|
Скачати 70.32 Kb.
|
О. Г. Ковальов, Л.С. Шевченко ЗАСТОСУВАННЯ ЗАСОБІВ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙУ ПТНЗ Постановка проблеми. Зміст і якість освіти, її адекватність є пріоритетним завданням суспільства в умовах європейської інтеграції, відкритість і доступність визначають стан інтелектуального потенціалу сучасного суспільства і українського зокрема. Суттєвим резервом підвищення якості та доступності освіти, і професійно-технічної зокрема, є ефективне впровадження інноваційних технологій.Це стосується не лише навчально-виробничого процесу, а й управлінської діяльності, системи підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. Тому слід підкреслити, що випереджальний розвиток сфери професійної освіти і професійно-технічної зокрема на основі інтеграції педагогічних, інформаційних і телекомунікаційних новітніх технологій стає важливим національним пріоритетом сьогодення. На сьогоднішній день будь-яка освічена людина повинна уміти використовувати в роботі сучасні інформаційні технології. Таким чином, виникає необхідність у застосуванні інноваційних технологій. В даний час актуальним є питання використання програмно-педагогічних та інтерактивних засобів в навчальному процесі ПТНЗ. Аналіз попередніх досліджень. Проблемі розробки використання інноваційних технологій у навчальному процесі присвячені роботи: Р. Гуревича, М.Кадемії, Л.Шевченко, В.Кухаренка, Н.Сиротенка, Г.Молодих, Н. Твердохлєбова. З метою якісної підготовки фахівців особливої уваги потребує впровадження в навчальний процес засобів інноваційних технологій, викориристання електонних навчально-методичних комплексів, прикладного програмного забезпечення, які будуть мотивувати до навчання та сприятимуть підвищенню професійних знань та умінь учнів ПТНЗ. Метою даної статті є розкриття та обґрунтування теоретичних основ застосування засобів інноваційних технологій у ПТНЗ. Виклад основного матеріалу. На сьогоднішній день в освітньому середовищі можуть активно застосовуватися різні засоби інноваційних технологій. В даній статті ми розглянемо, і покажемо практичну значущість застосування деяких інноваційних засобів у навчально-виховному процесі ПТНЗ. Інновація – це нова, або вдосконалена продукція, що використовується в практичній діяльності. В сучасному світі інновації втілюються в новій продукції і високих технологіях. Однією із інновацій є застосування інтерактивних лабораторій у ПТНЗ. Інтерактивна лабораторія металообробки. Комплект обладнання інтерактивної лабораторії дозволяє прискорити процес навчання технологіям обробки металу на токарних і фрезерувальних верстатах (і відповідно знизити витрати), підвищити якість підготовки спеціалістів за рахунок застосування сучасних інтерактивних технологій під час відпрацювання практичних навичок, а також істотно зменшити витрати на заміну інструментів (різці, свердла, фрези) та зіпсовані в процесі навчання заготовки. Комплекс дозволяє готувати фахівців за допомогою інтерактивного металообробного верстата з візуалізацією віртуальної зони різання. Різні режими навчання: початківець, середній, майстер – дають можливість підвищити якість їх підготовки. Інтарактивий предметний кабінет природничих наук. Інтерактивний предметний кабінет (ІПК) природничих наук обладнаний комплектом інтерактивного лабораторного обладнання. Він забезпечує високий рівень викладання природничих наук: хімії та фізики. Навчально–методичне обладнання кабінету базується на глибинному розумінні особливостей предмету, психології сприйняття навчального матеріалу [4]. Лінгафонний кабінет. Лінгафонний кабінет в пропонованій реалізації являє собою цифрову мовну лабораторію. На відміну від традиційних лінгафонних кабінетів від будується на основі стаціонарного або мобільного комп'ютерного кабінету, доукомплектованого спеціалізованим програмним забезпеченням [4]. Лінгафонний кабінет підтримує режими групової та індивідуальної роботи. Викладач отримує великі можливості для підготовки та викладання матеріалу, а також контролю знань та лінгвістичних навичок студентів: правильності вимови і швидкості мови. Інтеративна лабораторія електрозварювання. Продуктивність і якість зварювання залежать від застосовуваного зварювального обладнання, матеріалів, режимів зварювання, а головне – від кваліфікації зварювальника: рівня його теоретичних знань і практичної підготовки [4]. Комплект обладнання інтерактивної лабораторії електрозварювання дозволяє прискорити процес навчання технологіям зварювання (і відповідно знизити витрати), підвищити якість підготовки фахівців за рахунок застосування сучасних інтерактивних технологій при відпрацювання практичних навичок процесу зварювання. Тренажер зварювальника є унікальною вітчизняною розробкою фахівців Інституту електрозварювання ім.Патона академії наук України. Застосування мультимедійних засобів навчання в освіті. Термін мультимедіа – латинського походження, що поширився за рахунок англомовних джерел («multy» – множинний, складний та «media»– середовище, засіб, спосіб). В буквальному перекладі «мультимедіа» означає «множинний засіб» або «багато середовищ». Оскільки технології мультимедіа є комплексними, окремі їх елементи останнім часом називаються самостійними термінами, де слово «мультимедіа» трансформується в прикметник «мультимедійний/а»: мультимедійна система, мультимедійні програми [2]. Мультимедійні засоби – інтерактивні засоби, які дозволяють одночасно проводити операції з нерухомими зображеннями, відеофільмами, анімованими графічними образами, текстом, мовним і звуковим супроводом. Доведено, що 80 % інформації людина отримує через зорові відчуття. Використання мультимедійної наочності дає змогу зоровому образу не лише швидко сприйняти нові знання, а також за допомогою картинок-ілюстрацій перенестись у відповідні історичні періоди, тобто, посилити ефективність засвоєння матеріалу. Однак, варто зауважити, що наочність – це не властивість приладів і установок, адже вони стають «наочними» в результаті узгодженої взаємодії слова викладача та демонстраційного пристрою. Таким чином, підсумовуючи, можемо стверджувати, що одним із пріоритетних напрямків у галузі інформатизації освіти є розробка й впровадження мультимедійної техніки, введення в навчальний процес мультимедійних продуктів. Використання в практичній викладацькій роботі сучасних інформаційних технологій дозволяє, по-перше, змінити й збагатити зміст педагогічної освіти, й, по-друге, домогтися підвищення активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів на заняттях. Застосування електронної інтерактивної дошки в середовищі навчання.Електронні інтерактивні дошки – це ефективний спосіб впровадження електронного змісту й мультимедійних матеріалів у масове середовище навчання. Можна перелічити наступні види освітньої діяльності, що доступні при використанні електронної інтерактивної дошки [4]. Мотивацію найкраще можна визначити, як прагнення учня брати участь в освітньому процесі. Хоча учні можуть однаково прагнути до виконання якого–небудь завдання, джерела їхньої мотивації бувають різними. В одних мотивація внутрішня, через рефлексію й активну участь в уроках, що веде до пізнання й самоствердження. В інших вона зовнішня – різного роду спокуси, бажання одержати заохочення або першим вирішити поставлене викладачем завдання. Електронні інтерактивні дошки підійдуть обом типам учнів: Учні із внутрішньою мотивацією прагнуть виступити біля електронної дошки, для демонстрації перед товаришами своїх особистих досягнень. Учні із зовнішньою мотивацією віддаються загальному захопленню новою технологією, і задоволення від роботи з електронною дошкою викликає прагнення до активної участі в навчанні. Система ATutor для вирішення навчальних, економічних та гуманітарних задач.Для працівників творчих професій, таких як: письменники, педагоги, музиканти, художники та ін., важливим є етично–моральний комфорт під час роботи. Продуктивність у таких видах робіт може значно коливатись у залежності від творчої наснаги. Спосіб підвищення її може часто полягати у зручному інформаційному забезпеченні, якщо воно є частиною робочого оточення митця [3]. Використання LCMSATutor дозволяє викладачам легко організовувати різні курси навчання. Студенти отримують адаптивне і просте середовище навчання. Крім того програма ATutor підтримує ряд стандартів, що дозволяє на поточний момент і у майбутньому легко взаємодіяти із іншим програмним забезпеченням та легко втілювати сторонні програмні розробки. Слід відмітити, що ATutor — це перша LCMS, яка відповідає специфікації W3CWCAG — це означає, що програма доступна у тому числі і для користувачів із порушеннями здоров'я. Відповідність специфікації W3CXHTML 1.0 означає гарантію взаємодії із іншим програмним забезпеченням, що також її підтримує, яке як правило, розміщується і розповсюджується разом із ATutor. Для забезпечення сумісності із курсами для інших систем дистанційної освіти, ATutor підтримує специфікації ISM та SCORM. Висновок. Застосування інноваційних технологій в освіті - невід'ємний і дуже важливий етап побудови суспільства з інформаційною інфраструктурою. Серед найактуальніших завдань - необхідність забезпечення якісного засвоєння та впровадження інноваційних технологій навчання у традиційні навчальні дисципліни. До застосування інноваційних технологій у навчальному процесі можна підходити з багатьох сторін. Можна сказати, що використання інноваційних технологій під час занять істотно підвищує рівень знань і вмінь учнів, суттєво покращує рівень засвоєння матеріалу, підвищує рівень пізнавальних інтересів учнів, та мотиваційне забезпечення навчальної діяльності, обумовлену тим, що застосування інноваційних технологій є цікавим, новітнім. Література:
У статті розглядаються засоби застосування інноваційних технологій у навчальному процесі в ПТНЗ,визначаються педагогічні умови застосування цих технологій з метою інтенсифікації навчального процесу, також наводяться переваги і доцільність їх використання. Ключові слова: інновація, мультимедіа, мультимедійні засоби. |
Урок читання Тема : Т. Г. Шевченко співець краси рідного краю «Тарас Шевченко» (про нього) Т. Г. Шевченко – «Вітер з гаєм розмовляє…», «Садок вишневий коло хати» |
Урок читання Тема : Т. Г. Шевченко співець краси рідного краю «Тарас Шевченко» (про нього) Т. Г. Шевченко – «Вітер з гаєм розмовляє…», «Садок вишневий коло хати» |
Т. Г. Шевченка як громадянина, митця й людину; за допомогою У глибині сцени застигли 4 картини: Малий Тарас і мати, Оксана і Шевченко, юнак Шевченко, старий Шевченко. Звучить “Июнь” 1 частина... |
Тема: Т. Г. Шевченко співець краси рідного краю ... |
Біографія: Тарас Шевченко Тарас Григорович Шевченко народився 25 лютого (9 березня за н ст.) 1814р в с. Моринці Звенигородського повіту Київської губернії |
Миколаєнко А.Є., Шевченко А. В. Інформатика. 9 клас: Експрес-контроль... Рекомендовано Вченою радою Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів |
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ Ковальов В. О., викладач ВНЗ “Кіровоградський технікум механізації сільського господарства” |
ДИПЛОМНОГО ПРОЕКТУ Направляється студентка Шевченко М. О Шевченко Марина Олегівна за період навчання на факультеті Економічної інформатики з 2012 року до 2013 року повністю виконала навчальний... |
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ З ДИСЦИПЛІНИ “ЕЛЕКТРИЧНЕ ОСВІТЛЕННЯ І ОПРОМІНЕННЯ” Ковальов В. О., викладач ВНЗ “Кіровоградський технікум механізації сільського господарства” |
Шевченко є основоположником нової української літератури і родоначальником... ХІХ початку ХХ століть. Шевченко перший в українській літературі виступив як істинно народний поет, твори якого з усією повнотою... |