|
Скачати 113.55 Kb.
|
Урок трудового навчання (2 клас) із використанням ІКТ. Якщо хочеш виховувати в дітях сміливість розуму, інтерес до серйозної роботи, самостійність як особисту рису, вселити в них радість творчості , то створюй такі умови , щоб іскорки їхніх думок утворили царство думки, дай їм можливість відчути себе в ньому володарями. Ш.А.Амонашвілі Методична доцільність використання мультимедійного супроводу на уроці. 1.Підвищення ефективності засвоєння навчального матеріалу за рахунок одночасного викладання навчального матеріалу й показу демонстраційних фрагментів. 2. Розвиток образного й творчого мислення завдяки наочності. 3. Розвиток пізнавальних і творчих здібностей унаслідок необхідності самостійно аналізувати й узагальнювати навчальний матеріал, визначати алгоритм роботи, систематизувати весь запропонований матеріал Тема: Світ професій, людина - знакові системи. Мета: Навчальна: знаряддя та предмети праці людей, що працюють за професіями типу «людина - знакові системи» (бухгалтер - цифри, ділові папери, гроші, комп'ютер, оператор зв'язку - телефон, голоси людей тощо). Використання комп'ютера в багатьох професіях, пов'язаних із знаковою інформацією (цифровою, графічною). Візуальні знаки комунікації. Розвиваюча: розвивати схильність до світу професій «людина - знакові системи», сприяти розвитку індивідуальних нахилів учнів. Виховна: виховувати любов до праці, почуття прекрасного, ретельність і охайність. Інструменти, матеріали та наочність: портативний комп'ютер, презентація, малюнки сучасних професій, пов'язаних з різними інформаційними знаками (демонстраційні й індивідуальні для роботи в групах), клей, ножиці, шаблони, зразок макета комп'ютера. Випереджувальне завдання: групи готують заставки. Об'єкт праці: виготовлення макета портативного комп'ютера. Міжпредметні зв'язки: інформатика, «Я і Україна», Основи здоров'я, українська мова, трудове навчання. Тип уроку: урок-екскурсія з використанням мультимедійних технологій. Епіграф: Що вміти - за плечима не носити.(народна мудрість). Хід уроку: І. Організація класу. Всі сідайте тихо, діти, Домовляймось не шуміти, Руки гарно піднімати, Чітко, в лад відповідати. Всі готові до уроку? Тож гаразд, часу не гаєм І урок розпочинаєм. - Яким би ви хотіли бачити наш урок? (Цікавим, пізнавальним, веселим, повчальним, результативним тощо). II. Повідомлення теми і мети уроку. Слайд 2 Сьогодні в нас тема уроку така: Ми зробимо екскурс в професії знака. Букви, цифри, креслення, фотографії - усе це різні інформаційні знаки. Нині людина на своєму робочому місці все частіше використовує, зустрічається саме з цими умовними знаками, а не реальними предметами та явищами. Так, раніше люди могли спілкуватися за допомогою усної мови тільки під час зустрічі. А сьогодні, натиснувши на кілька цифр, ми можемо розмовляти по телефону, відправляти комп'ютером різну інформацію на далеку відстань. III. Актуалізація опорних знань. Слайд 3 На малюнках зображено людей сучасних професій, пов'язаних з різними інформаційними знаками. Спробуємо їх відгадати. У разі необхідності скористайтеся підказкою. (в учнів на партах картки-підказки) Метод «Мікрофон» ( Представники груп відповідають на запитання).
IV. Виклад нового матеріалу. Заочна екскурсія до робочих місць професій типу «людина - знакові системи». (Використовую портативний комп'ютер). Слайд 4 Вчитель.Управління будь-яким підприємством неможливе без точної економічної інформації про господарську діяльність підприємства. Збором і аналізом такої інформації займаються бухгалтери. У перекладі з німецької мови «бухгалтер» означає «книговодій». Бухгалтер — це людина, яка в бухгалтерських книгах веде облік прибутків і видатків, пов'язаних з роботою підприємства. Професія бухгалтер — одна з найстаріших. Ще в староіндійських общинах фігурує бухгалтер з обліку сільськогосподарського виробництва. На території Російської імперії, куди входила й Україна, посада бухгалтера офіційно введена у 1700 році. Бухгалтер працює з цифрами. Поряд із різними видами обліку бухгалтери займаються нарахуванням заробітної плати всім працюючим на підприємстві чи в установі. Раніше основним знаряддям праці бухгалтера була рахівниця, потім — лічильні машинки, «арифмометри». Нині знаряддя праці бухгалтера — калькулятори та комп'ютери. Слайд 5 Вчитель.Однією з найпоширеніших професій групи «людина — знакові системи» є професія водія. Вона виникла з появою транспорту. Водії керують автомобілями різних марок, трамваями, тролейбусами, автобусами тощо. Водій повинен добре знати й розуміти правила дорожнього руху та дорожні знаки. Він має досконало керувати машиною, мати хороший зір, розпізнавати кольори. На дорозі водій повинен бути дуже уважним, увесь час стежити за пішоходами, дорогою, іншими машинами, світлофорами та дорожніми знаками тощо. Неуважність водія може спричинити аварію. Під час руху водій повинен швидко сприймати, оцінювати дорожню ситуацію й швидко приймати рішення. Робота водія надзвичайно відповідальна, адже від нього залежить безпека пасажирів і пішоходів. Слайди 6,7, 8,9 (оглядовий перегляд)
Сьогодні на уроці ми виготовимо помічника для всіх професій «Портативний комп'ютер». Працюватимемо в заздалегідь створених групах. Нагадаємо правила роботи в групах: - уважно слухати та читати план дій; - бути уважними при розгляді зразка; - уважно розглядати та працювати за технологічною картою; - кожен учасник виконує заплановану дію; - працювати так, щоб не заважати іншим. ( План дій учасників груп: 1-й учасник виконує першу частину розгортки за кресленням, 2-й другу частину, 3-й з’єднує клейкою стрічкою, 4-й вирізає і наклеює клавіатуру та заздалегідь підготовлену заставку, 5-й вирізає мишку по шаблону, 1-й, 2-й, 3- й виготовляють наступні дії : частини деталей мишки (2ч. кнопки і1ч. ролик) ). 2.Розгляд зразка. - З яких основних частин складається. - Додаткова деталь (мишка). 3.Виготовлення макета портативного комп'ютера. Слайд 10 Інструктаж. Встановимо послідовність виготовлення комп'ютера.
18 см 22 см
10 см
2 ч. клавіши 1 ч. ролик 3 см 2 см 1,5 см 0,5 см
Інструктори з техніки безпеки, від кожної групи нагадують техніку безпеки.(заздалегідь підготовлені учні)
Учні працюють, користуючись технологічною карткою і зразком. (Надаю індивідуальну роботу за потребою). Фізпауза (в процесі роботи) Щось втомилися робити, Треба трохи відпочити! Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись, Руки вгору, руки в боки, Вище руки підніміть, А тепер їх опустіть. Плесніть в долоні кілька раз! За роботу, все гаразд! VIII. Підведення підсумків уроку. 1)Аналізую роботу груп (згуртованість в роботі, охайність виконання, дисципліна). 2)Представники груп демонструють макети, презентують заставки комп'ютерів (міні-проекти заставок). Презентація I групи. Січень святами багатий! Ця заставочка у нас. Недарма така гучна! Бо у січні Новий рік! Коляда і щедрування. Та й вечеря ще свята. Посівання - величання. І Меланка й Василя! Та голодна ще кутя. А Водохреща святе – В пам’ять хрещення Ісуса! Свята січня завершить. Слайди 11,12,13,14 «Зимові свята» Презентація II групи. Ми ж заставочку назвали В честь возз'єднання країни- Це «Соборність України». Цю свою заставку друзі, Недарма обрали ми. Бо возз'єднання країни Це велике торжество. Ми ж одного краю люди І у згоді треба жити. Щоб Вкраїну прославляти. Всьому світу показати. Що у злагоді і мирі, Буде край наш процвітати! Кожному це треба знати, І завжди – всім пам’ятати! Слайд 15 «Возз’єднання ЗНРУ та УНР» Презентація III групи. I В нас заставка не проста! Герб і прапор представляє. Щоб всі школярики знали. Символ краю, це святе! То ж історію краю вивчай, Про прапор і герб усе знай. Слайд 16 «Державна символіка» IV група. А у нас заставка круто! Це дорожні знаки, друзі Хто їх знати не бажає. Той в халепу потрапляє. А життя дано нам раз! То ж бо знаки друже вчи. Та всім іншим покажи. Як їх треба гарно знати. Щоб здоровим мандрувати, По країні нашій славній. Щоб про неї більше знати Й всьому світу показати. Отже, друже, не зівай! Правила дорожні вивчай, Про здоров’я своє дбай! Слайд 17,18, 19 «Дорожні знаки» 3)Оцінювання роботи груп (виготовлених макетів). Які вони вправні, як нібито справжні! Погляньте, будь ласка! Поглянути любо на комп'ютери ці. Ви добре трудились. Усі молодці. І рівень високий отримують всі. Рефлексія - Про які професії дізналися на уроці? - До якої групи вони належать? - Що ми виготовили на уроці? - Якій професії він є основним знаряддям праці? - Що нового ви взяли для себе? Вчитель. Люди багатьох професій мають свої емблеми. Емблема — це умовне, символічне зображення якогось поняття, ідеї. Наприклад, голуб є емблемою миру, ліра — емблемою музики й співу тощо. Отже, люди, які належать до групи професій «людина — знакові системи», теж можуть мати свої емблеми, що визначають певну професію, або емблеми, що визначають групи професій. Зразком такої емблеми ми зараз представимо разом.(члени груп із заздалегідь заготовлених символів представляють емблему у вигляді квітки.) - Чи вдався наш урок таким, яким би ви хотіли його бачити? IX. Прибирання робочих місць. X. Підготовка до наступного уроку. Слайд 20 На наступний урок ви маєте принести олівець, лінійку, клей, кісточки, шаблони, трафарет, ножиці, фломастери. |
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Людина і світ професій» 8-9 Програми трудового навчання для середніх закладів освіти. Профіль: деревообробка. Професії : столяр (будівельний), тесляр |
Цікавий світ професій Мета: надати учням уявлення про різноманітність існуючих професій формувати повагу до праці людини; розвивати увагу, пам'ять, світогляд... |
Найважливіша проблема філософії людина-світ. Ф наука світоглядна.... Ф. це не просто особлива наукова дисципліна, а ще і специфічний тип мислення і навіть емоційний настрій, система світоглядних почуттів... |
Програма для 8 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів Людина і світ професій: Програма для 8 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів //І. Д. Бех (науковий консультант), О. В.... |
11-й (12-й) клас Людина в сучасному світі Курс за вибором „Людина в сучасному світі” для учнів 11 класу є предметом, який міг би слугувати заключним у інтегрованому курсі... |
КЛАСИФІКАЦІЯ ПРОФЕСІЙ Зорієнтуватися в безліч професій і обрати єдину, з якої й розпочнеться трудовий життєвий шлях зможе допомогти в цьому учням класифікація... |
На сьогодні питанням взаємостосунків між людьми є питання комунікацій... Процесу комунікації варто приділяти увагу всім людям, а особливо тим, які відносять себе до професій типу "людина— людина": психолога,... |
План Семіотика наука про знакові системи. Поняття про знак. Специфіка... Унілатеральна та білатеральна теорії знака. Типологія мовних знаків. Слово як знак |
Тема: «Психодіагностика особливостей вербального та невербального... Поняття невербальної комунікації. Оптико-кінетична, проксемічна, пара лінгвістична та інші знакові системи. Проксеміка. Розміщення... |
Тема. Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни Мета уроку:... Світ прекрасний навколо тебе – Сонце ясне і синє небо, Птахи і звірі, гори і ріки Нехай він буде таким навіки. Нехай людина добро... |