення значень поточних цін програма будує діаграму витрат особистого бюджету. Одночасно діаграма свідчить, „підказує” напрямки інвестування власного інтелекту та доцільність розвитку бізнесу в конкретній сфері діяльності. Примітка. Правова підстава розрахунку - Закон України "Про мінімальний споживчий бюджет". Ціни проставляються максимально наближеними до реального споживання. Таким чином визначається структура особистих готівкових "гаманців" і ринкова логіка скеровує майбутнього менеджера на ті види товарів та послуг які в особистому бюджеті людини представлені максимально. Пропонується здійснити два варіанти розрахунків. В одному варіанті розрахунку проставити ціни всіх товарів та послуг, які людина мусить отримувати, якщо вона притримується соціально визнаних норм. В другому варіанті розрахунку проставляються ціни товарів та послуг, які людина отримує і оплачує фактично. Для цього достатньо у відповідній товарній позиції замість реальної ціни товару поставити "0". Розрахована річна вартість споживчого кошику поділена на 12 є грошовим виміром регіональної вартості робочої сили. Стратегічна задача менеджера – перетворити отриману оцінку вартості робочої сили в мінімальну ціну особистої робочої сили. Крок четвертий. Визначена сума вартості робочої сили залучається до контрактної вимоги (до роботодавця) під час пошуку роботи. Результатом подолання четвертого кроку є Контракт укладений за типовою формою. Див. Додаток 4. В контракті принципова вимога викладена в п. 10. Саме в цьому розділі записується персональні інтелектуальні продукти, які є результатом набуття кваліфікації підтвердженої виконанням дипломної роботи. Крок п”ятий. Обґрунтування реальності виконаних розрахунків і актуальності обраної теми здійснюється розрахунком рівня рентабельності. (Додаток “Модель_обґрунтування”). Стандартна модель товаровиробника допускає в діалоговому режимі розрахунок рентабельності шляхом вписування припустимої ціни товару, обсягу виробництва, фонду зарплати, вартості матеріалів. Умова правильності. Рентабельність не може бути менше середньої чинної депозитної ставки банків. Скласти особисте Резюме (Див. Додаток 5). Додаток 1
|
ПОСТАНОВА від 19 грудня 2006 р. N 1757 Київ Про затвердження Положення... Міністерство освіти і науки України (МОН) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ пр. Перемоги З метою організованого переходу на новий Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти Міністерство освіти і науки... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Департамент професійно-технічної освіти Міністру освіти Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Міністру освіти Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської |
Міністерство освіти і науки України Національна академія наук України Відповідно до Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого Указом Президента України від 07. 06. 2000 N 773 (773/2000),... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки України від 02. 09. 2008 N 802 ( z0892-08 ) Про |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ НАКАЗ Міністерства освіти і науки України від 24. 01. 2008 N 33 "Про затвердження Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання... |
«Загальні і спеціальні здібності» Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Донецька обласна державна адміністрація Управління освіти і науки |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ НАКАЗ Про затвердження Умов прийому до вищих навчальних закладів України, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27. 12. 2007 за... |