|
Скачати 121.34 Kb.
|
Олексишин А.М. Тема уроку: "Знайомство з програмою MS Excel"Цілі:
За підсумками заняття учні повинні знати:
Учні повинні уміти :
Форми роботи: Індивідуальна робота учнів, групова форма роботи. План уроку
Хід урокуI Організаційний моментПояснення вчителя. Ми з вами закінчили вивчення теми MS Word. При вивченні цієї програми ми зустрічалися з таким поняттям, як таблиця. Вчилися заповнювати таблиці. Напевно, ви відмітили, що дані, представлені в табличній формі сприймаються легшим. Наприклад, поглянете на цю таблицю :
Тут сказано, що цукерок Ластівка було куплено 1 кг на 30 гр Ведмедик – на 80 гр, Весна на 150 гр. І підрахована сума, витрачена на покупку. Але якщо замість 1 кг цукерок Ластівка нам треба буде купити 2,5 кг, всі дані доведеться перераховувати. Це незручно. Тому, для проведення обчислень в таблиці була створена програма MS Excel. Отже, програма MS Excel створена для обробки електронних таблиць. Сьогодні ми почнемо вивчення цієї теми. Вживання цієї програми дуже всіляко. Немає жодної людини, яка, уміючи працювати на комп'ютері не знав або не хотів би знати про цю програму. Наведемо приклад рутинної праці бухгалтера: кожного місяця йому доводиться складати величезну таблицю, в якій з місяця в місяць повторюються громіздкі обчислення. Програми MS Excel дозволяє звести цю роботу до мінімуму. Нарахування зарплати досить спрощується. Досить один раз скласти таблицю і потім щомісячно вносити зміни, а програма автоматично перераховуватиме результати. Постановка завдання: Поглянете на листи з лабораторною роботою, які лежать у вас на столі. Уважно прочитайте завдання на першій сторінці, яке записане перед рамочкою: Запиши в зошит. В кінці заняття все, що поміщене в рамочку, має бути записане у вас в зошиті. Тобто, матеріал з трьох рамочок складатиме основу тесту, який ви напишіть після закінчення лабораторної роботи (контрольний аркуш – Застосування 1). У лабораторній роботі після першої рамочки пропонується завдання для спільної роботи. Ви можете відповісти на питання і перевірити правильність відповідей один у одного. (Варіанти правильних відповідей поміщені поруч, але це не означає, що треба відразу ж до них звертатися. Спочатку перевірте себе, а потім перевірте правильність своїх відповідей.) Я вам раджу максимально самостійно (без підглядання) відповісти на питання. Приступайте до виконання лабораторної роботи. Якщо виникатимуть труднощі – підніміть руку, я підійду і відповім на ваші питання. II Пояснення нового матеріалуIII Закріплення пройденного матеріалуВиконати самостійне завдання набір “Дарунку”: Ви – завідувач дитячого садка. Вам треба сформувати дарунки до Нового року. До дарунку повинні увійти цукерки, які перераховані в таблиці. Їх вартість теж відома і зміні не підлягає. Вам треба укластися в 1000 гр. Змінюючи лише дані стовпця З (від С4 до С7), добитися у результаті суми в 1000 гр. Початкова кількість цукерок в кг: “Ластівка” – 1, “Ведмедик” – 2, “Весна” – 3, “Гусячі лапки” – 4. IV Контроль засвоєння темиВчиться пропонується виконати завдання на контрольних листах. Потрібно вписати в прорізи правильні відповіді. Потім підписати роботи: Вказати своє Прізвище, Ім'я, клас, Варіант. V Поведінка підсумківВчитель підводить підсумки по проведенню лабораторної роботи. В ході виконання лабораторної роботи учні, які правильно і швидко впоралися із завданням отримують оцінки. Після виконання завдання по комплектації наборів дарунків проводиться перевірка робіт і виставляння оцінок. За відповіді по питаннях контрольного аркуша, оцінки оголошуються на наступному уроці. VI Завдання додомуДля домашньої роботи вчиться пропонується рейтингова контрольна робота. За правильне виконання завдання учень отримує певну кількість балів. якщо учень хоче отримати 12 балів за домашню роботу, то йому потрібно вирішити або 1 завдання на 12 балів, або перше завдання і третє, або друге і третє, тобто учень сам розподіляє свої сили. Роздатковий матеріал для учнів: Лабораторна робота “Табличний процесор Microsoft Excel ” При роботі з великою кількістю інформації велику роль грає наочність відображення даних і необхідність швидко проводити обчислювальні операції з цими даними. Тому часто для роботи інформацію представляють у вигляді таблиці. Запиши в зошит: ! Програма Microsoft Excel призначена для обробки електронних таблиць. ! Основні можливості програми:
Способи запуску програми: 1. Через головне меню програми: Пуск/програми/ Microsoft Excel 2. Знайти завантажувальний файл цієї програми Еxcel.exe і запустити його. Пошук можна провести командою Пуск/пошук/... 3. Для швидкого запуску програми можна створити на робочому полі ярлик цієї програми. 4. Зробити подвійне клацання по значку документа, створеного в програмі Microsoft Excel. Поглянете на зовнішній вигляд екрану MS Excel. Його зовнішній вигляд схожий на зовнішній вигляд програми MS Word. Спробуй пригадати за що відповідає кожен з позначених значків і тихо обговори відповіді з рядом сидячим товаришем. Контрольний аркуш Перевірте свої відповіді: 1 – системний значок; 2 – рядок заголовка; 3 – рядок меню; 4 – панель форматування; 5 – панель стандартна; 6 – робоча область; 7 – рядок стану; 8 – смуги прокрутки; 9 – кнопка “скрутити” робочу книгу; 10 – розвернути робочу книгу; 11 – розвернути програму MS Excel; 12 – закрити робочу книгу; 13 – закрити програму MS Excel Запиши в зошит: Робочою книгою називають файл з розширенням .XLS. Кожна робоча книга може містити від однієї до 255 робочих листів. На малюнку вони накладаються один на іншій. Тому видно лише 1 робочий аркуш, а від наступних нам видно лише ярлички. Кожен робочий аркуш має стандартне ім'я-ярлик: "Аркуш 1" . "Аркуш n", яке може бути змінене за бажанням користувача. Робочий аркуш складається з рядків і стовпців. Рядки нумеруються від 1 до 65536. Стовпці позначаються односимвольними і двосимвольними буквами латинського алфавіту: A, B, C . AA, AB . AZ . IV. Всього на робочому аркуші розташовується 256 стовпців. !Пересічення рядка і стовпця називається вічком (комірка). Кожне вічко має адресу, задану заголовком стовпця і рядка, наприклад: A45, DF4567. Тому на робочому аркуші може знаходитися 16 млн. комірок. Вічко, на якому коштує курсор, називається поточною коміркою. Діапазон вічок (блок) – прямокутна частина таблиці Excel. Наприклад, А2:В6 Способи переміщення по робочій книзі. Спробуйте понажимать на стрілки “управо”, “вліво”, “вгору” і “вниз”. Звернете увагу, як міняється зовнішній вигляд робочого аркуша. Натискуйте на клавіші “Page Up” і “Page Down”. Знов звернете увагу на зміни, що відбуваються, на екрані. Спробуємо створити таблицю: Введіть у В1 текст Web-сторінка; А3 –Річний дохід, А5 – Приріст з обороту, А6 – Реклама, А7 – Покупка модему, А8 – Оплата Web-дизайнера, А9 – Оплата Web-майстра, А11 – Річна ефективність. Ви бачите, що текст не входить в розмір комірки. Виділіть комірки від А1 до А11. Виберіть Формат / Стовпець / Автопідбір ширини. Автопідбір ширини можна зробити і потім вже після введення тексту у всі вічка, але їх треба буде заздалегідь виділити: виділите вічка від А1 до D11 і виберіть Формат / Автопідбір . У діалоговому вікні представлені різні формати. Виберіть наприклад Классичеський1. Натискуйте ОК. Виділите вічка від А1 до D1. Позначити цей діапазон можна так: (А1:d1) Виберіть Же на панелі інструментів Форматування і він стане набраний напівжирним шрифтом. Клацніть на вічку А1 і перетягнете покажчик миші управо до кінця таблиці. Зробіть так, щоб текст в стовпці відображувався по центру, шрифт Courier New, розмір шрифту – 10, зображення вічок А3 і А11– Напівжирне. Приріст звороту від створення Web – сторінки намічається у розмірі 10%. Використання реклами на даній сторінці принесе теж 10% від Приросту з обороту. Покупка модему обійдеться в 14800 гр. Зарплата дизайнера – 6000, а майстри – 5000. Отже, при розрахунку Річної ефективності необхідно скласти Річний приріст, Дохід від реклами, відняти витрати на покупку модему, зарплату дизайнерові і майстрові. ! ВВЕДЕННЯ ФОРМУЛ ПОЧИНАЄТЬСЯ Із ЗНАКУ =. Введіть формули згідно малюнка справа. Збережете файл в теці “Мої документи” під ім'ям “Web-сторіка”: Файл / Зберегти / знайти теку “Мої документи” і введіть ім'я файлу Web-страница. Закрийте програму MS Excel: Файл / Вихід. Увійдіть до програми MS Excel: Пуск / Програми / Microsoft Excel. Відкрийте файл Web-сторінка: Файл / Відкрити / Web-сторінка. Додамо заголовок “Річна ефективність використання Web – сторінки”. Для цього вставимо рядок 1. Клацніть по номеру рядка “1”. Рядок виділиться іншим кольором. Вставка / Рядки. У вічко А1 введіть текст заголовка “Річна ефективність використання Web – сторінки”. Виділите вічка А1 і В1. Клацніть на кнопці “Об'єднати і помістити в центрі” на панелі інструментів Форматування. Сталося злиття виділених вічок в одну. Цю ж операцію можна було провести і іншим способом: виділити вічка А1 і В1, натискувати на праву кнопку миші, в контекстному меню “Формат вічок”, вкладку “Вирівнювання”, поставити прапорці “перенос по словах” і “об'єднання вічок”. Див. малюнок. На ярличку після подвійного клацання замість напису “Аркуш 1” введемо назву газети “Голос народу”. Звернете увагу: для цієї газети неефективно використовувати Web – сторінку. Розглянемо другий варіант – використання Web – сторінки газетою “Спектром”. Виділите всю таблицю із заголовком (А1:В12). Правка / Копіювати. Клацніть по ярлику з написом “Ліст2”. Встановите курсор в клітці А1. Правка / Вставити. На ярличку після подвійного клацання замість напису “Аркуш 2” введемо назву газети “Спектр”. Для виділеної таблиці виконаєте дії: Формат / Автоформат / Фінансовий2. У вічко В4 – 500 000. Звернете увагу: для цієї газети ефективно використовувати Web – сторінку. Автоформат / Фінансовий2. У вічко В4 – 500 000. Звернете увагу: для цієї газети ефективно використовувати Web – сторінку. Виходить, що зміна значення у вічку В4 автоматично змінила значення у всіх останніх вічках стовпця Ст Розрахуємо річну прибутковість для вашої газети для цього наведіть курсор так, як показано на малюнку: Виділитися вся таблиця. Клацання по значку “Копіювати” на панелі Форматування. Клацніть по ярлику з написом “Ліст3”. Встановите курсор в клітці А1. Клацання по значку “Вставити” на панелі Форматування. На ярличку після подвійного клацання замість напису “Аркуш 3” введемо назву вашої газети. Змінюючи значення лише вічка В4 добийтеся того, аби ефективність дорівнювала 0, потім 15 000. Завдання: Ви – завідувач дитячого садка. Вам треба сформувати дарунки до Нового року. До дарунку повинні увійти цукерки, які перераховані в таблиці. Їх вартість теж відома і зміні не підлягає. Вам треба укластися в 10 00 гр. Змінюючи лише дані стовпця З (від С4 до С7), добитися у результаті суму в 10 00 гр. Початкова кількість цукерок в кг.: “Ластівка” – 1, “Ведмедик” – 2, “Весна” – 3, “Гусячі лапки” –4. Зроби самостійно. Після того, як ви введете формулу у вічко D4, зробіть вічко D4 активним і, добившись того, що правий нижній кут прямокутника набере вигляду хрестика, утримуючи ліву кнопку миші перетягнете курсор до вічка D7. Це дозволить автоматично скопіювати формули Запам'ятай, змінювати можна лише дані стовпця С. Запиши в зошит: Способи виділення діапазону: Одного діапазону:
Виділення несуміжних діапазонів: Виділити один з діапазонів, а потім виділяти всі наступні діапазони з клавішею Ctrl, що натискує. Виділення робочого аркуша: Клацнути кнопку, що знаходиться в лівому верхньому кутку робочого аркуша на пересіченні заголовків рядків і стовпців, або клавішами Ctrl + Shift + пропуск. Редагування даних у вічку одним з наступних способів:
Рейтингова домашня робота. Вам треба набрати максимум 12 балів. Для цього можна вирішити ті завдання, які відповідають в сумі тій оцінці, яку Ви б хотіли отримати за домашню роботу. 1. У які вічка наступних таблиць заносяться числа, а в яких – формули? Якщо є декілька варіантів відповідей, то розглянути їх всіх (а – 1 бал, б – 1 бал). А)
Б)
2. У якій з таблиць попереднього завдання (а або б) можуть бути введені виведені наступні числа в режимі відображення значень? (2 бали)
3. Знайти висоту трапеції, якщо відомі її підстави (5см і 3 см) і площа (4 кв. см). У які елементи таблиці заносяться числа, а які – формули? Заповнити таблицю вихідними даними і формулами (3 бали).
4. Придумати і сформулювати умову завдання, для вирішення якої можна використовувати наступну таблицю (5 балів).
|
План-конспект уроку Тема: “ Масиви у формулах ” Методичне забезпечення: ПК із встановленою програмою Excel, ілюстративний матеріал (плакати або презентації ЕНМК) |
Уроку за програмою Тема уроку за програмою. “Пісня про Роланда” — французький героїчний епос. Історична правда (похід Карла Великого 778 р за Піренеї)... |
Тема: Електронні таблиці. Програма ”Microsoft EXCEL” Мета: навчити учнів розуміти призначення програм для опрацювання табличної інформації; запускати програму EXCEL; вводити інформацію... |
Тема: «Робота з майстрами функцій» Обладнання: інтерактивна дошка, персональний комп'ютер з програмою Excel, інструкції для виконання лабораторної роботи |
Тема уроку: Побудова діаграм за допомогою табличного процесора MS Excel Навчити способам побудови діаграм різного вигляду і типу можливостями табличного процесора MS Excel |
Тема уроку: "Умовна функція в Excel" Мета уроку: ознайомитися з умовною функцією і навчитися її використовувати на репродуктивному рівні |
Тема: Ознайомлення з вікном програми MS Excel Щоб запустити Excel, виконаєте команду Пуск / Програми / Microsoft Office / Microsoft Excel |
План-конспект уроку Тема: Основні поняття та принципи роботи з базами даних в Excel Табличний процесор Excel крім основних функцій: побудови таблиць, обрахунків в цих таблицях та побудови діаграм, дозволяє ще й створення,... |
План-конспект Тема: «Використання засобу «підбір параметру» Обладнання: інтерактивна дошка, персональний комп'ютер з програмою Excel 2010, презентація «підбір параметру» |
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство... В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання |