|
Скачати 83.63 Kb.
|
Майбутнє України, як і будь-якої іншої країни світу, визначатиметься рівнем освіти й науки. Це зумовлено тим, що у сучасному світі відбуваються зміни, які значно підвищують роль знань як на рівні індивіду, так і на рівні колективу та країни взагалі. Стрімкий розвиток сучасного життя висуває перед освітою принципово нові питання, оскільки колишня парадигма, що відбивала сутність та інтереси індустріального суспільства, поступово замінюється методологією інформаційного суспільства. Спрямованість системи освіти на засвоєння системи знань, яка була традиційною і виправданою ще декілька десятиліть тому, вже не відповідає сучасним потребам особистості та соціальному замовленню. Молоде покоління має бути захищеним і мобільним на ринку праці, здатним ефективно діяти у нестандартних ситуаціях, робити особистий духовно-світоглядний вибір та навчатися впродовж життя. Одним з суттєвіших ознак революції в освіті ми вважаємо: -перехід від засвоєння інформації до формування якостей, необхідних для творчої діяльності та постійного засвоєння нової інформації. Експерти країн Європейського Союзу визначають поняття компетентність як ”здатність застосовувати знання і уміння”, ”спроможність кваліфіковано провадити діяльність, виконувати завдання або роботу”. На відміну від ЗУНів, що передбачають дію за зразком, аналогією, компетентність передбачає досвід самостійної діяльності на основі знань. Необхідними для досягнення життєвого успіху визнаються такі риси особистості, як самостійна продуктивність, активність, ініціативність, креативність. Отже, творча компетентність людини набуває життєвої важливості. Що таке компетентність? Компетентність походить від латинського competens (competentic), що в перекладі означає „належний”, „здібний”. Компетентність – це певна сума знань у особи, які дозволяють їй судити про що-небудь, висловлювати авторитетну, переконливу думку. Компетентний – значить знаючий, обізнаний у певній галузі; що має право за своїми знаннями і повноваженнями робити або вирішувати що-небудь, судити про щось. Що таке творча компетентність? Творча компетентність – це знання, уміння, навички, ставлення, необхідні для успішної творчої діяльності та можливість використати їх в житті, на практиці. Вона визначається як здатність людини генерувати ідеї, висувати гіпотези; здібність фантазувати; асоціативність мислення; здібність бачити протиріччя; здібність переносити знання та вміння у нові ситуації; здібність відмовитися від нав'язливої ідеї, подолати інертність мислення; незалежність суджень; критичність мислення, здібність оцінно судити. Творча компетентність містить такі аспекти, як мотивація, ціннісні орієнтації, емоційний досвід. Мотивація - це процес, який спонукає людину до дії. Вона визначає активність, стійкість і спрямованість поведінки на задоволення потреб. Це внутрішній стан, що стимулює людину до досягнення мети і, як наслідок, відновленню рівноваги (як психологічного, так і фізичного), зменшенню напруги або його повного зникнення. Ціннісні орієнтації - це стійкі, визначені, певним чином скоординовані утворення (одиниці) моральної свідомості - основні її ідеї, поняття, які виражають сутність морального змісту людського буття, а тому й найбільш загальні культурно-історичні умови і перспективи. Цінності - це частина свідомості індивіда, при тому та його частина, без якої нема особистості. Основний змiст цiннiсних орiϵнтаiй – це її свiтогляднi, моральнi переконання, принципи поведiнки. Сукупнiсть цiннiсних орiϵнтаiй утворюϵ своϵрiдну вiсь свiдомостей, яка забезпечуϵ стабiльнiсть особистостi, спадкоϵмнiсть певного типу поведiнки i дiяльностi, виражену в спрямованостi її потреб i iнтересiв. Вняслiдок цього саме цiннiснi орiϵнтаiцiї ϵ важливим фвктором, що зумовлюϵ мотивацiю дiй i вчинкiв особистостi. Емо́ції (від фран. emotion — хвилювання, збудження) — складний стан органiзму, організму, що припускає тілесні зміни розпоширеного характеру — в диханнi, пульсi, залозо-виділеннях тощо — і на ментальному рівні, стан збудження чи хвилювання, що позначається сильними почуттям, і зазвичай iмпульсом щодо певної форми поведінки. Емоційний досвід включає в себе не тільки індивідуальні переживання, але й емоційні співпереживання, що виникають в ході спілкування, сприйняття творів мистецтва тощо . Творчу компетентність можна визначити як надпредметну, або ключову. До ключових компетентностей відносимо: пізнавальну компетентність, особистісну компетентність, самоосвітню компетентність, соціальну компетентність, творчу компетентність. Вимоги до розвитку предметної компетентності Пізнавальна музична компетентність містить: - навчальні загальні досягнення в сфері музики; - єдності національного та загальнолюдського аспектів змісту музичної освіти, що забезпечує орієнтацію навчального матеріалу на цінності української національної музичної культури та світову музичну класику; - поліхудожності, що реалізується через встановлення об'єктивно існуючих зв'язків між музикою та іншими видами мистецтв; - художньо-естетичне сприймання музики українських і зарубіжних композиторів у широкому діапазоні її видів, жанрів і форм (народної і професійної; хорової, симфонічної, вокальної, інструментальної, вокально-інструментальної тощо); - усвідомлення особливостей музичної мови, специфіки вираження художньої інформації в музиці; - опанування музики у зв'язках із іншими видами мистецтва для глибшого розуміння специфіки її образної мови та загальних закономірностей художнього відображення дійсності та внутрішнього світу людини у мистецтві; Особистісна музична компетентність містить : - розвиток індивідуальних здібностей і талантів; - обізнаність у власних сильних та слабких сторонах; - здатність до рефлексії; - творчі інтелектуальні завдання та динамічні знання; - особистісні уміння навчатися та оперувати музичними знаннями; - набуття вокально-хорових навичок у процесі виконання пісень (народних і композиторських (класичних і сучасних); - спів із супроводом та без нього; - уміння грати на елементарних музичних інструментах (ритмічний супровід до пісень тощо); - уміння імпровізувати (вокальне, інструментальне, ритмічне, пластичне); - інтерпретація інтонаційно-образного змісту прослуханих творів у процесі колективних обговорень і дискусій; - розвиток особистісних якостей, саморегуляція; Самоосвітня музична компетентність містить: - здатність до самонавчання, організації власних прийомів самоосвіти; - відповідальність за рівень власної самоосвітньої діяльності; - гнучкість застосування знань, умінь, навичок в умовах швидких змін; - постійний самоаналіз, самоконтроль за власною діяльністю; - здатність приймати свої рішення і прагнути до розуміння власних потреб вимог; Соціальна музична компетентність містить: - співпраця, робота в команді, комунікативні навички; - соціальне єднання, уміння визначити особисті ролі в суспільстві; - ціннісні орієнтації; - культура міжособистісних відносин; - взаємодії компонентів соціального досвіду людини – емоційно - ціннісного ставлення, музичних знань, умінь і компетенцій, творчості, спілкування; - застосування музики як засобу комунікації та творчого самовираження особистості, практичне засвоєння основних музичних понять та необхідної музичної термінології; Творча музична компетентність містить: - здатність до виявлення і постановки проблем; - здатність до висловлення великої кількості ідей; - гнучкість; - здатність до висловлення різноманітних ідей; - оригінальність; - здатність відповідати на подразники нестандартне; - здатність удосконалити об'єкт, додаючи деталі; - здатність вирішувати проблеми, тобто до аналізу і синтезу. Вимоги музично- освітньої компетенції Загальнокультурна компетенція: формування культури почуттів, збагачення емоційно-естетичного досвіду, розвиток універсальних якостей творчої особистості; Предметна компетенція та компетенція особистісного самовдосконалення: опанування вокально-хоровими уміннями та навичками - здатності керуватися набутими музичними знаннями та вміннями у процесі самостійної діяльності та самоосвіти; Комунікативна компетенція: формування здатності сприймати та інтерпретувати музичні твори, висловлювати особистісне ставлення до них, аргументуючи свої думки, судження, оцінки ; Інформаційна та навчально-пізнавальна компетенції: формування уявлень про сутність, види та жанри музичного мистецтва, особливості його інтонаційно-образної мови, засвоєння основних музичних понять та відповідної термінології - пізнання навколишнього світу засобами музичного мистецтва ; Ціннісно - сенсова компетенція: виховання ціннісних орієнтацій у сфері музики, музичних інтересів, смаків і потреб; розвиток загальних і музичних здібностей, творчого потенціалу особистості Загально предметна та загальнокультурна компетенції: розуміння учнями зв'язків музики з іншими видами мистецтва, з природним і культурним середовищем життєдіяльності людини |
ВСТУП Розділ І. Теоретичне обґрунтування соціального спрямування хімічних знань Питання соціального спрямування хімічних знань є особливо актуальним у сучасному світі. Задача освітян зробити процес навчання цікавим,... |
Реферат Наукова картина світу, поняття, структура, функції Картини світу окремих наук, своєю чергою, містять у собі відповідні численні концепції — певні способи розуміння і трактування будь-яких... |
Юридичні особи в міжнародному комерційному праві Як правило, юридичні особи (Juristische Person, Personne civille, personne morale, corporation, legal person) це різноманітні підприємницькі... |
11-й (12-й) клас Людина в сучасному світі Курс за вибором „Людина в сучасному світі” для учнів 11 класу є предметом, який міг би слугувати заключним у інтегрованому курсі... |
Пресове повідомлення для негайного поміщення Мюнхені, в одній з найважливіших культурних і наукових метрополій світу. Тим самим постає питання, яку роль відіграє Університет... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ НАКАЗ Жіночий консорціум України ” за підтримки Міністерства освіти і науки України в 2009 році у навчальних закладах Вінницької, Кіровоградської,... |
ЛЕКЦІЯ 9 РОЗПОДІЛ ДОХОДІВ У загальноприйнятій трактовці доход — це певна кількість засобів в грошовій, або натуральній формі, що одержується в результаті підприємницької,... |
Міністерство освіти і науки України Сучасні педагогічні технології навчання на сучасному етапі розвитку освіти України |
1. Міжнародний маркетинг: загальний огляд Саме в цей час створюються значні міжнародні інститути, які активно впливають на всі процеси, що відбуваються у світі |
Про стан підготовки закладів освіти області Розвиток світового і, зокрема, європейського освітнього простору вимагає від української освіти адекватної реакції на процеси реформування,... |