УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ


Скачати 226.87 Kb.
Назва УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ
Дата 24.02.2016
Розмір 226.87 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Міністерство освіти і науки України

НЕМИРІВСЬКИЙ БУДИНОК ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ

ВІННИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ

УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ

Обласний конкурс на кращу методичну розробку серед педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів

НОМІНАЦІЯ :

Опис структури та функціонування соціально- виховної системи Немирівського Будинку дитячої та юнацької творчості.

Методист БДЮТ

Горбенко Л.П.

2011

Опис структури та функціонування соціально- виховної системи Немирівського Будинку дитячої та юнацької творчості.

Соціалізація молодого покоління є провідною функцією позашкільної освіти України. Враховуючи реалії сьогодення, необхідно зазначити, що цей процес відбувається в надзвичайно складних умовах, для яких характерна як глобалізація різних сфер матеріального і духовного життя людства, так і локалізація, загострення суперечностей, поглиблення розбіжностей у соціально - економічному розвитку суспільства.

Людство постало перед цивілізаційною кризою, зумовленою, перш за все, невідповідністю між темпами розвитку матеріальної і духовної культури. Глибокі зміни людського духу, що призводять до дегуманізації суспільства, - найгостріша з глобальних проблем людства. Її проявами є зростання вандалізму, жорстокості, наркоманії, алкоголізму і таке інше. Поширення цих негативних явищ серед молоді стає загрозою для морального виживання.

У цій ситуації надзвичайно цінними є зусилля позашкільних навчальних закладів, які є своєрідними острівками здійснення бажань дитини. Вони надають підростаючому поколінню можливість самореалізуватися, зробити вибір діяльності чи майбутньої професії, сформувати достовірні уявлення про оточуюче середовище і способи зробити його набагато кращим.

У наш час молоде покоління стає найпотужнішим чинником у політичному, економічному, соціальному, культурному розвитку суспільства. Можливість самореалізуватись у будь - якому виді діяльності діти та молодь отримують завдяки різноманітним напрямкам позашкільної освіти і виховання, які визначені у Законі України « Про позашкільну освіту». Їх склад і зміст постійно оновлюється відповідно до нагальних вимог часу та соціуму.

Різноманітні форми позашкільної освіти ( гуртки, секції, студії, творчі об’єднання, клуби, творчі колективи ) сприяють повному і гармонійному розвитку дитини. Тут підтримується атмосфера доброзичливості і розуміння; створюються ситуації успіху; виховується наполегливість у здійсненні планів і мрій.

Вихованці позашкільного навчального закладів мають не лише засвоїти певні знання та вміння, а й бути здатними самостійно здобувати їх, творчо мислити, співпрацювати та спілкуватися на основі толерантності, гуманізму, накопичувати власний життєвий досвід, уміти приймати відповідальні рішення, бути здатними до саморозвитку та самовдосконалення, повноцінно реалізувати себе в соціумі, що постійно змінюється.

Одним із основних завдань позашкільної освіти Будинку дитячої та юнацької творчості є виховання громадянина України, становлення компетентної, творчої особистості, якій притаманні почуття власної гідності, повага до прав і свобод людини, здатність до саморозуміння і самовдосконалення, активної участі у соціальному житті країни, соціально компетентної особистості, здатної успішно діяти в реальних життєвих ситуаціях.

В Немирівському Будинку дитячої та юнацької творчості напрацьована соціально - педагогічна виховна система по створенню умов для розвитку особистості, їхнього самовизначенню та саморозвитку шляхом впровадження ефективних технологій, націлених на формування нового педагогічного мислення колективу однодумців, що сприяють забезпеченню стабільності та новизни у функціонуванні виховної системи.

В Будинку дитячої та юнацької творчості розроблений авторський проект «Обдарована дитина», який направлений на виконання соціально- значущих завдань, вирішення проблем, з якими зустрінуться гуртківці у своєму житті. Розроблена концепція позашкільної установи по формуванню здібностей та обдарувань гуртківців на 2009-2012 роки.

Метою проекту є забезпечення підтримки обдарованої молоді шляхом створення умов для її творчого, інтелектуального, духовного, фізичного розвитку, набуття вихованцями нового соціального досвіду розширення їх світогляду та кола спілкування; усвідомлення своїх можливостей, лідерських та організаторських здібностей, створення умов самореалізації та соціалізації, участі вихованців у практичній діяльності( школі лідерів, у ролі соціологів, журналістів, членів журі тощо при проведенні ними опитувань, соціально- психологічних тренінгів) . Одним із основних завдань проекту є залучення обдарованої молоді до здобуття позашкільної освіти з метою задоволення потреб у професійному самовизначенні та творчій реалізації.

Концепція розвитку позашкільної освіти і виховання в Немирівському Будинку дитячої та юнацької творчості , яка напрацьована методистом та творчою групою позашкільного закладу передбачає особистісно- зорієнтований підхід до організації діяльності закладу, який враховує особливості й психофізичні якості всіх суб’єктів навчально - виховного процесу, спрямована на створення інноваційного професійного поля, формування педагога - психолога, дослідника, йде шляхом не дублювання системи, а знаходить свій найоптимальніший варіант, в основу якого покладає соціальний захист дитини - надання їй допомоги у поглибленні знань, стимулюванні розвитку нахилів і здібностей у різних галузях практичної життєвої діяльності.

В позашкільній установі створені належні умови для розвитку творчого потенціалу особистості, її задатків і здібностей. Навчально - виховний процес насичений такою діяльністю, яка сприяє повному задоволенню і розвитку пізнавальних інтересів гуртківців, надає їм максимальну свободу для творчого просування, пробуджує прагнення цікаво провести дозвілля. Створені всі умови для підготовки педагогів, спроможних працювати в умовах закладу із збереженням деяких традиційних форм роботи, напрацьована певна система підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, яка покликана розвивати творчий потенціал сучасного педагога, вдосконалювати його педагогічну культуру.

Набір в гуртки проводиться із врахуванням інтересів дітей. Велика увага приділяється дітям, що потребують соціальної підтримки.

Педагогічний колектив позашкільної установи працює над проблемною темою: « Розвиток творчого потенціалу гуртківців шляхом впровадження сучасних особистісно орієнтованих форм і методів в організацію навчально - виховного процесу».

Протягом останніх років творча група позашкільної установи працює над темою:» Моніторинг творчого потенціалу гуртківців з метою його розвитку».

В позашкільній установі створена так звана лабораторія психолого - педагогічних досліджень, діяльність якої пов’язана з вивченням факторів, що впливають на ефективність навчально- виховного процесу здійснення психолого- педагогічної діагностики педагогічного та дитячого колективу в умовах переходу від гуртків до освітніх структур.

Основним завданням діагностики є визначення критеріїв професійної придатності педагогів для роботи в позашкільному закладі, створення програми соціально- педагогічних досліджень серед педагогів з оцінкою їх педагогічних якостей, корекцією та подальшим прогнозуванням їх діяльності і т.д. Результати цих досліджень стали матеріалом для остаточного створення системи методичного забезпечення з акцентом на науково- методичну спрямованість.

В Будинку дитячої та юнацької творчості склалася певна система по створенню авторських програм, які являють собою чітку, науково обґрунтовану систему комплексного надання освітньої підготовки, в якій діяльність всіх структурних підрозділів органічно та методично пов’язані. Авторські програми «Навички життя. Твоє здоров’я», « Обдарованість», «Шлях до успіху», « Духовність в твоєму житті» - є складовими проекту позашкільної установи «Обдарована дитина» та концепції роботи з обдарованою молоддю позашкільної установи на 2009-2012 роки. Авторські програми розроблені методистом позашкільної установи і успішно використовуються педагогічними працівниками району та області.

Головною ідеєю соціально - профілактичної програми « Навички життя. Твоє здоров’я», є захист дітей від вживання наркотичних і токсичних засобів, підвищення культури спілкування, уміння боротись зі стресами, об’єктивно ставитись до невдач і успіхів, приймати правильне рішення в критичній ситуації, підвищувати самооцінку, позитивне « Я».

Авторська програма «Обдарованість», що створена методистом позашкільної установи є складовою навчально - виховної системної структури діяльності позашкільної установи ,направлена на виконання соціально - значущих завдань, з якими зустрінуться гуртківці у своєму житті, програмою роботи керівників гуртків по розвитку творчих здібностей учнівської молоді, удосконаленню знань та вмінь, необхідних для духовного розвитку. Програма передбачає використання інноваційних технологій та має практичне використання в роботі керівників гуртків із здібними та обдарованими дітьми.

Для того,щоб дитина пережила почуття успіху, пройшла нелегкий шлях до нього, учитель повинен підтримати дитину в її особистому відкритті, добирати для неї все нові і нові, значно серйозніші завдання творчого характеру, надихати на їх виконання. Вчитель має створити такий інтелектуальний фон, який би розбудив пізнавальні інтереси у школярів, що перебувають у стані «інтелектуальної сплячки».

А тому, метою авторської програми «Шлях до успіху» є сприяння процесу самопізнання, усвідомлення підлітком власного «Я» як основи самовиховання; формуванню у підлітків ціннісних орієнтирів, вміння долати труднощі та відстоювати свої права на шляху до успіхів у житті.

Проблема духовного розвитку хвилювала людство протягом багатьох століть, але тепер вона стає гостро актуальною і незворотньою. Завтра може бути пізно. Усвідомлення цього приведе нас до чистоти почуттів і помислів, і ранок у родині буде починатися не з телевізійних новин, а з молитви ( нехай навіть безмовної) любові, подяки і покаяння. Метою авторської програми «Духовність у твоєму житті» є формування національної свідомості, морально - етичних якостей особистості , яка в своїй життєдіяльності керується загальнолюдськими й культурно - національними цінностями; утвердження принципів загальнолюдської моралі; розвиток творчих здібностей, талантів учнів, створення умов для самореалізації особистості, пошук оригінальних методик, технологій духовного розвитку особистості через визначення індивідуальних здібностей дитини.

Психолого - педагогічні інноваційні технології, що напрацьовані в позашкільній установі змінили структуру та якість педагогічного процесу . Результатом інноваційної діяльності позашкільної установи є інноваційний продукт, що зазнав певних технологічних змін. Інноваційним продуктом Будинку дитячої та юнацької творчості є новий зміст і технологія навчання і виховання; форми і методи організації освітнього середовища тощо.

В позашкільній установі відбулися позитивні зміни, що сприяли:

- Формуванню мотиваційної, теоретичної та функціональної готовності до інноваційної, пошуково-експериментальної діяльності;

- Формуванню сучасного стилю мислення з його характерними ознаками: креативністю, системністю, гнучкістю, динамізмом, перспективністю, об’єктивністю, концептуальністю тощо;

- Засвоєнню ефективних стратегій та технологій удосконалення навчально - виховного процесу, самореалізації, життєтворчості у провідних сферах життя ( професійній діяльності), соціальному середовищі;

Поєднанню взаємозв’язку, взаємодоповненню професійного і особистісного зростання, мотивації неперервного саморозвитку;

  • Створенню власної діяльності, в якій органічно поєднується індивідуальні якості та нормативні вимоги.

Впровадження психолого - педагогічних інноваційних технологій сприяло зростанню педагогічної майстерності учасників інноваційних процесів, результативності і якісних показників навчальних досягнень гуртківців.

Велика увага в позашкільному закладі звертається на впровадження у навчально - виховний процес методів інноваційного пошуку:

-Метод дослідження;

-наукового осмислення нововведення;

-моделювання реальних ситуацій;

-метод розробки програм;

-проектів;

- діагностування;

- аналізу кількісних та якісних показників інноваційного пошуку.

Завдяки впровадженню інноваційних технологій, в результаті співпраці педагога з учнем суттєво покращилась мотивація гуртківців до навчального процесу , зріс інтерес у педагогів установи до використання інтерактивних методів навчання гуртківців.

Щоб побачити та розкрити кожну дитину як особистість із багатогранними інтересами, однією із складових системи виховної роботи в нашій позашкільній установі в основу всієї діяльності було покладено роботу в проектах. Метою проектної системи є створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина, направлених на вирішення соціально значущих виховних проблем , формування покоління, здатне вчитися упродовж життя створювати і розвивати цінності громадянського суспільства. Захист проектів, науково - дослідницька робота , що практикується у навчально - виховному процесі позашкільної установи - це нова форма групової методичної роботи, що пов’язана із публічним захистом інноваційних підходів до вирішення певної педагогічної проблеми, спрямованої на вдосконалення навчально - виховного процесу.

З Вертипорохом Василем Володимировичем , керівником гуртка «Літературне краєзнавство» наша установа почала співпрацювати ще з 1996 року. Василь Володимирович - талановита людина, педагог за покликанням, є член Спілки журналістів Вінниччини, пише вірші, прозові твори. Працюючи з дітьми , багато докладає зусиль для розвитку творчих здібностей літературно - обдарованих дітей. Є засновником літературного альманаху «Лелеченя».

Таких збірочок із дитячими творами вийшло з тих пір багато: «Юна муза»- Юлії Бакало,» Провесінь» - Іванни Хоменко, « Барви настрою» -Юлії Кузьмич і Наталки Заєць, «Рідна матуся» Людмили і Любові Колонюк та багато інших. Талановиті літературно - обдаровані гуртківці неодноразово перемагали в районних та обласних літературних конкурсах.

Велику увагу керівник гуртка приділяє проектній діяльності своїх вихованців. Завдяки науково - дослідницькій пошуковій роботі гуртківці зібрали цікавий матеріал про видатних людей Брацлавщини. Інформаційно - дослідницькі проекти, якими займаються гуртківці літературно - краєзнавчого гуртка передбачає збирання інформації про певний об’єкт і висунення власних гіпотез щодо окремих маловідомих або суперечливих фактів, їх аналіз, перевірку. Такий проект носить міжпредметний характер( для його створення потрібні знання з літератури, історії, географії, краєзнавства, тощо).

У його реалізації беруть участь, як правило,декілька гуртківців. Вихованці «Літературно - краєзнавчого гуртка із великим задоволення створюють мультимедійні презентації, які є результатом реалізації проекту.

В 2009-2010 році гуртківці творчо попрацювали над проектами із мультимедійними презентаціями на тему: «Гоголь і наш край» - автор гуртківець Ляш Олена. Буйновський Богдан підготував і захистив проект про Данила Нечая, національного героя, пам’ятник якому побудований у Брацлаві. Проект « Подільське коріння Ф.М.Достоєвський створений за участі Катерини Підрушняк , а робота « Шлях Шевченка через Брацлав є авторським проектом Юлії Шабанової та Оксани Чорнобильської.

Змістовну роботу по екологічному вихованню проводить керівник гуртка «Екологічна варта» Брель О.І. Програма гуртка багатопланова і багатогранна. Вона спрямована на забезпечення широкої популяризації екологічних знань та забезпечення вільного творчого інтелектуального розвитку дітей, вдосконалення їхніх здібностей, талантів та обдарувань, стимулювання творчої активності і самореалізації кожної особистості як громадянина України.

Основною метою гуртка керівник гуртка є формування у школярів цілісного бачення нерозривної системи: «людина - довкілля», формування на

даній основі екологічного мислення та світоглядних переконань, закладаючи таким чином, підвалини високої екологічної культури у підростаючого покоління . Активні та інтерактивні методи навчання екології, які застосовує керівник гуртка - це робота в малих групах, дискусії, диспути, мозкові штурми, рольові та ділові ігри, тренінги, розробка екологічних проектів, організація екологічних стежок. У процесі навчання на гуртку особливо цінним є метод проектів, під яким розуміють конкретне творче завдання, індивідуальне або групове виконання якого дає змогу поетапно рухатися до прийнятої та усвідомленої мети. Форми роботи, які практикує з гуртківцями Брель О.І. - різноманітні. І одна із них - науково - дослідницька робота. Робота над цікавими проектами по захисту природи, робота агітаційної екологічної бригади і т.д.

Гуртківці беруть участь в акціях : «Нове джерело», «Наша допомога птахам», « Ми на захист рослин», «Збережи ялинку», «Первоцвіт», «Посади дерево», «Ми на Землі» і багато інших.

Успішно відбулась презентація усного журналу « Ми на захист довкілля».

А гуртківець Гайдей Віктор плідно попрацював над проектом « Ми живемо в басейні Південного Бугу» і успішно його захистив презентацією.

Вертипорох Світлана Вікторівна - керівник гуртка - методист.

Працює з гуртком «Умілі руки» не один рік. Основною метою роботи гуртка «Умілі руки»,яким займається керівник гуртка є отримання гуртківцями додаткових відомостей про види декоративно - ужиткового мистецтва, удосконалення практичних трудових навиків, формування творчої активності, виховання художнього смаку.

Велику увагу керівник гуртка приділяє культурологічній складовій, що націлена на розширення знань дівчаток про культуру та побут українського народу, ознайомлення з особливостями декоративно - ужиткового мистецтва Поділля, виховання любові та бережливого ставлення до культурної спадщини рідного краю та всього українського народу.

Гуртківці постійно виставляють свої роботи в місті, на обласних виставках, конкурсах , оглядах «Україна вишивана», «Квіти Поділля»,

«Космічні фантазії» та неодноразово ставали призерами конкурсів з художньої вишивки, виробів із солоного тіста, конструювання дитячого одягу та виробів із манки. Гуртківці працювали над цікавими проектами і успішно їх захищали. Заслуговує уваги та має пізнавальне значення творчий проект « Видатний майстер української вишивки»,- робота члена гуртка «Умілі руки» Перевознюк Оксани. Найуспішнішими серед гуртківців є Підрушняк Катерина, Проскуріна Руслана, Дубова Ангеліна та інші. Велику підтримку має керівник гуртка від батьків гуртківців, які надають посильну допомогу матеріалами та інструментами для розвитку гурткової роботи.

Досвід роботи Вертипорох С.В. по темі » Розробка і обґрунтування методики формування у гуртківців трудових умінь і навичок та виховання шанобливого ставлення до культурної спадщини нашого народу» вивчений методистом Будинку дитячої та юнацької творчості і поширюється в школах району.

Головною метою гуртка «Цікава астрономія», яким займається керівник гуртка - методист Баланова Тамара Олександрівна є розвиток і закріплення пізнавального інтересу у гуртківців шляхом вивчення елементарних основ астрономії, найстарішої науки нашої цивілізації.

Програма, за якою працює керівник гуртка спрямована на розвиток творчого пошуку та вміння по новому підходити до вирішення різних питань. Завдяки гуртковій роботі у дітей формується сталий інтерес до проблеми взаємозв’язку людини та навколишнього середовища, побудови та розвитку Всесвіту, проблеми відповідальності людства та захисту ним навколишнього світу. На практичних заняттях гуртківці вчаться спостерігати за явищами природи, оволодівають технікою орієнтування на незнайомій місцевості, формуються навички роботи з телескопом. Гуртківці вчаться обробляти отриману інформацію та матеріали, займаються науково - дослідницькою роботою .

Неодноразово вихованці Баланової Т.О. брали участь в обласних та Всеукраїнських конкурсах, і ставали переможцями. Цікавими проектами були « Місяць – єдиний природний супутник Землі», «Космічний телескоп Хаббла», «Таємниці хвостатих красунь», «Кометна астероїдна загроза Землі» «Життя видатних людей, які дали людству нові знання про Всесвіт» та інші.

В 2010-2011 навчальному році Патик Владислав, вихованець Тамари Олександрівни виборов призове друге місце на обласному конкурсі «Космічні фантазії» та став призером ( 3 місце) Всеукраїнського гуманітарного конкурсу за дослідницьку роботу по темі : « Астрономічні обсерваторії та прилади для спостереження Космосу».

Вихованцями Баланової Т.О. є Константінова Наталія- переможець Всеукраїнського конкурсу: « Космос. Людина. Духовність»; Патик Дмитро- переможець обласного конкурсу « Космічні фантазії»-2010 р в номінації: «Філософія та історія. Астрономія»; Стецюра Світлана переможець обласного конкурсу «Космічні фантазії»- 2009р, в номінації « Філософія та історія.

Астрономія»; Кавун Олена - переможець обласного конкурсу « Космічні фантазії» в номінації «Література та журналістика»-2009 р. та інші.

Ми живемо в час Інформаційної революції. Вона охоплює усі сфери життя і діяльності людей. Щороку дедалі більше людей працює у сфері обробки інформації. Інформація нагромаджується лавоподібно і, відповідно, стрімко розвивається техніка, призначена для її обробки, комп’ютери. Тому великий інтерес викликає в учнів робота на персональному комп’ютері (ПК ) .

Саме для того, щоб допомогти дітям освоїти комп’ютерну грамотність, забезпечити кваліфіковане вивчення її основ, і працює гурток на базі Будинку дитячої та юнацької творчості.

Успішно розпочала свою роботу в Будинку дитячої та юнацької творчості Гиренко Марія Анатоліївна- керівник гуртка « Комп’ютерні технології».

Заняття гуртка Гиренко М.А. організовує в цікавій формі. Більшість занять – нестандартні. В гуртку є чимало здібних дітей.

Працюючи з гуртківцями неповних три роки, керівник гуртка вже в перший рік своєї роботи в БДЮТ зуміла підготувати гуртківця Портянка

Владислава для участі в обласному конкурсі учнівської молоді з інформаційних технологій номінація: « Office», де він зайняв 3 місце. За підготовку переможця в обласному конкурсі Гиренко М.А. була нагороджена грамотою обласного центру технічної творчості учнівської творчості.

В 2009- 2010 навчальному році Гиренко М.А стала призером обласного конкурсу на кращу методичну розробку і була нагороджена грамотою ОЦТТУМ.

Успішним став і 2010-2011 навчальний рік . Вихованець Гиренко М.А. Величко Петро зайняв почесне 2 місце на обласному конкурсі з комп’ютерних технологій і був визнаний одним із кращих.

Змістовним по формі і змісту був підготовлений гуртківцем «Комп’ютерні технології» Бойко Віктором навчальний проект на тему «Дидактичний аспект формування інформаційної культури гуртківців на заняттях інформатики», який він успішно захистив , підготувавши мультимедійну презентацію .

Українська народна вишивка один з найпоширеніших і найдоступніших видів народної художньої творчості.

Передаючись з покоління в покоління, вдосконалюючись протягом багатьох століть у творчості народних майстринь, до нашого часу збереглися прекрасні композиції орнаментів .

Керівник гуртка «Художня вишивка» Куліковська Ірина Михайлівна - молодий спеціаліст, але за невеликий проміжок часу вона зуміла зацікавити дітей своїм мистецтвом - художньою вишивкою. Будучи творчою людиною, вона в постійному пошуку нових форм роботи з гуртківцями і поряд з нею талановиті діти: Білоконь Тетяна, Тучкова Ірина, Романчук Вікторія, Галицька Діана та багато інших. Гуртківці вишивають серветки, займаються бісеруванням , виговленням «бісерної писанки» і т.д. В 2010- 2011 навчальному вихованці гуртка «Художня вишивка « творчо попрацювали над науково- дослідницькою роботою на тему: « Вишивка як вид оздоблення виробів».

Наш час потребує лідерів нової формації, людей компетентних, відповідальних, здатних мислити не ординарно, генерувати нові ідеї та приймати нестандартні рішення . Ось чому головне завдання педагогічних працівників позашкільної установи - знайти і підтримати молодь, чия життєва позиція спрямована на активну участь у громадському житті, молодь, яка має організаторські здібності, усвідомлює себе лідером, розуміє , що великі справи починаються із маленьких вчинків. Відчутні результати у формуванні соціально компетентної молоді дає широка варіативність учнівського самоврядування в позашкільній установі, головне завдання якого - формування та розвиток соціально - активної, гуманістично - спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної свідомості. Учнівське самоврядування забезпечує включення гуртківців у різноманітну діяльність колективу.

Саме для розвитку талантів кожної окремої людини, для залучення гуртківців до активного життя, а також для зміцнення дружби і взаєморозуміння між членами славнозвісного трикутника: «дитина – батьки - вчителі» й створено орган учнівського самоврядування Будинку дитячої та юнацької творчості.

Метою учнівського самоврядування позашкільної установи є залучення гуртківців до участі у навчально - виховному процесі; розвитку інтелектуальних здібностей, нахилів, інтересів; опанування здібностей общинного співжиття; формування наукового світогляду та внутрішньої потреби у самовихованні, прищеплення позитивних цінностей сучасної родини; формування вміння проводити самоаналіз, відстоювати свою точку зору. Вищим органом самоврядування БДЮТ є загальні збори гуртківців. На учнівській конференції обирається Дитяча рада. У своїй роботі активісти керуються Статутом, мають свою емблему та девіз.

Одним із основних напрямками діяльності учнівського самоврядування є проведення конкурсів, змагань, організація дозвілля, забезпечення порядку у приміщенні , організація чергувань, робота по збереженню майна позашкільної установи, робота по благоустрою території БДЮТ.

З ініціативи членів Дитячої ради та при підтримці педагогічного колективу та батьківського комітету в цікавій формі були проведені виховні заходи: «Наше здоров’я в наших руках», рольова гра « Дорога в безодню», міні - фестиваль «Молодь проти наркоманії та СНІДу», бесіди: «Життєві цінності і здоров’я «, « Тютюн - шкідлива звичка», «Що таке наркотики», «Про шкідливість алкоголю», тренінг « Подбай про своє здоров’я», « Твоє майбутнє», родинні свята «Зіронька ясна на небі сіяє» присвячене колядкам і щедрівкам, свято « Співоча родина», конкурсно - розважальна програма «Козацькі забави» .Традиційними є проведення конкурсів вокалістів « Крок до зірок» та конкурсу малюнка на асфальті

« Я малюю світ», які проводяться при активній підтримці батьківського комітету. Велику зацікавленість проявляють гуртківці до проведення інтелектуально - пізнавальних ігор « «Що?Де? Коли?», «Ерудит», «Найрозумніший», конкурсно - розважальних програм та інші.

На рахунку гуртківців Будинку дитячої та юнацької творчості багато цікавий справ. Це акція « Несемо радість дітям». ( концерт для вихованців дитячого садка ), акція « Нове життя джерел «, « Посади своє дерево», операція « Первоцвіт», « Допоможи птахам перезимувати» та ряд інших. Дитяче самоврядування в нашій установі передбачає активну участь членів колективу в процесах прийняття рішень на рівні позашкільної установи. Учнівське самоврядування , на думку педагогів, сприяє вирішенню основного завдання навчального закладу - виховання соціально активної та повністю адаптованої до різних обставин життя особистості.

Важливою складовою навчально - виховного процесу позашкільного закладу освіти є організація роботи з батьками, сім’ями учнів.

Сім’я - це первинне природне середовище, джерело духовної та матеріальної підтримки для дитини. З – поміж багатьох функцій, які виконує сім’я, найважливіша – виховна. Однак за нинішніх економічних обставин сім’я не готова взяти на себе всю відповідальність за соціалізацію дітей. Важливе місце тут належить закладам освіти , педагогам, які завдяки фаховій освіті володіють необхідними психолого - педагогічними знаннями, професійними вміннями і навичками, виступають важливою складовою в педагогічному трикутники «дитина – батьки - учитель». У сучасних умовах координацію виховних дій сім’ї покладено на освітній заклад і від того, як організована і реалізована робота з батьками учнів значною мірою залежить успішність процесу навчання і виховання дітей.

Для нас, працівників Будинку дитячої та юнацької творчості, важливим завданням є широке залучення батьків, усіх дорослих членів сім’ї до співпраці з педагогічним колективом позашкільної установи, до активної участі в житті навчального закладу. Встановлення і підтримка педагогічної співдії « діти – батьки - педагоги» ми будуємо на принципах взаємоповаги, довіри, відповідальності та рівноправному партнерстві. Ініціатива йде як зі сторони позашкільного центру, так і з боку родини у різних формах: організація батьківських зборів; індивідуальні зустрічі батьків і педагогів; організація роботи телефонної лінії, по якій батьки можуть зв’язатися й одержати інформацію або консультацію; проведення неформальних зустрічей батьків і дітей (концерти, свята, змагання, виставки), день відкритих дверей, для батьків, дискусії і т та інші форми роботи.

Методичним центром Будинку дитячої та юнацької творчості напрацьований методичний посібник « Педагогічна освіта для батьків» , в якому зібраний цікавий і корисний інформаційний матеріал. Це :

-поради « Закони розумно організованого сімейного виховання дітей», «Допоможіть своїй дитині самоорганізувати себе та своє робоче місце», « Визначення здібностей дитини», « Враховуйте стан дитини»;

  • Анкети «Ти і твої батьки», « Ми і наші діти» ; « Ставлення до статистичних даних і тверджень щодо куріння», « Ваша дитина», «Чи талановита ваша дитина», «Який тип обдарованості у вашої дитини?»

  • пам’ятки для батьків «Знати свої права - значить уже наполовину володіти ними», « Права та свободи дитини», « Поважайте свою дитину»

  • бесіди на теми : « Шкідливі звички», « Як розпізнати реклам ні хитрощі», « Як розмовляти з батьками про наркотики», «Наркоманія - як протидіяти» , « Алкоголь і особливості людини», « Що таке СНІД?», « Карта інтересів», « Ознаки творчої обдарованості учня»,

-Тести « Чи розвиваєте ви здібності своєї дитини ?», «Чи талановита ваша дитина?» та інші.

Тематика батьківських зборів, яким ми приділяємо значну увагу в своїй роботі актуальна і різноманітна: « Як виховати обдаровану дитину?», «Здоров’я дитини у сучасному світі», «Небезпечні ігри», « Як розмовляти з батьками про наркотики « та інші. Загальні батьківські збори проводимо два рази на рік. У результаті такої співпраці, спілкування, моделюється процес взаємодії, за якої вислуховуються пропозиції й точки зору один одного, відбувається обмін інформацією, спільно плануються й приймаються рішення.

Від успішного співробітництва виграють усі. Позитивним результатом для педагогів, на наш погляд, стає підвищення поваги з боку батьків і суспільства в цілому, поліпшення міжособистісних взаємин з ними, підвищення авторитету в очах дітей, батьків і позашкільної адміністрації.

Для батьків позитивним результатом стає підвищення самооцінки, відчуття власної значимості в дитячому центрі, схвалення ролі, що вони відіграють у навчанні дітей, підвищення батьківської компетентності. У дітей спостерігається краща відвідуваність гуртків, а, отже, і поліпшення знань, розвиток здібностей.

Сьогодні серед багатьох потреб вихованців чільне місце займає дозвілля- один із факторів формування сучасної особистості. Народна мудрість говорить: «Хороше дозвілля- мудрості творіння» , «Здобудеш на дозвіллі- пригодиться в житті». Дозвілля – основний визначник творчості дітей. На думку наших педагогів - це завжди діяльність і заставити дітей займатись дозвіллям неможливо, а тільки можна заохотити до нього. Дозвілля дає об’єктивно гуртківцям шанси реалізуватись, стати не замінимими, виявити лідерів, проявити себе , розкрити свій талант, проявити себе.

Запити дітей постійно змінюються, змінюється і цільова направленість інтересів. А тому, згідно цільової програми позашкільного закладу « Обдарована дитина» ми постійно в пошуку цікавих та змістовних форм проведення заходів відповідно до часу, в якому ми живемо . На першому плані ми передбачаємо такі види діяльності підлітків, які б розвивали пізнавальні і прикладні знання, вміння і навички. Серед активних форм, які якомога більше використовуються в нашому позашкільному закладі це ігрові і дискусійні методи: тренінги, групові дискусії, мозкові штурми, евристичні бесіди, ігри дидактичні, інтелектуального характеру, ділові, рольові тощо.

Серед тем ігрових програм, що проводяться в нашому закладі традиційними є « Міс Дюймовочка», « Усе знай і вмій», «Осінній вернісаж», « « Пісений вернісаж» , « Лицарські турніри» та інші. Різні форми дозвіллєвої діяльності спрямовуються на побудову середовища, у якому гуртківці отримують знання не лише від учителя, а й один від одного. В нашому закладі ми практикуємо реклами гуртків, тижні майстерності, тижні творчості гуртківців.

Саме активні і оновлені форми роботи дозволяють вихованцям оволодівати соціальним досвідом, нормами і етикою спілкування , брати участь у громадських справах.

Усе це в сукупності і взаємодії у навчально - виховному процесі в гуртках нашої установи сприяє соціально - економічній адаптації вихованців, допомагає знайти кожному свій індивідуальний шлях, допоможе в майбутньому безконфліктному їх входженню в сучасне життя.

А тому, працюючи з нашими вихованцями, завжди пам’ятаємо, що виховна система - це система соціальна, педагогічна, ціннісно - орієнтована, цілісна, відкрита і цілеспрямована, складна і вірогідна. Її ядро - люди та їхні потреби, мотиви, інтереси , ціннісні орієнтації, дії, відносини. А саме функціонування виховної системи здійснюється відповідно до законів суспільного розвитку.

Її мета і функції соціально детерміновані.

Сама поява такого феномена, як виховна система, обумовлена суспільною потребою у створенні спеціальних умов для розвитку в людського індивіда здібностей жити і працювати в соціумі, освоювати і виконувати необхідні соціальні ролі, перетворювати природу і соціальну дійсність на користь собі, оточуючим людям і суспільству в цілому.

В Будинку дитячої та юнацької творчості створені належні умови для розвитку творчого потенціалу особистості, її задатків і здібностей. Є можливість у вільний час всебічно розвинути свої здібності. Переживання успіху викликають позитивне ставлення у наших гуртківців до творчої діяльності, сприяють набуттю певного життєвого досвіду, навичок самостійної діяльності і поведінки, більш чіткого усвідомлення загальної й часткової цілі.

Навчально - виховний процес , який забезпечують талановиті педагоги - професіонали своєї справи, насичений такою діяльністю, яка сприяє повному задоволенню і розвитку пізнавальних інтересів гуртківців позашкільного закладу , надає їм максимальну свободу для творчого просування.

Колектив позашкільної установи працює злагоджено, творчо підходить до вирішення будь - яких питань, що сприяють успішному результату на користь позашкільного закладу.


Схожі:

Професійна орієнтація учнівської молоді Призначення
Призначення: конспективний виклад інформації про систему професійної орієнтації учнівської молоді призначений для
Професійна орієнтація учнівської молоді Призначення
Призначення: конспективний виклад інформації про систему професійної орієнтації учнівської молоді призначений для
НАКАЗ
Миколаївським обласним Центром туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді проведено перший (обласний) етап Чемпіонату України...
НАКАЗ
Хмельницького обласного центру науко-технічної творчості учнівської молоді на 2011 рік та з метою виявлення і підтримки обдарованої...
«ЛЬВІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ЕКОЛОГО-НАТУРАЛІСТИЧНОЇ ТВОРЧОСТІ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ» НАКА З
Всеукраїнського конкурсу учнівської молоді «Мій рідний край – моя земля» за номінаціями: «на кращу навчально-дослідну земельну ділянку»,...
ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
Хмельницького обласного центру науко-технічної творчості учнівської молоді на 2011 рік та з метою виявлення і підтримки обдарованої...
УКРАЇНА ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
Хмельницького обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді на 2011 рік з метою виявлення та підтримки обдарованої...
УКРАЇНА ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
Хмельницького обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді на 2011 рік з метою виявлення та підтримки творчо обдарованої...
УКРАЇНА ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
Хмельницького обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді на 2011 рік та з метою виявлення та підтримки обдарованої...
ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ТУРИЗМУ, КРАЄЗНАВСТВА ТА ЕКСКУРСІЙ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ
Миколаївському обласному Центрі туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді було проведено обласний фінал конкурсу екскурсоводів...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка