ОБЛАСНИЙ КОНКУРС НА КРАЩУ МЕТОДИЧНУ РОЗРОБКУ З НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ НОМІНАЦІЯ: РОЗРОБКА ОСВІТНІХ ПРОЕКТІВ, ПРОГРАМ, СЦЕНАРІЇВ


Скачати 167.95 Kb.
Назва ОБЛАСНИЙ КОНКУРС НА КРАЩУ МЕТОДИЧНУ РОЗРОБКУ З НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ НОМІНАЦІЯ: РОЗРОБКА ОСВІТНІХ ПРОЕКТІВ, ПРОГРАМ, СЦЕНАРІЇВ
Дата 09.02.2014
Розмір 167.95 Kb.
Тип Конкурс
bibl.com.ua > Інформатика > Конкурс
НЕМИРІВСЬКИЙ БУДИНОК ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ
ОБЛАСНИЙ КОНКУРС НА КРАЩУ МЕТОДИЧНУ РОЗРОБКУ З НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ
НОМІНАЦІЯ: РОЗРОБКА ОСВІТНІХ ПРОЕКТІВ, ПРОГРАМ, СЦЕНАРІЇВ

СТВОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ДОСЛІДНИЦЬКОГО ПРОЕКТУ –

МУЛЬТИМЕДІЙНОЇ ПРЕЗЕНТАЦІЇ -

З СЕРІЇ «ВИДАТНІ ЛЮДИ БРАЦЛАВЩИНИ»

НА ТЕМУ

« АНТОН ТУРЧАНОВИЧ –

ВИНАХІДНИК ВІЙСЬКОВОЇ ПОЛЬОВОЇ КУХНІ»




КЕРІВНИК ЛІТЕРАТУРНО-КРАЄЗНАВЧОГО ГУРТКА

ВЕРТИПОРОХ ВАСИЛЬ ВОЛОДИМИРОВИЧ

НЕМИРІВ – 2010


ВСТУП

Закон України «Про Позашкільну освіту» визначає одними з пріоритетних завдань позашкільної освіти виховання в учнів « патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу», а також створення умов для їх «творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку» [1, 5],. У даному контексті актуальним методом досягнення навчального, розвиваючого, виховного результатів для гуртків, секцій, об’єднань нетехнічного напряму є метод навчальних проектів - створення учнівської мультимедійної презентації, бо він дозволяє учням через втілення, як правило, гуманітарного змісту у високотехнологічну форму розвиватися і творчо, й інтелектуально, й духовно. «Ці технології , - стверджує О. Закревська, - формують соціальні, мотиваційні, естетичні, мовні, культурологічні, комунікативні компетенції учнів, сприяють розвиткові особистості та її повноцінній самореалізації в сучасному житті» [2, 17]

На думку О. Липецького, навчальний проект слід ро­зуміти як особистісно орієнтовану технологію та спосіб організації самостійної роботи учнів, спрямо­ваної на вирішення навчального завдання, що інтегрує проблемний підхід, групові методи, передбачає рефлексивну, презентаційну, до­слідницьку, пошукову та інші види діяльності учнів. [3, 10], Психолого-педагогічні та методичні аспекти методу навчальних проектів розкриті досить глибоко для їх використання в науково-технічній діяльності дітей та молоді. Проте проблема впровадження такого методу у роботу нетехнічних гуртків позашкільних навчальних закладів потребує подальшого вивчення.


Метою даної роботи є визначення практичних підходів до використання комп’ютерних технологій у проектній діяльності гуртківців позашкільних навчальних закладів з метою розвитку їх творчих здібностей та показати систему роботи керівника гуртка та гуртківців під час створення мультимедійної презентації на окремому конкретному прикладі.

Для цього буде проаналізовано досвід кількарічної роботи літературної студії «Лелеченя» та «Літературно-краєзнавчого гуртка» Немирівського будинку дитячої та юнацької творчості.

Для даної категорії дитячих об’єднань найкраще підходять такий вид навчальних проектів як інформаційно-дослідницький, що передбачає збирання різноманітної інформації про певний об’єкт і висунення власних гіпотез щодо окремих маловідомих або суперечливих фактів, їх аналіз, перевірку. Такий проект носить міжпредметний характер (для його створення потрібні знання з літератури, історії, географії, краєзнавства, тощо). У його реалізації беруть участь, як правило, кілька гуртківців, бо потрібними є і літературознавці , й історики, і фотомайстри, і знавці комп’ютерних технологій. Тому під час створення перших презентацій проект має бути або парним, або груповим. Мультимедійна презентація стає результатом реалізації проекту.

СТВОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ДОСЛІДНИЦЬКОГО ПРОЕКТУ - МУЛЬТИМЕДІЙНОЇ ПРЕЗЕНТАЦІЇ

Для даного виду проектів, на нашу думку, можна запланувати наступні етапи діяльності учнів:


1.Обмірковування теми проекту. Визначення його мети та завдань.

2.Складання плану дій:

2.1. визначення джерела необхідної для виконання проекту інформації;

2.2. розподіл між учасниками проекту завдання;

2.3. визначення часу виконання окремих завдань.

3. Проведення досліджень

3.1. збирання інформації;

3.2. вивчення та систематизація;

3.3. формулювання висновків.

  1. Оформлення звіту про виконання проекту у вигляді мультимедійної презентації

  2. Презентація , оцінка і самооцінка.


1.Обмірковування теми проекту. Визначення його мети та завдань.
На першому етапі керівник гуртка пропонує учням теми для майбутніх проектів. Гуртківці вибирають земляка, над вивченням життєвого і творчого шляху якого мають бажання працювати, і ставлять у загальному вигляді мету: показати, який зв’язок між ним, його життям та діяльністю та рідним краєм.
2.Складання плану дій
На другому етапі здійснюється розподіл гуртківців на групи. У кожній групі розподіляються між учасниками проекту ролі та завдання. Зазвичай, така група складається з літературознавця, історика, фотографа, комп’ютерщика. В залежності від вибраної теми керівником обирається або літературознавець, або історик.

Одна із груп вибрала тему під попередньою назвою «Винахідник польової кухні Олександр Турчанович та наш край».

Після чого визначаються джерела необхідної інформації. Це, як правило,

  • шкільна, міська бібліотеки;

  • архівні матеріали;

  • матеріали власних експедицій;

  • свідчення очевидців;

  • мережа Інтернету.

Далі складається приблизний план роботи кожної групи. Якщо керівником ставиться вимога закінчити усі проекти одночасно для їх спільної презентації, то дата закінчення узгоджується між усіма учасниками проектів. Але визначення часу виконання окремих завдань здійснюється кожною групою окремо.

Керівник гуртка знайомить учасників проекту з критеріями його оцінювання та пам’яткою з дотримання авторських прав. Наприклад, може оцінюватися (за О. Липецьким) [3, 12],

  • глибина проникнення в проблему;

  • залучення знань з інших галузей;

—доказовість прийнятих рішень, уміння аргументувати висно­вки;

  • активність кожного учасника проекту відповідно до його інди-відуальних можливостей;

  • характер спілкування й взаємодопомоги, взаємодоповнюваності учасників проекту;

—естетика оформлення результатів проведеного проекту;

—уміння відповідати на запитання, лаконічність й аргументованість відповідей

Ось як може виглядати пам’ятка про дотримання авторських прав при використанні електронних публікацій з Інтернету:

При використанні електронних публікацій з Інтернету

- треба вказувати ім'я автора, праця якого використовується, і першоджерело (повну назву та адресу публікації) обов'язково при цитуванні, при використанні невеликих фрагментів публікацій (тексту, аудіо- та відеофрагментів, гра­фіки) як ілюстрацій до власних матеріалів;

- можна копіювати (роздруковувати на принтері чи копіювальному апараті) невели­кі за обсягом електронні публікації, якщо це робиться для навчальних чи дослід­ницьких цілей;

- не можна копіювати елементи дизайну, частини веб-сторінок, якщо автор сайту не вказує на можливість їх використання.
Окрім того, кожна група починає компонувати портфоліо навчального проекту у паперовому або електронному варіанті.

Перед тим, як учні почнуть працювати у комп’ютерному класі, необхідно познайомити їх з правилами техніки безпеки

Вимоги безпеки роботи у комп’ютерному класі

  • Заборонено ходити , голосно розмовляти.

  • Виконувати слід тільки зазначене учителем завдання. Категорично заборонено виконувати інші роботи.

  • На клавіші клавіатури потрібно натискати плавно, не припускаючи ударів.

  • Заборонено самостійно переміщувати апаратуру.

  • Заборонено запускати ігрові програми.

  • У випадку виникнення неполадок треба повідомити викладача або лаборанта.

  • Не намагатися самостійно відрегулювати апаратуру.


Електронне портфоліо, на нашу думку, повинно містити наступні папки і документи на початок проекту


ПОРТФОЛІО ПРОЕКТУ

назва





Папка№1

організаційні матеріали

Папка№2

довідкові

матеріали

Папка№3

зібрані

матеріали

Папка№4

допоміжні

матеріали

план проекту

критерії оцінювання


Папки «зібрані матеріали» та «допоміжні матеріали» на даний момент пусті


розподіл обов’язків

пам’ятки з дотримання авторських прав


зразки

проектів


На даному етапі керівник гуртка допомагає розподілити ролі й обов’язки у групах, спланувати діяльність, обговорити з керівниками груп можливі форми захисту проекту.
3. Проведення досліджень
Третій етап – етап проведення досліджень – найтриваліший і найвідповідальніший.

Гуртківці працюють самостійно над пошуком необхідної інформації, наповнюючи вміст папки №3. Учасники проекту «Винахідник польової кухні Олександр Турчанович та наш край» через певний час занесли до неї наступні матеріали:

- відскановані уривки статей з фото винахідника, знайдені у газетах міської бібліотеки;

- краєвиди Брацлава, зроблені самими гуртківцями;

- висловлювання відомих людей про дослідника, виписані з підручників, монографій, знайдених у шкільній бібліотеці та власних книгозбірнях;

- перелік документів з мережі Інтернету

Після того, як папка №3 до певної міри наповнена, розпочинається вивчення та систематизація документів. Продовжуючи працювати над темою, група вирішила, що в ній можна виділити чотири підтеми:

  1. З історії організації харчування в арміях світу різних часів.

  2. Польова кухня О. Турчановича

  3. З життєпису О. Турчановича.

  4. Польова кухня від винайдення до нашого часу..

Усі зібрані матеріали ревізуються, і ті, що у мультимедійній презентації не будуть використані, потрапляють до папки №5 «допоміжні матеріали»


  1. Оформлення звіту про виконання проекту у вигляді мультимедійної презентації


Четвертий етап – етап оформлення результатів проекту – складається з двох частин:

Етапи підготовки мультимедійної навчальної презентації:

        складання сценарію реалізації;

        розробка дизайну презентації;

        підготовка медіафрагментів (тексти, ілюстрації, відео, запис аудіофрагментів);

        підготовка музичного супроводу;

        тест-перевірка готової презентації.

Створення мультимедійної презентації розпочинається зі складання її плану та написання сценарію.

Під час виконання завдань четвертого та п’ятого етапів керівник не бере безпосередньої участі в роботі груп, проте за необхідності консультує гуртківців, ненав’язливо контролює їхні дії.

Далі складається сценарій презентації. Це може проводитись у вигляді спеціальних бланків, у яких записують короткий зміст кожного слайда.

У нашому випадку сценарій презентації має такий вигляд:

Слайд №1

Заголовок: -

Ілюстрації: -

Текст: літературно-краєзнавчий гурток Немирівського будинку дитячої та юнацької творчості представляє


Слайд №2

Заголовок: Антон Турчанович. Українець, який нагодував усі армії світу

Ілюстрації: Портрет Антона Турчановича

Текст: -


Слайд №3

Заголовок: НЕЛЕГКА ДОЛЯ ВОЇНА

Ілюстрації: Римські воїни обідають

Текст: До Російсько-японської війни 1904—1905 рр. протягом 14 454 війн в історії людства солдати або «об’їдали» мирних жителів, або готували гарячу їжу в казанах



Слайд №4

Заголовок: НЕЛЕГКА ДОЛЯ ВОЇНА

Ілюстрації: Фото реконструкції Запорізької Січі

Текст: Запорізькі козаки, як і всі тогочасні солдати, самі варили їжу. У кожному курені на 150 козаків був один кухар, йому допомагали кухарчуки.



Слайд №5

Заголовок: НЕЛЕГКА ДОЛЯ ВОЇНА

Ілюстрації: Фото козацького казана

Текст: Їжу готували тричі на день — соломаху, тетерю, щербу. Для приготування їжі здавна слугували мідні або чавунні казани, підвішені на гаках у сінях куреня.




Слайд №6

Заголовок: НЕЛЕГКА ДОЛЯ ВОЇНА

Ілюстрації: Малюнок із зображенням російських воїнів

Текст: В російській армії аж до кінця ХІХ століття приготування їжі залишалося обов’язком самих солдатів. Вони об’єднувалися в артілі, артільники отримували продукти, розпалювали вогнища, у казанах варили солдатську їжу...



Слайд №7

Заголовок: НЕЛЕГКА ДОЛЯ ВОЇНА

Ілюстрації: Репродукції картин із зображенням приготування їжі французькими та американськими солдатами

Текст: Підписи до малюнків



Слайд №8

Заголовок: «УНІВЕРСАЛЬНА ПЕРЕНОСНА ПІЧ» АНТОНА ТУРЧАНОВИЧА

Ілюстрації: Малюнок із зображення бою між росіянами та японцями

Текст: Тільки під час Російсько-Японської війни 1905 року вперше в бойових умовах було випробувано похідну кухню конструкції нашого співвітчизника підполковника Турчановича.




Слайд №9

Заголовок: «УНІВЕРСАЛЬНА ПЕРЕНОСНА ПІЧ» АНТОНА ТУРЧАНОВИЧА

Ілюстрації: Репродукція листівки «Російська польова кухня»

Текст: Цю кухню називали по-різному: похідна кухня, польова кухня, а сам винахідник назвав її «універсальна переносна піч».





Слайд №10

Заголовок: «УНІВЕРСАЛЬНА ПЕРЕНОСНА ПІЧ» АНТОНА ТУРЧАНОВИЧА

Ілюстрації: Фото із зображенням російських воїнів, що обідають

Текст: Спочатку польові кухні були на кінній тязі і являли собою металеву пічку і казан із кришкою на двоколці і передок із запасом борошна, круп і хліба. Високий комин весело димів на стоянці і під час походу, у топці горіли дрова…



Слайд №11

Заголовок: Антон Турчанович

Ілюстрації: Портрет Антона Турчановича

Текст: Антон Турчанович (1854—1943), із дворян, прослужив у Російській армії 40 років. Почав службу рядовим 1875 року, перший офіцерський чин прапорщика отримав у 1878 році під час Російсько-турецької війни 1877—1878 рр




Слайд №12

Заголовок: Антон Турчанович

Ілюстрації: Зображення Георгієвського христа

Текст: У відставку Антон Федорович вийшов 1915 року, маючи чин полковника. За роки служби і під час бойових походів нагороджений орденами та медалями, у тому числі орденами Св. Володимира 4-го ступеня з бантом, солдатським Георгіївським хрестом 4-го ступеня




Слайд №13

Заголовок: Антон Турчанович

Ілюстрації: Фото церкви у Брацлаві

Текст: Помер талановитий винахідник на 90-му році життя в містечку Брацлав





Слайд №14

Заголовок: ДЯКУЮЧИ НАШОМУ ЗЕМЛЯКОВІ

Ілюстрації: Фото польової кухні часів Великої Вітчизняної війни

Текст: Військово-польова похідна кухня стала для воїнів армій країн світу «домашнім вогнищем», яке годувало солдата гарячою їжею в нелегких умовах окопного життя на війні або на довгих маршах під час маневрів.



Слайд №15

Заголовок: ДЯКУЮЧИ НАШОМУ ЗЕМЛЯКОВІ

Ілюстрації: Фото автомобіля та кухні 40 років минулого століття

Текст: І дуже шкода, що на парадах серед струнких солдатських колон і грізної бойової техніки не побачиш звичайної похідної кухні.



Слайд №16

Заголовок: ДЯКУЮЧИ НАШОМУ ЗЕМЛЯКОВІ

Ілюстрації: Фото сучасної польової кухні

Текст: Адже кухня - один з основних технічних засобів тилової служби — пам’ятник таланту нашого співвітчизника Антона Турчановича.



Слайд №17

Заголовок: -

Ілюстрації: -

Текст: У презентації використано матеріали “Робітничої газети”, газети “Дзеркало тижня”, мережі Інтернету та матеріли власних досліджень




Слайд №18

Заголовок: АНТОН ТУРЧАНОВИЧ УКРАЇНЕЦЬ, ЯКИЙ НАГОДУВАВ
УСІ АРМІЇ СВІТУ


Ілюстрації: Фото сучасної польової кухні

Текст: Автор Буйновський Богдан

Керівник Вертипорох В. В.

Будинок дитячої та юнацької творчості м. Немирова

2010 рік




Перед оформленням презентації за допомогою ілюстрацій, фото, цитат і таке інше, доцільно попрацювати над загальним оформленням слайдів. Шаблони, що існують у комп’ютерній програмі, не завжди можуть відповідати змісту презентації. Тоді їх доцільно створювати самим. Так, гуртківці – дослідники творчості М. Трублаїні вирішили, що основним мотивом презентації має бути романтичне зображення вітрильника – символу мандрів, а основний колір – синій, бо це колір моря і неба, де відбуваються основні події майже усіх творів письменника.

У нашому випадку для оформлення слайдів вибрано колір солдатської військової форми

Не вдаючись детально у технічну сторону питання, слід зазначити, що у керівника гуртка повинні бути певні навички роботи з комп’ютером , особливо з програмою Microsoft Power Point.

Якщо фотомайстер і комп’ютерщик більше працюють над мультимедійною презентацією, то літературознавець та історик – над написанням текстового варіанту, дотримуючись усіх вимог щодо змісту та оформлення науково-популярного дослідження.

Останній етап роботи над проектом може відбуватися за участі гостей – представників керівництва закладу, громадськості, однокласників – урочисто, але по-діловому. Усім учасникам проекту і гостям можна запропонувати заповнити відгук про демонстрацію проекту в такій формі:

№ пп Оцінюється Коментарі

1

Глибина занурення в проблему

Позитивні моменти



Можливе вдосконалення



2

Естетика оформлення результатів

Позитивні моменти



Можливе вдосконалення



3

Застосування комп’ютерних технологій

Позитивні моменти



Можливе вдосконалення



4

Вміння відповідати

на запитання

Позитивні моменти



Можливе вдосконалення



Література

  1. Концепція позашкільної освіти та виховання // Шкільний світ. – 2005. - №101-102.

  2. Закревська О. Використання мультимедійних технологій на уроках української словесності //Дивослово. – 2009. - №2

  3. Липець кий О. Навчальні проекти і розвиток творчих здібностей // Позашкілля. – 2009. - №4.

Схожі:

ОБЛАСНИЙ КОНКУРС НА КРАЩУ МЕТОДИЧНУ РОЗРОБКУ З НАУКОВО- ТЕХНІЧНОГО...
НОМІНАЦІЯ : Опис перспективного досвіду керівників гуртків із різних напрямків науково- технічної творчості учнівської молоді
Уроку: «Україна вишивана»
Матеріал на обласний конкурс на кращу методичну розробку з декоративно-прикладної творчості
УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ
Обласний конкурс на кращу методичну розробку серед педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів
Обласний конкурс на кращу методичну розробку серед працівників позашкільних закладів
...
ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
Номінація: “Опис перспективного досвіду роботи педагогічних колективів, керівників гуртків із різ них напрямків науково-технічної...
Конкурс на кращу годівничку
Свята зимуючих птахів та на кращу розробку заняття про зимуючих птахів. На конкурси було надіслано 112 світлин авторських годівниць,...
ОБЛАСНИЙ КОНКУРС НА КРАЩИЙ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ МАТЕРІАЛ ТУРИСТСЬКО-...
...
ОБЛАСНИЙ КОНКУРС НА КРАЩИЙ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ МАТЕРІАЛ ТУРИСТСЬКО-...
...
Про Всеукраїнський конкурс проектів та програм розвитку місцевого...
Цим Положенням регулюється процедура проведення Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування (далі...
Конкурс є ресурсним і розглядається як джерело пошуку інновацій в...
Львівський обласний дитячий еколого-натуралістичний центр 25 березня 2011 року проводить обласний етап ІІ Всеукраїнського конкурсу...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка