Дипломної роботи має передбачати проведення аналітичної роботи, наукових досліджень, практичного проектування


Скачати 398.25 Kb.
Назва Дипломної роботи має передбачати проведення аналітичної роботи, наукових досліджень, практичного проектування
Сторінка 1/3
Дата 10.12.2013
Розмір 398.25 Kb.
Тип Диплом
bibl.com.ua > Інформатика > Диплом
  1   2   3


Міністерство освіти і науки України
Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського

Харківський авіаційний інститут»


Кафедра документознавства


Методичні вказівки
щодо написання, оформлення та захисту випускних і дипломних робіт:

Для студентів денної та заочної форм навчання освітньо-кваліфікаційного рівня “бакалавр”, “спеціаліст” та “магістр”спеціальності “Документознавство та інформаційна діяльність”.


Харків -2013

Зміст

1.Вибір тем випускної і дипломної роботи та їх затвердження………………3
2.Структура та зміст випускної і дипломної роботи……………………….….4
3.Методика виконання випускної та дипломної роботи……………….……..8
4.Оформлення випускної та дипломної роботи………………………………..18
Додаток 1…………………………………………………………………….….28.

Додаток 2……………………………………………………………………..…30

Додаток 3……………………………………………………………………..…32

1.Вибір тем випускної і дипломної роботи та їх затвердження.
Тема випускної та дипломної робіт обирається студентом-випускником освітньо-кваліфікаційних рівнів “бакалавр” і “спеціаліст” на основі рекомендованої випускаючою кафедрою тематики, яка розробляється за участю інших кафедр інституту, що займаються підготовкою фахівців з документознавства та інформаційної діяльності, а також базових установ та організацій. Тематика випускних та дипломних робіт щорічно переглядається і затверджується на засіданні випускаючої кафедри.

Тема дипломної роботи повинна бути актуальною, для розвитку відповідної галузі науки чи виробництва. Вона має відповідати фаху випускника, носити комплексний характер. Доцільно, щоб тема випускної або дипломної роботи була пов’язана з тематикою наукових досліджень випускаючих кафедр, вузу в цілому. Особливо цінними є роботи, виконані на замовлення конкретних підприємств, фірм, організацій.

Студенту надається право обрати тему випускної та дипломної робіт, визначену випускаючою кафедрою, або запропонувати свою з обгрунтуванням доцільності її розробки. Важливо, щоб роботу над дипломною роботою студент розпочинав з другого курсу, виконуючи курсові роботи, інтенсивно працюючи над нею протягом останнього року навчання. Логічно, якщо випускна та дипломна роботи носять наскрізний характер. Остання при цьому поглиблює, розширює та доповнює дослідження, проведені під час написання курсових робіт та випускної роботи рівня “бакалавр”.

Тема дипломної роботи має передбачати проведення аналітичної роботи, наукових досліджень, практичного проектування.

Кафедра визначає такі основні напрямки дипломних робіт:

  • аналіз і синтез документів, оцінка їх змісту, удосконалення систем діловодства і документообігу;

  • нормативно-правові засади сучасного документообігу;

  • електронні документи і документообіг;

  • документаційне забезпечення в управлінні і виробництві;

  • сукупність процесів пошуку, відбору, переробки, зберігання та розповсюдження інформації;

  • документи в системі інформаційно-сервісної діяльності та ін.

Зусилля студентів-дипломників з фаху “Документознавство та інформаційна діяльність” мають бути зосереджені, перш за все, на вивченні актуальних питань організації діяльності служб документаційного забезпечення управління, проблем документаційного та інформаційного обслуговування адміністративної, правової, підприємницької, офісної, кадрової сфер; дослідженні історії та сучасного стану інформаційних та документаційних систем, процесів документоутворення та пошуку інформації; аналізу сучасних підходів до оформлення, класифікації, збереження, експертизи цінності документів, організації архівної справи тощо. Кафедра розглядає обрані студентами теми випускних та дипломних робіт, уточнює їх назви, об’єкти, на базі яких вони будуть виконуватись. Одночасно приймається рішення про керівників, консультантів (в разі потреби) та рецензентів випускних і дипломних робіт. За поданням кафедри теми випускних і дипломних робіт, їх керівники затверджуються наказом ректора інституту.

Орієнтовна тематика випускних і дипломних робіт зі спеціальності “Документознавство та інформаційна діяльність” подається у додатках 1, 2.

Наступний етап передбачає розробку керівником за участю студента-дипломника завдання щодо виконання випускної або дипломної роботи (додаток 3).

Відповідно до обраної теми випускної та дипломної роботи, завдань щодо їх виконання студенти-дипломники отримують від керівника роботи та керівника практики перелік питань із виконання науково-дослідницьких робіт, збору та аналізу фактичних матеріалів і даних, результати яких повинні бути використані під час написання випускних і дипломних робіт.
Структура та зміст випускної і дипломної роботи
Випускна та дипломна роботи мають такі складові:

  1. пояснювальна записка (титульний аркуш);

  2. анотація;

  3. зміст;

  4. перелік умовних позначень (в разі потреби);

  5. вступ;

  6. основна частина;

  7. висновки;

  8. список використаної літератури;

  9. додатки.

До випускної та дипломної робіт також додаються: відгук керівника; зовнішня рецензія.

Пояснювальна записка (титульний аркуш) випускної і дипломної роботи оформляються ідентично і містять назву міністерства, вищого навчального закладу, кафедри, де виконана робота, повну назву роботи, її форму (дипломна робота), номер і назву спеціальності, групу, факультет, прізвище та ініціали студента; наукову ступінь, вчене звання, посаду, прізвище та ініціали наукового керівника; наукову ступінь, вчене звання, посаду, місце роботи, прізвище та ініціали консультанта; відомості про допуск випускної та дипломної робіт до захисту; місце і рік виконання роботи.

Назва випускної (дипломної) роботи повинна бути, по можливості, короткою, відповідати спеціальності та суті вирішеної наукової проблеми (завдання), вказувати на мету дипломного дослідження і його завершеність. Іноді, для більшої конкретизації, до назви слід додати невеликий (4-6 слів) підзаголовок.

Анотація складається студентом-дипломником і містить коротку характеристику роботи, розкриває її мету, зміст, форму та інші особливості.

Зміст випускної та дипломної роботи) містить назви та номери початкових аркушів вступу, усіх розділів, підрозділів, висновки, список використаної літератури, додатки.

Якщо у випускній та дипломній роботі вжита специфічна термінологія, а також використані маловідомі скорочення, нові символи, позначення та ін., то їх перелік може бути поданий у роботі у вигляді окремого списку, який розміщується перед вступом

Перелік треба друкувати двома колонками, в яких зліва за абеткою наводять скорочення, справа - їх детальну розшифровку.

Якщо у роботі спеціальні терміни, скорочення, символи, позначення і та ін. повторюються менше трьох разів, перелік не складають, а їх розшифровку наводять у тексті при першому згадуванні.

Вступ розкриває сутність і стан наукової проблеми (задачі) та її значущість, підстави і вихідні дані для розробки теми, обгрунтування необхідності проведення досліджень. У ньому подають загальну характеристику випускної та дипломної роботи в рекомендованій нижче послідовності: актуальність теми, наукова і практична значущість, зв’язок із науковими дослідженнями кафедри, де виконана робота, а також із завданнями підприємства, установи, організації, фірми, де виконувалась дана робота. Подається також розгорнутий огляд літератури з теми, аналіз найважливіших праць, що дозволяє зробити висновок щодо рівня розробленості теми, називаються методи і межі дослідження.

В огляді літератури студент окреслює основні етапи розвитку наукової думки зі своєї проблеми. Стисло, критично висвітлюючи роботи фахівців, студент повинен назвати ті питання, які залишились невирішеними і визначити своє місце у розв’язанні проблем. Важливо закінчити огляд коротким резюме стосовно необхідності проведення дослідження у даній галузі.

У вступі формулюються також: об’єкт, предмет і завдання дослідження, називаються бази вивчення практичного досвіду або проведення експерименту, розкривається структура роботи.

Основна частина поділяється на логічно пов’язані між собою розділи і підрозділи, оптимальним вважається наявність у випускній та дипломній роботі трьох розділів.

У першому розділі розглядаються теоретичні та нормативно-правові аспекти досліджуваних питань, визначаються підходи до їх розробки. Опрацьовуються та формуються основні положення, дається аналіз різних точок зору, робляться висновки. Цей розділ є, по-суті, теоретичним обгрунтуванням майбутніх розробок, оскільки дає можливість вибрати певну методологію та методику проведення якісного та кількісного аналізу стану питання в конкретних умовах.

У другому розділі проводиться аналіз стану досліджуваних питань, здійснений на конкретному підприємстві, у фірмі, організації, установі; зокрема, дається характеристика об’єкта дослідження, аналізуються системи документаційного та інформаційного забезпечення тощо. При цьому важливо не обмежитися констатацією фактів, а виявити тенденції розвитку інформаційних та документаційних систем на підприємстві, в установі, розкрити недоліки та шляхи їх усунення. Даний розділ передбачає також лінгвістичний аналіз досліджуваної системи документації.

Третій розділ випускної та дипломної робіт містить обгрунтування та позицію автора щодо вирішення досліджуваних питань (проблем). Розроблені дипломниками рекомендації, методики, технології, моделі повинні передбачати удосконалення та оптимізацію документаційних та інформаційних систем. Базою для розробки конкретних законів і пропозицій служить здійснений аналіз з досліджуваної проблеми в другому розділі, а також існуючий вітчизняний та зарубіжний досвід.

У дипломній роботі може бути передбачено чотири розділи. У такому випадку, враховуючи характер дипломного дослідження, його мету та завдання, два розділи можуть бути присвячені або більш глибокому та всебічному аналізу стану і діяльності об’єкту вивчення, або – розробці та обгрунтовуванню пропозицій автора (наприклад, окремий розділ може бути відведений автоматизації досліджуваних процесів та систем документування тощо).

Слід звернути увагу на те, що у випускній роботі основний акцент робиться на теоретичному (перший) розділах, а у дипломній роботі, - розділі , що містить аналіз конкретної галузі (або установи) документообігу та рекомендації автора.

Висновки містять найважливіші теоретичні та практичні результати, одержані у випускних та дипломних роботах, які повинні підтверджувати досягнення мети і завдань дослідження, розкривати значення результатів для науки і практики. Особливу увагу приділяють формулюванню рекомендацій щодо практичного використання здобутих результатів, обгрунтуванню потреби додаткових досліджень тощо.

Список використаної літератури відтворює реальне вивчення та використання студентом опублікованих і неопублікованих документів. Як правило, бібліографія подається у такій послідовності:

  1. Закони України. Постанови Верховної Ради України;

  2. Укази Президента і Постанови Кабінету Міністрів України;

  3. Офіційні матеріали (документи) міністерств, комітетів та інших державних органів;

  4. Державні стандарти;

  5. Книги (монографії, підручники, навчальні посібники, збірники наукових праць),періодичні видання (даються в алфавітній послідовності за першою літерою прізвища автора або назви книги, статті).

Додатки - обов’язкова складова частина випускної та дипломної роботи, яка включає допоміжний матеріал, необхідний для повноти сприйняття дослідження. Вони включають зразки документів, схеми, графіки, таблиці тощо.
Методика виконання випускної та дипломної роботи
Випускні та дипломні роботи мають свою специфіку, яку необхідно узгоджувати з керівником роботи.

Раціональніше організувати роботу над випускним та дипломним дослідженням, правильно розподілити свій час та спланувати його, якісно і своєчасно розробити обрану тему допоможе алгоритм виконання випускної та дипломної роботи.

Процес роботи над дослідженням поділяється на три основні етапи:

  • підготовчий;

  • етап роботи над змістом;

  • заключний етап.


4.1. Підготовчий етап роботи над дослідженням
Цей етап починається з вибору теми випускної або дипломної роботи, її осмислення та обгрунтування. З переліку тем, запропонованих кафедрою, студент вибирає ту, яка найбільш повно відповідає його навчально-професійним інтересам та схильностям. Перевага надається темі, при розробці якої студент може виявити максимум особистої творчості та ініціативи. Разом з керівником необхідно визначити межі розкриття теми та перелік установ, досвід роботи яких буде висвітлюватися у дослідженні.

При з’ясуванні об’єкта, предмета і мети дослідження необхідно враховувати, що між ними і темою випускної або дипломної роботи є системні логічні зв’язки. Об’єктом дослідження є вся сукупність відношень різних аспектів теорії і практики науки, яка слугує джерелом необхідної для дослідника інформації. Предмет дослідження - це тільки ті суттєві зв’язки та відносини, які підлягають безпосередньому вивченню в даній роботі і є головними, визначальними для конкретного дослідження. Таким чином, предмет дослідження є більш вузьким, ніж його об’єкт.

Визначаючи об’єкт, треба знайти відповідь на питання: що розглядається? В той же час предмет визначає аспект розгляду, дає уявлення про зміст розгляду об’єкта дослідження, про те, які нові відношення, властивості, аспекти і функції об’єкта розкриваються. Іншими словами, об’єктом виступає те, що досліджується. А предметом - те, що в цьому об’єкті дістає наукове пояснення.

Правильне, науково обгрунтоване визначення об’єкта дослідження - це не формальна, а суттєва, змістовна наукова акція, яка покликана зорієнтувати самого дослідника на виявлення місця і значення предмета дослідження у більш цілісному і широкому понятті, яким є дослідження. Треба з’ясувати, що об’єкт дослідження - це частина об’єктивної реальності, яка на даному етапі стає предметом практичної і теоретичної діяльності людини як соціальної істоти (суб’єкта). Предмет дослідження є таким його елементом, який включає сукупність властивостей і відношень об’єкта, опосередкованих людиною (суб’єктом) в процесі дослідження з певною метою в конкретних умовах.

Мета дослідження пов’язана з об’єктом і предметом дослідження, а також з його кінцевим результатом та способом його досягнення. Кінцевий результат дослідження передбачає вирішення студентами проблемної ситуації, яка відображає суперечність між типовим станом об’єкта дослідження в реальній практиці і вимогам суспільства до його більш ефективного функціонування. Кінцевий результат відображає очікуваний від виконання позитивний ефект, який формується двоступенево: перша частина - у вигляді суспільної корисності; друга - у вигляді конкретної користі, віднесеної до основного предмета дослідження.

Наявність чітко поставленої мети дослідження дозволяє визначити його завдання, всебічно проаналізувати стан проблеми, яка вивчається. Завдання дослідження можуть включати в себе такі елементи:

  • вирішення певних теоретичних питань, які входять у загальну проблему дослідження (наприклад, виявлення сутності понять, явищ, процесів, подальше удосконалення їх вивчення, розробка ознак, рівнів функціонування, критеріїв ефективності, принципів та умов застосування тощо);

  • всебічне (при потребі й експериментальне) вивчення практики вирішення даної проблеми, виявлення її типового стану, типових недоліків і труднощів, їх причин, типових рис передового досвіду. (Таке вивчення дозволяє уточнити, перевірити ті дані, які опубліковані в спеціальній літературі, періодичних виданнях, підняти їх з рівня думок окремих авторів на рівень наукових фактів, обгрунтованих у процесі спеціального дослідження);

  • обгрунтування необхідної системи заходів для вирішення даної проблеми;

  • експериментальна перевірка запропонованої системи заходів з точки зору відповідності її критеріям оптимальності, тобто досягнення максимально важливих у відповідних умовах результатів вирішення цієї проблеми при певних затратах часу і зусиль;

  • розробка методичних рекомендацій та пропозицій щодо використання результатів дослідження у практиці роботи документно-комунікаційних систем суспільства.


Виконання задач дослідження неможливе без ознайомлення з основними літературними (а можливо й архівними) джерелами з теми випускної або дипломної роботи. З метою більш повного їх виявлення необхідно використовувати різні джерела пошуку: каталоги і картотеки бібліотеки вузу, а також провідних наукових бібліотек міста, прикнижкові та пристатейні списки літератури, виноски і посилання в підручниках, монографіях, словниках та ін., покажчики змісту річних комплектів спеціальних періодичних видань.

В ході джерелознавчих пошуків необхідно з’ясувати стан вивченості обраної теми сучасною наукою, щоб не повторювати в роботі загальновідомі істини, більш конкретно і точно визначити напрями та основні розділи свого дослідження.

Бібліографічні записи виявлених з теми джерел краще робити на каталожних картках, щоб скласти з них робочу картотеку, яка, на відміну від записів у зошиті, зручна тим, що її завжди можна доповнювати новими матеріалами, контролювати повноту підбору літератури з кожного розділу випускної (дипломної) роботи, легше знаходити необхідні записи. Картки можна групувати в якому завгодно порядку, в залежності від мети або періоду роботи над дослідженням.

На початковому етапі роботи над темою найбільш зручним є розташування карток в єдиному алфавіті прізвищ авторів та назв видань. Можна згрупувати картки в картотеці за основними питаннями, що розкривають зміст теми випускної (дипломної) роботи. Тоді на каталожних роздільниках олівцем пишуть назви основних структурних частин роботи: Вступ, Розділ 1 (його назва), Розділ 2 (його назва), Висновки і т.п. Картотека наповнюється картками відповідно до теми розділів та підрозділів, що дозволяє своєчасно звернути увагу на недостатню кількість матеріалу з того чи іншого питання. Доцільно використовувати дублювання карток у різних розділах та підрозділах, якщо в статті або монографії розкрито комплекс питань з теми дослідження.

Картки робочої картотеки надалі використовують для складання списку літератури, тому бібліографічні описи на картках повинні бути повними, відповідати вимогам стандарту 7.1-84. Крім основних відомостей про видання на картках подають анотацію, а також шифр документа і назву бібліотеки, в якій він зберігається.

Складену з теми роботи картотеку необхідно дати на перегляд науковому керівнику, який виділить роботи, що треба вивчити в першу чергу, а також ті, які треба виключити або включити до картотеки. Після погодження з керівником наповнення картотеки встановлюється наявність необхідних видань у бібліотеках інституту та міста, і студент приступає до їх вивчення, переходячи до другого етапу роботи над дослідженням.
  1   2   3

Схожі:

Дипломної роботи магістра
РОЗДІЛ ОЦІНЮВАННЯ ЗА МОДУЛЬНО-РЕЙТИНГОВОЮ СИСТЕМОЮ ДИПЛОМНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ
Дипломної роботи магістра
РОЗДІЛ ОЦІНЮВАННЯ ЗА МОДУЛЬНО-РЕЙТИНГОВОЮ СИСТЕМОЮ ДИПЛОМНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття по функціональній підготовці з начальницьким складом ДПЧ-21
Тема 12: Організація дільності щодо проведення аналітичної роботи, планування заходів (квартальні плани робіт по окремим напрямкам...
2. ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ “ЦИВІЛЬНИЙ ПРОЦЕС”
Верховного Суду України, Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ, оволодіння навичками правильного...
Навчально-методичний КОМПЛЕКС з дисципліни "ОСНОВИ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ"...
Укл проректор з науково-дослідної роботи, к е н., доц. І. В. Вишнякова. Павлоград, 2009
Методичні рекомендації щодо відзначення у загальноосвітніх навчальних...
Сідорчук В. П., методист Центру методичної та аналітичної роботи КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»
Семінар «Забезпечення інформаційної системи планування наукових досліджень...
Загальна інформація про інформаційну систему планування наукових досліджень в НАПН України: мета, завдання, вимоги, принципи побудови...
Методичні рекомендації до написання розділу магістерської (дипломної...
Методичні рекомендації до написання розділу магістерської (дипломної ) роботи “Охорона праці”
Методичні рекомендації до семінарських занять, самостійної та індивідуальної...
Опанувати методи і прийоми наукового розв'язування задач, пов'язаних із впровадженням новітніх досягнень науки і техніки
Реферат Пояснювальна записка до магістерської дипломної роботи: 105...
Мета магістерської роботи – розроблення методів і алгоритмів планування обчислювальних ресурсів у кластері GRID
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка