Проект курс «Я і Україна»


Скачати 140.04 Kb.
НазваПроект курс «Я і Україна»
Дата07.01.2014
Розмір140.04 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Інтегрований навчально-пошуковий проект (курс «Я і Україна», навчання грамоти, образотворче мистецтво).

План навчального проекту

Автор навчального проекту

Воронова Алла Вікторівна

Назва навчального закладу

Іверська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

ОПИС ПРОЕКТУ

Назва проекту

До Лесиного віночка

Навчальні предмети

Читання (Тема: Л.Українка «Вишеньки»);

Я і Україна (Тема: Твій рідний край);

Образотворче мистецтво (Тема: Аплікація «Вишеньки»)

Основні питання

Ключове питання

Тематичне питання

Змістові питання


Леся Українка і її вірші

Рідний край і природа у віршах Лесі Українки

Хто така Леся Українка?

Які вірші вона написала для дітей?

Як описує поетеса рідний край?

В які ігри гралася Леся, коли була маленькою дівчинкою?

Стислий опис

Учні будуть знайомитися зі сторінками життя відомої поетеси Л.Українки, її дитячими роками.

Читатимуть вірші Л.Українки, вчитимуть їх напам’ять, виконуватимуть ілюстрації до прочитаних віршів.

Додатково для дітей буде проведено конкурс малюнків «Мій рідний край». Учні будуть вчитися бачити прекрасне в світі, що нас оточує, будуть шукати інформацію в бібліотеці, узагальнюватимуть матеріали пошуку під керівництвом учителя.

Буде створено презентацію «До Лесиного віночка», на яку запрошені вчителі початкових класів Олександрівського району.

Учні виконають аплікацію «Вишеньки»

Клас

1

Державні освітні стандарти та навчальні програми

Зміст освіти

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Освітня галузь «Мова і література»

Мовленнєва лінія

Мовна лінія


Соціокультурна лінія
Навички самостійної роботи з дитячою книжкою

Виконання правильних записів під час списування.

Додержання правил орфографії і пунктуації, розміщення в певному порядку інформації.

Використання друкованих джерел для правильного та зв’язного говоріння. Застосовуючи виражальні засоби, уважно слухати невеличкі усні повідомлення, читати вголос невеликі за обсягом тексти, розуміти й запам’ятовувати їх.

Відображення народного досвіду, українського характеру для увиразнення мовлення.

Бібіліотечно-бібліографічні уміння і навички:

Уміння з допомогою дорослих та самостійно вибирати книгу на задану тему або шукати в ній інформацію.

Освітня галузь «Людина і світ»

Методи пізнання об’єктів природи

Мій рідний край

Уміти вести спостереження за об’єктами природи.
Мати уявлення про минуле свого краю. Усвідомлювати себе частиною українського народу.

Освітня галузь «Мистецтво»

Візуальне (образотворче) мистецтво

Естетичне сприйняття дійсності

Практична робота за зразком, з пам’яті, за уявою

Виявити емоційне ставлення до естетичного у світі, що нас оточує.

Уміти самостійно виконувати навчально-репродуктивні та творчі роботи на площині за основними техніками образотворчого мистецтва.

Навчальні цілі та очікувані результати навчання

В ході проекту діти ознайомляться із життєвим і творчим шляхом Лесі Українки, у них сформується уявлення про мужність і патріотизм, силу духу і безмежну любов поетеси до рідного краю.

Учні вчитимуться працювати в бібліотеці з додатковою літературою, під керівництвом учителя, бібліотекаря і батьків, розвиватимуть навички аналітичної діяльності, ефективно шукати тексти і малюнки.

При створенні презентації в учнів почнуть формуватися вміння виступати перед аудиторією, вміння художньо висловлювати свою думку.

На основі виконаної роботи в учнів виховуватимуться патріотичні почуття, почуття любові до рідного краю; бажання вивчати твори видатних людей України, примножувати її здобутки.

Діяльність учнів

На початку проекту, для перевірки готовності учнів до роботи, діти працюють над текстовими завданнями, переглядають ілюстративний матеріал. Запитання, які виникли у дітей записуємо на окремих квітках, що вплетуться у Лесин віночок.

Разом з учителем, бібліотекарем, батьками діти шукають відповіді на поставлені запитання, цікаву інформацію про Лесю Українку, її вірші для дітей, підбирають малюнки, виконують ілюстрації до її творів.

Учні вчаться складати повні речення. вчаться виразно читати вірші напам’ять.

За наявності невеликої чисельності учнів у класі, їх вікової категорії, з метою навчити дітей працювати над проектами в подальшому, роботу проводжу поетапно з двома групами по п’ять чоловік.

Час реалізації навчального проекту

1 місяць

Вхідні знання та навички

Базові знання з використання друкованої літератури

Друковані матеріали

Збірки поезій, фото альманахи, дитячі періодичні видання.

Додаткове приладдя та витратні матеріали

Зошити, ручки, альбоми, олівці, фарби, фломастери, кольоровий папір, клей.

Інше

Повідомлення батькам, адміністрації школи про підготовку, хід і презентацію проекту. Запрошення вчителів району, працівників методичного центру на семінар-практикум по підготовці і проведенню уроків з використанням методу проектів. Урок-презентація.

Диференціація навчання

Заохочувати здібних дітей до написання власних віршів; підготовка збірки дитячих ілюстрацій віршів Лесі Українки.

Оцінювання знань та вмінь дітей

Знання та навички дітей оцінюються за розробленими формами оцінювання.

Оцінюванню підлягає вся діяльність учнів протягом роботи над проектом.

Залучення дітей до самооцінки.

Етапи проекту

І етап – підготовчий;

ІІ етап – пошуковий;

ІІІ етап – узагальнюючий;

IV етап – презентація.



Урок-презентація проекту «До Лесиного віночка»

1 клас, Іверська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Учитель Воронова Алла Вікторівна
d:\фотографии\фото семинара 1кл. 2007-2008г. открытый урок, наглядность класса\открытый урок 16 апреля (11).jpg
Тема. Твій рідний край. Творчість Лесі Українки. Читання віршованих творів. Аплікація «Вишеньки».
Мета. Ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом видатної української поетеси Лесі Українки; вчити правильно читати віршовані твори, дотримуючись відповідної інтонації;

Розвивати вміння виступати перед аудиторією, вміння висловлювати свою думку, аргументувати відповіді; під час виконання аплікації розвивати художній смак, охайність, вміння організувати робоче місце;

Виховувати патріотичні почуття, почуття любові до рідного краю; інтерес до творчості Лесі Українки; відвідувати бібліотеку, стати активним її читачем.

Обладнання. Карта України, портрет Лесі Українки, фотовиставка, «Віночок запитань», ілюстрації до віршів, деталі аплікації, клей, музичний супровід, шкала самооцінки, позначки для самооцінювання.

Перебіг уроку.

І. Організація класу.

1. Привітання.

Ми вітаєм сонечко: «Здрастуй, золоте!»

Ми вітаєм квіточку: «Хай собі росте!»

Ми вітаєм дощика: «Лий як із відра!»

Друзів привітаємо: «Зичим всім добра»

Ми вітаєм гості Вас! Ми вітаєм цілий клас!

Сонце! Небо! Рідний край! Грай, музико, грай!

(Грає приємна українська мелодія).

2. Психоемоційне налаштування до успіху.

Із гарним настроєм розпочнемо наш урок. Бажаю вам, діти, на уроці досягти успіху.

  • А що означає для вас успіх на уроці? (Відповіді).

  • Отже, я бажаю вам досягти успіху.

  • Наші очі дивляться і все … бачать.

  • Вуха слухають і все … чують.

  • Голова … думає.

  • Які ми діти? … хороші.

  • Яким буде наш урок?… гарним.

  • А до того ж він ще й буде незвичайним. На ньому ми поєднаємо завдання з трьох предметів: Я і Україна, читання, образотворче мистецтво.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Слухання вірша Платона Воронька.

  • Послухайте вірш Платона Воронька і подумайте, про що ми сьогодні поговоримо?

Облітав журавель

Сто морів, сто земель.

Облітав, обходив,

Крила, ноги натрудив.

Ми спитали журавля:

    • Де найкращая земля?

Журавель відповідає:

    • Краще нашої немає!

  • Чому так відповів журавель?

  • Отже, про що ми сьогодні будемо вести мову?

  • А як називається країна в якій ми живемо?

  • А що таке Україна для вас?

  1. Технологія «Асоціативний кущ»



УКРАЇНА




  1. Слово учителя.

  • Так, діти, Україна – це наш рідний край. Великий, гарний, мальовничий. Треба йти більше двох місяців, щоб пройти її з заходу на схід. Ми з вами живемо в Східному регіоні, на Донеччині.

Наша Україна гарна, бо має і високі гори, вкриті зеленими лісами, і широкі степові простори, урожайні поля і квітучі луки, повноводні ріки, теплі моря, прохолодні озера.

Україна – це і ваша домівка, школа, друзі, синє небо і ясні зорі, сонце, кущ калини біля хати, все те, що рідне і близьке.

  1. Ситуація: «Маленька Наталочка живе в селі Івонівці, Тимрійського району, Вінницької області».

  • А розкажіть, де живете ви, де ваша домівка?

  • Чи знаєте ви свою адресу? Як називається вулиця де ви живете, який номер будинку?

  • Для чого потрібно знати свою адресу?

  1. Фізхвилинка.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

d:\фотографии\фото семинара 1кл. 2007-2008г. открытый урок, наглядность класса\открытый урок 16 апреля (29).jpg

  • Отже, Україна – це земля, на якій ви народилися, живете. Тут народилися і живуть ваші батьки, діди, жили прадіди. Тут народилися люди, які стали відомі всьому світові завдяки своєму талантові. Ще на початку роботи над нашим проектом «До Лесиного віночка» ви написали свої запитання. Ось вони:

  • Хто така Леся Українка?

  • Якою була Леся, коли була ще маленькою дівчинкою?

  • Які вірші для нас написала Леся Українка?

  • Як вона описує рідний край?

  • В які ігри гралася, коли була маленькою?

  • Сьогодні ми підведемо підсумки нашої роботи над проектом. Протягом місяця ми читали про Лесю Українку, читали і вивчали її вірші, малювали ілюстрації до її творів.

IV. Презентація роботи.

  1. Інформаційна квітка.

  • Перша квіточка з віночка просить ознайомити з цікавою інформацією про Лесю.

1-ша учениця. Справжнє ім’я Лесі Українки – Лариса Петрівна Косач. У неї було з сестрички і 2 братика.

2-га учениця. В 4 роки Леся вже гарно читала, а в 5 років – грала на піаніно. В 9 років вона написала свій перший вірш «Надія».

3-тя учениця. Коли Лесі було 10 років, вона тяжко захворіла і тому не могла ходити до школи. Навчала її мама.

4-та учениця. Леся вивчила 13 різних мов. Вона навіть писала вірші іншими мовами.

  • Дякую вам, діти! Ім’я Лесі Українки відоме у всьому світі. Її ім’ям названо вулиці, театри, школи. У місті Києві знаходиться Центральний музей Лесі Українки. (Робота з фотовиставкою).

  1. Художньо-поетична квітка.

Працюючи над проектом учні в бібліотеці за допомогою бібліотекаря шукали вірші, вивчали їх напам’ять, малювали ілюстрації до них. Зараз вони познайомлять усіх зі своєю роботою.

1-й учень. Леся дуже любила українську природу. Особливо весну, коли вона пробуджувалася.

c:\users\алла\desktop\05.jpg

Була весна, весела, щедра, мила,

Промінням грала, сипала квітки,

Вона летіла хутко, мов стокрила,

За нею вслід – співучії пташки.
2-й учень. А осінньої днини вона написала віршик «Дощик».

c:\users\алла\desktop\02.jpg


Дивлюся ранком

Вже заволочено серпанком

Сіреньке небо, далі став

Помалу й дощик накрапати,

І вогким холодком до хати

Зайшов притихлий вітерець.


3-я учениця. А я знайшла віршик, у якому Леся так ніжно написала про рідну хатинку.

На зеленому горбочку, c:\users\алла\desktop\07.jpg

У вишневому садочку,

Притулилася хатинка,

Мов маленькая дитинка

Стиха вийшла виглядати,

Чи не вийде її мати.

І до білої хатинки,

Немов мати до дитинки,

Вийшло сонце, засвітило

І хатинку звеселило.

4-а учениця. Леся тяжко хворіла. Вона страждала, але нікому не жалілася. c:\users\алла\desktop\06.jpg

Як дитиною, бувало,

Упаду собі на лихо,

То хоч в серце біль доходив,

Я собі вставала тихо.

«Що болить?» - мене питали,

Але я не признавалась –

Я була малою горда, –

Щоб не плакать, я сміялась.
5,6,7-й учні. Батьки возили Лесю на море. Вона там лікувалася і написала вірш про море.c:\users\алла\desktop\03.jpg

c:\users\алла\desktop\04.jpgc:\users\алла\desktop\01.jpg

Вже сонечко в море сіда;

У тихому морі темніє;

Прозора, глибока вода,

Немов оксамит, зеленіє.
На хвилях зелених тремтять

Червонії іскри блискучі

І ясним огнем миготять,

Мов блискавка з темної тучі.
А де корабель ваш пробіг,

Дорога там довга й широка

Біліє, як мармур, як сніг,

І ледве примітно для ока
Рожевіє пінистий край;

То іскра заблисне, то згасне…

Ось промінь остатній! Прощай,

Веселеє сонечко ясне!



  1. Букварикова квітка.

Коли Леся була маленькою, вона разом з батьками, братиками і сестричками садила садок. Мабуть згадкою про той садок, про дитячі роки і став віршик «Вишеньки», який вміщено у нашому «Букварі».

  1. Читання вірша вчителем.

  2. Читання вірша ученицею.

  3. Робота над змістом вірша.

  • Так хто ж вів розмову?

  • З яким деревом говорили діти?

  • А які були діти? Чому ви так думаєте?

  • Якими словами діти звертаються до ягідок?

  • Як треба їх читати?

  • А що відповідає вишенька? Прочитайте.

  1. Читання за особами.

  • Діти, а чому вишенька не хотіла, щоб дітлахи їли її ягідки раніше?

  1. Ігрова квіточка.

Вишенька піклувалася про здоров’я дітей. Давайте і ми не будемо забувати про нього. Ця квіточка просить нас відпочити і погратися в гру, в яку дуже любила гратися маленька Леся. Ця гра-танок називається «Подоляночка».

  1. Художня квітка.

А зараз ми перенесемося в художню майстерню. Маленька Леся дуже любила вишиванки, сама вишивала. Вже в 6 років вона навчилася вишивати і задумала вишити батькові сорочку.

Але сьогодні ми вишивати не будемо. Ми виготовимо аплікацію «Вишеньки».

На минулому уроці образотворчого мистецтва ми заготовили деталі роботи. А зараз закінчимо аплікацію за зразком.

(Звучить приємна музика. Діти працюють).

Практична робота.

c:\users\алла\desktop\08.jpg

V. Підсумок уроку.

Ось і закінчився наш урок. Давайте знову повернемося до Лесиного віночка. Чи на всі запитання ми отримали відповіді?

  • Скажіть, чи досягли ви успіху на уроці? Чого ви навчилися, виконуючи проект?

  • Я дякую вам за урок, за вашу роботу над проектом. Ми ще тільки вчимося працювати самостійно. Вам багато допомагали батьки, бібліотекар. Я сподіваюся, що та стежка до знань стане широкою дорогою, а бібліотека, куди найчастіше ви зверталися по допомогу, вашим улюбленим місцем у школі.

  • Дякую вам за працьовитість, уважність, організованість.

На прощання гостям щирим,

щоб не забували клас,

ми даруємо на згадку

аплікацію від нас.

VІ. Самооцінка.

  • Виходячи з класу, я вас попрошу, щоб ви оцінили свою роботу на уроці. Для цього розташуйте свою позначку на «Шкалі самооцінки».d:\фотографии\фото семинара 1кл. 2007-2008г. открытый урок, наглядность класса\открытый урок 16 апреля (47).jpgd:\фотографии\фото семинара 1кл. 2007-2008г. открытый урок, наглядность класса\открытый урок 16 апреля (61).jpg



Схожі:

Курс, група,семестр ЗАВДАННЯ на комплексний курсовий проект студента
Вхідні данні до проекту: ДСТУ з обробки інформації, готові програмні продукти, технічна документація на ІС, літературні джерела,...
Тренінг «Публічні бібліотеки – мости до е-урядування» в місті Івано-Франківську
«е-урядування» для бібліотечних працівників, представників громадських організацій, громадськості, студентської молоді, підприємців,...
Стасюк Наталія Миколаївна Ціль
Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна» (кафедра «Маркетинг», 4 курс, заочно)
Дослідницько – пошуковий міжпредметний проект
«Я і Україна», трудове навчання, образотворче мистецтво, музичне мистецтво; груповий; середньо тривалий
Как, должно быть, было тяжело
Зразок тексту: див. Підручник „ Практичний курс англійського язика”, 3 курс, М
Задача №1
Дайте визначення і поясніть значення таких понять: валютний курс, золотий стандарт, Бреттон-Вудська система, вільно плаваючий валютний...
Я І УКРАЇНА (інтегрований курс)
Програми для середньої загальноосвітньої школи. 1—2 класи. — К., Початкова школа. — С. 284—292. Вона розроблена відповідно до Державного...
Урок Математика, курс «Я і Україна»(Громадянська освіта),фізична культура
Мета: математика: вчити учнів обчислювати площі прямокутних ділянок, розв'язувати прості і складені задачі на знаходження площі прямокутника;...
Проект з курсу «Я і Україна». (Сценарій презентації)
Мета: формувати життєві компетентності: уміння збирати інформацію, досліджувати матеріал, робити висновки; спілкуватися в групі;...
КРЕДИТНО-МОДУЛЬНИЙ КУРС
В.І. Штанько, Н. В. Чорна, Т. Г. Авксентьєва, Л. А. Тіхонова. Політологія: кредитно-модульний курс. Навч посібник. –, 2010.– 368...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка