|
Скачати 70.93 Kb.
|
ТЕМА. Поняття блогу, різновиди блогів. публікація повідомлень та налаштування його параметрів. Мета: ознайомити учнів з поняттям блога та його різновидами; - розглянути програми для створення та ведення блогів; створити власний блог за допомогою програми Blogger; розвивати логічне мислення (вміння аналізувати, виділяти головне, робити узагальнення, висновки), пізнавальну активність та навички групової роботи, виховати естетичні смаки; формувати особисту відповідальність за результат. сформувати поняття:
Базові поняття й терміни: блог, блогер, повідомлення, параметри блогу Обладнання та наочність: дошка, комп'ютер, інструкції з ТБ в комп'ютерному кабінеті. ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Фронтальне опитування
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Веб-спільнота — це об'єднання людей з певною метою. Вона може буди реалізована у вигляді чату, форуму, соціальної мережі, блогу та групи. Виникає запитання — як організувати власний блог? ІV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ Термінологія Блог (також блоґ, англ. blog, від web log, «мережний журнал», або «щоденник подій») — це веб-сайт, головний зміст якого — записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Для блогів характерні короткі записи тимчасової значущості. Блогерами називають людей, які є авторами блогів. Сукупність усіх блогів в Інтернеті створює блогосферу. Популярність блогосфери обумовлена насамперед можливістю використовувати такі недоступні раніше інструменти, як RSS, trackback та ін. Широке використання блогів розпочалося з 1996 року. У серпні 1999 року комп’ютерна компанія «Pyra Labs» із Сае-Франциско відкрила сайт Blogger. Це була перша безкоштовна блогова служба. Згодом Blogger викупила компанія Google. Типова анатомія блогу Вміст блогу можна уявляти собі як стрічку, на якій в оберненому до хронологічного порядку містяться дописи, так звані пости, один за одним. Оскільки з часом у блозі накопичується багато постів, зазвичай ця стрічка займає кілька веб-сторінок, так що найновіший пост знаходиться у верхній частині першої сторінки, і чим давніше, тим нижче від нього містяться попередні пости. Окрім того, у багатьох системах блогування можливо призначати категорії постам. Ці категорії відбивають тематику постів, наприклад «програмування», «поетика», «сімейні справи» та ін. Тоді відвідувачі блогу, які цікавляться думками блогера щодо програмування, можуть за посиланням на цю категорію перейти до всіх наявних постів автора, присвячених цьому предмету. Типово окремий пост у блозі має заголовок, дату публікування, власне зміст, який складається з гіпертексту (думки автора, цитати тощо), посилань на інші сайти та блоги в Інтернеті, інколи зображень чи навіть відео. Також пост містить коментарі до нього, залишені відвідувачами, та просту веб-форму, за допомогою якої вони додають ці коментарі. Різновиди блогів За автором (авторами)
За наявністю/видом мультимедіа
За особливостями контенту
За особливостями технічної основи:
Роль і популярність блогів Надзвичайна популярність блогів зумовлена двома головними обставинами: по-перше, публікувати інформацію в Інтернеті за допомогою блогів досить легко. Фактично створення нового посту зводиться до набирання його тексту у відповідному полі та надсилання його на сервер шляхом натисканням кнопки Публікувати (англ. Publish) або подібної. Після цього пост зберігається на сервері, який автоматично формує веб-сторінки, різні посилання, додає стиль форматування тощо (такі серверні програми називають системами керування змістом — англ. Content Management Systems, або СМS). Тому користуватися блогом не важче, ніж простим текстовим редактором. Друга причина — це моментальна доступність в Інтернеті опублікованої інформації. Саме з цих характеристик — мобільності та доступності блогів — випливає їх визначна роль у творенні інформаційного суспільства, реалізації свободи слова, боротьбі за права людини у світі, та й просто у комунікації та обговоренні будь-яких ідей поміж людьми. Більшість блогів приватного характеру мають інтерес лише для невеликої групи людей, які можуть бути знайомі з автором або цікавляться його думками та коментарями щодо подій у світі, фаховій діяльності, щодо родинного життя, мистецтва тощо. Тільки деякі з них стають відомими блогерами, нові пости яких можуть отримувати десятки або сотні коментарів. Демонстрування створення блогу Блог створюватиметься на сайті blog.i.ua. Можна запропонувати учням самостійно вибрати Інтернет-основу для створення блогів. 1. Потрібно знайти кнопку-посилання Створити блог. 2. Ввести пароль та логін. (Потрібно попередньо зареєструватися на сайті. Учням уже відомі подібні операції.) 3. Вказати нік (ім’я) та натиснути Зберегти. 4. Як результат отримуємо власний блог. V. ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ Практичне завдання Інструктаж з техніки безпеки Пропонуємо учням проаналізувати можливості Інтернету щодо створення блогів. Слід виокремити безкоштовні варіанти. Всі знайдені та запропоновані учнями адреси конспектуються VІ. ПЕРВИННА ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ Використовуючи вивчену класифікацію, учням пропонується охарактеризувати знайдені в Інтернеті варіанти. Відповіді учнів оцінюються та за потреби коригуються VІІ. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК Практична робота № 11. Створення та ведення власного блогу Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. Інструктивна картка Створіть власний блог з використанням сервісу В1оgger (http://bloger.com ): 1. Присвятіть ваш блог обговоренню вашої майбутньої професії. Доберіть відповідний заголовок блогу. 2. Виберіть шаблон оформлення з категорії Захоплення. 3. Розмістіть у блозі повідомлення про професію, яка вам подобається. 4. Змініть налаштування вашого блогу: а) у заголовку додайте опис блогу; б) розмістіть у заголовку зображення атрибутів професії, наприклад з папки Тема 4\Практична 12\Професії; в) додайте до блогу ґаджет Поле пошуку, розмістивши його нижче від заголовка блогу; г) змініть макет тіла сторінки блогу, розмістивши область ґаджетів у дві колонки ліворуч і праворуч від області повідомлень. 5. Додайте публікацію до вашого блогу, розповівши про професію одного з ваших батьків або знайомих і ваше ставлення до цієї професії. 6. Змініть дозволи на роботу користувачів з вашим блогом: а) дозвольте залишати коментарі у блозі лише користувачам облікових записів Gооglе; б) читачами блогу призначте лише вибраних вами осіб, запросіть трьох однокласників почитати ваш блог; в) надішліть запрошення вчителю інформатики бути одним з авторів вашого блогу. VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Завдання за підручником: опрацювати п.4.5 розділу 4 2. Складіть кросворд за темою уроку. |
Пояснювальна записка Дані. Різновиди обсягу даних. Поняття про інформаційну надлишковість повідомлень. Способи подання і кодування повідомлень, двійкове... |
Лекція: Оформлення тексту. Абзаци: версія для друку і PDA Лекція... Приведені способи установки міжрядкових інтервалів в абзаці і інтервалів між абзацами. Показана установка меж абзаців і можливості... |
2. Інформаційні процеси Поняття про інформаційні процеси. Носії повідомлень. Форми та засоби передавання повідомлень. Опрацювання повідомлень. Кодування... |
Розробка аудіо та відео, створення кліпів. Збереження та публікація... Мультимедійні програвачі. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів. Додавання відеокліпів, звукових ефектів та мовного супроводу... |
Лекція: Оформлення тексту. Стилі і теми : версія для друку і PDA... Показано видалення стилю. Звернена увага на неможливість видалення деяких стилів. Дано поняття теми документу. Показано застосування... |
План-конспект уроку Тема : Зйомка портфоліо, особливості зйомки портфоліо в студії Навчальна: засвоєння учнями технікипортфоліо; основних положень; налаштування параметрів фотоапарату |
Закони діалектики Світогляд як центральне поняття філософії. Його різновиди і типи. Предмет філософії |
Інформація і повідомлення. Поняття інформації. Властивості інформації.... Поняття інформації. Властивості інформації. Поняття шуму. Способи подання повідомлень. Види повідомлень. Неперервні і дискретні повідомлення.... |
Лекція: Оформлення тексту. Списки: версія для друку і PDA Лекція... Показано створення багаторівневого списку. Представлені можливості налаштування параметрів списку, зміни порядку нумерації, установки... |
Тема: Числове програмне управління та його різновиди. Мета Числове програмне управління використовується для автоматичного управління роботою різноманітних верстатів і механізмів |