ТЕМА. Поняття блогу, різновиди блогів публікація повідомлень та налаштування його параметрів. Мета


Скачати 70.93 Kb.
Назва ТЕМА. Поняття блогу, різновиди блогів публікація повідомлень та налаштування його параметрів. Мета
Дата 15.07.2013
Розмір 70.93 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
ТЕМА. Поняття блогу, різновиди блогів. публікація повідомлень та налаштування його параметрів.
Мета: ознайомити учнів з понят­тям блога та його різновидами; - розглянути програми для створення та ведення блогів; створити власний блог за допомогою програми Blogger; розвивати логічне мис­лення (вміння аналізувати, виділяти головне, робити узагальнення, висновки), пізнавальну активність та навички групової ро­боти, виховати естетичні смаки; формувати особисту відповідальність за результат.

сформувати поняття:

  • блог;

  • блогер;
    пояснити:

  • правила створенні й оформлення блогу;
    сформувати навики:

  • створення й адміністрування блогу;

  • публікування повідомлень у блогах;

  • настроювання параметрів блогу;

  • формувати вміння чітко і лаконічно висловлювати думки;

  • виховувати уважність, дисциплінованість під час роботи з ПК.
    Тип уроку: засвоєння знань, формування вмінь.

Базові поняття й терміни: блог, блогер, повідомлення, параметри блогу

Обладнання та наочність: дошка, комп'ютер, інструкції з ТБ в ком­п'ютерному кабінеті.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Фронтальне опитування

  1. Як створити панель навігації?

  2. Яке її призначення?

  3. Наведіть приклади використання панелі навігації.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Веб-спільнота — це об'єднання людей з певною метою. Вона може буди реалізована у вигляді чату, форуму, соціальної мережі, блогу та групи.

Виникає за­питання — як організувати власний блог?

ІV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Термінологія

Блог (також блоґ, англ. blog, від web log, «мережний журнал», або «щоденник подій») — це веб-сайт, головний зміст якого — за­писи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Для блогів характерні короткі записи тимчасової значущості.

Блогерами називають людей, які є авторами блогів. Сукупність усіх блогів в Інтернеті створює блогосферу. Популярність блогосфери обумовлена насамперед можливістю використовувати такі недоступні раніше інструменти, як RSS, trackback та ін. Широке використання блогів розпочалося з 1996 року. У серпні 1999 року комп’ютерна компанія «Pyra Labs» із Сае-Франциско відкрила сайт Blogger. Це була перша безкоштовна блогова служба. Згодом Blogger викупила компанія Google.

Типова анатомія блогу

Вміст блогу можна уявляти собі як стрічку, на якій в обернено­му до хронологічного порядку містяться дописи, так звані пости, один за одним. Оскільки з часом у блозі накопичується багато по­стів, зазвичай ця стрічка займає кілька веб-сторінок, так що най­новіший пост знаходиться у верхній частині першої сторінки, і чим давніше, тим нижче від нього містяться попередні пости.

Окрім того, у багатьох системах блогування можливо призна­чати категорії постам. Ці категорії відбивають тематику постів, на­приклад «програмування», «поетика», «сімейні справи» та ін. Тоді відвідувачі блогу, які цікавляться думками блогера щодо програ­мування, можуть за посиланням на цю категорію перейти до всіх наявних постів автора, присвячених цьому предмету.

Типово окремий пост у блозі має заголовок, дату публікування, власне зміст, який складається з гіпертексту (думки автора, цитати тощо), посилань на інші сайти та блоги в Інтернеті, інколи зображень чи навіть відео. Також пост містить коментарі до нього, залишені відвідувачами, та просту веб-форму, за допомогою якої вони додають ці коментарі.

Різновиди блогів

За автором (авторами)

  • Авторський - Ведеться однією особою (зазвичай його влас­ником)

  • «Примарний» -Ведеться від імені чужої особи невизначеною персоною

  • Колективний - Ведеться групою осіб за правилами, які визначає власник

  • Корпоративний - Ведеться усіма співробітниками однієї організації

За наявністю/видом мультимедіа

  • Текстовий блог - блог, основним контентом якого є тексти

  • Фотоблог - Блог, основним контентом якого є фотографії

  • Музичний блог - Блог, основним контентом якого є музичні файли

  • Подкаст і блогкастинг - блог, основний контент якого надиктовується та викладається у вигляді МРЗ-файлів

  • Відеоблог - Блог, основним контентом якого є відеофайли

За особливостями контенту

  • Контентний блог – блог, який публікує первісний авторський контент

  • Мікроблог – блог, дописами в якому є короткі щоденні новини з власного життя користувачів

  • Моніторинговий блог – блог, основним контентом якого є від коментовані посилання на інші сайти чи блоги

  • Цитатний блог – блог, основним контентом якого є цитати з інших блогів

  • Сплог - спам-блог

За особли­востями технічної основи:

  • Stand alone блог блог на окремому хостингу і движку.

  • Блог на блог-платформі блог, що ведеться на потужностях блог-служби (Livejournal, Liveinternet та ін.).

  • Моблог мобільний веблог, який міс­тить контент, що розміщується у вебі з мобіль­них або портативних пристроїв.


Роль і популярність блогів

Надзвичайна популярність блогів зумовлена двома головними обставинами: по-перше, публікувати інформацію в Інтернеті за допомогою блогів досить легко. Фактично створення нового посту зводиться до набирання його тексту у відповідному полі та надси­лання його на сервер шляхом натисканням кнопки Публікувати (англ. Publish) або подібної. Після цього пост зберігається на сервері, який автоматично формує веб-сторінки, різні посилання, додає стиль форматування тощо (такі серверні програми назива­ють системами керування змістом — англ. Content Management Systems, або СМS). Тому користуватися блогом не важче, ніж про­стим текстовим редактором. Друга причина — це моментальна до­ступність в Інтернеті опублікованої інформації.

Саме з цих характеристик — мобільності та доступності блогів — випливає їх визначна роль у творенні інформаційного суспільства, реалізації свободи слова, боротьбі за права людини у світі, та й про­сто у комунікації та обговоренні будь-яких ідей поміж людьми.

Більшість блогів приватного характеру мають інтерес лише для невеликої групи людей, які можуть бути знайомі з автором або цікавляться його думками та коментарями щодо подій у світі, фа­ховій діяльності, щодо родинного життя, мистецтва тощо. Тільки деякі з них стають відомими блогерами, нові пости яких можуть отримувати десятки або сотні коментарів.

Демонстрування створення блогу

Блог створюватиметься на сайті blog.i.ua. Можна запропонува­ти учням самостійно вибрати Інтернет-основу для створення блогів.

1. Потрібно знайти кнопку-посилання Створити блог.

2. Ввести пароль та логін. (Потрібно попередньо зареєструватися на сайті. Учням уже відомі подібні операції.)

3. Вказати нік (ім’я) та натиснути Зберегти.

4. Як результат отримуємо власний блог.

V. ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

Практичне завдання

Інструктаж з техніки безпеки

Пропонуємо учням проаналізувати можливості Інтернету щодо створення блогів. Слід виокремити безкоштовні варіанти. Всі знайдені та запропоновані учнями адреси конспектуються

VІ. ПЕРВИННА ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ

Використовуючи вивчену класифікацію, учням пропонується охарактеризувати знайдені в Інтернеті варіанти. Відповіді учнів оцінюються та за потреби коригуються

VІІ. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Практична робота № 11. Створення та ведення власного блогу

Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Інструктивна картка

Створіть власний блог з використанням сервісу В1оgger (http://bloger.com ):

1. Присвятіть ваш блог обговоренню вашої майбутньої професії. Доберіть від­повідний заголовок блогу.

2. Виберіть шаблон оформлення з категорії Захоплення.

3. Розмістіть у блозі повідомлення про професію, яка вам подобається.

4. Змініть налаштування вашого блогу:

а) у заголовку додайте опис блогу;

б) розмістіть у заголовку зображення атрибутів професії, наприклад з пап­ки Тема 4\Практична 12\Професії;

в) додайте до блогу ґаджет Поле пошуку, розмістивши його нижче від заго­ловка блогу;

г) змініть макет тіла сторінки блогу, розмістивши область ґаджетів у дві колонки ліворуч і праворуч від області повідомлень.

5. Додайте публікацію до вашого блогу, розповівши про професію одного з ва­ших батьків або знайомих і ваше ставлення до цієї професії.

6. Змініть дозволи на роботу користувачів з вашим блогом:

а) дозвольте залишати коментарі у блозі лише користувачам облікових за­писів Gооglе;

б) читачами блогу призначте лише вибраних вами осіб, запросіть трьох од­нокласників почитати ваш блог;

в) надішліть запрошення вчителю інформатики бути одним з авторів вашо­го блогу.
VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: опрацювати п.4.5 розділу 4

2. Складіть кросворд за темою уроку.




Схожі:

Пояснювальна записка
Дані. Різновиди обсягу даних. Поняття про інформаційну надлишковість повідомлень. Способи подання і кодування повідомлень, двійкове...
Лекція: Оформлення тексту. Абзаци: версія для друку і PDA Лекція...
Приведені способи установки міжрядкових інтервалів в абзаці і інтервалів між абзацами. Показана установка меж абзаців і можливості...
2. Інформаційні процеси
Поняття про інформаційні процеси. Носії повідомлень. Форми та засоби передавання повідомлень. Опрацювання повідомлень. Кодування...
Розробка аудіо та відео, створення кліпів. Збереження та публікація...
Мультимедійні програвачі. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів. Додавання відеокліпів, звукових ефектів та мовного супроводу...
Лекція: Оформлення тексту. Стилі і теми : версія для друку і PDA...
Показано видалення стилю. Звернена увага на неможливість видалення деяких стилів. Дано поняття теми документу. Показано застосування...
План-конспект уроку Тема : Зйомка портфоліо, особливості зйомки портфоліо в студії
Навчальна: засвоєння учнями технікипортфоліо; основних положень; налаштування параметрів фотоапарату
Закони діалектики
Світогляд як центральне поняття філософії. Його різновиди і типи. Предмет філософії
Інформація і повідомлення. Поняття інформації. Властивості інформації....
Поняття інформації. Властивості інформації. Поняття шуму. Способи подання повідомлень. Види повідомлень. Неперервні і дискретні повідомлення....
Лекція: Оформлення тексту. Списки: версія для друку і PDA Лекція...
Показано створення багаторівневого списку. Представлені можливості налаштування параметрів списку, зміни порядку нумерації, установки...
Тема: Числове програмне управління та його різновиди. Мета
Числове програмне управління використовується для автоматичного управління роботою різноманітних верстатів і механізмів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка