Навчально-виховний проект


Скачати 69.6 Kb.
Назва Навчально-виховний проект
Дата 17.12.2013
Розмір 69.6 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Навчально-виховний проект

«РІЗНОБАРВЯ ТВОРЧОСТІ»

Галузь застосування:

  • навчально-виховний процес.

Суб'єкти інноваційної діяльності:

  • учні;

  • викладачі.

Автор проекту:

  • Волошина Алла Олексіївна, викладач вищої категорії, майстер народної творчості.

ОПИС ІННОВАЦІЇ

Мета впровадження нововведення:

  • навчити учнів технологічним прийомам виконання монотипії;

  • ознайомити з матеріалами та інструментами;

  • розвиток творчого та асоціативного мислення;

  • розвиток творчих здібностей учнів;

  • виховати вміння працювати автономно в творчих групах.

Термін дії проекту:

  • 2 місяці

Зміст нововведення:

  • заохочення учнів до самостійної пошукової роботи;

  • розвиток пізнавальних навичок, творчого мислення;

  • формування в учнів уміння орієнтуватися в видах та жанрах образотворчого мистецтва;

  • набуття навичок досконалого володіння художнім матеріалом та інструментом.

Ресурсоємність нововведення:

  • фарби гуашеві або темперні

  • папір мелований

  • картон для паспарту

  • скотч двосторонній

  • ніж канцелярський

  • скло

  • пензлі круглі художні №1-3.

Технологія впровадження:

  • використовується при вивченні теми «монотипія».

Результативність та ефективність впровадження інновацій:

  • оволодіння знаннями, вміннями, навичками самостійної творчої роботи;

  • вдосконалення професійних навичок при виконанні творчих завдань;

  • створення самостійного художнього твору;

  • розвиток уміння працювати в творчій групі.


Міністерство освіти і науки України

Вище професійне училище

Житомирського державного технологічного університету


Проект

з предмета «Технологiя художніх робiт»: на тему «Різнобарв'я творчості»

coursemonotipia02

Розробила

Викладач вищої категорiї

Волошина А. О.


Житомир – 2012

Тема програми: Монотипія

Мета:
Навчальна: навчити учнів технологічним прийомам виконання монотипії, ознайомити з матеріалами та інструментами;
Розвивальна: розвиток творчого та асоціативного мислення;
Виховна: виховати вміння працювати автономно в творчих групах.
Тип уроку: лабораторно-практична робота.
Характеристика теми:
Для навчання кваліфікованих робітників за професією «Оформлювач вітрин, приміщень та будівель» тема «Монотипія» є стимулюючою розвиток творчих та асоціативних здібностей учнів. Важливою у визначенні якостей художніх матеріалів, що використовуються при виконанні роботи. При вивченні цієї теми розглядаються питання підбору матеріалів та інструментів, технічних прийомів виконання та оформлення монотипії, розвивається творча уява, виховується охайність, вміння роботи в творчому колективі. Вивчаються можливі дефекти та способи їх уникнення. Також обов’язково проводиться інструктаж з техніки безпеки праці та організації робочого місця. При вивченні теми в учнів повинні формуватись професійні навички та вміння з виконання художнього твору – монотипії, вміння творчо асоціативно мислити та втілювати творчі задуми.

Структура уроку є такою, що в учнів спочатку формуються прості професійні навички (вміння підібрати фарби з урахуванням їх переваг та недоліків, підготувати потрібну консистенцію, підібрати основу та кольорову гамму), потім складні (виконання монотипії з доробкою пензлем та використанням технічних прийомів протяжки, підкрутки та ін.).

При виконанні оформлювальних робіт учні навчаються охайно оформлювати роботу та працювати з інструментом. В учнів формується творчий підхід до виконання художнього твору. При підборі завдань для виконання монотипії береться до уваги, що роботи, виконані учнями, повинні мати художню та матеріальну цінність, тобто виконуються головні принципи мотивації навчання в процесі продуктивної праці.
Структура уроку.
1) Виконання монотипії в теплій кольоровій гаммі.
Організація робочого місця, ознайомлення учнів з матеріалами та інструментами, підбір матеріалів та підготовка фарб потрібної консистенції, підбір теплої кольорової гамми, виконання вправ та технологічних прийомів виготовлення монотипії в теплій кольоровій гаммі.
2) Робота з пензлем при виконанні монотипії.
Навчання учнів технологічним прийомам (протяжки, підкрутки та ін.) і наступної доробки деталей пензликом.
3) Виконання монотипії в холодній кольоровій гаммі.
Підбір матеріалів та підготовка фарб потрібної консистенції, підбір холодної кольорової гамми, виконання вправ та технологічних прийомів виготовлення монотипії в холодній кольоровій гаммі, практичного застосування набутих знань по доробці готової монотипії та виконання оформлювальних робіт (виготовлення паспарту).
Дидактичне та матеріально-технічне забезпечення
На уроці для вивчення теми використовуються репродукції та альбоми із зразками монотипій професійних художників, зразки кращих робіт учнів попередніх курсів та творчі роботи майстрів. На занятті учні повинні ознайомитись з інструментами та матеріалами для виконання монотипії, а саме:


  • фарби гуашеві або темперні

  • папір мелований

  • картон для паспарту

  • скотч двосторонній

  • ніж канцелярський

  • скло

  • пензлі круглі художні №1-3.


Карта міжпредметних зв’язків


На уроці використовуються інструкційно-технологічні картки (додаються)

.
Визначення монотипії та її історія
Монотипія – унікальна не тиражна техніка, що включає в себе ознаки естампу та живопису.
Монотипія (від «моно» -- один і «типос» -- відбиток, образ) – вид друкованої графіки. Це художній твір виконаний в один прийом.

Монотипія існує вже більше трьохсот років. Уперше згадав про цю техніку у 17 сторіччі італійський художник Джованні Кастільйоне. Для творів виконаних у техніці монотипії характерні тонкі кольорові рішення, плавність і м’якість форм, що зовнішньо зближає монотипію з аквареллю. Техніка монотипії відома з 17 сторіччя, але отримала поширення тільки з кінця 19 ст. Серед найбільш відомих майстрів італієць Джованні Кастільйоне (1616-1670), англієць Вільям Блейк (1757-1828), француз Едгар Дега (1834-1917), який поєднав монотипію з темперою («Концерт в кафе "Амбасадор"»).
Приклади професійних монотипій:


%ec%ee%ed%ee%f2%e8%ef%e8%ff

855343231

41564826_33

artlib_gallery-84795-b
2164239

Технологія виконання монотипії


  1. Визначаємось з темою та кольоровою гаммою майбутньої монотипії, готуємо фарби потрібної консистенції.

  2. На чисте скло швидкими рухами наносимо кольорові плями майбутньої композиції.

  3. Накладаємо на скло формат мелованого паперу.

  4. За потреби використовуємо технологічні прийоми протяжки і прокрутки.

  5. Знімаємо готову монотипію.

  6. Даємо просохнути.

  7. За потреби доробляємо деталі пензлем.

  8. Обираємо найбільш вдалий відбиток.

  9. За розмірами вирізаємо з картону паспарту.

  10. Двостороннім скотчем охайно підклеюємо монотипію до паспарту.

  11. Заклеюємо тильну сторону чистим папером.

  12. Монотипія готова.



Література
Ф. Лоханько, Т. Флорова «Художні матеріали» Київ 1960 р.

І. П. Волкотруб «Основи художнього конструювання» Київ 1990 р.

Є. Гребенюк «Основи композиції» Київ 2001 р.

В. А. Глинкин «Мистецтво сучасного інтер’єру» М. 2004

М. В. Дараган «Основи декоративно-оформлювального мистецтва» Львів 1997

Г. Тарасевич «Художник-оформлювач» М. 2001

А. Хворостов «Декоративно- прикладне мистецтво в школі» Київ 2005

В. Шихеєва «Інтер’єр» М. 2006

Комплексно-кваліфікаційне завдання з теми «Монотипія»

з професії:

«Оформлювач вітрин, приміщень, будівель»

Ви працюєте оформлювачем вітрин, приміщень, будівель ІІІ категорії. Вам пропонується виконати монотипії в холодній та теплій кольоровій гамах.

  • Підберіть інструменти і матеріали, які Ви будете використовувати при виконанні даної роботи, підготуйте їх до роботи

  • Підберіть кольорову гаму майбутніх монотипій (теплу і холодну)

  • Підберіть тему майбутніх монотипій.

  • Дотримуйтесь технологічної послідовності при виконанні цієї роботи

  • Нанесіть на чисте скло кольорові плями композиції

  • Накладіть на скло формат мелованого паперу, за потреби використайте технологічні прийоми, зніміть монотипію

  • Доробіть деталі пензлем

  • Технологічно виконайте оздоблювальні роботи (паспарту)

  • Дотримуйтесь безпеки праці під час виконання даної роботи

Схожі:

Екологічний проект
Мета проекту: виховання екологічних компетентностей молоді, впровадження інформаційних компетентностей учнів у навчально-виховний...
План роботи творчої групи по впровадженню ІКТ у навчально-виховний...
Формування творчої групи по проблемі впровадження ІКТ у навчально-виховний процес
Шепетівський навчально-виховний комплекс №1 Хмельницької області...
...
Миролюбівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний...
КЗО Миролюбівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІступенів – дошкільний навчальний заклад»
Шепетівський навчально-виховний комплекс №1 у складі: «Загальноосвітня...
Шепетівський навчально-виховний комплекс №1 у складі: «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів та ліцей» Хмельницької області
Кіровоградський обласний навчально-виховний комплекс (гімназія-інтернат...
Концепція художньо-естетичного виховання учнів Кіровоградського обласного навчально-виховного комплексу (гімназія-інтернат – школа...
ПЛАН МЕТОДИЧНИХ ЗАХОДІВ № з/п Дата
Науково-методична конференція «Ефективність впровадження інновацій у навчально-виховний процес»
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3...
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3...
Михайла Коцюбинського Студентський виховний проект на тему: «Сімейні...
Мета: Ознайомити студентів з сімейними цінностями, їх формуванням та підготовкою до виконання функцій сім’ї
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка