|
Скачати 75.32 Kb.
|
ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ Тема: Психологічні основи управлінської діяльності керівника школи. Формування педагогічного колективу. Мета тренінгу:
Очікувані результати: після проведеної дискусії з елементами психотренінгу учасники зможуть:
Обладнання: папір, маркери, дошко, підготовчі записи до вправ. План і методи проведення:
Хід проведення
Кожен учасник тренінгу по черзі називає своє ім’я та говорить фразу, що починається зі слів: «Не хочу хвалитися, але я ...(добре граю в футбол.). У вправі мають бути задіяні всі учасники.
Учасники пропонують прийняти « Правила роботи групи», які записуються на плакаті.
Учасникам роздають невеликі аркуші паперу. Тренер просить написати на них, чого саме вони чекають від тренінгу. Після цього кожен учасник зачитує свій напис і прикріплює аркуш на підготовлений тренером плакат із зображенням дерева.
Кожному роздають аркуш паперу і пропонують:
Запитання:
Висновок: усі вчителі, як івитинанки, різні, і до кожного потрібен свій підхід. Проаналізуйте свій педагогічеий колектив. Б з ким вам складно працювати і чому. Проблемні люди. Їхня поведінка залежить від їхнього характеру. Іноді вона пов’язана з невихованістю або відсутністю загальної культури. Проблемні люди існували завжди. Єдиний розв’язок цієї проблеми – розвивати в собі вміння взаємодіяти з різними людьми і типами особистості. Ознайомтеся з основними типами проблемних людей (див. табл.).
Директор або завуч – це не спеціальність, якої навчають у ВНЗ. Це вчитель певного фаху. І перш ніж стати керівником школи, ця людина пройшла апробацію як керівник групи дітей. Набуті навмчки управлінця він здебільшого переносить з учнівського на учительський колектив. Зараз кожен з вас визначить переважний стиль керівництва (авторитарний, демократичний, ліберальний). (Учасникам роздають бланки з таблицею та анкетою). Стиль керівництва – це цілісна, відносно стійка система методів, способів, прийомів впливу керівника освітньої установи на колектив з метою виконання управлінських функцій, яка характеризується певними індивідуально – типологічними особливостями. За нормальних умов діяльності керівник, як правило, орієнтується на демократичні засоби впливу. Але потреба в надзвичайно швидкому виконанні завдання може зумовити використання авторитарного стилю, коли керівник одноосібно приймає рішення, віддає швидкі ділові накази, усвідомлюючи під час цього повну відповідальність за результати своїх рішень та дій. Здійснюючи керівництво педагогічним колективом, директор школи повинен дотримуватися етики службових взаємин, основних принципів керівництва людьми: поважання гідності підлеглих, концентрація уваги на проблемі, використання методу підкріпленні, активне слухання, висування чітких вимог і підтримки контакту з працівниками.
Завдання: створити і записати 10 правил демократичного керівника (5хв. ) Можливий варіант правил:
«Педагогічний колектив – це свого роду стрижень школи. Школа як осередок виховання, як сила морального, ідейного впливу старшого покоління на молоде, як центр багатогранного духовного життя живе тільки в педагогічному колективі», - писав В. Сухомлинський. Будь – яке досягнення вчителя – частина успіху педагогічного колективу. Будь – яке педагогічне досягнення – це успіх кожного окремо і всіх разом! Основою діяльності колективу є актуальна і значна педагогічна ідея, що визначає спрямованість його функціонування, пошук нового змісту, форм і методів навчально – виховної роботи. Не випадково В. Сухомлинський писав: «Директор, заступник директора, організатор покликані бути посередниками між педагогічною наукою і практикою. Від них залежить не тільки пропаганда, впровадження наукових знань у практичну роботу, але і така організація педагогічного колективу, за якої об’єднувальним началом є творчий задум, ідея». Спілкування – найважливіша умова здійснення та розвитку спільної предиетної діяльності, на базі й навколо якої створюється колектив. Саме через спілкування формується спільнота людей, об’єднаних спільною діяльністю, і формуються властивості колективу. До них належать:
особистості педагога». Американський психолог Абрахам (1908 – 1970) вважає: для того, щоб людина повноцінно прожила своє життя, вона повинна задовольняти п’ять потреб – нижчих і вищих: 5) самоактуалізація здібностей, талантів; 4) повага: визнання й оцінка; 3) любов і прив’язність; 2) безпека; 1) фізіологічні потреби. Якщо звузити цей погляд до життя професії, то щаслива людина та, якій професія дає задоволення цих потреб. Самореалізаціяє, звичайно, явищем глибоко індивідуальним. Самореалізація в професйї вчителя – теж. Але можливе виокремлення 4 основних типів самореалізації педагогів залежно від складу особистості. Умовно назвемо їх: організатор, предметник, комунікатор, інтелігент. Для вчителя – організатора важливо реалізувати свою потребу в лідерстві, домінуванні, розкрити свої риси вольової, сильної, вимогливої, енергійної людини. Йому легко вдається організувати позакласні заходи, він уміє викликати в учнів дух колективної зацікавленості, ділового співробітництва, відповідальності. Учитель – предметник реалізує свій інтелект, глибокі знання свого предмету. Він поважає інтелект і виховує його в учнів засобом свого предмету. Це професійно компетентна і творча людина, віддана своєму фахові. Для нього виховувати – це навчати, зацікавлюючи предметом. Учитель – комунікатор реалізує в професії вчителя потребу в спілкуванні. Йому цікаві люди, він завжди в курсі проблем їхнього особистого життя. Він доброзичливий, співчутливий, привабливий, високоморальний. Його вплив на дітей насамперед емоційний, через пошук шляхів сумісності з учнем, через особистий контакт. Йому легко зрозуміти особистість учня загалом, він товаришує з ним. Учитель – інтелігент реалізує в професії свою потребу в духовності, високій моральності та вихованні цих рис у дітей. Це людина з високою загальною культурою, високим рівнем інтелекту, високими моральними рисами, постійними духовними пошуками. Його вплив глибоко просвітницький. Він виховує собою, особистим прикладом. Звичайно не можна казати, що якийсь тип кращий або гірший. Кожен має свої переваги і недоліки, кожен необхідний. Кожен учитель через особливості своєї професії виступає і як предметник, і як комунікатор, і як організатор, іяк інтелігент. Ми говоримо про особистісні особливості, які дають можливість із меншими затратами сили і часу здійснювати якусь із цих функцій.
Робота з тестом, що дає змогу визначити тип професійної спрямованості вчителя.
Учасники говорять одне одному щось приємне.
Пропоную зробити аналіз сьогоднішнього тренінгу:
|
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття з психологічної підготовки ... |
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття із рядовим та молодшим начальницьким складом Тема: Психологічні особливості діяльності керівника гасіння пожежі, газодимозахисників, диспетчера служби «01» |
Кроки до управлінської діяльності Робота з кадровим резервом – один із основних напрямків управлінської діяльності в ДЗШ №80. Від її якості залежить оновлення змісту,... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з особовим... Тема Психологічні особливості діяльності пожежних під час виконання функціональних обов’язків |
Методичні рекомендації Щодо дотримання вимог до оформлення протоколу м. Луцьк 2013 р Методичні рекомендації розроблені з метою підвищення ефективності управлінської діяльності головного та територіальних управлінь... |
Року на базі Черкаського обласного інституту післядипломної освіти... Черкаської обласної ради відбувся обласний семінар для директорів загальноосвітніх навчальних закладів, які призначені у 2015 році,... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з особовим... Тема 10. Психологічні особливості діяльності пожежних під час виконання функціональних обов'язків |
Тема Вівторок 18. 10. 11 Ринок нерухомості в Україні. Основи рієлторської діяльності. Стандарти професійної діяльності |
Тема Понеділок 15. 10. 12 Ринок нерухомості в Україні. Основи рієлторської діяльності. Стандарти професійної діяльності |
Тема Понеділок 15. 10. 12 Ринок нерухомості в Україні. Основи рієлторської діяльності. Стандарти професійної діяльності |