Основні категорії дидактики.
Сутність педагогічної діяльності. Структура педагогічної діяльності. Специфіка педагогічної діяльності.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«метою освітнього процесу є передача знань».
|
Гуманістична природа педагогічної діяльності. Творчий характер праці вчителя. Рівні педагогічної творчості.
Основні цілі, завдання і принципи розвитку змісту освіти в контексті програми «Освіта» (Україна XXI ст.).
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«у спільній діяльності головне – швидше отримати результат виконання завдання».
|
Методи навчання за типом пізнавальної діяльності учнів.
Педагогічна технологія вчителя. Поняття педагогічної техніки.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«методична структура уроку включала опитування, вивчення нового матеріалу та його закріплення».
|
Принципи навчання як дидактична категорія. Принцип активності. Принцип мотивації.
Професійно-педагогічна направленість учителя. Педагогічне покликання вчителя.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«мета навчання – вивчити правило орфографії».
|
Вимоги до теоретичної готовності педагога. Вимоги до практичної готовності педагога.
Оцінка результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів. Основні критерії оцінки знань.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«учитель з допомогою запитання завжди домагається уваги учня, а учень своїм запитанням завжди хоче «перевірити» вчителя».
|
Завдання педагогіки на сучасному етапі розвитку суспільства. Державна національна програма «Освіті» (Україна ХХІ століття).
Контроль, перевірка, оцінювання, оцінка, облік. Спільне й відмінне у змісті понять.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«якщо вчитель використовує наочність, то це означає, що він реалізує принцип наочності».
|
Структура якостей особистості в контексті теорії навчання.
Урок комплексного застосування знань, умінь і навичок. Комбінований урок.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«головне в змісті освіти – це знання».
|
Принципи навчання як дидактична категорія. Принцип доступності. Принцип свідомості.
Загальна та професійна культура педагога.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«якщо змінити зміст навчального матеріалу, відібраного для уроку, то закономірно зміняться цілі уроку».
|
Поняття педагогічної етики та її складові. Педагогічний такт учителя.
Принципи навчання як дидактична категорія. Принцип зв’язку теорії з практикою. Принцип природо відповідності.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«усі традиційні засоби мають рівні дидактичні можливості».
|
Дидактика як наука та навчальна дисципліна. Мета й завдання дидактики. Об’єкт і предмет дидактики.
Особистість як об’єкт і суб’єкт навчання.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«у моделі випускника школи подається ідеальне уявлення про рівень освіти».
|
Зовнішні та внутрішні закономірності теорії навчання.
Здібності до педагогічної діяльності у структурі педагогічної майстерності.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«пріоритетна мета навчання – забезпечення знань і вмінь з предмету».
|
Професійна компетентність у структурі педагогічної майстерності.
Поняття про форми та форми організації навчання. Характеристика форм навчання.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«відеозаписи однаково прийнятні на уроках будь-яких навчальних предметів».
|
Закономірності пізнавального розвитку особистості.
Методи навчання на основі внутрішнього логічного шляху засвоєння знань.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«стандарт освіти – це модель випускника школи».
|
Принципи навчання як дидактична категорія. Принцип проблемності. Принцип науковості.
Педагогіка як наука, система діяльності, мистецтво. Об’єкт і предмет педагогіки. Особливості предмета й об’єкта педагогіки.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«сьогодні на уроці ви повинні прочитати вірш і запам’ятати його – це ваша задача».
|
Принципи навчання як дидактична категорія. Принцип міцності. Принцип ґрунтовності.
Сутність педагогічного процесу. Педагогічний процес – педагогічна система. Етапи педагогічного процесу.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«основна рушійна сила процесу навчання – протиріччя між учителем та учнем».
|
Особистість як об’єкт і суб’єкт навчання.
Перевірка домашнього завдання, актуалізація і корекція опорних знань.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«діти на уроці виконали десять вправ, склали чотири речення, усно опрацювали текст – такий результат їх навчальної діяльності».
|
Компетенції. Компетентності особистості.
Індивідуальний стиль діяльності вчителя.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«найкращим засобом забезпечення мотиваційної основи навчальної діяльності є фраза: не забувайте, вам складати іспит з цього предмету!».
|
Зв’язок дидактики з іншими дисциплінами.
Педагогічна техніка (внутрішня та зовнішня) як елемент педагогічної майстерності.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«вимоги до знань і вмінь учнів викладено в усіх навчальних документах, що розкривають зміст освіти».
|
Соціальна місія педагога. Професійні функції педагогічної діяльності.
Урок – основна форма організації навчання. Типологія уроків.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«підіб’ємо підсумки уроку: Петренко – «четвірка», Мазайло та Чепурна – «трійки».
Поняття педагогічної мети. Ступенева система педагогічних цілей. Мета сучасної системи освіти.
Підготовка вчителя до уроку, самоаналіз його результатів.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«а зараз виконуємо спільне завдання всі разом, у кожного з вас на картці записано, що ви маєте робити; починаймо!».
|
Практичні методи навчання: сутність і зміст.
Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«для того, щоб внести зміни у навчальний план, достатньо мати необхідні педагогічні кадри».
|
Форми організації навчання.
Гуманістична спрямованість як елемент педагогічної майстерності.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«учителька, дивлячись на Василька, який почав відволікатися й шуміти, застосувала перевірений метод – не перериваючи своєї розповіді, вона посварилася на нього пальцем».
|
Загальнопедагогічні науки. Функціональні педагогічні науки. Зв’язок педагогіки з іншими науками.
Узагальнення і систематизація знань. Застосування знань в стандартних і змінених умовах.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«на уроці було все: і цікавий зміст, і активні методи навчання, і запитання вчителя – значить, процес навчання був цілісний».
|
Принципи навчання як дидактична категорія. Принципи цілеспрямованості навчання. Принцип наочності.
Основні категорії педагогіки. Функції педагогіки.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«головне в процесі навчання – результат, і не важливо, яким способом його досягнули».
|
Складові педагогічної майстерності.
Наочні методи навчання: сутність і зміст.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«учителька вдало використовувала на своєму уроці методи стимулювання й наочні методи навчання».
|
Поняття компетентності. Види професійної компетентності. Структура професійної компетентності.
Урок формування і вдосконалення вмінь і навичок. Урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«у навчальному плані визначено, що і в якій послідовності вивчається».
|
Основні принципи контролю знань.
Поняття про метод і прийом у дидактиці.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«найголовніше моє завдання – пояснити дітям нове правило».
|
Основні категорії педагогіки. Функції педагогіки.
Урок оволодіння новими знаннями. Урок узагальнення і систематизації знань.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«недисциплінованість учнів – це закономірне явище».
|
Принципи навчання як дидактична категорія. Принцип емоційності. Принцип індивідуального підходу.
Професійно обумовлені вимоги до особистості педагога. Педагогічні здібності.
Педагогічна задача.
Знайди й виправ педагогічні помилки й неточності:
«учителька розпочала урок української мови з актуалізації знань: вона перевірила домашнє завдання й переконалася, що всі учні виконали його правильно, окрім Іванка, який, як завжди, переплутав номери вправ».
|
|