|
Скачати 154.06 Kb.
|
Система роботи з молодими спеціалістами у дошкільному закладі з формування професійної компетентності (з досвіду роботи) За останні роки педагогічний склад дошкільних закладів почав повільно «омолоджуватися». Тому, одним з перших завдань колективів є підтримка тих молодих спеціалістів, які обирають тяжкий шлях вихователя. В останні часи кількість молодих спеціалістів, які приходять до дошкільних закладів дуже мала. І тому, їх поява у колективі – це радість як для керівника, так і для педагогів. Завдання керівників – допомогти молодим педагогам адаптуватися у новому колективі. Розв’язувати це завдання необхідно з урахуванням того, що в своєму професійному ставленні молодий спеціаліст проходить декілька етапів: I етап – 1-й рік роботи: самий важкий період для новачків; II етап - 2-3 –й роки роботи: процес розвитку професійних вмінь, накопичення досвіду, пошук нових методів та прийомів роботи з дітьми, формування свого стилю роботи; III етап – 4-5-й роки роботи: складається система роботи, накопичуються власні розробки. Педагог використовує у своїй роботі новітні технології; IY етап – 6-й рік роботи: відбувається вдосконалення, саморозвиток, узагальнення власного досвіду роботи. Хотілося б відмітити, що строк проходження етапів для кожного педагога суто індивідуальний. Професійні якості, здебільшого, залежать від характеру, темпераменту вихователя. Тому адміністрації дошкільного закладу необхідно до кожного педагога підходити диференційовано. Різноманітні форми роботи з молодими спеціалістами сприяють розвитку у них пізнавального інтересу до професії, активному засвоєнню прийомів роботи з дітьми та їх батьками, надають позитивний вплив на зріст його професійної компетенції. Знайомство із талановитими педагогами, досвідом інноваційної діяльності та її результатами грають важливу роль у формуванні педагогічного ідеалу молодого спеціаліста, а іноді в його корекції. Адаптація молодого вихователя здебільшого залежить від психологічного клімату в дошкільному закладі, стиля управління, професійної компетенції кожного педагога. В кожному дошкільному закладі складаються свої традиції, своя система роботи з молодими вихователями, обираються ті форми і методи, які наприкінці будуть сприяти подальшому професійному зростанню молодого спеціаліста. В дошкільному підрозділі Донецького навчально-виховного комплексу «Гармонія» з першого дня орієнтують молодого педагога на постійне поповнення знань, на оволодіння передовими методами та прийомами в роботі з дітьми. Свою роботу з молодими спеціалістами ми будуємо з урахуванням трьох аспектів їх діяльності:
Між тим, основною умовою є розвиток особливої уваги до навиків практичного застосування отриманим педагогом теоретичних знань. Недостатнє володіння навичками спонукає молодих вихователів до занять самоосвітою. В дошкільному підрозділі функціонує школа молодого вихователя «Сходинки майстерності», метою якої є допомога починаючим педагогам у підвищенні їх професійної компетентності. Засідання проходять раз на місяць згідно плану, складеному з урахуванням запитів та труднощів починаючих педагогів. В рамках школи розглядаються теоретичні та практичні питання. Для молодих вихователів проводяться консультації, взаємовідвідування. Попитом користуються дискусії, семінари-практикуми, колективні перегляди з подальшим обговоренням побаченого. До роботи у школі молодого вихователя долучаються досвідчені педагоги. Педагог-наставник, який працює з молодими вихователями досконало володіє фаховими знаннями, розуміє, які саме професійні знання і навички необхідні початківцю для ефективного виконання педагогічної діяльності. При взаємодії з початківцями одночасно впливає не лише на його фахові, а й на особистісні якості. Структура методичної роботи з молодими вихователями Дошкільний підрозділ
Науково-методичний супровід професійного зростання молодих вихователів Методична робота Методичні педчитання Школа передового педагогічного досвіду Взаємовідвідування Семінари-практикуми Наставництво Колективні перегляди Самоосвіта Консультації Підвищення майстерності молодого вихователя Ділові ігри Підвищення ефективності заняття Круглий стіл Підвищення навчально-виховного процесу План роботи школи молодого вихователя «Сходинки майстерності» Мета:
Перший рік навчання Учитель має право вчити й виховувати до тих пір, поки сам учиться й удосконалюється. В. Сухомлинський
Другий рік навчання Замало бути обізнаним у нових ідеях, потрібно знати, де можна використовувати ці ідеї. Вміти з ними поводитись, а не лише захоплюватись. Майкл Фурман
Додаток 1 Анкета визначення професійних та особистісних якостей вихователя
-інноваційна діяльність; -експериментування; -приклад колег та керівництва; -професійний зріст. 10. Що Вам хотілося б змінити у колективі, у роботі групи? Додаток 2 Анкета оцінювання професійної підготовки педагога ДНЗ Дошкільна педагогіка використовує дані… А. невропатології; Б. фізіології і психології; В. психіатрії і педіатрії; Г. усі відповіді є правильними. Що не зараховується до методів дошкільної педагогіки як науки? А. спостереження; Б. бесіда; В. розмова з батьками; Г. вивчення результатів продуктивної діяльності дітей (малюнки, ліплення ) Чим характеризується професійна компетентність вихователя? А. умінням педагогічно мислити; Б. умінням карати дітей; В. умінням дізнаватися думку батьків про їх дитину; Г. умінням дотримуватися авторитарності у вихованні; Д. умінням налагоджувати зв’язки із бізнесменами. Виділіть один з основних напрямків річного плану роботи ДНЗ. А. програма розвитку дитини; Б. визначення рівня розвитку дитини; В. аналіз діяльності закладу за минулий навчальний рік; Г. організація харчування дітей; Д. робота на ділянці ДНЗ. Що входить до структури класичного заняття у ДНЗ? А. організаційний момент й установка на заняття; Б. приватні методики; В. прогулянка; Г. набір іграшок; Д. денний сон. Чи можна навчати дітей не на спеціальних заняттях? А. можна організовувати навчання у процесі повсякденної взаємодії і спілкування з вихователем; Б. можна організувати навчання у процесі прийому їжі; В. не можна; Г. можна у процесі проведення консультацій із батьками; Д. можна на засіданні педагогічної ради. Назвіть умову ефективності застосування методів виховання. А. готовність батьків до виховання; Б. використання будь-яких з відомих методів виховання; В. будь-який метод повинен бути гуманним, таким, що не принижує дитину; Г. підготовка дітей до продуктивної діяльності; Д. участь батьків у прогулянках. Які методи безпосереднього вивчення сім’ї є найбільш ефективними? А. бесіда з педагогом-психологом ДНЗ; Б. клубна робота; В. спостереження; Г. малюнок родини; Д. надання спонсорської допомоги. Які психолого-педагогічні основи сімейного виховання не є предметом обговорення на педагогічних радах у ДНЗ? А. дитина як член сімейного колективу; Б. типові труднощі та помилки батьків; В. роль прикладу й авторитету батьків; Г. роль сім’ї у навчанні та вихованні дітей; Д. формування батьків як педагогів. |
Методичні рекомендації щодо створення розвивального середовища в дошкільному навчальному закладі Базова програма розвитку дитини дошкільного віку "Я у Світі" спрямовує педагогів на створення в дошкільному навчальному закладі розвивального... |
ТЕХНОЛОГІЇ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ як шлях формування професійної компетентності педагога Створення моделі професійно компетентного педагога сучасної освітньої установи, розробка моделі індивідуального маршруту професійної... |
РОЗДІЛ Якісна позашкільна освіта та відповідність її сучасним життєвим потребам розвитку країни НАУКОВО-МЕТОДИЧНА РОБОТА У ПОЗАШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІВ |
АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ Чи вважаєте за потрібне брати участь у заходах з вивчення правил протипожежної безпеки в дошкільному закладі? |
Організація роботи з обдарованими учнями у школі-родині У матеріалі представлена система роботи з виявлення та сприяння розвитку обдарованих учнів у навчальному закладі |
РОЗВИТОК ТА МОДЕРНІЗАЦІЯ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ ТА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ... ТА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗАПОРУКА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ |
У. А. Уорд Практичний досвід, спостереження та дослідження, які було... Моделі компетентнісно спрямованого навчання в ЗСГГ №27 “Школа професійної кар’єри та компетентності учнів”, трансформувалося пізніше... |
Правове виховання в дошкільному навчальному закладі Ралізація прав дитини є основною умовою її всебічного розвитку, життєвого благополуччя, у правовиховній роботі з дошкільниками дуже... |
Положення про куточок живої природи в дошкільному закладі Виховне значення природи важко переоцінити. Спілкування з природою позитивно впливає на людину, робить її добрішою, будить в ній... |
Система внутрішньошкільної методичної роботи щодо формування інформаційної... Й; і лише суспільства, що націлені вперед, на нове, мають здатність до розвитку. Розвиток науки на початку ХХІ ст не є стихійним... |