|
Скачати 94.03 Kb.
|
Конспект інтегрованого уроку світової літератури та інформатики. Тема: "Життя і творчість Лі Бо. Китайська лірика. Компютерна графіка" Тема: «Із китайської лірики. Лі Бо «Входжу в річку...», «Печаль на яшмовому ґанку», «Тихий дощ закінчився» . Типи компютерної графіки. Цілі уроку:
Обладнання: компютерний клас, комп’ютери, мультимедійний проектор, музичний супровід, ілюстрації до творів поета; тексти творів; завдання на картках; портрет Лі Бо; епіграф до уроку, написаний на дошці. Тип уроку:
Вид уроку: інтегрований урок світової літератури з використанням інформаційних технологій (розрахований на 1 годину) Підготовчий етап: дослідницька робота учнів (географи,історики, культурологи.) З інформатики учні створили презентацію «Великий Китай» за матеріалами, підготовленими на етапі дослідницької роботи. (Додаток1). Хід уроку І. Вступна частина. Вчитель інформатики. Сьогодні на уроці ми будемо працювати з підручниками, збірками творів поета, а також з компютерами, мультимедійною технікою. Тож ми повинні з вами повторити правила техніки безпеки роботи з компютером (учні повторяють правила). Вчитель інформатики: Тема нашого уроку: «Комп’ютерна графіка. Види компютерної графіки». Щоб повторити основні поняття, ми з вами проведемо невеличку гру, яка називається «Скарб». На ваших компютерах захована інформація про тему сьогоднішнього уроку. Щоб відшукати її, ви повинні пройти лабіринтом папок і файлів, які знаходяться на диску D. Назва кожної папки містить одне з понять вивченої теми, а в файлах є потрібна інформація.Давайте подивимось, хто швидше добереться до останнього файла зі скарбом. (Додаток2) Учні виконують завдання. В останньому файлі міститься інформація про тему уроку. Учень зачитує її. ІІ. Оголошення теми уроку. Вчитель світової літератури: Золотою сторінкою світової літератури стала середньовічна література, до складу якої входить китайська, зокрема поезія. На уроці ми дізнаємося про країну Китай, ознайомимося з культурою країни, з життям і творчістю великого поета Лі Бо; будемо аналізувати його поетичні твори. ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок. Випереджальне завдання. Учні класу заздалегідь одержали завдання. Вони об’єдналися в групи «географів», «культурологів», «мовознавців». Кожна група працювала над своїм міні-проектом. Виступ учнів супроводжується демонстрацією презентації, створеної групою «інформатиків» - «Великий Китай». Вчитель інформатики під час демонстрування презентації звертає увагу учнів на малюнки і фотографії, перевіряючи знання видів компютерної графіки. Повідомлення групи «географів» 1. Китай – велика країна, розташована на південному сході Азії. Тут є високі Тібетські гори, пустеля Гобі, річка Янцзи. Води Тихого океану неначе приховують цю країну від усього світу. 2. У різних провінціях Китаю різні кліматичні умови. На північному заході та в пустелі Гобі завжди вітряна зима і жарке літо.У Тібеті довга холодна зима й коротке прохолодне літо. Опадів мало. На південному сході – коротка тепла зима й довге жарке літо з частими зливами. Столиця Китаю – Пекін. Грошова одиниця – юань. Китай – найбільша країна за кількістю населення в світі. Площа країни – 9,6 млн. км2 Населення – 1200 млн. осіб. Славиться китайська медицина. Учитель СЛ: Епоху династії Тан називають «золотим століттям». Про розвиток культури за часів правління династії Тан розкажуть нам «культурологи». Повідомлення групи «культурологів» 1. Розквіт культури Китаю припадає на час правління династії Тан. У VIII столітті настало бурхливе піднесення культури та науки. На вулицях міста можна було побачити японських вчених, індусів, арабів, корейців, тібетців. У Китаї розвивалося книгодрукування. Працювала Академія «Ханьмінь», школа співаків та музикантів, придворний театр, загальноосвітні школи та бібліотеки. У 713 році почала видаватися перша у світі друкована газета. Імператор Сюаньцзун запрошував до свого палацу талановитих людей. 2. Що цікаво – у Китаї було особливе ставлення до книги. Можна сказати, що там панував культ книги. Усі заможні китайці були освіченими. У кабінеті, де містилася бібліотека, курилася пахуча речовина, що сприяло медитації, тобто роздумам, дрімотному мріянню. Читач не торкався сторінок пальцями, а перегортав їх добре доглянутими нігтями. Книга розкривалася для читання повільно і дбайливо, так само обережно її ставили на місце. Книги складалися горизонтально. З кожної звисала стрічка з назвою книги. 3.Види мистецтв Китаю. Повідомлення вчителя «Основні особливості розвитку літератури Китаю» Унікальною особливістю китайської літератури є тісний зв’язок з філософією. Процвітало два вчення: конфуціанство та даосизм. Конфуціанство - «окультурення» дикої природи людини словом істини та моральним прикладом. Даосизм – нічого не змінювати в людській сутності, а лише, прислухаючись до потаємного в природі й людині, чутливо відгукуватися на найменші зміни й порухи. Пріоритет належав конфуціанству. Це вчення створив Конфуцій. Його можна виразити у двох основних принципах: 1)Допомагай іншим досягти того, чого б ти сам хотів досягти; 2)Чого не бажаєш собі, того не роби іншим. - Що нагадує вам даний принцип? (Золоте правило моралі: стався до людей так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе). Саме у високій моральності й полягає сила китайської літератури, зокрема поезії. Учитель СЛ: У Китаї було особливе ставлення до поезії. Повідомлення групи «культурологів» Уміння писати вірші було в Китаї обов’язковою рисою освіченості. Державну посаду може зайняти той, хто вміє писати вірші, може скласти іспит з поезії. Жодне дружнє застілля не обходилося без віршів, їх присвячували одне одному під час зустрічей чи розставання. Вважалося, що поезія здатна замінити навіть ліки, може втамувати душевний біль. Учитель СЛ: Коли ми бачимо щось незрозуміле, то говоримо: «Що за китайська грамота?» Про китайське письмо нам розкажуть «мовознавці». Повідомлення мовознавців» Китайська мова - особлива. Вона музикальна. Слова мають один склад, а значення їх залежить від того, як цей склад вимовляється. Китайське письмо – це ієрогліфи, тобто знаки-малюнки, що означають слова і поняття. Тому вона і здається нам такою незвичайною. Пишуть китайці згори вниз. Повідомлення групи «текстологів» Китайські поети дотримувалися таких правил:
Учитель інформатики: Давайте і ми з вами пригадаємо тему «Кодування інформації». Адже для нас з вами ієрогліфи – це зашифрована інформація. Потренуємося в складанні віршів, використовуючи китайські ієрогліфи. Групі учнів роздаються картки з ієрогліфами до вірша «Думи в тиші нічній». Потрібно, користуючись розшифровками, записати подані вірші. (Додаток 3) Інша група учнів малює китайські ієрогліфи на комп’ютері. Вчитель СЛ: Ось така земля і зростила великого Лі Бо. Китайське прислів’я гласить: «Мало побачить той, хто дивиться з колодязя».
Дорога поетів ніколи не була легкою, адже вони намагалися дійти самої суті. Такою людиною був Лі Бо, який міг залишити свій дім і вирушити в мандри, оселитися в горах, подалі від людей. Природа стала його домівкою, а дахом над головою був світ космосу. Повідомлення групи «культурологів» про Лі Бо Китайський поет Лі Бо (що означає «біла слива») був не тільки найзнаменитішим поетом епохи Тан, а ще й «найдивнішим із дивних» свого часу. Невеличке село Цінлянь, яке розташовується в провінції Сичуань. В 705 р. нашої ери тут оселилась родина з західного Китаю. Жителям села було лише відомо, що раніше вони жили на заході країни, а хто вони і навіщо прийшли в село ніхто не знав. Для жителів маленького села ця родина була невідомою, а тому загадковою. Голову родини прозвали Лі Ке. Якийсь час потому в Лі Ке народився син. Його назвали Лі Бо – майбутній поет. Деякі жителі села Цінлянь подейкували, що заступаючись за несправедливо скривджену людину він вбив, а потім ховався тут. Інші вважали, що він з імператорської родини, але через деякі проблеми у боротьбі за імператорский трон, втекли в ці місця. Здогадки ґрунтувались найрізноманітні, і саме тому походження родини Лі Бо викликало у місцевих жителів великий інтерес. Народився поет 701 року в провінції Сичуань у сімї купця, здобув добру освіту. За легендами вже в 5 років міг вивести будь – якого ієрогліфа, а у 10-написав свого першого вірша. Не зважаючи увагу на різні чутки навколо своєї родиин, батько Лі Бо вчив свого сина читанню. З книжок Лі Бо дізнався про Си Ма Сянжу – відомого персонажа в історії Китаю. Він став ідеалом для маленького Лі Бо. Майбутнє прогнозоване - юнак повинен був стати чиновником. Але Лі Бо не з тих, хто підкоряється правилам: він залишає суєтне життя та разом з учителем – даосом живе на горі Міншань, присвячуючи свій час вивченню даосизму. З юнацьких років мріючи про допомогу людям, Лі Бо обрав шлях, дивний як на людину його покоління: не складав іспитів, пішов із дому, жив усамітнено, мандрував, пише вірші У 724 році створює літературнийц гурток під назвою «Шестеро ледарів із бамбукового гаю». Вірші Лі Бо дивували учених сучасників поета: вони є надто простими, невигадливими. Але поета їхня думка хвилювала мало, він писав так, як вважав за потрібне. Йому було понад сорок років, коли імператор викликав його до себе і вшанував званням ханьлінь, що можна було би прирівняти тепер до звання академіка. «Безсмертний, скинутий з небес», — сказав про нього старший його сучасник — поет Хе Чжі-чжан. Вчитель світової літератури: А зараз ми з вами прослухаємо музичний твір, написаний на вірш Лі Бо «Тихий дождик окончился…». Виконує С. Морозов. Під час прослуховування, подумайте:
Вчитель інформатики: Групі учнів буде окреме завдання. В графічному редакторі намалювати малюнок, який би відображав ваші почуття під час прослуховування музичного твору. Звучить музика. Аналіз вірша: Перевірка робіт учнів за комп’ютерами. Перевірка «розшифровки ієрогліфів». ІV. Підсумки уроку. «Продовжте речення» Сьогодні на уроці: Я дізналася… Я здивувалася… Я відчув… Я уявив… Учитель СЛ. Література дешевих смаків була завжди, навіть у середньовіччі. Але для художника слова писати — означає творити високо-художньо. Так, як цього потребує вічність. У кожного твору свій читач. Поету дані чутлива душа й відкрите серце. Лі Бо жив у горах далеко від людей, тому що шукав свій шлях у житті, гармонію людини і природи. Ліричний герой Лі Бо — відлюдник, який шукає істину. Мене спитали, в чому смисл Мого життя у горах. Я усміхнувсь і промовчав, Ну що тут говорити! З дерев опалі пелюстки пливуть у далечі-безвісті — В новий, у зовсім інший світ, байдужі до людського! V. Домашнє завдання Підготувати розповідь «Цей дивак Лі Бо». Підготувати розповідь «Мистецтво і комп’ютер» . За бажанням намалювати в графічному редакторі Paint асоціативну картину одного з віршів Лі Бо (на вибір учня). |
Тема уроку: І. П. Котляревський. Життя і творчість. «Енеїда» перлина... Тема уроку: І. П. Котляревський. Життя і творчість. «Енеїда» перлина української літератури |
Урок із світової літератури у 6-А класі «А. П. Чехов «Хамелеон» ... |
Конспект уроку зі світової літератури у 6 класі Мета уроку: познайомити учнів з життям та творчістю Ч. Діккенса, з історією створення повісті та особливостями «різдвяних оповідань»;... |
Проблеми аналізу художнього твору на уроках світової літератури в школі Як зазначається у пояснювальній записці до програми із світової літератури, основна мета предмета – «залучити школярів до скарбниці... |
Радищев писав у книзі «Путешествие из Петербурга в Москву»: «…кто... Дидактичний матеріал до уроків світової літератури за темою «О. Пушкін. Лірика. (9 клас)» |
Тема уроку: Золотий фонд світової літератури. Мета уроку Обладнання: світова література 8 клас; роздатковий матеріал, малюнки учнів, художні ілюстрації |
КОНСПЕКТ УРОКУ З ТЕМИ: ”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА.... ТЕМА УРОКУ: ”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА. „ЖИТТЯ Й НЕЗВИЧАЙНІ ТА ДИВОВИЖНІ ПРИГОДИ РОБІНЗОНА КРУЗО” |
Урок української літератури. 10 клас Тема уроку. Драматургічна творчість... Тема уроку. Драматургічна творчість І. Я. Франка. Соціально-психологічна драма „Украдене щастя” |
Тема. Життя та творчість Т. Г. Шевченка Мета. Закріпити та розширити знання учнів з теми «Життя та творчість Т. Г. Шевченка», сприяти розвитку пам»яті, допитливості, пізнавальних... |
ПІЗНАВАЛЬНЕ ЗНАЧЕННЯ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ Читаючи твори світової літератури,... Як ви вважаєте, чи відображено духовні й моральні цінності в літературі, яку ви вивчали? Свою думку обґрунтуйте прикладами |