Тема: ‘The Food We Eat’ Цілі


Скачати 50.65 Kb.
НазваТема: ‘The Food We Eat’ Цілі
Дата09.02.2014
Розмір50.65 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Тема: ‘The Food We Eat’
Цілі:

  • практичні

  • навчити учнів обмінюватися інформацією про улюблену їжу;




  • навчити учнів вживати слова some та any у різних типах речень;

  • освітня

  • розширювати знання учнів про групи продуктів;

  • розвиваюча

  • розвивати зорову та слухову пам’ять;




  • розвивати уміння працювати в групах та парах;

  • виховна

  • виховувати культуру харчування як складової здорового способу життя.


Обладнання уроку: підручник, роздатковий матеріал, аудіозаписи, комп’ютер, презентація Power Point
Схематичний план уроку:

Початок уроку

  1. Організація класу 3 хв.

  2. Мовленнєва зарядка 5 хв.

Основна частина уроку

  1. Тренування у вживанні лексичних одиниць 10 хв.

  2. Презентація нового граматичного матеріалу 10 хв.

  3. Музична пауза 5 хв.

  4. Практика у говорінні 7 хв.

Заключна частина уроку

  1. Пояснення домашнього завдання 2 хв.

  2. Підсумки уроку. Оцінювання досягнень учнів 3 хв.



Хід уроку:

Етап, прийом навчання

Зміст роботи




Початок уроку




Етап 1. Організація класу.

Прийом: Вітання і повідомлення цілей уроку.

T: Good afternoon, pupils! I’m glad to see you.

Ps: Good afternoon, teacher! We are glad to see you, too.

T: Are you ready for the lesson?

Ps: Yes, we are.

T: Let’s start. Today we are going to speak about different food.




Етап 2. Мовленнєва зарядка. Актуалізація лексичних одиниць

Прийом 1. Класифікація продуктів
Прийом 2. Повторення слів за диктором


T: There are many different food things. Some of them you like to eat, some of them – not very much.

Look in the fridge and put the things in the correct group. What food groups do we have?

Ps: They are vegetables, fruit, meat, desserts, drinks and dairy products.

T: Very nice. Now let’s start (see Handout 1).

P1: Oranges are fruit.

P2: Onions are vegetables.

P3: Cake is a dessert…

T: Well, now let’s check the answers. Listen and repeat together after the speaker. Ready?

Ps: Yes, we do. Oranges, bananas…

T: All right. Thank you.




Основна частина уроку




Етап 3. Тренування у вживанні лексичних одиниць

Прийом 1. Доповнити слова літерами

Прийом 2. Обмін репліками

T: Look at the board. What can you see?

Ps: Cheese, cake, water…

T: Well-done. Now you will work in groups: Team 1, Team 2, Team 3.

Your task is to complete words with a, e, i, o and u (see Handout 2)



T: Ready? Give me please your papers. Now let’s check.

Who knows the first word?

P1: This is cheese: e, e and e.

T: Thank you. Next word, please.

P2: Those are cherries: e, i and e.

T: Well-done. Let’s continue.

P3: This is cake: a and e…

T: So, I hope everyone had breakfast today. And it is interesting to know what

would you like for breakfast (see Handout 3).

Think about 3 things and write them down. Now work in pairs. Ask your

partner and write down his/her three favourite things.

P1: What would you like for breakfast?

P2: I would like some apples.

T: Now say about your friend.

P3: Anna would like some ice cream for breakfast.

T: Thank you.

Етап 4. Презентація нового граматичного матеріалу

Прийом 1. Пояснення категорії злічувані / незлічувані іменники
Прийом 2. Поділити іменники на злічувані та незлічувані


Прийом 3. Пояснення вживання some / any

Прийом 4. Доповнення речень словами some / any

T: Look at the board. You can count some things. For example, the dog on the left has one bone and more. How many… Let’s count

Ps: One bone, two bones, three bones…

T: Three bones. But some things are uncountable. They have only one form. We can’t say one meat, two meats, three meats…

Now let’s practise. Are these words countable or uncountable? Write C for countable and U for uncountable (see Handout 4). Let’s start. What about lemonade?

P1: Lemonade is uncountable.

T: OK. Now tomatoes, please.

P2: Tomatoes are countable…

T: Listen to the dialogue and answer the questions. What food have Hanna and Oliver got? (see Handout 5)

Ps listen to the dialogue.

T: Well, have they got any butter?

Ps: Yes, they have.

T: Have they got any bread?

Ps: No, they haven’t.

T: Now read the sentences from the dialogue. Which word is for sentence1?

P1: some. There is some cheese.

T: Thank you. Next sentence.

P2: any. Is there any butter?

T: Well-done. One more sentence?

P3: any. There isn’t any bread.

T: OK. So choose the correct words in the rules.

P1: We use some in affirmative sentences.

P2: We use any in negative sentences.

P3: We use any in questions.

T: I hope you remember the rules. Let’s see. Read the lines and write some or any.

P1: Is there any pasta?

P2: Let’s make some tomato sauce for the pasta…

T: Now listen and check your answers.




Етап 5. Музична пауза

Прийом. Спів пісні

T: Listen to the song and sing along

Ps sing the song about breakfast (see Handout 6)




Етап 6. Практика у говорінні

Прийом 1. Ознайомлення з рецептами

Прийом 2. Складання речень з опорою на картинку

T: You want to prepare dinner. Look at the tables and say what you have got and haven’t got for the dishes. (see Handout 7). Well, what about a pizza?

P1: Some cheese, some onions and some mushrooms.

T: Thank you. Next fruit salad.

P2: Some apples, some kiwis and some bananas.

T: Well-done. The last one, an apple cake.

P3: Some butter, some flour and some apples.

T: OK. Now make up the sentences.

P1: We have got some cheese, some onions and some mushrooms for a pizza.

P2: We haven’t got any tomatoes and any peppers for a pizza…




Заключна частина уроку




Етап 7. Пояснення домашнього завдання

Прийом: пояснення домашнього завдання.

T: Well, 5 minutes left. Listen carefully to me. I’ll explain you your homework. You will look at what Hanna eats during the day and complete the texts. Then be ready to speak what you eat during the day. Any questions?

Ps: Everything is clear.




Етап 8. Підсумки уроку. Оцінювання досягнень учнів

Прийом 1. Підбиття висновків
Прийом 2. Оцінювання учнів

T: I hope our lesson was interesting. And let’s remember what we have done today:

P1: We have talked about our favourite food.

P2: We have listened to the dialogues.

P3: We have played a game.

P4: We have sung a song.

T: Now I’d like to tell you some words about your work today. You have worked very well. I give you good marks.

The lesson is over. Good bye, pupils.

Ps: Good bye, teacher.






Використана література:

  1. Програма “ Іноземні мови, 2—12 кл. ” – К., Ірпінь: ВТФ «Перун», 2005.

  2. Dive into English. – Підручник з англійської мови для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К: АДЕФ-Україна, 2005. – 208 с.

  3. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: Підруч. для студ. вищ. навч. закладів. — К. : Ленвіт, 2002. — 328 с.

  4. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: Практикум для студ. вищ. навч. закладів. — К. : Ленвіт, 2004.

  5. To the top 1. Student’s book/ H.Q. Mitchell. – MM Publications, 114p.

  6. Solutions Elementary. Student’s book/ Tim Falla, Paul A. Davis. – Oxford Univ. Press, 138 p.

Breakfast// http://genkienglish.net/breakfast

Схожі:

Тема: Природні лиха Головні дидактичні цілі
Головні дидактичні цілі: дати уявлення учням про природні стихійні лиха; ознайомити з правилами безпечної поведінки рід час грізних...
And police pushed out from these lines children and obvious-looking...
Від.: Так, він скінчив інститут у Києві й поступив на паровозоремонтний завод і працював на залізниці
Нестандартний урок у 10 класі з теми «Загальні властивості металів» Цілі
Цілі: узагальнити, поглибити й закріпити основні теоретичні знання теми будова, тип зв'язку, фізико-хімічні властивості, способи...
Valentyna Fabijan, b. August 26, 1926, in Poltava, the daughter of...
Пит.: Чи можете сказати щось особистого про Вашу родину, про Вашого батька і маму?
Your friend Kevin says that you should not eat beef because "it has fat."
Яловичина та інше м'ясо і трохи нездорової. в Яловичина та інше м'ясо і здорові
Реферат на тему: Цілі ф'ючерсної торгівлі. Механізм біржової ф'ючерсної торгівлі
Цілі ф'ючерсної торгівлі потрібно розглядати з позиції біржі і з точки зору господарства загалом
УРОК НАСЛІДКИ ДЕГРАДАЦІЇ ПРИРОДНИХ КОМПОНЕНТІВ Цілі уроку
Цілі уроку: ознайомити учнів із наслідками деградації при­родних компонентів; розвивати вміння викорис­товувати знання попередніх...
Урок «Операція "Таємничий острів"» Цілі уроку
Цілі уроку: вийшовши за межі програми, показати могутність хімії як джерела добробуту для всього народу; показати величезне значення...
Тема: «Історія і фольклор». Цілі
Актуалізація опорних знань, повідомлення теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
УРОК 10. КРУГООБІГИ РЕЧОВИН, ЕНЕРГІЇ, ІНФОРМАЦІЇ ТА IX ЗМІНИ АНТРОПОГЕННОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ Цілі уроку
Цілі уроку: ознайомити учнів зі змінами кругообігу речовин, енергії та інформації внаслідок антропогенної діяльності; розвивати навички...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка