Як працювати зі здібними і обдарованими дітьми


Скачати 30.35 Kb.
Назва Як працювати зі здібними і обдарованими дітьми
Дата 11.02.2014
Розмір 30.35 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Як працювати зі здібними і обдарованими дітьми


Вчитель Миколаївської ЗОШ № 33

Кривцова С. В.
Формування творчої талановитої особистості є основним напрямком роботи творчого вчителя.

Майже всі батьки мріють про те, щоб їхня дитина отримала сприятливі умови для розвитку особистості, щоб змогла розвивати свій талант. Тому сучасним вчителям все більше доводиться задумуватися над тим, як же виявити обдарованість у дитини? І якщо навіть ми помічаємо у дитини певні здібності, то як же їх розвивати надалі? Адже обдаровані діти відрізняються від своїх однолітків своїм мисленням, креативністю. Важливо, щоб ці учні отримували завдання, які постійно будуть вимагати від них творчої роботи,пошуку, щоб постійно підтримувався їхній інтерес до роботи і бажання працювати.

Не можна залишати поза увагою виконану учнем роботу. Кожне виконане завдання –це творча праця, яка повинна стати поштовхом для наступного бажання працювати і пізнавати нове. Не можна давати гаснути вогнику бажання творити.

Навчального матеріалу на уроці здібним і обдарованим учням часом замало або він для них занадто легкий і це викликає втрату інтересу до навчання взагалі. Тому вчителям, які йдуть на уроки в класи, де є такі діти, треба заздалегідь подумати про розвиток компонентів творчих( інтелектуально – евристичних). Працюючи на уроках літератури у 5 класах, часто помічаємо , що в учнів досить низький рівень навичок виразного читання і доречно іноді самому вчителю прочитати твір емоційно й виразно, щоб зацікавити учнів, спонукати їх замислитися і пройнятися різними почуттями. Після цього вирішуємо проблеми, порушені у творі. Треба давати змогу висловитися кожному учню, ні в якому разі не заперечуючи думки тих учнів, що думають інакше. Можна записувати на дошці варіанти всіх думок , а потім приходити до спільного рішення. Використовувати інтерактивні технології, які допоможуть виявити здібних і обдарованих учнів.

Учням 7 – 8 класів слід ставити завдання, які теж будуть для них цікавими і кожна дитина зможе себе проявити. Ці завдання потребують неоднозначної відповіді, а спонукають учнів робити самостійні судження. Наприклад: Як змінювалася твоя думка протягом роботи над вирішенням цієї проблеми? Щоб ти порадив герою? Усіх учнів у класі треба привчити до важливості кожної сказаної в класі думки. Висловлювати свої думки учні повинні добровільно, без примусу і для кожного треба знайти час вислухати і знайти золоте зерно у відповіді. А для того щоб почути щось у відповідь, треба зацікавити навчальним матеріалом, створити ситуацію успіху.

З учнями старших класів треба вчителю особливо наполегливо працювати. Тому що, по – перше, часто відбувається втрата інтересу до навчання в цьому віці. По – друге, навчального матеріалу стає більше і він складнішає. Слід ретельно підбирати матеріал, щоб зацікавити і залучити до вдумливого читання великих творів. Можливо, перед читанням дати потрібну настанову, яка б привернула увагу до творчого пошуку, викликала інтерес до подальшої роботи. Які уривки можна інсценізувати? А чи мав вихід герой із ситуації, що склалася? По роботі з текстом можна запропонувати декілька видів різних завдань. Це дасть змогу об’єктивно перевірити роботу на уроці і творчо попрацювати здібним дітям. Учні старших класів можуть виконувати творчі роботи, проектні ( дослідницько – пошукові). Завдання слід ретельно готувати таким чином, щоб це дійсно була нова тема і щоб школярі виражали своє бачення цього питання. Перед тим


як учні будуть писати твір на уроці, слід уважно продумувати теми творів, щоб вони розкривали власне бачення проблеми, потребували власних роздумів і висновків.

Щоб виховати творчу особистість, треба постійно шукати нові методи і прийоми роботи з дітьми.

Якщо вчитель побачив не просто здібності у дитини, а обдарованість, важливо докласти максимум зусиль, щоб у дитини такої з роками не знижувався інтерес до нових

відкриттів, щоб дитина відчувала момент успіху і задоволення від своєї роботи. Треба проводити індивідуальну роботу з такими учнями, давати змогу більше спілкуватися , висловлювати свої думки, розвивати креативне мислення. Не боятися залучати таку дитину до участі у конкурсах , олімпіадах. І не треба розчаровуватися, якщо щось не вдається. Обов'язково підтримати дитину словом, пояснити , що вона досягне успіхів, врешті – решт завдання хоч і були непростими, але цікавими. Слід проаналізувати помилки таким чином, щоб дитина дійшла до істини сама.
І хоч робота зі здібними і обдарованими учнями потребує від вчителя додаткового часу, творчих пошуків, вона дає згодом той результат, котрий приносить моральне задоволення від своєї роботи і бажання нових відкриттів, перемог і успіхів.

Схожі:

Результати роботи вчителів м/о фізичної культури з обдарованими дітьми у 201 1 – 201 2 н р
Результати роботи вчителів м/о фізичної культури з обдарованими дітьми у 2011 – 2012 н р
ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ В УМОВАХ ІННОВАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО ЗАКЛАДУ
На сьогодні актуальною проблемою суспільства є збереження інтелектуальної еліти країни
Конкурс на кращий творчий проект «Як ми вивчаємо іноземну мову»
Робота з обдарованими дітьми по підготовці до ІІ етапу Всеукраїнських учнів- ських олімпіад. Шкільний
Урок рідної мови та літератури Яким він має бути сьогодні?
Робота з обдарованими дітьми. Розвиток творчих здібностей учнів на уроках літератури
1. Організаційне та функціональне забезпечення реалізації програми
Продовжити підготовку фахівців для роботи з обдарованими дітьми в школі шляхом підвищення їх кваліфікації та участі в методичних...
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ДЕПАРТАМЕНТУ З ГУМАНІТАРНИХ ПИТАНЬ ХАРКІВСЬКОЇ...
Методичний посібник для заступників директорів ЗНЗ та вчителів, які працюють з обдарованими дітьми
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ДЕПАРТАМЕНТУ З ГУМАНІТАРНИХ ПИТАНЬ ХАРКІВСЬКОЇ...
Методичний посібник для заступників директорів ЗНЗ та вчителів, які працюють з обдарованими дітьми
Науково- методичне забезпечення
Особливе місце серед них належить Г. С. Сковороді, педагогічні ідеї якого я використовую в роботі з обдарованими дітьми. Адже, Г....
Основні напрямки щодо покращення роботи з обдарованими дітьми
Також особливого особливого значення набуває наукове та методичне забезпечення, створення належних умов для самоактуаліазції та самореалізації...
Завдання щодо роботи з обдарованими дітьми в умовах загальноосвітнього навчального закладу
Розвиток високо технологічного інформаційного суспільства стимулює розвиток різноманітних форм позакласної навчальної роботи з учнівською...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка