ВИПУСКНА РОБОТА


Скачати 433.2 Kb.
Назва ВИПУСКНА РОБОТА
Сторінка 1/3
Дата 11.12.2013
Розмір 433.2 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3
Кафедра інформаційних технологій

Використання технологій

дистанційного навчання

ВИПУСКНА РОБОТА

Розова Олександра Вікторовича

слухача курсів підвищення кваліфікації

вчителів інформатики,

учителя СЗОШ І-ІІІ ступенів №32

м. Стаханова


2013

ЗМІСТ

Вступ

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3

Розділ 1.

Історія дистанційної освіти, сутність, мотиви та принципи . .

5




  1. Історія становлення дистанційної освіти в Україні . . . . . . .

5




  1. Сутність дистанційного навчання та його переваги . . . . . .

6




  1. Форми дистанційного навчання . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

9




  1. Мотиви і принципи організації дистанційного навчання . .

11

Розділ 2.

Проблеми впровадження дистанційної освіти в Україні. . . . .

13




2.1. Основні проблеми впровадження дистанційної освіти в Україні . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

13




2.2. Психолого-педагогічні аспекти дистанційного навчання.

17




2.3 Методологічні аспекти дистанційного навчання . . . . . . . .

19

Розділ 3.

Технологія створення й використання дистанційних курсів. . .

21




3.1. Вимоги при створенні курсів ДН. . . . . . . . . . . . . . . . . . .

21




3.2. Основні завдання, пов´язані зі створенням системи дистанційної освіти та курсів дистанційного навчання. . .

22




3.3. Інструменти спілкування у дистанційному навчанні. . . . . .

24




3.4. Інтелектуальна навчаюча система . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

26




3.5. Платформи та системи дистанційного навчання. . . . . . . . .

30

Висновок

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

32

Список використаної літератури . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

34


ВСТУП

Я услышу и забуду,

Я увижу и запомню,

Я сделаю и пойму.

Китайская мудрость

Сучасний світ - це інформаційний світ зі всіма його перевагами і недоліками. Потоки інформації, які оточують людину, вимагають від неї знань усіх методів і законів, що допомагають використовувати інформацію для повноцінного існування. Задача освіти і загальноосвітньої школи, зокрема, полягає в тому, щоб сформувати, виховати і навчити сучасну особистість, яка зможе в достатній мірі орієнтуватися в інформаційному суспільстві [4]. Актуальність проблеми полягає в тому, що необхідність упровадження досягнень науково-технічного прогресу в галузі педагогіки викликала появу дистанційної освіти в загальноосвітніх навчальних закладах.

Ключові слова: дистанційна освіта, дистанційна форма навчання, Інтернет-навчання, інформаційно-комунікаційні технології, профільне дистанційне навчання [17].

Протягом останніх десятиріч дистанційна освіта (ДО) стала глобальним явищем освітньої та інформаційної культури. Попри це до нинішнього часу дистанційна форма освіти не використовується широко в освітньому процесі шкіл, коледжів, гімназій та інших середньо-спеціальних навчальних закладів.

Дистанційна освіта – це нова форма освіти для учнів і викладачів України, тому важливо дослідити переваги і недоліки цієї системи та знайти шляхи подолання певних проблем1. Саме це й буде метою описуваного дослідження, крім того необхідно визначити стан дистанційного навчання в Україні.

Для більш ретельного аналізу теми стає необхідним роздивитися наступні задачі:

  1. аналіз означень дистанційної освіти та різних дистанційних форм навчання;

  2. дослідження цільової аудиторії дистанційної освіти;

  3. розгляд технічних, методологічних та психолого-педагогічних проблем ДН;

  4. технології створення та використання дистанційної освіти в Україні.

Робота складається з вступу, 3 глав, висновків та списку літератури.

При написанні роботи предметом аналізу стали окремі статті, електронні видання й монографії вчених, у яких вони розглядають проблеми сучасної освіти.

З літератури яку я використовував, особливої уваги заслуговує декілька робіт це «Дистанційне навчання. Умови застосування», та «Методічні рекомендації до створення курсу дистанційного навчання через інтернет». Також слід приділити увагу посібнику «Технологія розробки дистанційного курсу» який вийшов у світ під редакцією групи авторів Биков В. Ю., Кухаренко В. М., Сиротинко Н. Г., Рибалко О. В., Богачков Ю. М., він знайомить із новітніми підходами до організації навчального процесу – інтерактивними технологіями, які допоможуть учителю зробити навчання цікавим, різноманітним, ефективним.

Дуже корисну допомогу було отримано з методичних рекомендацій, які є складовою частиною програмних засобів навчального призначення, а також з різноманітних інтернет-виданнь.
Розділ 1. Історія дистанційної освіти, сутність, мотиви та принципи


  1. Історія становлення дистанційної освіти в Україні

Вирішення нових завдань, поставлених перед системою освіти України процесами державотворення, кардинальними змінами в суспільно-політичному житті суспільства, вимагає вироблення адекватної організаційної структури системи освіти, яка б забезпечувала перехід до принципу "освіта впродовж усього життя". Вирішення цієї проблеми можна знайти через добре відому в усьому світі систему дистанційного навчання.

Розвиток дистанційної освіти в Україні розпочався значно пізніше, ніж у країнах Західної Європи і здійснювався за умов низького рівня інформатизації українського суспільства, незначної кількості оснащення комп'ютерною технікою шкіл України та відсутності спеціалізованих методик дистанційного навчання. Теоретичні, практичні та соціальні аспекти дистанційної освіти розроблені в нашій країні недостатньо. Кількість наукових організацій та вищих навчальних закладів України, які активно розробляють або використовують відповідні курси дистанційного навчання досить незначна [11].

Перші кроки до розвитку ДО в Україні були зроблені ще наприкінці 90-x років. У лютому 1998 р. Верховна Рада приймає Закон України "Про національну програму інформатизації", в якому формулюються задачі з інформатизації освіти та визначаються напрямки їх реалізації. З моменту прийняття цього Закону у системі освіти України відбувається ряд позитивних змін у галузі інформатизації та освоєння Internet.

З 1997 року в Україні регулярно проводяться Всеукраїнські конференції "Інтернет - технології в інформаційному просторі держави". В 1998 році науковці країні організовують та проводять національну конференцію в Одесі, на якій відбулося підписання меморандуму про співробітництво між 27 ВНЗ України. Спільною постановою Президії Національної Академії наук України і Колегії Міністерства освіти України в 1997 році було створено Асоціацію користувачів телекомунікаційною мережею закладів освіти і науки України з координуючим "Центром Європейської інтеграції" у місті Києві, який в подальшому отримав офіційну назву Українська науково-освітня телекомунікаційна мережа "УРАН".

В 2000 році Міністерство освіти та науки України затвердило "Концепцію розвитку дистанційної освіти в Україні", яка передбачає створення в країні системи освіти, що забезпечує розширення кола споживачів освітніх послуг, реалізацію системи безперервної освіти "протягом всього життя" та індивідуалізацію навчання при масовості освіти, та також Положення про дистанційне навчання розроблене на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 23.09.2003 N 1494 ( 1494-2003-п ) "Про затвердження Програми розвитку системи дистанційного навчання на 2004-2006 роки" [1].

Крім того, створення Українського центру дистанційної освіти на основі Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут" дало можливість проводити в Україні курси навчання для викладачів ВНЗ, розроблювачів дистанційних курсів і укладати договори з ВНЗ про співробітництво з метою координації створення системи дистанційної освіти в Україні.


  1. Сутність дистанційного навчання та його переваги

Дистанційне навчання як система навчання з'явилася порівняно нещодавно (10-15 років тому) і у даний час починає все більше вагомо заявляти про себе як нову високотехнологічну форму навчання.

Сьогодні існує безліч визначень цього поняття. Найчастіше дистанційне навчання визначають як навчання, де знання доставляються учневі2.

Дистанційне навчання - це вид освітніх послуг, що набирає популярності по всьому світу. Таке навчання відноситься до вищої освіти, є однією з його форм і способом організації навчання. З часом технології навчання удосконалилися, завдяки передачі інформації і формуванню нових мереж інформації. Так, на сьогоднішній день форма дистанційної освіти існує практично у всіх університетах світу [14].

Основними передумовами дистанційного навчання є високий рівень розвитку засобів телекомунікацій, необхідність розширення навчального простору для осіб, зайнятих у виробничій сфері, а також мінімізація сумарних витрат на навчальний процес.

Ефективність дистанційного навчання для школярів, випускників і студентів полягає в тому, що можливість навчатися дистанційно не обмежує можливості навчатися та удосконалюватися в професійній діяльності під час роботи на підприємстві. Цей рівень освіти студенти вважають цілком достатнім і можливим для здійснення своїх життєвих планів. Сьогодні випускники, що навчалися дистанційно, вище оцінюють престиж отриманої професії.

Ті, кого навчають, відчувають необхідність подальшого навчання, мають можливість роботи з навчальними матеріалами в такому режимі та обсязі, який підходить безпосередньо їм. Ефект залежить від того, наскільки регулярно займається студент. Послідовне виконання контрольно-діагностичних завдань і випускної роботи, підтримка з боку викладача-координатора забезпечує планомірне засвоєння знань.

Лекційний матеріал може бути викладений у вигляді тексту, озвучений і доповнений відеоматеріалами; мова йде про відеолекції, слайди-лекції, що студент зможе переглянути самостійно в зручний для себе час і в характерному для його темпераменту ритмі. Гарні комп'ютерні тренінги, різного роду тестуючі і навчальні програми, додатковий ілюстративний матеріал, а також доступ у потрібний час до довідкових даних, словникових термінів. Для дистанційного навчання особливого значення набуває наявність і сама головна якість електронних підручників, що мають бути по всіх дисциплінах навчального плану. Робота з електронним підручником дозволяє зробити навчальний процес індивідуальним. Кожен студент сам вибирає послідовність вивчення навчального матеріалу виходячи зі свого інтересу і можливостей. Віртуальні лабораторії допомагають без залучення матеріальних ресурсів проводити дослідження, виявляти закономірності, одержувати результати, аналізувати їх, робити висновки і все це можливо на відстані [6].

Під час дистанційного навчання значно збільшується частка самостійної роботи школярів, а це у свою чергу призводить до зміни змісту форм і методів навчання. Суть роботи викладача в даних умовах полягає не в читанні лекцій, а в створенні учбово-методичного забезпечення дисципліни в електронному вигляді, у постійній роботі над внесенням необхідних змін у навчальний матеріал, підборі кольорових ілюстрацій, графіків, створенні Flash-анімацій, тестів для самоконтролю [12].

Дослідження ринку дистанційного навчання говорять про те, що темпи його росту досить високі, а на Заході він оцінюється мільярдами доларів. От чому кожен навчальний заклад на Україні зацікавлений у тому, щоб якнайшвидше зайняти місце на цьому ринку. Завдяки дистанційному навчанню слухачі зможуть об'єднати навчання і роботу, відпадають проблеми проживання і харчування в чужому місті, скорочуються матеріальні витрати на проїзд до місця навчання. Інваліди і люди, що за різних причин не можуть пересуватися мають можливість одержати навчання.

Таким чином дистанційне навчання - це ефективне використання часу, це економічно, перспективно, навчання доступно з будь-якої точки світу [3].

Також істотною перевагою такого навчання є ефективне використання навчальних площ, технічних та транспортних засобів, концентроване та уніфіковане представлення навчальної інформації і мультидоступ до неї, що дозволяє знизити витрати на підготовку фахівців. При цьому знімається проблема нестачі кадрів, оскільки вдало створений навчальний курс може легко транслюватися в інтерактивному режимі для всіх учасників навчання.

Впровадження сучасних інформаційних технологій у повсякденне життя українських громадян послужило каталізатором для розвитку процесів пов'язаних з дистанційним навчанням. Інтернет як джерело інформації давно вже став реальністю, а розвиток телекомунікацій, без яких ця форма навчання неможлива, йде швидкими темпами. Таким чином, одне з умов реалізації дистанційного навчання, а саме підготовка технічної бази, фактично поступово виконується.
1.3. Форми дистанційного навчання

Дистанційне навчання – форма організації і реалізації навчально-виховного процесу, за якою його учасники (об’єкт і суб’єкт навчання) здійснюють навчальну взаємодію принципово і переважно екстериторіально (тобто на відстані)3.

У рамках дистанційної форми навчання виділяють такі модифікації, які потребують відповідної апробації:

1. Дистанційна форма навчання. Учень індивідуально записується на курс та навчається дистанційно за методикою відповідного навчального центру.

2. Дистанційно-очна форма навчання. Учень вивчає предмет у школі та має можливість додатково вивчати його дистанційно. Тьютором може бути шкільний учитель або викладач іншого закладу (тьютор – це дистанційний викладач). За такої форми навчання дистанційні матеріали органічно залучаються в традиційний навчальний процес.

3. Класно-дистанційна форма. Учні одного класу (однієї школи) вивчають предмет за дистанційною формою. Вони мають можливість спілкуватися зі своїм учителем. Кількість очних уроків зменшується, вони перетворюються на очні консультації. У ролі тьютора виступає вчитель своєї школи.

4. Дистанційна форма навчання з учителем-куратором. Учні навчаються дистанційно, а тьютор з іншої школи. Причому шкільний вчитель з предмету дистанційного навчання є вчителем-куратором, він виконує функції консультанта на місці (роз’яснює школярам деталі дистанційного навчання та незрозумілі місця з предмету).

5. Учні беруть участь в окремих тематичних семінарах, які обговорюються на очних заняттях. Можливі й інші форми навчання…

Отже, ми бачимо, що можливі різні форми дистанційного навчання, саме це і забезпечить особистісно-орієнтований підхід у навчанні. І дуже корисною буде в освіті реалізація дистанційного навчання, оскільки вона дозволить розв’язати низку завдань, які можна сформулювати так:

• забезпечення доступності різноманітних навчальних ресурсів;

• здобування загальної і професійної освіти в зручній, адекватній і відповідній формі для того, хто навчається;

• важливість для психологічного розвитку дитини – його залучення в систематичну навчальну діяльність під безпосереднім керівництвом дорослого, процес володіння культурою і соціалізація проходять за допомогою вчителя;

• розвиток творчих та інтелектуальних здібностей дитини за допомогою відкритого і вільного використання всіх освітніх ресурсів і програм, у тому числі, доступних в Інтернеті;

• обмін даними, комунікативна діяльність на базі спільних інтересів, перш за все професійних і освітніх;

• сприяння розвитку профільної освіти у школі;

• організація дозвілля, відпочинку і розвитку;

• підвищення кваліфікації, перепідготовка або зміна професійної діяльності [10].

Основними перевагами ДН є: екстериторіальність, синхронний і асинхронний режими взаємодії учасників навчального процесу: викладач – учень, учень – учень, учень – навчальна група; можливість залучення до навчання спеціалістів із певних галузей; одночасне з вивченням інших предметів практичне засвоєння інструментів ІКТ – створення додаткових умов для впровадження ІКТ в освітні системи тощо4.

  1   2   3

Схожі:

ВИПУСКНА РОБОТА
СУЧАСНІ ПІДХОДИ В ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ
Тема по програмі
Тема уроку:  Adobe Photoshop головне меню програми. Adobe Photoshop його інструменти та їх використання. Прошарки та робота з ними....
Уроку української мови 6 клас "Теперішній час дієслів" Тема: Теперішній час дієслів
Методи і прийоми навчання: інтерактивна гра «Продовжіть речення», робота з текстом, робота в групах, творча робота «Асоціації», робота...
Уроку: узагальнити та систематизувати знання про типи мовлення опис
Методи і прийоми: бесіда, метод передбачення, гронування, робота в парах, творча робота, самостійна робота
Тема. Робота з об'єктами на робочому столі: виділення, переміщення,...
Багатозадачна операційна система з графічним інтерфейсом, в якій основна робота проводиться з різноманітними об’єктами (ярлики, папки,...
Робота в протигазах АСП-2 у
Тема: Робота в протигазах АСП-2 у теплодимокамері. Вправа №3 „Оснащення ланки ГДЗС. Сигнали управління. Робота із засобами зв’язку...
«Вибори»
Принципи виборчого права (практикум – робота з текстом Конституції України та робота в малих групах)
ТЕМА. Практична робота №20. Розробка проекту Мета
Базові поняття й терміни: спільна робота, онлайновий документ, колективний проект
Тема програми
...
Тема уроку
Практична робота №8. Розміщення посівів сільськогосподарських культур ( робота на контурній карті). Аналіз статистичних даних виробництва...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка