«Дитина дитині вовк!» Проблема


Скачати 60.39 Kb.
Назва «Дитина дитині вовк!» Проблема
Дата 05.11.2013
Розмір 60.39 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи




«Дитина дитині вовк!»

Проблема:

  • жорстокість підлітків

  • витоки дитячої жорстокості

  • причини знущання школярів над іншими

  • Насилля в школі

  • Засоби й методи боротьби проти дитячої жорстокості

Мета: ознайомити дітей з поняттям «насилля», «жорстокість». Розвивати почуття толерантності, терпимості, співчуття, усувати прояви жорстокості в своїй поведінці. Формування у дітей моральних цінностей з позиції добра, справедливості, правди, людяності, гуманних взаємин між членами шкільного колективу та сім’ї. Виховувати чуйне ставлення до людей і всього навколишнього світу. Попередження проявів жорстокості та насилля.
Хід виховного заходу
Учениця: Драч І. Балада розплющених дитячих очей

Я хочу бачити світ розплющеними очима,

Я ще таке маленьке, я вмію тільки бачити,

Прагну маму веселою мамою бачити,

Прагну сонце бачити в золотому капелюшку,

Прагну небо бачити в синій хустині,

Я ще не знаю, яка на запах Чеснота,

Я ще не знаю, яка на смак Підлість,

Якого кольору Заздрість, якого виміру Смута,

Яка засолона Туга, яка незглибима Любов,

Яка синьоока Щирість, яка мерехтлива Підступність,

Я ще все розкладу по полицях,

Та все ж, поки я виросту, зробіть щось таке на світі,

Щоб ніколи не заплющувати очей від Страху,

Не зміщуйте по-дорослому пропорцій.

Орли дивляться на сонце розплющеними очима.

Діти дивляться на світ розплющеними очима.

Учитель. ( проект 1). Людина приходить у світ маленьким янголятком, уособленням ніжності, чистоти добра. Але звідки тоді береться жорстокість, насилля, несправедливість, зло??? Чи знаєте Ви, хто є найжорстокішими істотами на Землі? Так, це – діти! ( проект 2, Документальний фільм (серіал) – "Ген жорстокості" («Інтер»).

Учень: Чому на світі так багато зла?

Чому на небо йдуть хороші люди?

Чи може в цьому й наша є вина?

Що нині зло живе уже повсюди?

Чому несправедливість в світі є?

Чому страждають безневинні діти?

Чому добро верх не бере своє?

Щоб люди всі могли життю радіти.

Учитель: Ми живемо у світі, де, на превеликий жаль, існує таке негативне явище як насилля, тобто дія чи бездіяльність, що спричиняє або здатна спричинити фізичні, психічні ушкодження особистості. За цією дефініцією стоїть не одна скалічена доля чи розбите життя.

З випадками жорстокості в молодіжному середовищі зіштовхуємося дуже часто. Випуски новин переповнені повідомленнями про злочини, вбивства, пограбування, левову частку яких скоюють підлітки, тінейджери. Звісно така інформація викликає деякий резонанс у суспільстві. Ось деяки приклади таких подій: (відео ролик,як діти б’ють старшокласника)

Учень 1: Нещодавно інтернетом «гуляв» відеоролик, відзнятий кількома старшокласниками ужгородської школи. На відео хлопці били та всіляко принижували кількох своїх однокласників та молодших дітей. Хулігани викручували дітям руки, використовували окремі «прийоми» армійської дідівщини, голову однієї жертви засовували в унітаз шкільного туалету, на одному хлопцеві імітували статевий акт.

Учень 2: У Кременчуці на мобільний телефон відзняли, як троє неповнолітніх дівчат побили іншу.

Учень 3: Не так давно в Донецьку сімнадцяти- та п'ятнадцятирічні юнаки побили хлопця, який не хотів віддати їм свій мобільний телефон та зняли це на свій «мобільник». Малолітніх злочинців швидко знайшла міліція. У старшого на мобільному телефоні було записано багато подібних сцен, де вони з «другом» знущаються над дітьми. Вражає, що ці «пригоди» хлопець показував своїй мамі, яка... лише весело сміялася, дивлячись, як «розслабляється» її син.

Учитель: Це все страшні прояви ганебного й жорстокого ставлення нелюдів до інших. Однак сам факт приниження людини людиною, навіть, на перший погляд – дрібний, несуттєвий (наприклад, через «невинні» жарти), все ж залишає гіркий осад в душах скривджених і напевно позначається на особистості кривдника.

Й сьогодні ми з вами поговоримо про насилля в школі, про його характерні риси. Як ви гадаєте, чи має місце знущання в нашій школі і які його прояви? (мозковий штурм, відповіді записуються)


Всі ці знущання можна поділити на фізичне та психологічне насилля, але між ними розмістилася така форма, як третирування – вербальні погрози, образи, стосуни, штовхання. Сюди входять і словесні образи, і приниження етнічного чи статевого характеру. До психологічного насильства ще входить така форма тиску, як бойкот – змова групи людей про недопущення контактів і спілкування, вигнання із суспільства.

Але Хто й над Ким знущається? Пропоную вам переглянути жахливий сюжет з телевізійного випуску новин: (відео)

Давайте разом створимо портрет агресора й жертви! (Діти витягують картки із словами «агресор» і «жертва». Кількість груп слів відповідає кількості учасників.

Вправа «Асоціації»

учні пишуть свої асоціації з даними словами.: одні – малюють портрет агресора й пишуть основні його риси характеру й поведінки; інші створюють портрет жертви).

Порівняння: Найчастіше агресор – найпопулярніша особистість, у якої багато друзів і партнерів, він сильний фізично й енергетично, виділяється зовнішністю, одягом, манерою поведінки, можливо, економічним і соціальним статусом. Він твердий, холодний, емоційно-чуттєво недорозвинений, біль інших його не хвилює. Дитина-жертва найчастіше, самотня (друзі нечисленні, або від страху за себе і зовсім відсутні), слабкіша фізично, соціально нестійка, нестабільна, по природі може бути відособленою, тихою, може мати відмінні від інших риси характеру: тонку душевну конструкцію, плаксивість, уразливість, слабко розвинуте почуття гумору, добродушність, поступливість, не конфліктність. Ці діти не можуть постояти за себе, а захистити їх нікому. Діти-жертви можуть відрізнятися зовні: особливості фізичної будови, поганий зір тощо. Часто добре вчаться.

Гра «Цукерки» (об'єднання в три групи)

Учасникам роздають цукерки кількох видів (скільки команд — стільки і видів цукерок чи фантиків). Команди формуються за видом цукерок.

Мозковий штурм (у трьох малих групах)

  • 1 група «Рачки»: 1) Причини жорстокої поведінки в дитячому середовищі. 2) Що, на Ваш погляд, відчуває жертва? (безсилля, образу, самотність, біль, озлобленість, неповагу до себе на дошці)

  • 2 група «М'ятні»: 1) Як ви думаєте, що відчуває агресор під час насильства? (відповіді записати на дошці, потім, в обговоренні, підвести до таких відповідей: пошук домінування, самоствердження, відстоювання лідерства, задоволення внутрішніх комплексів, проекція внутрішньо сімейних взаємин). 2) Які наслідки агресивних дій? (страхи, низька самооцінка, самонеповага, образа на тих, хто не допоміг, відвернувся, бажання мстити тощо). Який наслідок є найбільш страшним? (Суїцид)

  • 3 група «Рекорд»: Як зупинити насильство, що відбувається в школі)?

  • Ігноруй, не відповідай емоційно, не «танцюй під дудку» ґвалтівника.

  • Дай агресору можливість зупинитися (наприклад: «Якщо ти не зупинишся, я буду змушений все розповісти дорослим»).

  • Залиш цю ситуацію, піди від неї в інше місце (наприклад, зміни свій маршрут). Це не ознака слабкості!

  • Попроси допомоги. Це не ознака слабкості чи боягузтва! Ти захищаєш себе, своє здоров’я, своє життя!

Підбиття підсумків

Отже, ми прийшли до висновку, що кожна людина(дитина) має право на повагу, безпеку і допомогу у важку хвилину!

Кожна людина (дитина) має почуватися захищеною!

Кожна дитина має право жити вільно, у безпеці, не відчуваючи страху.

Заключна вправа «Клубок»

Дітки, зараз ми проведемо невелику розминку, що допоможе нам підбити підсумок сьогоднішнього виховного заходу . Отже, у мене в руках клубок ниток для в’язання. Зараз ми будемо в’язати візерунок нашого класу. Учень, у якого в руках виявиться клубок, повинен сказати побажання класу, потім обмотати нитку навколо свого пальця і перекинути клубок будь-якому іншому учаснику. Постараємося, щоб клубок побував в усіх.

От скільки приємних побажань ми почули. А тепер пропоную змотати клубок назад, намагайтесь не запутатись і впустити клубок на підлогу.

На останок я хочу розповісти вам притчу про жорстокість.

Притча про жорстокість

В одному з монастирів Шаоліню майстер навчав учня. І якось учень поставив майстру запитання:

— Учителю, а як довідатися, наскільки я жорстокий?

— Щоразу, коли ти завдаватимеш удару своєму ворогу, уяви себе на його місці і відчуй його біль. І якщо один раз ти не відчуєш болю — знай, жорстокість поглинула тебе.

Будьмо толерантними, терпимими й гуманними один до одного, шануйтесь і головне – ніколи не втрачайте людську подобу.

Схожі:

Психологічна просвіта для батьків «Ідемо до дитячого садку»
Якщо дитина погоджується ненадовго відпустити маму від себе, це одна з ознак того, що дитина зможе відвідувати дитячий садок. Щоб...
Чого навчає казка «Вовк та козенята» ?
«Казка вигадка, та в ній а) щось веселе зрозумій б) щось повчальне зрозумій в) щось жахливе зрозумій. Чого навчає казка «Вовк та...
Дитина прийшла до школи. Її серце переповнене радістю, надією, сподіванням....
Дитина прийшла до школи. Її серце переповнене радістю, надією, сподіванням. Як зберегти цю надію? Як підтримати інтерес, а навчання...
Чи готова дитина до школи ?
Чи готова дитина до школи? (Комплекс методик для індивідуального обстеження рівня підготовленості дітей до школи). Укладачі: Волошенко...
МЕТОДОБ'ЄДНАННЯ СУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ Проблема
Проблема: Створення умов для самоактуалізації та самореалізації кожної дитини через застосування новітніх технологій в умовах національного...
Методичне об’єднання класних керівників Методична проблема
Методична проблема. Морально-духовний розвиток та соціалізація особистості через організацію особистісно орієнтованого креативного...
Конвенція ООН про права дитини Прийнята резолюцією 44/25 Генеральної...
Дитина – це людська істота до досягнення нею 18-річного віку. Дитина – це людина, яка зростає. Діти – це люди на шляху в доросле...
Особливості навчання сучасних молодших школярів
Сьогодні перед нами, учителями, постає проблема не «чого учити», а «як учити», тобто проблема організації ефективних сумісних форм...
Проблеми виховання неможна вирішити без розуміння психічного світу...
Х. Що ж в дійсності представляє собою дитина? Дитина, що знаходиться під нашою опікою? Чому ми бачимо в дітях особливих людей, коли...
ГОЛОВНА ПРОБЛЕМА ДЕРЖАВИ
Р 45 Реформування житлово-комунального господарства – головна проблема держави (1993 – 2008 рр.) [Текст]: бібліогр покажчик / Харк...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка