Тема уроку: "Умовна функція в Excel"


Скачати 52.21 Kb.
Назва Тема уроку: "Умовна функція в Excel"
Дата 17.08.2013
Розмір 52.21 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок

Олексишин А.М.

Тема уроку: "Умовна функція в Excel"


Мета уроку: ознайомитися з умовною функцією і навчитися її використовувати на репродуктивному рівні.

Завдання уроку:

  • Навчальні:

    • познайомити учнів з умовною функцією;

    • показати зразок міркувань при рішенні задачі з використанням умовної функції;

    • показати спосіб роботи Майстер функції при використанні умовної функції.

  • Виховні:

    • продовжити роботу над вихованням терплячого і уважного відношення до виконуваної роботи.

  • Розвиваючі:

    • продовжити роботу по розвитку допитливості, інтересу до предмету “інформатика” і навчання в цілому;

    • продовжити роботу над формуванням загальноучбових умінь: слухати пояснення вчителя, робити необхідні записи в зошиті по ходу уроку, відповідати на поставлені питання, самостійно виконувати завдання вчителя;

    • розвивати логічне мислення, здібність до аналізу.

База знань і місце уроку

До цього уроку учні знають:

  • Що таке “електронні таблиці”, їх види, функції; призначення. Інтерфейс табличного процесора Microsoft Excel.

  • Як використовувати Майстер функцій, змінювати формат вічка, вирішувати завдання.

  • Арифметичні дії в ЕТ, автосумовування числових даних, можливості використання вбудованих функцій.

  • Відносна і абсолютна адресація.

  • Правила копіювання формул.

Основні уміння:

  • Уміють складати і заповнювати таблиці.

  • Уміють використовувати Майстер функцій для введення даних.

  • Уміють змінювати формат вічка, розмір, заливку, об'єднувати вічка.

  • Уміють копіювати формули.

  • Уміють використовувати відносні і абсолютні адресації.

Методи навчання, використані на уроці:

  • По джерелу знань:

    • словесні (вербальні);

    • доказові: пояснення;

    • наочні: використання дидактичного матеріалу (картки ілюструють кожне завдання);

    • практичні: тренувальні вправи;

  • По характеру пізнавальній діяльності учнів:

    • пояснювально-ілюстративні (інформаційно-рецептивний);

    • репродуктивні (відтворення дій з вживання знань з практики на репродуктивному рівні; діяльність по відомому алгоритму).

Устаткування:

  • картка “Умовна функція” (Додаток 2);

  • картка “Продукти” (Додаток 1);

  • табличний процесор Excel;

  • дошка;

  • маркер.

Етап уроку


Діяльність і мова вчителя


Діяльність і відповіді учнів


Організаційний етап


Вітає учнів, пропонує приготуватися до уроку.


Вітають вчителя, готуються до уроку.


Актуалізація знань


Давайте поглянемо завдання, яке ви вже вирішували.
Пропонує картку “Продукти” (Додаток 1)
Уявіть собі, що ви товарознавець і ведете облік продажу продуктів в магазині. Ви знаєте, які товари є, скільки продали, скільки залишилося.
Яку ще інформацію ви можете взнати?
Ви бачите, що останній стовпець підвезення не заповнений. Перед вами стоїть завдання: в тому випадку, якщо той або інший продукт проданий повністю, необхідно організувати його підвезення в магазин.. У клітках цього стовпця висвічуватиметься слово “так”, якщо підвезення відповідного продукту необхідне, і “ні”, якщо продукт підвозити не треба.
як ви заповнюватимете цей стовпець?
А якщо набір товарів не обмежується 5 найменуваннями їх 1000 або більш.
Тоді, зрозуміло, “та чи ні” Excel повинен визначити сам автоматично. Для цього йому потрібна команда, і такою командою є умовна функція


Згадують умови завдання і слухають вчителя.












Ціна, виручка, доставлено, довіз
















Писати з клавіатури слова так і ні.


Пояснення нового матеріалу


Для вирішення цього завдання нам не вистачає певних знань.
І так, тема нашого заняття “Умовна функція”. Мета уроку: ми повинні познайомитися з умовною функцією і найголовніше навчитися нею користуватися. Загальний вигляд умовної функції такий:
(Пропонує загальний вигляд умовної функції)
ЕСЛИ (умова; вираз1; вираз2)
Значить, умовна функція – це команда машині виконати певну дію залежно від умови.
Умова – це логічний вираз, який може бути ДОСТЕМЕННИМ або ПОМИЛКОВИМ.
Давайте розглянемо приклад: є 2 числа: у комірках А1 і В1. Їх треба порівняти. Умовна функція виглядатиме так:
Пише Якщо(А1>В1; “1 число більше”; “2 число більше”) Розглянемо умову: якщо умова достеменна тобто А1>В1, то у комірці з'явиться фраза “1 число більше”, якщо умова помилкова, то висвітиться “2 число більше” тобто вираз1 відповідає дійсній умові, вираз2 виконується, якщо умова помилкова. Крім того, якщо вираз складається з тексту, то його записують в лапках.






Записують в зошит число і тему уроку.
З’ясовують для себе мету уроку.








Слухають розповідь вчителя; роблять записи в зошиті.
Записывают загальний вигляд умовної функції і визначення умовної функції з картки.



Закріплення нового матеріалу


Повернемося до нашого завдання. У комірку висвічуватиметься “так”, якщо підвезення потрібне, і “ні” - якщо підвезення не потрібне.
А коли підвезення необхідне?
Який стовпчик відповідає за підвезення?
Як записати умову, що товару не залишилося для 2 рядка?
Тоді умовна функція виглядатиме так:
ЕСЛИ (Е2=0; “так”; “ні”)
Як заповнити останні комірки стовпця G?
Як скопіювати?
Як при цьому зміниться умова?
І так, ви виконали своє завдання, з'ясували як заповнити стовпець підвезення. Для вирішення цього завдання, ви використовували умовну функцію.
Як виконується умовна функція?

Записуємо домашнє завдання: “Скласти таблицю для вирішення квадратного рівняння ”



Не залишилося товару.
Стовпчик Е.
Е2=0







Скопіювати
Потянути за кут.
Поміняється номер рядка.



Умовна функція виконується: якщо умова достеменна, то значення даної комірки визначить вираз1, інакше – вираз2.
Записують домашнє завдання.



Вирішення самостійної роботи


А тепер переходиться до наступного етапу нашого уроку. Вам запропоновано 5 завдань, спробуйте самі їх вирішити, використовуючи ЕТ. (Додаток 2)
Контролюю виконання запропонованого завдання. Відповідаю на питання учнів.


Слухають пояснення учителя
Переходять до виконання завдання на комп'ютері.



Підсумки


З'ясовую міру засвоєння нового матеріалу ( з кожним індивідуально).


 


Схожі:

Тема: Електронні таблиці. Програма ”Microsoft EXCEL”
Мета: навчити учнів розуміти призначення програм для опрацювання табличної інформації; запускати програму EXCEL; вводити інформацію...
Тема уроку: Побудова діаграм за допомогою табличного процесора MS Excel
Навчити способам побудови діаграм різного вигляду і типу можливостями табличного процесора MS Excel
Тема: Ознайомлення з вікном програми MS Excel
Щоб запустити Excel, виконаєте команду Пуск / Програми / Microsoft Office / Microsoft Excel
План-конспект уроку Тема: Основні поняття та принципи роботи з базами даних в Excel
Табличний процесор Excel крім основних функцій: побудови таблиць, обрахунків в цих таблицях та побудови діаграм, дозволяє ще й створення,...
УРОК 14 Тема уроку
Відповіді: а) функція зростає на кожному із проміжків (-; -2),; спадає на проміжку; б) функція зростає на кожному із проміжків (-;...
Уроку Тема: Робота зі списками
Мета: Навчитися створювати, використовувати, редагувати та видаляти списки в MS Excel
Тема уроку: "Знайомство з програмою MS Excel"
Повторити основні елементи програм, призначених для роботи з OS Windows 2000/ХР
УРОКУ   Тема: Загальні відомості про електронні таблиці
Мета: познайомити учнів з поняттям електронних таблиць та функціями програми Excel
План-конспект уроку Тема: “ Масиви у формулах ”
Методичне забезпечення: ПК із встановленою програмою Excel, ілюстративний матеріал (плакати або презентації ЕНМК)
Тема: Введення даних за типами Мета уроку
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка