Система роботи з молодими спеціалістами у дошкільному закладі з формування професійної компетентності


Скачати 154.06 Kb.
Назва Система роботи з молодими спеціалістами у дошкільному закладі з формування професійної компетентності
Дата 02.11.2013
Розмір 154.06 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи

Система роботи з молодими спеціалістами у дошкільному закладі з формування професійної компетентності

(з досвіду роботи)

За останні роки педагогічний склад дошкільних закладів почав повільно «омолоджуватися». Тому, одним з перших завдань колективів є підтримка тих молодих спеціалістів, які обирають тяжкий шлях вихователя.

В останні часи кількість молодих спеціалістів, які приходять до дошкільних закладів дуже мала. І тому, їх поява у колективі – це радість як для керівника, так і для педагогів. Завдання керівників – допомогти молодим педагогам адаптуватися у новому колективі. Розв’язувати це завдання необхідно з урахуванням того, що в своєму професійному ставленні молодий спеціаліст проходить декілька етапів:

I етап – 1-й рік роботи: самий важкий період для новачків;

II етап - 2-3 –й роки роботи: процес розвитку професійних вмінь, накопичення досвіду, пошук нових методів та прийомів роботи з дітьми, формування свого стилю роботи;

III етап – 4-5-й роки роботи: складається система роботи, накопичуються власні розробки. Педагог використовує у своїй роботі новітні технології;

IY етап – 6-й рік роботи: відбувається вдосконалення, саморозвиток, узагальнення власного досвіду роботи.

Хотілося б відмітити, що строк проходження етапів для кожного педагога суто індивідуальний. Професійні якості, здебільшого, залежать від характеру, темпераменту вихователя. Тому адміністрації дошкільного закладу необхідно до кожного педагога підходити диференційовано. Різноманітні форми роботи з молодими спеціалістами сприяють розвитку у них пізнавального інтересу до професії, активному засвоєнню прийомів роботи з дітьми та їх батьками, надають позитивний вплив на зріст його професійної компетенції.

Знайомство із талановитими педагогами, досвідом інноваційної діяльності та її результатами грають важливу роль у формуванні педагогічного ідеалу молодого спеціаліста, а іноді в його корекції.

Адаптація молодого вихователя здебільшого залежить від психологічного клімату в дошкільному закладі, стиля управління, професійної компетенції кожного педагога.

В кожному дошкільному закладі складаються свої традиції, своя система роботи з молодими вихователями, обираються ті форми і методи, які наприкінці будуть сприяти подальшому професійному зростанню молодого спеціаліста.

В дошкільному підрозділі Донецького навчально-виховного комплексу «Гармонія» з першого дня орієнтують молодого педагога на постійне поповнення знань, на оволодіння передовими методами та прийомами в роботі з дітьми.

Свою роботу з молодими спеціалістами ми будуємо з урахуванням трьох аспектів їх діяльності:

  • «Вихователь-методист – молодий спеціаліст» - створення умов для легкої адаптації молодого спеціаліста у роботі, забезпечення його необхідними знаннями, вміннями, навичками;

  • «Молодий спеціаліст – дитина та його батьки» - формування авторитета педагога, поваги, зацікавленості в ньому дітей та їх батьків;

  • «Молодий спеціаліст - колега» - надання всебічної підтримки з боку колег.

Між тим, основною умовою є розвиток особливої уваги до навиків практичного застосування отриманим педагогом теоретичних знань. Недостатнє володіння навичками спонукає молодих вихователів до занять самоосвітою.

В дошкільному підрозділі функціонує школа молодого вихователя «Сходинки майстерності», метою якої є допомога починаючим педагогам у підвищенні їх професійної компетентності. Засідання проходять раз на місяць згідно плану, складеному з урахуванням запитів та труднощів починаючих педагогів. В рамках школи розглядаються теоретичні та практичні питання. Для молодих вихователів проводяться консультації, взаємовідвідування. Попитом користуються дискусії, семінари-практикуми, колективні перегляди з подальшим обговоренням побаченого.

До роботи у школі молодого вихователя долучаються досвідчені педагоги. Педагог-наставник, який працює з молодими вихователями досконало володіє фаховими знаннями, розуміє, які саме професійні знання і навички необхідні початківцю для ефективного виконання педагогічної діяльності. При взаємодії з початківцями одночасно впливає не лише на його фахові, а й на особистісні якості.

Структура методичної роботи з молодими вихователями

Дошкільний підрозділ

Колективно-групові форми




Індивідуальні форми роботи



Методичні об’єднання




Анкетування

Школа молодого вихователя «Сходинки майстерності»

Консультації, співбесіди

Тематичні виставки

Наставництво

Конкурси педагогічної майстерності

Самоосвіта

Семінари-практикуми

Творчі звіти



Науково-методичний супровід

професійного зростання молодих вихователів


Методична робота



Методичні педчитання

Школа передового педагогічного досвіду



Взаємовідвідування



Семінари-практикуми

Наставництво



Колективні перегляди



Самоосвіта

Консультації



Підвищення майстерності молодого вихователя

Ділові ігри



Підвищення ефективності заняття

Круглий стіл



Підвищення навчально-виховного процесу


План роботи школи молодого вихователя

«Сходинки майстерності»

Мета:

  1. Поглиблення педагогічних знань, формування професійної компетентності вихователів; ознайомлення з директивними документами, наказами, розпорядженнями Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.

  2. Закріплення (вивчення) знань теорії, практики, методики навчально-виховної роботи з дітьми; вивчення психології, етики, формування посадових умінь і навичок.

  3. Постійне удосконалення науково-теоретичної підготовки з розділів програми.

  4. Вивчення та узагальнення кращого педагогічного досвіду, аналіз та визначення шляхів його творчого використання з урахуванням вимог сьогодення.

  5. Організація перегляду різних форм роботи з дітьми в дошкільному підрозділі з подальшим аналізом.

Перший рік навчання

Учитель має право вчити

й виховувати до тих пір,

поки сам учиться й удосконалюється.

В. Сухомлинський



Заходи

Термін

Відповідальний

1

Інструктивно-методична нарада:

  • Призначення педагогів-наставників;

  • Ознайомлення з планом роботи школи молодого вихователя «Сходинки майстерності»



Вересень



Вихователь-методист

2

Складання індивідуальних планів роботи, які передбачають:

  • Взаємне відвідування занять та режимних моментів з подальшим обговоренням;

  • Спільне відвідування занять у досвідчених колег, педагогів-наставників.

Консультація «Організація та методика проведення екскурсій у природу»


Жовтень


Вихователь-методист


Педагог-наставник

3

Робота з інструкціями:

  • Забезпечення безпеки життєдіяльності дитини під час перебування в дошкільному підрозділі.

Консультація «Принципи особистісно- зорієнтованої системи виховання»

Листопад



Вихователь-методист
Практичний психолог

4

Консультація «Сюжетно-рольові ігри, їх місце в житті дитини»

Огляд преси «Все для вихователів» - фахова література, як форма роботи з самоосвіти



Грудень



Вихователь-методист

5

  • Тиждень молодого педагога

Індивідуальні консультації за потребою


Січень

Педагоги-наставники

6

  • Кругли стіл «Сучасні підходи до організації навчально-виховного процесу».

Вивчення базової програми «Я у Світі», її особливості



Лютий

Вихователь-методист,
Практичний психолог

7

  • Методична панорама «Різноманітні форми організації навчально виховного процесу »

Березень

Вихователь-методист

8

  • Творчий звіт« Педагогічні знахідки молодих вихователів »

Квітень

Молоді вихователі

9

  • Вивчення рівня підготовки молодих вихователів.

  • Дискусія «Роль школи молодого вихователя у моєму професійному ставленні»



Травень

Вихователь-методист, практичний психолог

Другий рік навчання

Замало бути обізнаним у нових ідеях,

потрібно знати,

де можна використовувати ці ідеї.

Вміти з ними поводитись,

а не лише захоплюватись.

Майкл Фурман



Заходи

Термін

Відповідальні



1

  • «Кругли стіл» Закон України «Про дошкільну освіту», положення про дошкільний навчальний заклад.

  • Бесіда на тему «Сучасний дитячий заклад. Вихователь – діти - батьки».

  • Анкетування: «Професійні здібності вихователя».


Вересень


Вихователь-методист


2

  • «Проблемний стіл»: методика проведення занять; диференційований підхід до навчання.

  • «Методичні посиденьки»: самоосвіта – робота із пресою, методичними посібниками



Жовтень



Вихователь-методист, педагог-наставник



3

  • «Дискусія-зустріч»: інноваційні технології. Пошуки, проблеми; виготовлення зразків роздавального матеріалу.

  • Індивідуальні консультації «Мої педагогічні знахідки (проблеми, їх розв’язання)», «Базова програма «Я у Світі» - вивчення».

Листопад


Вихователь-методист, педагог-наставник


4

  • «Розв’язання педагогічних ситуацій»: загартування в дошкільному закладі, вимоги, підготовка.

  • «Співбесіди»: педагогічна майстерність. У чому вона? Портрет сучасного вихователя.



Грудень



Вихователь-методист, педагог-наставник

5

  • «Методична шкатулка»: критерії оцінювання дітей дошкільного віку згідно з програмовими вимогами.

  • «Психолого-педагогічний тренінг»: сучасний вихователь – це вихователь-психолог; робота з гіперактивними дітьми.


Січень


Вихователь-методист, практичний психолог

6

  • «Дискусія-бесіда»: види праці в дошкільному закладі. Вимоги до їх проведення.

  • «Методичні дебати»: розв’язання практичних ситуацій; хлопчики і дівчатка, підходи до виховання.


Лютий


Педагог-наставник,

Практичний психолог




7

  • «Хвилинки відпочинку»: фізкультхвилинки, фізкультпаузи.

  • «Техніка безпеки»: знання інструкцій з техніки безпеки – бесіда.


Березень


Вихователь-методист, педагог-наставник


8

  • «Методичний аукціон»: використання ІКТ у навчальному процесі.

  • «Методичні посиденьки»: самоосвіта - робота з пресою. Структура побудови робочого дня вихователя.


Квітень


Вихователь-методист

9

  • «Методичний турнір»: створення предметно-розвивального середовища, вимоги до оформлення ігрових зон.

  • «Методичний фестиваль»: захист вихователем власного методичного надбання; проблеми, пошуки, знахідки.


Травень


Вихователь-методист, практичний психолог

Додаток 1

Анкета

визначення професійних та особистісних якостей вихователя


  1. Чим приваблює для Вас професія «вихователь»?




  1. Які труднощі Вас спіткали у роботі з дітьми?




  1. Які труднощі виникають у Вас при встановлені контакту з дитиною, при спілкуванні із групою дітей, при розв’язувані дитячих конфліктів?



  1. Консультації яких спеціалістів Ви хотіли б отримати?




  1. Які труднощі викликає у Вас організація предметно - розвивального середовища?



  1. Як Ви оцінюєте свою професійну підготовку?




  1. Назвіть п’ять якостей, які необхідні у роботі вихователеві?



  1. Які завдання Ви поставили собі на найближчий час?



  1. Що Вас приваблює у роботі колективу:

-інноваційна діяльність;

-експериментування;

-приклад колег та керівництва;

-професійний зріст.

10. Що Вам хотілося б змінити у колективі, у роботі групи?
Додаток 2

Анкета

оцінювання професійної підготовки педагога ДНЗ
Дошкільна педагогіка використовує дані…

А. невропатології;

Б. фізіології і психології;

В. психіатрії і педіатрії;

Г. усі відповіді є правильними.
Що не зараховується до методів дошкільної педагогіки як науки?

А. спостереження;

Б. бесіда;

В. розмова з батьками;

Г. вивчення результатів продуктивної діяльності дітей (малюнки, ліплення )
Чим характеризується професійна компетентність вихователя?

А. умінням педагогічно мислити;

Б. умінням карати дітей;

В. умінням дізнаватися думку батьків про їх дитину;

Г. умінням дотримуватися авторитарності у вихованні;

Д. умінням налагоджувати зв’язки із бізнесменами.
Виділіть один з основних напрямків річного плану роботи ДНЗ.

А. програма розвитку дитини;

Б. визначення рівня розвитку дитини;

В. аналіз діяльності закладу за минулий навчальний рік;

Г. організація харчування дітей;

Д. робота на ділянці ДНЗ.
Що входить до структури класичного заняття у ДНЗ?

А. організаційний момент й установка на заняття;

Б. приватні методики;

В. прогулянка;

Г. набір іграшок;

Д. денний сон.
Чи можна навчати дітей не на спеціальних заняттях?

А. можна організовувати навчання у процесі повсякденної взаємодії і спілкування з вихователем;

Б. можна організувати навчання у процесі прийому їжі;

В. не можна;

Г. можна у процесі проведення консультацій із батьками;

Д. можна на засіданні педагогічної ради.
Назвіть умову ефективності застосування методів виховання.

А. готовність батьків до виховання;

Б. використання будь-яких з відомих методів виховання;

В. будь-який метод повинен бути гуманним, таким, що не принижує дитину;

Г. підготовка дітей до продуктивної діяльності;

Д. участь батьків у прогулянках.
Які методи безпосереднього вивчення сім’ї є найбільш ефективними?

А. бесіда з педагогом-психологом ДНЗ;

Б. клубна робота;

В. спостереження;

Г. малюнок родини;

Д. надання спонсорської допомоги.
Які психолого-педагогічні основи сімейного виховання не є предметом обговорення на педагогічних радах у ДНЗ?

А. дитина як член сімейного колективу;

Б. типові труднощі та помилки батьків;

В. роль прикладу й авторитету батьків;

Г. роль сім’ї у навчанні та вихованні дітей;

Д. формування батьків як педагогів.

Схожі:

Методичні рекомендації щодо створення розвивального середовища в дошкільному навчальному закладі
Базова програма розвитку дитини дошкільного віку "Я у Світі" спрямовує педагогів на створення в дошкільному навчальному закладі розвивального...
ТЕХНОЛОГІЇ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ як шлях формування професійної компетентності педагога
Створення моделі професійно компетентного педагога сучасної освітньої установи, розробка моделі індивідуального маршруту професійної...
РОЗДІЛ Якісна позашкільна освіта та відповідність її сучасним життєвим потребам розвитку країни
НАУКОВО-МЕТОДИЧНА РОБОТА У ПОЗАШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІВ
АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ
Чи вважаєте за потрібне брати участь у заходах з вивчення правил протипожежної безпеки в дошкільному закладі?
Організація роботи з обдарованими учнями у школі-родині
У матеріалі представлена система роботи з виявлення та сприяння розвитку обдарованих учнів у навчальному закладі
РОЗВИТОК ТА МОДЕРНІЗАЦІЯ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ ТА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ...
ТА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗАПОРУКА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ
У. А. Уорд Практичний досвід, спостереження та дослідження, які було...
Моделі компетентнісно спрямованого навчання в ЗСГГ №27 “Школа професійної кар’єри та компетентності учнів”, трансформувалося пізніше...
Правове виховання в дошкільному навчальному закладі
Ралізація прав дитини є основною умовою її всебічного розвитку, життєвого благополуччя, у правовиховній роботі з дошкільниками дуже...
Положення про куточок живої природи в дошкільному закладі
Виховне значення природи важко переоцінити. Спілкування з природою позитивно впливає на людину, робить її добрішою, будить в ній...
Система внутрішньошкільної методичної роботи щодо формування інформаційної...
Й; і лише суспільства, що  націлені вперед, на нове, мають здатність до розвитку. Розвиток науки на  початку ХХІ ст не є стихійним...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка